Frýdlantské mosty – foto z výstavby

Aktuálně jsou v rámci rekonstrukce Frýdlantských mostů osazovány nosníky pro budou přístřešky redukovaného tramvajového nástupiště. Vzniká i nové provizorní nástupiště na ulici Vítkovická.

Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!

Na tomto snímku je patrné, jak se z přestupního uzlu stala pouhá zastávka. Stavba s menší kapacitou a tím i průjezdností. Po druhé koleji směrem na Porubu zbylo volné místo, nevyužitá plocha.

Nově budovaná dočasná nástupiště na ulici Vítkovická.

Související články


Komentáře

  1. petrK :

    z fotek je vidět, že těleso mostu je skoro v havarijním stavu, za pár let se tak můžeme těšit na to, že ho kvůli potřebě celkové opravy zase zavřou

    Thumb up 27 Thumb down 5
  2. Dejv :

    Betonový most zůstal původní? Já jsem si myslel, že hlavní důvod celé akce byl havarijní stav mostů, podchodů apod.

    Thumb up 32 Thumb down 3
  3. duch :

    Sice je o kolej méně, ale rychlost se zvýší díky odstranění výhybky před zastávkou směrem z centra, kde se muselo zpomalit. Zároveň se zrychlí přestup mezi nástupištěm do centra a směrem na DOV. nebude potřeba lézt do podchodu.

    Thumb up 12 Thumb down 7
  4. Roman :

    duch: Dopadne to jak na Karolině. Pokud bude na světelné křižovatce čekat tramvaj jedoucí směrem Jih, tak budou ostatní tramvaje čekat. Což se při oddělné koleji nedělo. A přiznejme si, že IAD trať kříží a tramvaje zde vyčkávají na zelenou.

    Thumb up 19 Thumb down 3
  5. donPaPa :

    petrK:

    A co byste čekali za 314 milionu? Že to budou všechno bourat a pak na novo.
    https://profily.proebiz.com/verejne-zakazky/4922

    Thumb up 2 Thumb down 5
  6. Marian Kechlibar :

    Tahle situace se dá výrazně vylepšit jenom jedním způsobem, a to novou tramvajovou tratí přes Jednu Míli, která půjde na Jih, aniž by využívala Frýdlantské mosty. Zároveň by řešila zásadní úzké hrdlo ostravské sítě.

    Bohužel je otázka, kdy se toho všeho dočkáme.

    Thumb up 31 Thumb down 1
  7. Coudy :

    Bloody long recontruction…

    Thumb up 4 Thumb down 7
  8. Coudy :

    Bloody long reconstruction…

    Thumb up 4 Thumb down 7
  9. Pat :

    petrK:
    Ty mosty se měly zbourat a postavit znovu , při jednom , protože zjevně brzy přijde doba , kdy to bude nutné .
    Posledně když jsem to tady zmínil , tak mi bylo oponováno jakousi “ přidanou hodnotou “ těchto mostů .

    Thumb up 14 Thumb down 4
  10. David.Witosz :

    Když to komunisté stavěli, mělo to trvat 4 roky, trvalo to nakonec roků 9.
    A účet? Na dnešní koruny cca něco přes 3 miliardy Kč.
    Takže pokud někdo říká zbourat, tak jako jo no. Jen se obávám, že toto není City Skylines, kde si nastavíte nekonečný rozpočet.
    To nic proti nápadu, jen ukázka finančního rámce.

    Hezký den Vám všem.

    Thumb up 11 Thumb down 13
  11. Cyklista :

    Porad jsem smutny z toho, jak prizemni a primitivni reseni rekonstrukce se prijalo. Kdyz uz se Ostrava boji nepojeni tohoto uzlu na zeleznici, mohlo se alespon lepe propojit s autobusy a trolejbusy. Uvolnene misto po odstranene koleji mohlo slouzit treba jako vyjezd busu z podzemi….

