„Dnes a zítra lépe než včera“. V době kdy zítra bylo hluboko včera.
Objekt se nachází na ulici Plzeňská v Ostravě-Zábřehu. Autobusové zastávky Zábřeh -hotel Bělský les.

„Dnes a zítra lépe než včera“. V době kdy zítra bylo hluboko včera.
Objekt se nachází na ulici Plzeňská v Ostravě-Zábřehu. Autobusové zastávky Zábřeh -hotel Bělský les.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Summerboy :
Ten propagandisticky slogan tam mel aspon uroven, na rozdil od toho hnusu, ktery je tam (a vsude jinde) ted…
acdlcia [msstavby.cz] :
Summerboy: Ale zato to vynáší.
27.03.2016 19:00acdlcia [msstavby.cz] :
Když vidím kolik je tam zeleně tak je to rozhodně změna k lepšímu.
27.03.2016 19:01Tano :
Já bych řekl, že se tam vyměnila jedna sr.čka za druhou sr.čku.
27.03.2016 22:59Rado :
Ono už tak celkem bývá, že stromy v průběhu let nabývají na výšce a na objemu, takže rozdíl mezi fotkami je pouze v té zeleni, která stačila dorůst, jinak o žádnou proměnu místa a změnu k lepšímu se nejedná.
Adam :
Summerboy: Takový *** komentář jsem přesně čekal. Vy si vážně myslíte, že kdyby před 40 lety bylo technologicky možné tisknout velkoformátové barevné plakáty stejně levně jako dnes, komunisté by jimi nezaplavili veřejný prostor? Že by nepoužívali světelné prvky a displeje? Oni to tehdy museli buď namalovat, nebo vyrobit, takže prostě nebylo možné zajistit takové pokrytí.
28.03.2016 11:14Xavier :
Adam: Tenhle váš extrémně spekulativní argument pro snad ještě spekulativnější hypotézu vypadá asi stejně věrohodně jako ten předpoklad, že komunisté v daném případě měli nějaké „estetické cítění“ a dělali to z toho důvodu :)
28.03.2016 12:04Hynek [msstavby.cz] :
Adam: technicky nevidim zadny problem misto toho reliefu (nebo co je to za skatulku, umelecke vzdelani taky nemam) tam placnout malbu. co by bylo asi jednodussi?
28.03.2016 14:42Alex :
1. „Komunisté“ rozhodně neměli žádné estetické cítění, podobně jako je nemají Češi, Slováci nebo, dejme tomu, Eskymáci. Ovšem estetické cítění se rozhodně nedá vyloučit u jednotlivého Čecha, Slováka či Eskymáka, stejně, jako u komunisty, který byl třeba vzděláním a povoláním výtvarným umělcem.
2. Komunisté používali velkoplošnou propagaci, která byla protivná svou předvídatelností a myšlenkovou tupostí, rozhodně ale nezaneřaďovala veřejný prostor tak, jak to dělá současná komerční vizuální propagace. Kupodivu to není nedostatkem prostředků, které by strana a vláda v dřívějších dobách byla ochotna investovat, ale docela striktními dřívějšími předpisy, co smí a co nesmí ve veřejném prostoru fungovat.
3. Na umisťování trvalých děl (jako je diskutované) existovala poměrně přísná pravidla, ať už mělo dílo ideologickou, nebo čistě estetickou funkci (většinou šlo o obojí, v různém mixu). Bylo stanoveno, jaká část rozpočtu veřejných staveb musí být určena k estetizaci veřejného prostoru a díla se musel ujmout akademicky vzdělaný výtvarník, člen svazu výtvarných umělců, vždy jako vítěz soutěže. Blíže např. http://ostravskesochy.cz/
4. Nic z výše uvedeného není samozřejmě obhajobou komunistů. Spíš otázkou, zda podobné postupy a požadavky je možno a záhodno uplatňovat i ve stávajících podmínkách při správě veřejného prostoru.
Adam :
Xavier: To není spekulace. Podívejte se, ajk vypadá propaganda v totalitních režimech dnes. Pochopitelně, že používají technogolické prostředky, aby propaganda byla co nejlevnější, a zároveň měla co největší pokrytí.
29.03.2016 09:55Hynek [msstavby.cz] :
Adam: tady „propaganda“ bezi skrz klasickou reklamni plochu a agentury. ze zrovna na tom obrazku jsou nejake dodavky pro energetiku neznamena, ze v obdobi voleb tam nebude nejaky panak s udernym heslem..
29.03.2016 10:06myslim, ze summerboy ale mluvi spise o obecne estetice. a jak rikam, oni vzdycky meli moznost to jen namalovat a presto se tyhle veci zadavaly umelcum.
Jan :
Taky uz mohli natrit tolik v Ostrave oblibene velmi vkusne a stylove cerveno bile zabradli (viz. druha fotka) :-)
29.03.2016 13:30Xavier :
Adam: To je spekulace. Otázkou je, které státy berete v současné době jako totalitní. Někdo bude tvrdit, že totalitní je např. i Rusko, ale tamní režim dané definici ani zdaleka neodpovídá. Problematické by to bylo i v současné Číně. Ale zemí vskutku totalitních určitě není až tak málo. Kupříkladu taková Severní Korea – koukněte se do ulic Pchjongjangu (možností je spousta) – tamní propaganda tohoto typu připomíná opravdu spíše tu z onoho paneláku. A neříkejte mi, že je severokorejský režim tak chudý, že by si nemohl dovolit tisk velkoformátových plakátů :)
29.03.2016 14:25Ono je třeba si uvědomit, že existuje rozdíl mezi 1) Propagandou a jejím úspěšným šířením; 2) Reklamou a jejím úspěšným šířením. Obě tyto věci v některých ohledech sdílejí totožné prostředky, ani zdaleka ovšem ne ve všech! Kdyby se v naší zemi udržel původní režim do dnešní doby (a buďme rádi, že tomu tak není!:)), pochybuji o tom, že by KSČ rozhodla o tom, že by větu „Dnes a zítra lépe než včera“ nechala natisknout na velkoplošné plakáty s takovým odpudivým designem, jaký lze vidět na plakátu výše. Předpokládám, že by se rozhodla pro zcela jiné médium. Ano, i tohle je spekulace – prostře říkám „co by, kdyby“. Vy činíte totéž, akorát s odkazem na minulost. Tj. říkáte, co by bylo, kdyby byly tehdy jiné technologické možnosti. Severokorejský režim mě přesvědčuje spíše o hypotéze mé vlastní.