Bývalý hotel Palace v centru Ostravy projde rekonstrukcí. Vznikne z něj ubytování pro studenty Kampus Palace. Projekt je v současnosti ve fázi stavebního řízení.
Autor projektu: Petr Lichnovský architektonická kancelář s.r.o.

Bývalý hotel Palace v centru Ostravy projde rekonstrukcí. Vznikne z něj ubytování pro studenty Kampus Palace. Projekt je v současnosti ve fázi stavebního řízení.
Autor projektu: Petr Lichnovský architektonická kancelář s.r.o.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Petr J. :
To se mi líbí. Kéž by se to zrealizovalo. Konečně by se tahle část centra začala trochu „zvedat“…
09.01.2012 08:40Tomas T. :
No toto je hodne dobry napad… Co puvodni projekt hotelu, ted uz asi nebude ze? ne ze by mi to bylo lito… jen ciste ze zajimavosti….
09.01.2012 08:47Lui :
No proč né, jen se bojím, že se to zas nezrealizuje ….
09.01.2012 09:36Summerboy :
Ubytování pro studenty? To zas bude v álejích nablito :-). A kdy by to chtěli zrealizovat? Je to ale vcelku dobrý nápad – čím víc lidí v centru města bydlí, tím lépe. Na jednu stranu procházky a kavárny v centru a na druhou stranu nákupy na Karolině. Super lokalita, fandím.
09.01.2012 09:58jura5 :
Přijde mi to jako dobrý nápad. Prázdných kanceláří v blízké okolí jsou mraky, navíc by nebylo kde parkovat. Udělat z toho byty by bylo drahé. Tak z hotelového kamrlíku udělá kolejní kamrlík a je to. Aspoň centrum trochu ožije mladými.
09.01.2012 10:54Tomas T. :
Hynek [msstavby.cz]: Zajimave ze lokalita s tak velkym potencialem uz lezi roky a roky nevyuzita…. on ten potencial asi nebude zase tak velky. A nebo tim ze tam ty studenty ubytujeme se ten potencial naopak zbytku okoli zvysi ne?
09.01.2012 12:44Crazym :
Tomas T: Tos trefil, kurevsky zvýší, odhaduji to tak na 400 lidí navíc v centru kde úderem zavírací hodiny obchodů chcípnul pes, takže si myslím že přínos k oživení centra to bude mít, doufám, že to dotáhnou do konce a nezůstane zas jen u projektů.
09.01.2012 12:53Jirka :
To je skvělá zpráva! Kampus + Karolina a jestli vůbec někdy bude Ostravica, tak z toho bude velmi příjemná část města!
09.01.2012 12:58LabBrab :
mrtvy.kenny:
Nerozumíte čím to zvyšuje atraktivnost?? Mladí lidí přímo v centru? Vysokoškoláci, kteří chodí do kaváren, posedávají v parcích a na lavičkách. Chodí zde do školy.
Vždyť je to jasné oživení centra města. Dneska přijedou studenti z kolejí rozfrcaných po celé OStravě a po škole do nich zase odjedou. Takhle tu budou zůstávat, protože tu budou i bydlet. A na to, že koleje jsou v podstatě holoboty, tak ta vstupní investice nemusí být tak vysoký a přitom si od každého studenta můžete klidně říct o 3000 měsíčně. a věřím, že to mnohým studentům za to stát bude. Tenhle nápad je podlě me stokrát kvalitnější, než z toho dělat hotel. Prostě tam dostat lidi, kteří tam budou.
09.01.2012 13:28Miv :
Centru by to určitě mimořádně pomohlo. Na takové koleje by se navázala celá řada dalších zajímavých služeb.
09.01.2012 14:07+via+ :
Já se tam těšil na pěkný výškáč doplňující Karolinu a to monstrum tam má zůstat v současné podobě s bílým nátěrem? Co je potom s kampusem ve starých Vítkovicích u pecí? Těch pár ubytovaných študentíků rekonstrukci nemůže zaplatit. Zase hodně povyku pro nic. Já bych tam dal kancly a byty. Na jedné straně mají staré centrum, na druhé straně nové nákupní centrum a bokem je hrad v parku. Pro studenty škoda.
09.01.2012 18:33flu :
+via+: je to vizualizace, nikoliv finalni verze, takze to neznamena, ze to bude cele natrene na bilo. mimochodem jedine monstrum siroko daleko je bohuzel „Nova Karolina“. a na rozdil od tech bilych krabic (co jsou spinave uz tedka) ma Palace docela bohatou historii a nezanedbatelnou architektonickou hodnotu. na to misto zkratka patri a pokud to revitalizuji a citlive zkrekonstruuji, budu spokojen.
09.01.2012 19:58Martin [msstavby.cz] :
Nejedná se jen o tak ledabylou studii. Jak jsem psal výše, projekt je nyní ve fází stavebního řízení.
09.01.2012 21:14Kanceláře se do lokality a pro oživení centra dle mne nehodí. Skončí pracovní doba a objekt se vylidní. Předělat Palace na byty ? Bylo by to hodně drahé a v porovnání s tím, že hned vedle se staví rezidence Karolina , kde by byly ceny určitě nižší. Do toho by šel jenom blázen. A jestli zpátky předělat Palace na hotel ? Nevím jestli by dosáhl takového věhlasu jak za dob první republiky….
