Rozšíření sil. III/4782 ul. Ostravská (Svinov)

Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace vypsala veřejnou zakázku ! Studie proveditelnosti – Rozšíření sil. III/4782 ul. Ostravská (Svinov), včetně výstavby společné stezky pro chodce a cyklisty – stř. OV“.

Předmětem veřejné zakázky je uzavření smlouvy s jedním dodavatelem na zpracování Studie proveditelnosti – Rozšíření sil. III/4782 ul. Ostravská (Svinov), včetně výstavby společné stezky pro chodce a cyklisty.
Cílem studie je navrhnout technicky, dopravně a urbanisticky proveditelné řešení rozšíření stávající silnice a současné vybudování společné stezky pro chodce a cyklisty (smíšená stezka) podél daného úseku. Studie má zohlednit bezpečnost dopravy, technické a prostorové možnosti území a navrhnout variantní řešení včetně odhadu nákladů.
Začátek úseku je přibližně v km 2,9 a konec v km 4,1 silnice III/4782 ul. Ostravská ve Svinově. Délka úseku je cca 1,2 km.

Rozsah studie:
• Analýza současného stavu:
o dopravní zatížení, šířkové uspořádání, stav vozovky a krajnic,
o využití okolí a pohyb chodců a cyklistů,
o majetkoprávní vztahy a ochranná pásma,
o zakreslení tras technické infrastruktury,
o případná kolize s infrastrukturou (inženýrské sítě, vodní toky apod.).
• Návrh variant řešení:
o rozšíření komunikace (např. přidání pruhu, úprava krajnic, zpevnění),
o vedení společné stezky pro chodce a cyklisty – min. šířkové parametry dle ČSN 73 6110 a TP 179,
o řešení napojení stezky na stávající dopravní síť,
o návrh doprovodné infrastruktury (osvětlení, přechody, mobiliář),
o vyhodnocení vlivu na životní prostředí (základní posouzení).
• Porovnání variant:
o technická proveditelnost,
o dopad na dopravu, bezpečnost a životní prostředí,
o finanční náročnost (předběžný rozpočet),
o majetkoprávní náročnost.
• Doporučení optimální varianty řešení.

pramen: vhodne-uverejneni.cz

Související články


Komentáře

  1. Szczur :

    Neexistuje žádný racionální důvod stavět cyklochodník podél venkovské silnice s minimálním provozem, tím tuplem když je úmysl silnici rozšířit.

    Thumb up 4 Thumb down 15
  2. Martin [msstavby.cz] :

    Szczur: |Těch racionálních důvodů je hned několik. Hlavní jsou plynulost dopravy a bezpečnost provozu.

    Po silnici projedou tisíce aut denně.

    oddělené stezky pro cyklisty a CHODCE jsou zcela běžné v rozvinutých zemích. tady třeba je zachycen i průběh výstavby na německé straně v blízkosti českých hranic. https://www.google.cz/maps/@51.0699273,14.4926708,3a,60y,168.89h,87.4t/data=!3m7!1e1!3m5!1sgV4BMD1EzGhDe1p5hjVf_Q!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D2.603162895081155%26panoid%3DgV4BMD1EzGhDe1p5hjVf_Q%26yaw%3D168.89392071948714!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDUyOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

    Thumb up 11 Thumb down 3
  3. SpinJ :

    Tady nejde tak ani o chodce a cyklisty, ale mají problém se tam vyhnout dva autobusy. Už tam bylo několik nehod s ulámanými zrcátky. Navíc ty krajnice už tam taky nejsou nic moc.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  4. Szczur :

    Martin [msstavby.cz]:
    Co dělají v Německu je mi fuk. Začněte přemýšlet vlastní hlavou, ne kopírováním domnělých model. Tam, co ukazujete na Street View, bych jako cyklista po tom chodníku nikdy v životě nejel.
    S bezpečností ani plynulosti provozu tahle ideologie nemá nic společného, je to jen šikana cyklisty.
    Nejlepší možné řešení je provoz na silnici podle zákona o silničním provozu.

    Argumentace plynulostí provozu je lichá. Auto tudy projede většinou jedno za minutu, ve špičce 6 za minutu (podle posledního sčítání dopravy) – předjetí izolovaného cyklisty tu provoz nijak neomezuje. Pokud je silnice dostatečně široká, cyklisté neomezují ani mnohem hustější provoz. Pro cyklistu samotného je jednoznačně plynulejší jízda po silnici, než po jakémkoliv chodníku.

    Thumb up 5 Thumb down 17
  5. Martin [msstavby.cz] :

    Szczur: Oddělené stezky pro chodce a cyklisty mezi obcemi jsou běžné ve Švédsku, Dánsku, Holandsku, Belgii, Německu, Švýcarsku, Rakousku nebo také v Polsku. Za příklad neberu nesmyslné stezky v česku, které nekopírují trasování komunikací a klikatí se, ale ty, co jsem uvedl v příkladě.

