Vizualizace administrativní budovy na ulici 28.října v Ostravě-Mariánských Horách.
Autor: Kohl architekti

Vizualizace administrativní budovy na ulici 28.října v Ostravě-Mariánských Horách.
Autor: Kohl architekti
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Marek :
že by se SmVaK rozrůstal? kdo ví…
28.11.2017 10:52Balde :
Zbytecne male a vadi mi ze kdyz tam jeste je pozůstatek blokovém zástavby ze to nezavazuje
thvari :
liana janáčková je sice ciganobijka par excellence, ale její marhory narozdíl od ostravakova MOaPu novostavby neblokují. povedené.
rasta :
Nevyužitý prostor. Už se nectí žádné zásady celistvosti, návaznosti na okolí a jen taková hloupá maličkost jako je uliční čára???
Alcedo :
Když nejsou Vaše pozemky asi těžko bude napojen blok… a s tím asi souvisí velikost
28.11.2017 17:42Uliční čára je zde kde (já ji třeba vidím s budovou Telcomu, Telefoniky či co to je dnes…)
Adam K. :
první fotka: krásné reprezentativní okolí budovy
28.11.2017 18:08aldar :
Parkoviště na terénu? Nikde jinde než v Ostravě by si to nedovolili.
28.11.2017 18:15Pavel :
Zapomínáte na to, že vy nikdo nejste investoři. Každé nadzemní i podzemní patro stojí spoustu peněz, za které musíte zaplatit nebo ručit v bance. A vy tady handlujete milionovými názory jakoby se nechumelilo…
28.11.2017 20:23Cyril :
Další solitér :(
28.11.2017 20:49rasta :
Alcedo: Dohledejte si fotky z historie. Jak to v tomhle místě vypadalo. Náměstí a ulice měly hlavu a patu. Telecom je komunistický vřed, který tam přiletěl od mimonu.
28.11.2017 21:02acdlcia [msstavby.cz] :
rasta: Ano staré budovy ustoupily těm novým, ale to tu bylo i dříve. A kdo má právo rozhodovat o tom která doba nebo podoba byla ta správná. Vy snad? To řekne nějaký rasta a budeme bourat telecom a stavět repliky starých blokových zástaveb a pak se ozve někdo jiný co bude tvrdit že těm blokům musely ustoupit stodoly a my je tam budeme stavět? Co když tam před těma stodolama byly nějaké chýše které tím pádem mají stejné právo aby se tam vrátily a ty by se uprostřed města opravdu vyjímaly. Je to tak jak to je a z toho vyházejme je to vývoj který buď přijmete nebo ne a to je váš problém.
28.11.2017 21:24Davidb :
aldar:
29.11.2017 07:27Tak tady je to řešeno aspoň trochu dobře.
Parkoviště je i pod budovou, takže zabírá méně místa.
dolil :
Budova Telecomu je špičková architektura.
29.11.2017 07:32Michal :
Budova Telecomu není špičková architektura.
29.11.2017 09:11rasta :
acdlcia [msstavby.cz]: asi jste dost nepochopil, co jsem měl na mysli. Jednoduše řečeno, pokud 40 let neměli komunisti slitování a cit pro historii a tehdejší projektanti tvořili povětšinou obludnosti, tlačeni kádry zhora. Tak v dnešní relativně svobodné a demokratické době by měl mít architekt cit pro okolí, do kterého chce svůj projekt zasadit. Já nikomu nic nepřikazuju, je to soukromá investice. Můj názor je, že se tam takový solitérní objekt nehodí. Se vzhledem nemám problém. Na této ulici se plánují a již stojí jiná zvěrstva… a paní Ing.Arch. s tím nemá problém…
29.11.2017 09:52Aleš :
Budova Telecomu není špičková architektura, nicméně vzhledem k okolnosti, jaké „obludy“ této společnosti hyzdily a v mnoha případech ještě hyzdí jiná česká města, Ostrava vůbec nedopadla špatně. I v republikovém měřítku se jedná o nadprůměr. Inu, opět tolik proklínaný brutalismus. Přitom to jsou nejcennější díla, která, s další čestnou výjimkou bruselského stylu, minulá epocha zanechala… To ten plánovaný objekt již zrůdnost je.
