V Bludovicích, místní části Nového Jičína, se buduje další úsek cyklostezky Koleje. Stávající desetikilometrová trasa pro bicykly se prodlužuje o bývalou železniční vlečku, jejíž součástí je i vysloužilý most. Nová 600 metrů dlouhá a dva a půl metru široká asfaltová cyklostezka bude stát 8 milionů korun. Práce na její výstavbě by měly skončit na konci října.
„Nejnáročnější je rekonstrukce železničního mostu. Musí se provést nové nátěry, sanace pilířů, živičný povrch a nové zábradlí. V úsecích před a za mostem se upravují podkladní vrstvy, na které se položí asfaltobetonový kryt. Tyto práce jsou již částečně hotovy. Stezka se ještě musí odvodnit, doplnit krajnicemi a dopravním značením,“ řekla Michaela Mrklovská z odboru rozvoje a investic na novojičínské radnici.
Zaniklá vojenská vlečka, která byla spojnicí mezi železniční tratí a opravárenským podnikem, umožní cyklistům v Bludovicích ze stávající cyklostezky Koleje odbočit do místní části Straník. „Po bývalém železničním mostě se bezpečně dostanou přes frekventovanou silnici I/57 a u areálu vojenského opravárenského závodu se napojí na Tropické údolí a dále mohou pokračovat k vodní nádrži Čerťák,“ doplnil starosta Nového Jičína Stanislav Kopecký.
Aby se mohla cyklostezka Koleje prodloužit, muselo město k viaduktu, jehož je vlastníkem, přikoupit za 1,7 milionu korun pozemky od ministerstva obrany. „To se podařilo vloni na podzim. Projektová dokumentace v hodnotě 580 tisíc korun, kterou bylo nutné pro výstavbu cyklostezky zpracovat, byla z poloviny financována z programu Podpora rozvoje cykloturistiky Moravskoslezského kraje. Zároveň město žádá Moravskoslezský kraj o dotaci na samotnou výstavbu této cyklostezky,“ uvedl místostarosta Václav Dobrozemský.
Cyklostezka Koleje vede v trase bývalé železniční trati z Nového Jičína do Hostašovic, kterou v roce 2009 zničila povodeň. Byla otevřena v září 2014, je dlouhá téměř 10 kilometrů a její vybudování stálo 25 milionů korun. 85 procent způsobilých nákladů uhradila dotace Evropské unie.
Prodloužení cyklostezky Koleje
Martin [msstavby.cz] | 5.8.2021 | ostatní | #cyklostezka, #nový jičín | Žádné komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.










Poslední komentáře
- 16:39 (Proměny Ostravy #174) Velmi smutnou zpravou je, ze tato skareda(nejskare
- 12:44 (Novostavba bytového domu ul. Přemyslovců) za mě super, aspon se dostaví patra i okolo nebo s
- 12:29 (Polyfunkční areál Ostrava) Ano, v ÚP je a je kousek vedle, ale proč je tam do
- 11:23 (Novostavba bytového domu ul. Přemyslovců) pětipodlažní dům mezi tyto dva...hmmm to bude krás
- 10:32 (Polyfunkční areál Ostrava) Ano, je vedena okolo tohoto plánovaného areálu, v
- 09:56 (Rekonstrukce pavilonu G) JPŠ:
zbytečné starosti, je to odloženo, z rozpo
- 11.12 (Frýdlantské mosty – foto z výstavby) Tak proto tam bude ta absolutní preference tramvaj
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Noto bylo skvele
- 11.12 (Frýdlantské mosty – foto z výstavby) Chápete, že těch 21 tramvají křižuje tramvaj a uli
- 11.12 (Rekonstrukce pavilonu G) Pokud by měla budova po rekonstrukci sloužit pro ú
- 11.12 (Frýdlantské mosty – foto z výstavby) Po dokončení opravu mostu zase všechny tramvaje po
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Mě přijde škoda, že tam není podzemní parkování i
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Nemela byt dle uzem.planu v tech mistech nova siln
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) lol Ostrava zase 50 let za zbytkem světa
- 11.12 (Nástavba objektu 28. října 190/208) V minulosti se asi stavělo na pevných základech. N
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Boxy I / II a RI / RII mimo centrum a bytovky pros
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Když to nikdo nepo*, tak by se do těch pozemků moh
- 11.12 (Nástavba objektu 28. října 190/208) žádný rozdíl mezi režimy, tehdy kvůli praktičnosti
- 11.12 (Nástavba objektu 28. října 190/208) můžeme jen doufat... je to ta původní zástavba Mar
[další..]