    Tyhle všechny státy / samosprávy nepřemýšlí vlastí hlavou?

    Thumb up 11 Thumb down 4
  6. petrK :

    Szczur: no teda potěšpánbu jestli podobní exoti sedí i na magistrátu… myšlenka poslat cyklisty mezi auta je hodna ceny Sisyfos

    Thumb up 14 Thumb down 2
  7. Szczur :

    Martin [msstavby.cz]: Argumentum ad populum.

    Thumb up 1 Thumb down 12
  8. Szczur :

    petrK: O čem to mluvíte? Na silnici jede cyklista stejným směrem jako provoz, prostoru je mnoho, jasná pravidla pro všechny, možnost kolize minimální. Jakmile je cyklista nucen jet v omezeném prostoru, cyklopruhu, nebo dokonce chodníku, je vystaven mnohem většímu počtu možných kolizí, horšímu povrchu, špíně (tím pádem riziku defektu). Za tisíce hodin cyklistiky ve svém životě jsem na silnici měl problémů, že to na prstech jedné ruky spočítám, zatímco na cyklopruzích a stezkách stovky.

    Jste utopisti.

    Thumb up 1 Thumb down 16
  9. Svizzera :

    Szczur: Mohl byste v životě myslet více na druhé, ne jen sám na sebe. Budovat oddělenou a bezpečnou infrastrukturu pro pěší a cyklisty je naprostým základem a nutností v dnešním bezohledném světě. Hovořím z pozice motoristy, chodce, cyklisty i uživatele veřejné dopravy. Samozřejmě, že postavit stezku s mnoha přerušeními, nevhodným napojením i sjezdem na silnici je kontraproduktivní, ale proto předchází procesu i návrh variant řešení. Snad z tohoto vyjde kvalitní projekt

    Thumb up 15 Thumb down 1
  10. davidb :

    Szczur:
    Jenže cyklista není jen dospělý, ale taky třeba menší děti nebo děti kolem 12 let, kteří by tak mohli bezpečně jezdit do kroužku, školy atd.
    Jakékoli bezpečné, tudíž oddělené, řešení by mělo přinést zvýšení cyklodopravy.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  11. Szczur :

    davidb: Pokud řešíte bezpečí menšiny cyklistů, řešením nemůže být vyhnat všechny cyklisty do prostředí, které je pro většinu z nich méně bezpečné. Třeba můžete lobbovat za to, aby lidé se sníženými schopnostmi mohli pomalu jet po chodníku. Neomezujte svobodu a bezpečí ostatních.

    Thumb up 1 Thumb down 10
  12. davidb :

    Szczur:
    Takže vám nevadí výstavba cyklostezky.
    Ale vadí vám, že na ní budou nuceni jet všichni cyklisté.
    Což chápu. Cyklisti, kteří valí na silničce by normálně mohli jezdit po cestě.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  13. davidb :

    Szczur:
    Takže vám nevadí výstavba cyklostezky.
    Ale vadí vám, že na ní budou nuceni jet všichni cyklisté.
    Což chápu. Cyklisti, kteří valí na silničce by normálně mohli jezdit po cestě.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Martin [msstavby.cz] :

    Szczur: Tak si to shrneme, tohle není jen, že „někdo něčemu slepě věří“.

    Ochrana zranitelných účastníků dopravy – cyklisté a chodci patří mezi nejzranitelnější účastníky provozu.

    Snížení rizika kolizí mezi auty, cyklisty a chodci.

    Oddělení rychlostně rozdílných proudů dopravy – auta, kola a pěší se pohybují různou rychlostí, což na jedné komunikaci způsobuje konflikty a zpomaluje provoz.

    Zamezení zbytečnému předjíždění cyklistů auty, které může být nebezpečné zejména na úzkých silnicích.

    Zvýšení atraktivity cyklodopravy a chůze – lidé jsou ochotnější jezdit na kole nebo chodit pěšky, pokud se cítí bezpečně.

    Snížení závislosti na autech ve městech, což přispívá ke snižování dopravních zácp a emisí.

    Zvýšení kvality života v obcích – oddělené stezky umožňují lidem pohybovat se bez neustálého kontaktu s hlučným a znečišťujícím provozem.

    Lepší plynulost a pohodlí pro cyklisty a chodce, kteří se nemusí neustále přizpůsobovat motorovému provozu.

    Možnost relaxačního využití – cyklostezky a pěší zóny často vedou klidnějším a příjemnějším prostředím než silnice.

    Bezpečnější pohyb dětí, seniorů a méně zkušených cyklistů, kteří by na silnici byli ohroženi.

