Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
Pro další zajímavosti, historii a informace k Frýdlantským mostům sledujte web: www.frydlantskemosty.cz

















Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
Pro další zajímavosti, historii a informace k Frýdlantským mostům sledujte web: www.frydlantskemosty.cz
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Meechee :
V roce 2016 existoval hezký projekt, který celou lokalitu řešil komplexně, včetně ÚANu – viz. starší příspěvky k tomuto tématu. Celé místo by bylo průjezdnější, dopravně logičtější, „vzdušnější“ a praktičtější. To, co se realizuje nyní jsou bohužel jen vyhozené peníze. Dopravně, prostorově, „městotvorně“ to nevyřeší nic. Místo zůstane furt tím stejným „špuntem“, kterým je dnes, akorát bude jinak vypadat … Další promarněná příležitost, bohužel …
D.B. Cooper :
Meechee:
06.08.2025 16:12Máte k tomuto odkaz na nějaké konkrétní stránky/ dokumenty? Rád bych věděl o co současnou realizací přicházíme.
Jan :
Hezké :-)
07.08.2025 08:31Martin [msstavby.cz] :
D.B. Cooper: Tady https://www.msstavby.cz/rekonstrukce-namesti-republiky-07-03-2016/
Plus bylo komplexní řešení. Jen ten kruháč se tam nevešel prostorově. Ono se to začalo řešit komplexně i za minulého vedení. Jenže pozdě. Pak byla vypsaná dotace a byl připraven jen projekt, co se nyní začal realizovat (dotaci lze získat na připravený projekt). Ze strany nového vedení města to je pak pochopitelné. Nemá peníze a každá dotace se hodí. Ale vznikne paskvil.
Marián Kyral :
D.B. Cooper: Viz Související články.
07.08.2025 08:46Marián Kyral :
Martin [msstavby.cz]: Jak tak na to koukám, ten kruháč by mohl být menší, kdyby se tramvaje na tom kousku daly pod zem.
07.08.2025 08:54Martin [msstavby.cz] :
Marián Kyral: To ale nedává výškově smysl. Pojedou v místě kruháče pod zem a následně na most, aby překlenuly Místeckou a žel. trať?
ivan :
No bourání jim jde, uvidíme, jak půjde stavění…
07.08.2025 09:17Dal bych malou anketu, co se v dané lokalitě bude kolaudovat jako první:
A) Filharmonie
B) Černá kostka
C) Parkovací dům
D) Frydl. mosty
Hrdý Ostravák :
Tipuji roky kolaudace:
A) 2045
07.08.2025 10:12B) 2028
C) 2029
D) 2026
Marian Kechlibar :
Ach jo. Toto je asi jediné místo v republice, kde by se dal postavit opravdu integrovaný dopravní uzel pro dálkové vlaky, regionální vlaky, dálkové autobusy, regionální autobusy, více než 10 linek MHD, s dostatečným prostorem pro kapacitní podzemní garáže přímo u městské dálnice, a přitom v pohodlné pěší vzdálenosti od nového centra města a stále ještě pěší vzdálenosti od starého centra města.
Navíc tam teoreticky má stát nejvyšší mrakodrap v republice. Opravdu škoda, že se mezi zodpovědnými osobami nenašel nikdo, kdo by si dal ambici pojmout ten projekt opravdu velkoryse a vyběhat na něj peníze. Sloužilo by to dalších sto let.
Marián Kyral :
Martin [msstavby.cz]: To byl jen takový nápad. S trochou snahy by to tam možná napasovat šlo.
Nicméně tohle už je dávno pasé.
07.08.2025 14:10Zdroj blízky zdroji :
Marián Kyral: Snahy bylo mnoho, jenže snaha nezlomí fyziku, technické nároky a takové ty exaktní věci. Takže napasovat to nešlo, zkoušeli to v x-verzích.
