Železniční stanice Ostrava-Svinov je důležitým dopravním uzlem, který leží na hlavní trati mezi Přerovem a Bohumínem a zároveň tvoří křižovatku spojů do Opavy, Havířova, Bohumína a Přerova.
Stanice bude modernizována tak, aby odpovídala požadavkům na budoucí provoz vysokorychlostních vlaků a zároveň zlepšila komfort pro cestující. Ve videu uvidíte, jak se svinovské nádraží promění a jaké úpravy se plánují.







Uvědomělý Ostravan :
Alespoň menší prostřední části nástupiště by slušelo celoplošné zastřešení, klidně jen v minimalistické podobě stejně tak, jak je plánováno nad nástupišti hlavního nádraží.
06.11.2025 08:08Richard :
Konzervování hloupého statu quo. V Holandsku by to nádraží dávno bylo přímo pod Svinovskými mosty a za 20 vteřin by jste byli na tramvaji. Tady se hledí jen na c.k. nostalgii a neschopnost jakékoli koordinace více organizací a zájmů.
06.11.2025 09:12Hans :
Richard: Přesně tak! Stejně jako Stodolní/Střed, kde by se předimenzované Frýdlantské mosty mohly použít k vytvoření komplexního přestupního uzlu.
06.11.2025 09:35rom :
Pozoruji to již několik let a každým rokem se posunuje termín dokončení VRG – nyní jsme v polovině 30. let – začínali jsme někde 2030! Domnívám se, že propojení přes Polsko a dolů je v takové fázi a přípravě, že by to měla být jasná priorita. Může se stavět poměrně rychle, byla by to plnohodnotná trať na jih Evropy, snad i priorita pro EU. Ale banda z Brna a Prahy mají jiné priority – kdy už si to konečně někdo uvědomí. Spojení Prahy a Brna a případně na Drážďany má takové problémy, že by se měla energie vrhnout na tento úsek. Zejména, když jsou Poláci prakticky na hranicích!!!
06.11.2025 10:09