Terminál Hlavní nádraží

Terminál „Sever“, který patří do stavebnice podivných ostravských přestupních terminálů, se zřejmě stavět nebude. Nyní se uvažuje s terminálem u Hlavního nádraží.

Terminál Sever měl stát v lokalitě Černý potok.  V místech konečné zastávky tramvajové tratě. V absolutně nevyhovující lokalitě mezi dálnicí a průmyslovými areály. Nově by měly příměstské spoje končit u Hlavního nádraží. Nyní v Sadu Boženy Němcové a zastávek Muglinovská. Zamýšlená lokalita u Hlavního nádraží je vhodnější než Černý potok. Oproti současnému stavu však přes Hlavní nádraží v současné době neprojíždí žádné autobusové linky ( nyní přes Sad B. Němcové linky č. 24, 33, 34, 49, 52, 54, 56, 66, 67 ). Některé linky sice jezdí po ulici Hlučínské a jejich odklonění k Hlavnímu nádraží by nebyl problém. Ale autobusové linky na Porubu, tímto směrem neprojíždějí vůbec. Samotný terminál si vyžádá obrovského zásahy do celého systému MHD.

Možná by bylo jednodušší ponechat současný, dlouhodobě dobře fungující systém, a terminál umístit na  volný pozemek na křižovatce ulice Mariánskohorská a Sokolská třída. A vytvořit zde terminál, nad kterým by mohly vyrůst patra dalších funkcí. Dodat konečně místu logickou funkci a jasně jej definovat. Namísto vytváření „líbivých“ šuplíkových, ale neměstotvorných studií ( Studie na danou lokalitu „Odeon“ ).

Informace o terminálu Hlavní nádraží vychází z projektů zahrnuté v Integrovaném plánu mobility.

terminal hlavni nadrazi terminal hlavni nadrazi terminal hlavni nadrazi terminal hlavni nadrazi terminal hlavni nadrazi

Související články


Komentáře

  1. moon :

    Mně to tak zlý nepřijde :)

    Thumb up 8 Thumb down 0
  2. Hynek [msstavby.cz] :

    tak je to velky zasah, ale neprijde mi to mimo. naopak dost mimo mi prijde, ze by se autobusy mely motat az k sadu bozeny nemcove.. tam je provozu tak akorat uz ted..

    Thumb up 11 Thumb down 0
  3. Martin :

    Po Hranecniku dalsi krasna a bezpecna lokalita? :) Autobusy k hl. nadrazi vitam, Sad B. Nemcove je dost roztahany a prestup mezi zastavkami neni zrovna snadny.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  4. Martin [msstavby.cz] :

    Hynek [msstavby.cz]: Tak vtom případě je to mimo tebe již nyní. Autobusy směr Markvartovice končí a začínají na Sadu B. Němcové. Linky směr Hlučín začínají již na na Křižíkové. Dvě světelné křižovatky v okolí není provoz…

    Thumb up 0 Thumb down 6
  5. Patrik :

    Linky DPO na Hlučín začínají i končí na Křižíkové, to je fajn, dobrý přestup na TRAM, kdo chce TBUS vystoupí na Sadu B. Nměcové, linky Arrivy směr Hlučín začínají na Muglinovské, kde není ani přístřešek, pouliční osvětlení je taky až dál, je tam pár špinavých laviček, hnusný chodník, hrůza, další zastávkou je Sad B. Němcové, která je ale daleko od TBUSu. Linky Arrivy od Hlučína končí na Sadu, maximálně fajn přestup na TBUS, ale není tam automat a paní v trafice už lístky taky neprodává, na tramvaj poměrně daleko přes hnusnou lokalitu. Co tím chci říct? 1) Mělo by dojít k nějakému sjednocení dopravy (místo odjezdu, výstupní zastávky) na Hlučínsko, 2) Oprava/rekonstrukce/revitalizace oblasti Sadu B. Němcové, Muglinovské.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  6. Hynek [msstavby.cz] :

    martin [msstavby.cz]: s tim muzu souhlasit. to mi taky nedava zadny smysl.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Martin [msstavby.cz] :

    Hynek [msstavby.cz]: Protože vozovna a zázemí je na Sokolské a Poděbradove ještě blíže k centru.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. sanju :

    2035??? Do té doby by měla být podle optimistických předpokladů hotová vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Brnem, tak snad zvládneme tu novou trolejbusovou trať v ulici Suchardova postavit taky, ať to není ostuda.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  9. aggu :

    sanju: Za 19 let ta trať stát určitě nebude, zejména pokud by se jednalo o novostavbu v netknutém terénu Vysočiny. Ale možná český stát provede další husarský „rekonstrukční“ kousek, přidá 10 cm štěrku do železničního spodku, narovná 3 zatáčky a ejhle, VRT.
    Mnohem větší šance pro VRT by byla v moravské bráně a úvalu na trati Varšava – Ostrava – Vídeň. Proč je i tohle scifi, je na jinou debatu.
    První VRT bude z Prahy na Drážďany.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. džej :

    martin [msstavby.cz]: dovolím si jen opravit. Na Sadu B. Němcové autobusy končí, ale když vyjíždějí tak už z Muglinovské. A navíc ve směru Hlučín, stojí Arrivy úplně jinde než DPO.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Martin [msstavby.cz] :

    džej: Ano. Depo má na Vítkovické. Ale spoje přes den stojí v bočních ulicích kolem Nádražní a Valchařské.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Danek :

    Dám to sem.Investice na ostravsku ve zkratce.https://www.novinky.cz/domaci/419358-praha-se-hali-do-tibetskych-vlajek-ale-tady-potrebujeme-kapitalovy-vstup-rekl-zeman-na-ostravsku.html

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.