07.08.2025 15:19Marthin :
Koukal jsem na vizualizace toho původního projektu z roku 2016 a přišel mi povědomy.. no jasně! Tady si někdo zahrál na kopii Norreportu! Jenže tam se kříži metro s autobusy a vlakem,mají úschovnu kol,veřejné WC,obchody, vypadá to esteticky skvěle.. Ostrava nebude mít ani zbla z výše uvedeného.. fukusima taky měla vypadat něco mezi BLOXem a kodanskou operou.. a jak jsme dopadli pozná každý, kdo skutečnou Kodaň viděl https://en.m.wikipedia.org/wiki/N%C3%B8rreport_railway_station
07.08.2025 23:34Jakub :
Bourání Frýdlantských mostů je velká škoda. Tohle bylo typicky ostravské místo. Škoda, že z projektu vypadl kruhový objezd, mohlo vzniknout pěkné dopravní peklíčko.
11.08.2025 08:11K :
Hidden due to low comment rating. Click here to see.
11.08.2025 13:09davidb :
K:
11.08.2025 15:42Až si to budou chtít soukromí majitelé zbourat!
Adam :
K: Zrovna tahle budova stále vypadá lépe než většina současných novostaveb v Ostravě (čest výjimkám)…
Svizzera :
Když už zmizne třetí kolej, na její místo se mohl přesunout jízdní pruh, cesta směr kulturák by byla napřímená, zmenšením šířky mostu se mohla rozšířit plocha zeleně u bytových domů. Škoda, že na to projekt nemyslel
13.08.2025 22:28Marián Kyral :
Zdroj blízky zdroji: Zajímavé, že na stránkách https://www.frydlantskemosty.cz/rekonstrukce-frydlantske-mosty/ tvrdí něco jiného :-D
„Řešení dopravní křižovatky – Původně zvažovaná výstavba kruhového objezdu byla nakonec zavržena, protože se ukázala jako nevhodná pro plynulost provozu. Současné uspořádání křižovatky a trolejbusové smyčky tak zůstane zachováno.“
14.08.2025 11:11Zdroj blízký zdroji :
Marián Kyral: To je stránka nějakého nadšence a ne oficiální zdroj města. Co se tam tvrdí má asi stejnou váhu, jako diskuse zde na msstavby. Rozhodně nešlo jen o plynulost. Mělo to za úkol x firem z oboru, poslední tuším bylo AŽD a ani oni nebyli schopni do té křižovatky nacpat vše co bylo v zadání. Proto se od toho upustilo a vedení začalo projektovat rekonstrukci.
14.08.2025 11:23aldar :
Martin [msstavby.cz]
15.08.2025 15:53Rondel by se tam vešel, jen by se muselo chtít…Bohužel zůstane ten paskvil křižovatky, která vlastně křižovatkou není, stejně jako napojení Poděbradovy ulice o kousek dál – protože se zde komunikace nekříží! A již dlouho nedokončený podchod bude za čas stejně nebezpečný jako je dnes.
Martin [msstavby.cz] :
aldar: Tak asi všichni dopravní projektanti, co na tom pracovali, by měli vrátit autorizace a tituly.
Můžeš nám osvětlit jak víš, že rondel se všemi požadavky investora se vejde, respektive, že není pravda, že nevejde?
Neznamená to však, že souhlasím s tím, jak to tam dopravně vypadá nyní a vypadat bude.
15.08.2025 21:14Vladislav :
Marian Kechlibar: Úplně jste mi zničil vibe z té nové rekontrukce :Ddd Váš komentář jsem četl minulý týden, od té doby jsem kolem náměstí republiky šel 3krát a pokaždé jsem na to myslel. Ten integrovaný dopravní uzel se úplně nabízí, ale tak moc, že je až k nevíře, že nevznikl aspoň projekt. Ostravu miluju a ta rekontrukce je lepší než nic, ale nepodporuje to obrázek toho, že Ostrava chce růst a posouvat se.
18.08.2025 13:53Marthin :
Nějak se nám to komplikuje.. https://zdopravy.cz/prestavba-namesti-republiky-v-ostrave-se-zkomplikovala-nasly-se-vetsi-problemy-nez-se-ocekavalo-259907/
18.09.2025 22:45