    Thumb up 16 Thumb down 3
  12. Probuzení do reality :

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Thumb up 9 Thumb down 28
  13. Dejv :

    Probuzení do reality: Ještě že tu byl. Jinde totiž socialismus nebyl a po válce se tam nic nepostavilo…

    Thumb up 27 Thumb down 2
  14. Pavel :

    Probuzení do reality: Sčítání lidu probíhalo na našem území již od konce 18. století a mimo jiné ukazuje, že Ostrava byla třetím největším městem v českých zemích už v letech 1921 i 1930, kdy se ještě o zářné socialistické budoucnosti nevědělo. Konkrétně v r. 1921 Praha 676 tis. obyvatel, Brno 221 tis., Moravská Ostrava 113 tis. Posléze v r. 1930 Praha 848 tis., Brno 264 tis. a Moravská Ostrava 125 tis. Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_m%C4%9Bst_v_%C4%8Desk%C3%BDch_zem%C3%ADch_podle_po%C4%8Dtu_obyvatel
    Je s podivem, kolik se toho podařilo po válce vybudovat v těch nešťastných evropských zemích, kde socialismus neměli.

    Thumb up 20 Thumb down 6
  15. Crazym :

    Že na takového k o k o t α vůbec reagujete 🤦‍♂️

    Thumb up 15 Thumb down 7
  16. Honza :

    Pat: ono to možná dříve spadne, pak už ale budou „pozdě bycha honit.“ A pak budou muset vymyslet něco nového.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  17. Marthin :

    David.Witosz: Mohu se zeptat, co mesto s touto mastodontni megalomanskou stavbou planuje, jakou ma vizi? Bolsevici v tom videli cast dalnicniho prutahu mestem. Dnes uz vime, ze jednak prutah nebude/je to blbost, navic ma byt na jedne strane u Palace pesi zona, na druhe strane zona 30 u DKMO. K cemu budou ty dalnicni mosty, jak zapadaji do strategie mesta?

    Thumb up 18 Thumb down 0
  18. Szczur :

    Marthin: Jak bylo v diskuzích na tomto webu mnohokrát demonstrováno, dlouhodobá strategie města je: „utrácíme za povrchní blbosti“ + „hlavně nepracovat na žádném projektu, za který by mohl potlesk sklidit někdo jiný v dalším volebním období“ + „ale zase pokud jde o projekt stadionu pro zkorumpovaný komerčně ziskový sport, hrr do toho i za několik miliard“ + „voe mě se líbí ty kulaté sloupy pod mostem, to je jak Berlín“.

    Jestli hledáte nějakou vizi na desítky let, tak tu nemělo a nebylo schopno vypracovat žádné zastupitelstvo, snad s výjimkou Semeráka, jehož dlouhodobá vize ale měla za cíl akorát osobně se obohatit.

    Thumb up 11 Thumb down 3
  19. duch :

    Roman: To lze snadno vyřešit úplnou preferencí na semaforu pro tramvaje.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  20. David.Witosz :

    Marthin: Obecně, toto můj pohled na věc, protože toto je otázka na někoho jiného a já tady přišel jen podat informace, né opět začít odpovídat na dotazy, na které mají odpovídat jiní zodpovědní lidé.

    1. Ano máte pravdu, komunisté to takto zamýšleli. Právě proto také není toto jediná mimoúrovňová křižovatka ve městě, co byla takto vybudována. Máme jich po celém městě X a všechny dohromady tvoří jeden ucelený systém (v různých místech nedobudovaný). Zrušení jednoho z bodů tedy neřeší nic, pokud to není začátek dominoefektu, který zruší všechny a nahradí to jiným celoměstským dopravním řešením. Protože pak se jen problém přesouvá jinam a nemizí.

    2. Bohužel vyřešení jednoho bodu z těch X vychází skoro vždy na miliardy Kč, předělání celého systému počítám tedy na miliard desítky, neli stovky. To znamená, že není v silách města i kdyby chtělo, i kdyby z toho udělalo prioritu a nedělalo leta nic jiného než toto, aby toto ufinancovalo. To je jednoduše fikce a kdo říká opak tak je buď neznalý finanční síly města (státu) a nebo populisticky lže.

    3. Mosty nejsou jen v majetku či na pozemcích města (je tam i ŘSD, MSK) a zároveň přecházejí přes majetek – infrastrukturu železnice. Jít pod zem, to tady nebudu víc rozebírat, je naprostá fikce. Jak prostorově, tak územím a jeho historii, zátěží jak ekologickou, co se týče agresivních vod, tak výrony metanu etc etc. Toto píšu jako inženýrský geodet a důlní měřič s víc jak 10 lety praxe. Proto jediná ufinancovatelná varianta je ta nad zemí, ta kterou právě zvolili komunisté a i tak jim málem jak finančně, tak technicky zlámala vaz.

