Město Ostrava představuje veřejnosti projekt „Gravitační odvodnění Hrušova“, který je součástí budování Rozvojové zóny (Brownfield development area) Hrušov. Projekt řeší přípravu technické infrastruktury tohoto území. Jeho stěžejní částí je navýšení pokleslého terénu o cca 3,5 metru. Celkové náklady na realizaci projektu představují cca 2 mld. Kč (vč. DPH).
V červnu 2010 město požádalo o dotaci ve výši cca 1,5 mld. Kč, která byla schválena meziresortní komisí ministerstva průmyslu a obchodu. Je určena na výkupy pozemků, projektovou dokumentaci, vedlejší náklady, DPH apod. V současné době je zadán požadavek na stanovisko k EIA dokumentaci, je zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí, po jehož vydání bude požádáno o stavební povolení. S realizací projektu se počítá v letech 2012 – 2014.
Rozvojová zóna Hrušov nabídne po dokončení plochu o rozloze 40 hektarů. Při nedostatku míst v již existujících průmyslových zónách ve městě jde o významnou lokalitu vhodnou pro podnikání malých a středních firem. Předností hrušovské zóny je ideální dopravní napojení, bezprostřední blízkost dálnice D1 a železniční trati do vnitrozemí, ve směru na Polsko a Slovensko. Nespornou výhodou je 51procentní majetkový podíl města Ostravy na pozemcích. Druhým významným vlastníkem pozemků je společnost RPG (21 %).
Hrušov, který patří do městského obvodu Slezská Ostrava, má bohatou minulost. Jeho význam rostl v průběhu 19. století díky těžbě uhlí, továrně na sodu, stanici Severní dráhy Ferdinandovy aj. Od roku 1908 získal Hrušov statut městyse, teprve v roce 1941 se stal součástí Moravské Ostravy. Výstavná ostravská čtvrť s až sedmi tisíci obyvateli začala upadat po útlumu zdejší průmyslové výroby po roce 1989. Zkázu zástavby a definitivní vylidnění Hrušova uspíšila katastrofální povodeň v roce 1997. Území je postiženo také bývalou důlní činností, která způsobila jeho propad o cca 4 metry.
zdroj:ostrava.cz

![19ee7d0193_72835349_o2[1]](http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2011/01/19ee7d0193_72835349_o21-730x427.jpg)






Poslední komentáře
- 12:37 (Multifunkční dům Muglinov) Jedou hoši 😉
https://screenshot.cz/FL/FLJSP/i
- 10:26 (Uspěchané Nové Bazaly) +článek: "Toto jsou Nové Bazaly. Stadion Baníku pr
- 07:35 (Nová kavárna v Bredě od listopadu) Tam ale není "u" ale "v"
- 07:08 (Demolice jatek v centru Ostravy) Vypadá to pěkně, ale předpokládám, že garážové stá
- 03.11 (Demolice jatek v centru Ostravy) Kouknete se priste do katastru, ty budovy jsou 2 a
- 03.11 (Novostavba bytového domu Slavíkova) Takže celkem 7 bytů. To teda není moc :) ale za to
- 03.11 (Demolice jatek v centru Ostravy) jiný majitel, to mají zbourat dům někomu jinému? N
- 03.11 (Demolice jatek v centru Ostravy) Kristova noho, to tak fakt můžeme dělat jenom m
- 03.11 (Hozovo nábřeží – další informace) Jako že by pěší chodili pod stavbou nového mostu?
- 03.11 (Bytový dům Tajovského) Nějaké info o tom, kdo to navrhoval, jak to bude v
- 03.11 (Bytový dům Tajovského) Nějaké info o tom, kdo to navrhoval, jak to bude v
- 03.11 (D48 MÚK Bělotín – Rybí II. etapa) To je zase parodie s tou rychlostí 80.
- 03.11 (Demolice jatek v centru Ostravy) Zbývající budova patří Světlíkovi a dokud nedostan
- 03.11 (Demolice jatek v centru Ostravy) na vizualizaci to jde vidět jako bílá část navazuj
- 03.11 (Demolice jatek v centru Ostravy) A co ta zbývající budova ta nepůjde k zemi podle v
- 02.11 (Zengrova 29) Tak už to má za sebou Roubíček, Berger, a teď Kašt
- 02.11 (Hozovo nábřeží – další informace) Naprosto nic neříkající komentář magistrátu. Vzhle
- 02.11 (Modernizace nádraží Havířov) Ano, pro lidi to nestačí, ale pro poloky to stačí.
- 02.11 (Parkovací dům v areálu Slezské nemocnice) Nechápu proč nemocnice, potažmo kraj, vybrali to n
[další..]