Rezidence Stodolní

Mnozí z vás jistě zaznamenali informace o plánované výstavba polyfunkčního objektu pod názvem „Rezidence Stodolní“. Dejme si projekt do kontextu a širších souvislostí.

Snad poprvé PR komunikace města Ostravy zveřejnila záměr prodeje pozemku investorovi, který se projednával teprve na Radě města. Samotný facebookový profil města Ostravy a mnohá média, nepřesně interpretovali zájem jako jasně danou věc. Přičemž není podepsána žádná smlouva.

Facebookový příspěvek působí jako uzavřená věc, kde se už čeká na kopnutí do země. Pravda je však taková, že Rada města 11. ledna 2022 rozhodla, po vyhodnocení dvou předložených nabídek, o zahájení jednání se společností Linkcity Czech republic, a.s. Druhá nabídka údajně nesplnila podmínky výběrového řízení. Zástupci města teprve zahájí jednání o smlouvě, definující termíny realizace záměru a veškeré podmínky. Návrh smlouvy následně projedná zastupitelstvo města pravděpodobně v březnu či dubnu tohoto roku.

Své nabídky o koupi nemovitostí dvě společnosti. Obě společnosti, Linkcity Czech republic, a.s. a Promet, jsou známé již z jiného prodeje městských pozemků. Konkrétněji lokality Vojanova. Společnost Linkcity Czech republic, a.s. původně byla vybrána pro prodej pozemků v lokalitě Vojanova. Zde představila záměr postavit hotel. Společnost však v listopadu 2021 od záměru prodeje ustoupila na vlastní žádost. Pozemek byl následně prodán společnosti Promet, která byla vybrána, byť představila horší záměr ze zbylých dvou uchazečů (dle hodnocení MAPPA) a v situaci, kdy po „konzultacích“ s městem Ostravou představila jiný návrh, než v prvotní žádosti o prodej.

Prodej pozemků na ulici Vojanova jsme popsalI ZDE.

Ulice Stodolní a její okolí skutečně vyžaduje zástavbu a regeneraci. Proč a za jakým účelem město zveřejňuje vizualizace záměru, u kterého není ani podepsána smlouva, je otázkou. Navíc v kontextu zúčastněných společností v jiném, poměrně zvláštním, prodeji.

Vizualizace záměru Rezidence Stodolní od společnosti Linkcity Czech republic, a.s.:

Autor: Bogle Architects

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Jiřík :

    To je bomba, ulice Porážkova nabývá uplně jiného rozměru.

    Thumb up 18 Thumb down 1
  2. Vítek :

    Stavebně je určitě možné v místě něco podobného postavit. Ekonomicky je zvláštní, že domy naproti jsou zakonzervovány a nejsou využité. Každopádně by bylo skvělé, kdyby fenomén Stodolní pokračoval v novém stylu i v 21 století, k tomu snad směřují i tyto zprávy.

    Thumb up 19 Thumb down 0
  3. D-r :

    Zajímalo by mě kdo tam bude bydlet. Když ta Karolina teď je poloprázdna.

    Thumb up 7 Thumb down 27
  4. balde :

    D-r: Nobudou tam bydlet ti co si ty byty koupi nebo pronajmou. Nemyslim si ze bude problem ty byty prodat. Poptavka je stale vysoka. Navic kazdy student by mel rad pronajaty byt u Stodo 😀😀😀

    Thumb up 8 Thumb down 4
  5. thvari :

    v době, kdy se ve všech městech, která jdou s moderními trendy, zabýváme polidšťováním ulic a rozvojem nejefektivnějších a nejvhodnějších forem dopravy, tak Ostrava jede jako v 70. letech a hned v první větě musí být vyzdvihováno, že tam bude 158 bytů S PARKOVACÍMI MÍSTY. už teď je velká spousta ulic v centru vyloženě nepříjemných na pohyb pěšky a přecházení, moc dobře víme, že dobré zahuštěné město je naopak mnohem příjemnější s omezeným počtem aut, ale my stejně pokračujeme v jejich bezmezné podpoře garancí místa ke každému novému bytu a plánovanou stavbou snad pěti parkovacích domů, které jsou extrémně drahé.

    Thumb up 8 Thumb down 27
  6. Dan :

    D-r: Kde jste prisel na to, ze je Karolina poloprazdna? Rozhodne neni.

    Thumb up 11 Thumb down 1
  7. Johnny :

    thvari: Tenhle sociální konstruktivismus je trochu iluze, navíc s sebou nese řadu etických problémů. Lidé, co mají auta, je prostě chtějí mít tam, kde bydlí, k dispozici – a to je přece pochopitelné. Cílem přece není zakázat všem, co bydlí v centru, auta – i ta města, „která jdou s moderními trendy“ rozlišují mezi parkováním rezidentů a návštěvníků. Cesta je v tom nabídnout těm, co jezdí do centra autem, výhodnější alternativu a pozitivně lidi motivovat. Znepříjemňování života rezidentům mi nepřipadá jako cesta, zejména, pokud jsou parkovací plochy v podzemí, a tedy nezaplevelují veřejný prostor. Mimoto, i kdybychom to připustili jako cestu, Ostrava dlouhodobě řeší „mrtvé centrum“, přičemž jako jednu z cest k oživení vnímá navýšení počtu rezidentů. Opravdu si může v této situaci dovolit vyvíjet na lidi takový druh tlaku, jaký si mohou dovolit města, o která se lidé perou?

    Thumb up 20 Thumb down 1
  8. D-r :

    Dan: Bydlíme tady. Zabydlené jsou byty s výhledem na náměstí biskupa Bruna. Které mají okna směrem na obchoďák, fakt jsou prázdné. Vždyť tam jé vidět že večer skoro nikdo ne svítí.