    4. Má smysl se zaobírat strategií, jak postupně tyto prvky ve městě humanizovat a nahrazovat. Je to však proces, který je strategii na dlouhá desetiletí. Protože tak se stavějí města. Né hurá akcí, ale po generace a systematicky. My tady máme vytvořené problémy z minulosti, které jednoduše budeme muset řešit generace, čím rychleji se s tím smíříme, tím rychleji můžeme s těmi změnami začít.

    No a to co se děje nyní, je právě začátek tech změn. Protože jak jsem již zmiňoval, v celém okolí je více jak 20 investičních akcí, které se tam budou realizovat příštích skoro deset let. Je to jistý první krok k změnám, které však budou trvat ještě déle. Né proto, že by někdo nechtěl. Ale proto, protože nejsme Abu Dabi a fakt ty prostředky nemáme. Musíme s nimi nakládat doopravdy s rozumem a nehrát si na hurónské akce, které nám můžou lehce zlámat vaz. A jak jsem zmínil, není to nějakém koncertním sálu. Potřeba prostředků na vyřešení tohoto problému násobně převyšují cenu sálu.

    Takže jak jsem psal, toto je můj názor, nikoli názor města. Na názor města se zeptejte osob, které mají odpovědi na tyto otázky v gesci, v odpovědnosti.

    Jsem asi jediný člověk ve městě, který nastudoval komplet stavební dokumentaci tohoto díla (je to několik beden). Naprosto s Vámi souhlasím, že je to předimenzované. Vždyť při sčítání v 70´letech se zjistilo, že uzlem za den projde – projede 250 tisíc osob. Mosty byly stavěny na kapacity IAD pro rok 2000 v takových číslech, že v roce 2025 se jen jeden úsek ve městě blíží těmto číslům. Takže nejsme ve sporu. Jen toto není o této věci, ale o věci jak s prostředky, které město má, tyto věci změnit. A jak jsem psal, není to JEN o tomto místě, těch míst máme po městě X a nelze situaci vyřešit tak, že se vyřeší JEN jedno místo z těch X.

    Snad jsem Vám aspoň částečně osvětlil svůj názor a přeji hezký den Vám i čtenářům.

    PS Pokud se mnou chce někdo vést spory o technické stránce komunistického díla pak doporučuji si vyřídit průkazku do archívu a strávit (stejně jako já) desítky, neli stovky hodin svého osobního času studiem stavební dokumentace. Děkuji za pochopení. I když bych rád, nemám svého životního času neomezeně.

    PS2 „Probuzení do reality“ prosím nebulíkujte. Ostrava se v roce 1921, díky starostu Prokešovi, stala 3. největším městem Československa. Takže to co tady tvrdíte je bohapustá lež. A pokud se ptáte, kdy došlo k největšímu úbytku obyvatel centra, tak vězte, že to bylo v 60. letech 20 století. Mezi lety 1961 až 1970 přišlo centrum o 13,6% obyvatel. Pro srovnání, mezi lety 2014 až 2025 v centru přibylo 1,2% obyvatel.

    Thumb up 19 Thumb down 8
  21. rom :

    Uvidíme, až to bude. Jsem zvědavý, zda součástí opravy jsou i chodníky – nyní tam často chodím + natření zábradlí. )

    Zdá se mi, že ten ozeleněný pás se prodloužil, škoda, že to nejde dát blíže k zastávce.

    Současně bych stálo za to zpracovat vyhodnocení projektu stolení – Estetizace zastávky Karolina. Možná by za to měl jít někdo do tepláků.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  22. Roman :

    duch: Tak si zkuste spočítat, kolik tímto hrdlem projede tramvají hodinu. Kolik je zde kolizních bodů dopravy a co by preference tramvají, které se rovněž vzájemně kříží a omezují (odbočení z 28.října na Vítkovickou) znamenalo pro celkovou dopravu.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  23. duch :

    Roman: Po dokončení opravu mostu zase všechny tramvaje pojedou směrem na Karolinu, jako předtím. Tedy od Krajského úřadu do Vítkovické nepojede nic.

    Od Karoliny směrem DOV pojede 21 tramvají za hodinu, směrem Krajský úřad pak 24. To není takové terno.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  24. Roman :

    duch: Chápete, že těch 21 tramvají křižuje tramvaj a ulici 28.října v protijedoucím směru a musí dostat přednost? Tedy než ji dostane, bude vyčkávat v zastávce a zdržovat tramvaje ve směru na Porubu.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  25. duch :

    Roman: Tak proto tam bude ta absolutní preference tramvaji.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak data z komentářů zpracováváme.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.