Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
jlname :
V 15:38 jsem se úplně ztratil..
31.08.2023 19:45To nepojede dál na PL?
Animace krásná, realizace 2045, slavnostní otevření 2089.
Takže ten cyklo přejezd ve Svinově – dosmrti budu čekat na závorky a nebo kolo tahat na zádech v humusáckém provizoriu tunelu.
Co se musí stát, aby se realizovalo něco pro ochranu obyvatel ještě v jejich životech, protože takto se to dělat nedá. To ve Studénce (možná) bude taky k ničemu u VR.
Já nechci čekat celý život na sny! – aspoň easy podjezd! 🙏🙏
aggu :
jlname: Česko (Správa železnic) vyprojektuje VRT pouze do Svinova (a související stavby, jako třeba novou kolej na vítkovické trati). Další úsek ve směru na hlavní nádraží, do Katowic a dál do Polska (zejména do uzlu CPK, doporučuji se na tento projekt podívat) budou projektovat Poláci, prostřednictvím konsorcia korejských firem Korea National Railway a Dohwa Engineering. Škoda, že jen na rychlost 250 kmh.
JSjr. :
jlname: Ve Svinově bude nadjezd nebo podjezd pro kola a pěší, viděl jsem to na situačním výkresu, počítá se s tím.
01.09.2023 10:34Marian Kechlibar :
aggu:
250 vs. 320 km/h už na úseku Ostrava-Katowice nedělá takový rozdíl. Je to zhruba 100 km a vlak se nejdřív musí na tu rychlost rozjet, přičemž energetická náročnost roste nelineárně; kolem 300 km/h už hustá atmosféra v blízkosti země klade velký odpor.
Ono je to tam hustě osídlené a lepší mít skutečnou trať na 250 km/h než teoretickou na mnohem víc, která ale neprojde přes nesouhlas místního obyvatelstva.
davidb :
Marian Kechlibar:
Na 100 km by rozdíl dělal 5,25 minuty (24:18,75).
Ale reálně to bude o něco méně, protože až do 250 km/h vlaky zrychlují a zase od 250 km/h do zastavení brzdí.
Takže to vidím tak na 3,5-4 minuty.
Pendolino má maximální počáteční zrychlení 0,41 m/s2.
01.09.2023 13:30Na tratích s maximální rychlostí do 160 km/h je zábrzdná vzdálenost 1000 m, to odpovídá zrychlení 1 m/s2.
Permonik :
davidb:
Na useku Ova – Katowice mají být navíc dvě zástavky. Od Katowice jsou první dva úseky kratší lehce přes 25km. Takže vlak dosáhne rychlosti 260-270km a už zpomaluje. Na tom třetí úseku sice na 320 dosáhne, ale ušetři se tak max. 2min.
01.09.2023 18:00S200 :
davidb: Zábrzdná vzdálenost 1000 m je pro rychlost do 120 km/h, na 160 km/h už je 2000 m.
01.09.2023 21:35Tm :
To jsou hodne vlhke sny …
02.09.2023 16:17Davidb :
S200: Může být. Našel jsem to na netu.
03.09.2023 05:36Kicruj :
Permonik: Na druhou stranu není nikde řečeno, že všechny vlaky musí zastavovat na všech zastávkách. Ale za mně je 250km/h též dostatečné. Navíc mi kamrádu piva tvrdil, že poláci to sice staví na 250 km/h, ale oblouky mají poloměry, které dovolí při nějaké rekonstrukci i vyšší rychlosti. Neumím polsky, neumím ověřit, jestli je to pravda.
04.09.2023 12:46S200 :
Ty rychlosti nejsou samoúčelné. Nefunguje to tak, že se stanoví rychlost a tomu se vše přizpůsobuje. Normálně se to dělá tak, že se udělá nějaký dopravní model pro nějaké území (kraj, stát, Evropa), který zahrnuje návaznosti v uzlech a z tohoto modelu pak vyjde, že mezi A a B potřebujeme zajet třeba za 55 minut. Pokud pro takový čas stačí rychlost 250 km/h, nemá smysl stavět na 320 km/h.
04.09.2023 13:14