Místo pro studenty je jedno z nejideálnějších řešení, jaké může být. Když si vemete , je to vlastně teď takové černé místo na mapě města. Po následné rekonstrukci, budou v přízemí obchody, což je paráda. Chodci budou mít důvod tímto místem chodit. Tak se spojí nová čtvrť Karolina a historické centrum- Palace ja takový spojovací článek. Mohla by vzniknou dobrá nákupní ulice… Ale to je jen teorie…
Jinak kvůli špatného technického stavu dojde ke zbourání části křídel ve dvoře ( může te si srovnat situaci uvedenou zde a fotomapu ). Důvodem je taky otevření kampusu směrem ke Karolině.
aggu :
já jenom přidám odkaz na stránku J. Němce (to aby bychom to tak nějak hodili do správného kontextu ;) http://www.jarnemec.com/blog/index.php/2008/03/17/hotel-palace-aneb-stavby-architekta-wunibalda-deiningera-jako-barometr-spolecenskych-zmen-v-ostrave/
09.01.2012 23:34V Lichnovském projektech jsem nikdy nenašel zálibu, ale z těch vizualizací není fér cokoli komentovat. Zatím to vypadá na plasťáky v průzorech a jedovatě kolorovaný polystyrenismus…. Ale zaplať pánbů, že demolice není v plánu.
PS: ta kavárna byla nádherná!
Tomas T. :
+via+: Kampus u vysokych peci je prtvy, univerzita jej odmitla. S tim ze ma svych vyukovych prostor dost a nepotrebuje dalsi. Bylo to v jednom clanku…. byl zde asi tak pred 2 mesici.
A k vyuziti objektu…. dle meho by se tam dalsi hotel o takoveto kapacite neuzivil. Tento rok se zacne stavet hotel vedle karoliny. A to byl byl dalsi na tak malem prostoru. Dle meho prehotelovano. To si take podle me spocital investor, a zjistil ze tudy cesta nevede. Koleje jsou idealni, protoze mate temer zarucenou obsazenost. Teda krom letnich mesicu.
A lokalita…. a to ze se librex jeste drzi…. to je dle meho jenom proto, ze proste librex je uzasny obchod s sirokou nabidkou. Pokud chci neco ne tak bezneho, vzdy tam zamirim. A nikam jinam. Proto se taky drzi …. je dobre zaveden v podvedomi zakazniku.
10.01.2012 09:10J. :
bezvadny napad !!! v nemecku je to jasny trend , stehovat studenty kteri mimochodem disponuji zajimavou kupni silou do center mest…
10.01.2012 13:13mm :
Musím souhlasit, že to přinese jen a jen oživení centra, které to potřebuje jak sůl a konečně se i tato část začne pěkně rýsovat – snad se to uskuteční.
10.01.2012 17:58Balde :
nejsou nějaké nové informace, jak to s tímto projektem vypadá ?
21.05.2012 22:31Summerboy :
Přidávám se k této otázce :-)
21.05.2012 22:55Martin [msstavby.cz] :
AKTUÁLNÍ STAV. Pokud investor získá dotaci z programu rozvoje města začne stavět. V opačném případě stavbu zakonzervuje a počká a lepší časy.
17.07.2012 11:10Tomas T. :
martin [msstavby.cz]: nezbyva nic nez modlit se at to dostane….
17.07.2012 13:30Nimrod :
Když mi někdo řekne, jaké jsou odhadované náklady, řeknu vám procento pravděbodobnosti, zda tu dotaci získá či ne.
18.07.2012 11:11Martin [msstavby.cz] :
Stále se jedná o dotaci ještě není rozhodnuto.
10.10.2012 14:26Balde :
kurna tem bych tu dotaci přál, aspoň by se to tam skvěle oživilo, ještě by to chtělo něco udělat s tim prostorem za bankou, a ty servisi nebo co tam ted je v tech hnusnych prizemnich domkach odstranit a dostavet ten blok
10.10.2012 15:14rasta :
a já bych jim to naopak nepřál, jelikož znám pozadí. Ale to sem nepatří. V jeho možnostech je zvládnout to i bez ní. Je to stará píseň, podobně jako hotel Brioni atd. atd. Hraje se tady jen o to vytáhnout z toho to co nejvíc. Když to porovnám s Ostravicí, tak je to možná ještě horší prasárnička…
10.10.2012 18:18Martin [msstavby.cz] :
rasta: Tak sem okolnosti pozadí napište. Takové nepodložené obviňování je o ničem….
10.10.2012 18:59Balde :
rasta: taky by mě to zajimalo :D aspon budu vedět, že nemam byt taky happy :D
10.10.2012 19:52Summerboy :
Já budu happy, i když se na tom někdo napakuje, protože tomu stejně nezabráním. Hlavně ať už se to pohne.
11.10.2012 07:49Crazym :
Summerboy: Souhlas, pokud byse to zrealizovalo v té zveřejněné podobě tak taky překousnu to pozadí a budu rád za zvelebení centra. Jen mě sere, že peníze, které mi pod různými záminkami vytáhnou z kapsy končí většinou u stále stejných lidí s minulostí, která se mi nelíbí. Ach jo, ta revoluce neměla být sametová… :-(
11.10.2012 09:32Balde :
http://goo.gl/PLrcSY mozny posun v této realizaci :D
18.04.2013 07:58Tomas T. :
Balde: No doufam ze to vyjde…. centru to pomuze jako sul.
18.04.2013 08:47Crazym :
Ten projekt s mi vždy líbil a myslím, že by byl přínosem ale co se mi nelíbí je, že opět nějaký soukromý investor se snaží dostat na své podnikání veřejné peníze.
18.04.2013 11:45Tomas T. :
Crazym: Otazkou ovsem je, jestli to je opravdu realne, v dnesni dobe opravit takovyto komplex na studentske bydleni a pak z nej ufinancovat nasledny uver. To bych rekl ze investor propocteno ma, ovsem dostat se k nem cislum…. asi tezko.
18.04.2013 12:46