    A mě osobně nejvíce vyhovuje to, že při oddělné stezce, nejlépe pásem trávy / alejí mi nehrozí obstříknutí objíždějícím autem. Protože to možná bude překvapení, ale na kole se jezdí i v dešti

    Pardon, ale názor, že cyklisti patří mezi auta na cesty je zpátečnický a značně sebestředně omezený. Cyklistika je mobilita, ne jen občasná kratochvíle za sluníčka a pěkného počasí.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  15. duch :

    davidb: A proto se podél tramvaje na Opavskou plánují cyklopruhy chráněné jen barvou :) Super zlepšení od aktuální oddělené stezky.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Szczur :

    Martin [msstavby.cz]: Většina vašich „odrážek“ nemá faktický základ – jsou to povzdechy, které nemají nic společného se stavbou cyklostezek souběžných se v silnicí. Vaše utopie se neslučuje s realitou, s vyspělou civilizací, ani s liberální demokracií.
    Až budete příště brečet, proč lidé volí tupé populisty, tak si možná zkuste spojit A a B.

    Thumb up 0 Thumb down 12
  17. Szczur :

    davidb: Vadí, protože drtivá většina cyklostezek budovaných v posledních letech jsou souběžné se silnici, a ty by vůbec neměly existovat. Je to katastrofální plýtvání veřejnými zdroji, kontraproduktivní. Cyklostezka má být tam, kam nevede cesta.

    Thumb up 0 Thumb down 10
  18. Szczur :

    „V protisměru nejedu já, to všichni ostatní.“😂

    Thumb up 0 Thumb down 1
  19. Dan :

    Szczur: Vetsiho arogantniho a nemysleneho ignoranta, aby clovek pohledal…

    Thumb up 10 Thumb down 1
  20. xxx :

    Szczur: Naštěstí tvůj názor nemá žádnou váhu.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  21. davidb :

    Szczur:
    S vašim názorem o neexistenci souběžných cyklostezek nesouhlasím.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  22. Crazym :

    No super, tak jeden je prý zpátečník, z druhého se klube woke aktivista a cyklistika je mobilita a já vlastně provozuji občasné kratochvíle 🤦‍♂️ Co se tady nedozvím 🤪 Jdu si pro popcorn, tady bude ještě zábava.
    Nemáte si co vyčítat, jeden jak druhý a dohromady jako malé děti na písečku za barákem…
    Že bych si taky trochu fouknul do ohníčku? 🤔

    Thumb up 0 Thumb down 7
  23. Meechee :

    Velmi záleží na tom, co si kdo představuje pod pojmem „cyklistika“. Pokud se bavíme o rodince s dětmi, která jede na nedělní výlet, případně na seniory na elektru, kteří jedou taky jen tak se protáhnout nebo prostě na rekreační a příležitostné cyklisty, kteří kolo vytáhnou, když je hezky a na pár kiláků, je samozřejmě žádoucí, aby takoví měli svou cyklo infrastrukturu. Nesnižuju je, je mi sympatické, když se lidé hýbou. Uvedené skupiny pro své ježdění nicméně potřebují hlavně bezpečnost a tak jim nevadí, že na cyklostezce jsou mnohdy úzké ostré zatáčky, stezka nekopíruje cestu, pobíhají po ní psi, jezdí kolečkobruslaři, její povrch je mnohdy „improvizovaný“ … apod. Důležité je, že jsou odděleni od aut. Pokud se ale bavíme o výkonnostních hobících na bajcích nebo ještě líp na silničkách, tak je s cyklostezkou problém. Pro ně i pro ostatní na stezce. I jen lehce výkonnější hobík na silničce dokáže vyvinout na rovince rychlost kolem 35 – 40 km/h a to se na cyklostezce opravdu jet nedá. Takový cyklista ohrožuje jak sebe, tak i ostatní. Bajkeři proto nejradši jezdí v terénu, takže cyklostezky používají jen na nezbytné přesuny a silničáři na cyklostezkách prostě nejezdí a já se jim vůbec nedivím – taky jezdím na silničce. Pokud řidiči osobních aut s cyklistou počítají a jsou schopni si uvědomit, že cyklista může v určitých chvílích jet stejně rychle jako auto, není problém. Takže shrnuto – cyklostezky ano, ale zároveň při rekonstrukcích a stavbách cest počítat s tím, že při krajnici mohou jezdit cyklisté a nebrat celou věc ve stylu „auta na silnici, cyklisti na stezky“, protože takto to prostě není …

    Thumb up 1 Thumb down 0
  24. davidb :

    Meechee:
    Rozepsal jste detailně to co jsem psal výše.
    Souhlasím s tím. Ale naše legislativa to tak nevidí a všechny cyklisty cpe na souběžnou cyklostezku, ne?
    Ještě bych k těm prvním cyklistům dopsal osoby, které ta bezpečná cyklostezka vytáhne na kolo cestou do/z práce nebo školy.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. via :

    Můžete být v klidu, ta cyklostezka bude společný cyklochodník, který ze zákona jako cyklista využít nemusíte. Naprostá většina stezek kolem silnic jsou společné cyklochodníky, tak netuším, v čem to má někoho omezovat.

    Thumb up 7 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.