Železniční stanice Ostrava-Svinov je důležitým dopravním uzlem, který leží na hlavní trati mezi Přerovem a Bohumínem a zároveň tvoří křižovatku spojů do Opavy, Havířova, Bohumína a Přerova.
Stanice bude modernizována tak, aby odpovídala požadavkům na budoucí provoz vysokorychlostních vlaků a zároveň zlepšila komfort pro cestující. Ve videu uvidíte, jak se svinovské nádraží promění a jaké úpravy se plánují.







Uvědomělý Ostravan :
Alespoň menší prostřední části nástupiště by slušelo celoplošné zastřešení, klidně jen v minimalistické podobě stejně tak, jak je plánováno nad nástupišti hlavního nádraží.
06.11.2025 08:08Richard :
Konzervování hloupého statu quo. V Holandsku by to nádraží dávno bylo přímo pod Svinovskými mosty a za 20 vteřin by jste byli na tramvaji. Tady se hledí jen na c.k. nostalgii a neschopnost jakékoli koordinace více organizací a zájmů.
Hans :
Richard: Přesně tak! Stejně jako Stodolní/Střed, kde by se předimenzované Frýdlantské mosty mohly použít k vytvoření komplexního přestupního uzlu.
rom :
Pozoruji to již několik let a každým rokem se posunuje termín dokončení VRG – nyní jsme v polovině 30. let – začínali jsme někde 2030! Domnívám se, že propojení přes Polsko a dolů je v takové fázi a přípravě, že by to měla být jasná priorita. Může se stavět poměrně rychle, byla by to plnohodnotná trať na jih Evropy, snad i priorita pro EU. Ale banda z Brna a Prahy mají jiné priority – kdy už si to konečně někdo uvědomí. Spojení Prahy a Brna a případně na Drážďany má takové problémy, že by se měla energie vrhnout na tento úsek. Zejména, když jsou Poláci prakticky na hranicích!!!
Marián Kyral :
Richard: Přijde mi, že je pod mosty málo místa, tam by se nádraží nevešlo. Plus odbočka do elektrárny a Opavu by se musela udělat úplně jinak.
Richard :
Marián Kyral:
06.11.2025 11:04Tak jak ty mosty jsou teď se 3 peróny vlezou. Je třeba víc, když pak Hlavák má ve směru na Bohumín jenom 2? To je varianta – neuděláme s mosty vůbec nic. Samozřejmě existují spousty variant, kdy se i ty mosty trochu upraví. „Něco“ by se i mohlo udělat jinak. Ale chápu, na to v ČR obecně nejsme moc zvyklí.
Turista :
Hlavně tam udělejte pořádné výtahy ať se tam vlezou kola.Jezdim několik let do Rakouska tam jsou na nádražích výtahy že tam muže vjet auto. U nás se nehledí na lidi. To co je teď ve Svinově je hrůza to jsou promiňte klece pro psy.
06.11.2025 19:51Martin [msstavby.cz] :
Hans: Richard: Pro začátek by stačilo aspoň otevřít „opavské“ nástupiště směrem do ulice Peterkova.
Ale nenávaznost na okolí je problém všech nádraží v Ostravě. Svinov není přímo napojen na dopravní uzel na mostech. Střed je taky bokem od Frýdlantských mostů a vlastně celého ÚANu. A tím co se tam nyní děje, tak přímé propojení nevznikne další desítky let.
07.11.2025 09:45Zastávka Stodolní není napojena na mosty na Českobratrské, kde také mohl vzniknout přestup na trolejbusy. Také nebude.
Nádraží Vítkovice také nemá napojené nástupiště na most Čs. armády…
Richard :
Martin [msstavby.cz]:
07.11.2025 16:37tak tak, Frýdlanty jsou ještě mnohem horší fail, jak se tam promrhává šance to spojit i s UANem.
Marthin :
Martin [msstavby.cz]: Pokud bych mohl, dostanete za tento nazor 100x like! Skvele jste to vystihl. U Stodolni je smutne, ze napojenim na Ceskobratrskou by mely Fifejdy vlak 10 min od domu. Schvalne, zda nekdo z ctenaru napise politikum a urednikum dotaz, zda se tim budou zabyvat. Na setkani v Pantu se zjistilo, ze propojeni neni kvuli chybejicimu spravci.
07.11.2025 22:52