29.11.2017 11:53aldar :
to Pavel: To ta parkovací místa má stavět stát z našich daní? soukromému investorovi? To snad nemyslíte vážně…
29.11.2017 11:56To davidb: Pohled na parkovací auta je to, co by mělo nahradit nejcenější plochu jakéhokoli objektu – přízemí, Vyjel jste někdy za hranice této země třeba na západ nebo jih?
Davidb :
aldar:
29.11.2017 12:14Vyjel.
Teť třeba v Mnichově to měli velmi podobně, 1/3 přízemí byla parkoviště, 1/3 vjezd/výjezd do garáží, 1/3 recepce.
Davidb :
aldar:
29.11.2017 12:16Tím nemyslím, že by podzemní parking nebyl lepší.
filterko :
Ales:Brutalismus?zkuste si prosim nejprve nastudovat co to je a jak tyto stavby vypadaji,dekuji…
30.11.2017 02:24Aleš :
filterko:
Reakcí na jednoduché architektonické linie první poloviny 20. století vznikl v 50. letech ve Velké Británii směr zvaný brutalismus.
Mezi znaky brutalismu patří záměrná konstrukční pravdivost v extrémním přiznání materiálů a obslužných prvků, čímž je myšlena zejména konstrukce, ale také inženýrské sítě a různá potrubí, a také požadavek na pádný, jednoznačně zapamatovatelný architektonický výraz.
30.11.2017 07:59talage :
Tak či tak, budova Telecomu z mého pohledu patří k povedenějším stavbám a zasloužila by si drobný facelift, nebo spíše vyčištění. Je to technologická stavba, které obecně k Ostravě patří. Doufám, že se jí v budoucnu ujme nějaká technologická firma a bude nadále sloužit jako datacentrum, nebo něco podobného.
30.11.2017 11:07filterko :
Aleš: výborně, tak a teď se podívejte na budovu telecomu, která je olepena, hliníkem, tvarovkami a nějakým polykarbonovým obložením…kde je ta pravdivost (extrémní) přiznaných materiálů? Fasáda stavby je spíš ovlivněna postmodernistickou architekturou…Typická 70. léta viz, přístavba pražského hl. nádraží, či obchodní dům v Liberci…
30.11.2017 11:08Aleš :
filterko:
30.11.2017 15:32To je opravdu na hodně dlouhou a obsáhlou přednášku a já nejsem vystudovaný teoretik umění. Místo toho doporučuji k přečtení knihu: Architektura 60. let: „zlatá šedesátá léta“ v české architektuře 20. století od autorů Oldřicha Ševčíka a Ondřeje Beneše.
thrpst :
Je to moc malé, mělo by to mít více pater.
01.12.2017 08:51acdlcia [msstavby.cz] :
rasta: Pochopil jsem to moc dobře. A kolik těch bloků se tak asi vejde na tu zelenou plochu? Jeden blok domů se dá jen těžko považovat za blokovou zástavbu. V okolí třech solitérních staveb by právě bloková zástavby působila jako pěst na oko. Taky bych uvítal kdyby ta budova měla alespoň šest pater, ale je to soukromý projekt takže těžko diktovat jak má stavba vypadat.
01.12.2017 22:53Petr Lesák :
VEJŠ, ŘEKL JSEM VEJŠ !!!
05.12.2017 12:12Proč stavební úřad neřekne: „Tak takhle tedy ne, toto je jádrové území města, využijte potenciál pozemku do výšky, nikoliv do prostoru!“
Petr Lesák :
Stavební úřad nebude zajímat, jestli je to investor A nebo B (někdo asi jo, pokud složí tučnou obálku na stůl – nebo spíš pod něj). Ale jednou je to město nikoliv investora, ale občanů, které zastupují úřady.
05.12.2017 12:19A jak usnesení magistrátu, tak samotný stavební úřad má páky na to, aby rozhodl, že se bude parkovat primárně pod zemí, výška objektů bude minimálně 15 metrů a fasáda nebude jak z cirkusu >;)