    Thumb up 6 Thumb down 7
  9. Jiřík :

    D-r: Prázdné byty buď budou služební od Korejců nebo investiční co čekají na nájemce popřípadě si je majitel nechává prázdné. Jinak jsou všechny prodané.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  10. thvari :

    Johnny: Může. Například víme, že je v každém takovém projektu vždy část bytů čistě investičních. Proč pro ně tedy stavíme parkovací místa? Pokud stavíme parkování pro rezidenty, což není nic proti ničemu, proč zároveň nemáme automaticky plán pro ulice okolo, z nichž parkování zmizí? Vaše poznámka o tom, že auta nebudou zaplevelovat veřejný prostor, je podle naší zkušenosti z Ostravy naprosto mimo realitu. Projděte se kolem Karoliny, kde má každý nově postavený dům a každá stavba velkou podzemní garáž. A jak vypadají přilehlé ulice? Jsou zaplevelené auty, která parkují na jakémkoli volném míste, které je k dispozici, včetně parkování na plochách v zónách, kde je zakázáno (lidově řečeno parkujeme jako čuňata). My se totiž nerozhodujeme racionálně a podle reality, ale podle vašeho typu sociálního konstruktivismu, který nefunguje, což ale ostentativně ignorujeme.

    Tzn. klidně s vámi budu souhlasit, stavme všude pro rezidenty garáže, aby ti měli svůj komfort, protože si to dnes můžeme dovolit, ale pak si alespoň navzájem nelžeme o tom, že se nám daří dostávat auta z ulic a dělat jej tak příjemnější k pohybu po svých, když to není pravda. Abych uvedl druhý konkrétní příklad, taková úprava prostoru před Domem umění, která počítala s tím, že tam auta parkovat nebudou, ježto je to významný dům a jeho okolí má splňovat trošku vyšší standardy než jen býti pouhým parkovištěm, šla nakonec k ledu. Ostatně tu o tom Martin informoval v jedné ze svých OVASTORY: https://www.msstavby.cz/ovastory-74-25-05-2020/

    Takže zopakuju, pojďme podporovat parkování rezidentů v garážích, ale začněme se už prosím vážně zabývat tím, že ne veškerý veřejný prostor v centru třetího největšího města má být určen pro pohyb či odstavování vozidel.

    Thumb up 6 Thumb down 6
  11. D-r :

    Jiřík: :-) Ale já nepíšu že nejsou prodané. V Ostravě jé dost bohatých lidí které rádi dají peníze do novostavby v centru města.
    Právě mí přijde že ti od Korejců prázdné nejsou.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. Johnny :

    thvari: Ale v tom případě se shodneme :)) Moje výhrady se týkaly čistě té rezidenční části problému a nikdy jsem netvrdil, že se nám daří dostávat auta z ulic. Čili kritika by měla mířit nikoliv na stavby podzemních parkovišť (tady bych ještě rád podotknul, že to nestavíme my a že si to nemusíme dovolit my, poněvadž jak Karolina, tak rez. Stodolní jsou projekty financované soukromými zdroji), ale na přístup města k veřejnému prostoru – tedy že po A (podzemní garáže) by mělo následovat B (zrušení povrchových parkovacích míst nebo alespoň jejich významná redukce a jejich nahrazení kvalitním pobytovým prostorem), a že kdo porušuje pravidla (parkuje, kde nemá), musí být důsledně a účinně trestán (což se rovněž neděje).

    Jinak ještě faktická poznámka, která nic nemění na tom, o čem se bavíme: Vysoutěžený předprostor Domu umění nešel k ledu, je připraven na okamžitou realizaci, jenom čeká, až bude stát Bílý stín (jehož součástí má být podzemní parkoviště).

    Thumb up 10 Thumb down 0
  13. balde :

    thvari: v ulicích okolo Karolíny neparkují rezidenti, ale lidi co dojíždějí do centra za prací, jelikož v této oblasti není vyznačena zóna a měšťáci na tuhle část města prdí, tak to tam tak vypadá, že si každý parkuje kde chce, to že město souhlasilo s vybudováním parkovacích míst v tak velkém rozsahu a bez regulace je chyba, ale určitě za situaci nemůžou rezidenti, proč by parkovali na ulici když mají podzemní garáže.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  14. D-r :

    balde: Například, protože parkovací místo mají jenom jedno, ale auta mají dvě.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  15. balde :

    D-r: tak se tam schválně večer projděte a uvidíte kolik je tam volných míst

    Thumb up 2 Thumb down 0
  16. M. :

    thvari: pokud mají byty u Karolíny garáže a stejně všichni parkují na ulici, napadá mě jediné : pokuty, odtah, dokud se to ti idioti nenaučí dávat pod zem. Myslím, že by to rozhodně přispělo do městského rozpočtu… :-D
    Tohle berte s nadsázkou, ale co jiného chcete jako dělat?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  17. Mx :

    Projekt je to nádherný, výjimečný, o tom žádná. Ale měl by se opravdu prezentovat po podpisu smlouvy, jinak je to pěkný předvolební výstřel do médií. Tak doufejme. Více mne ale trápí nejasnost, kdo zajistí tu nádhernou pěší zónu u domu. Tu koupí investor a takto jí zrealizuje? No protože toto se v Ostravě většinou nestává. Nebo snad město, když na každý kvalitní prostor i na důležitějších místech čekáme roky? To by mělo město komunikovat, ne to pouze hezky vizualizovat.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  18. Mx :

    Opravuji: měl by se prezentovat po podpisu jako ta hotová věc, ne že by se nemohl už teď objevit v médiích, tak to nebylo myšleno.

    Thumb up 5 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.