Na české straně volejbalové hřiště, tenisové kurty, atrakce pro děti, dřevěný altán, cyklistické stezky a jezírko s romantickým zákoutím. A na polské straně kemp s lodičkami, trasy pro in-line bruslení a cyklistiku, hřiště a parčík pro pořádání pikniků. To jsou dvě oddechové zóny, které v Českém Těšíně spojí nový most.
Ze dvou velkých relaxačních zón vznikne jedna obří. „Most se staví od loňského podzimu. Hotový by měl být ještě letos. Už jsou tam betonové sloupy,“ potvrdila mluvčí Českého Těšína Dorota Havlíková.Projekt se jmenuje Sportmost a příhraniční města Český Těšín a Cieszyn na něj získala dotace z Evropské unie. „Jen na českou část projektu jsme od Unie dostali více než milion euro,“ uvedl nadšený starosta Českého Těšína Vít Slováček.
Na nové přemostění se automobily nedostanou
Most je součástí projektu Zahrada dvou břehů. „Části Českého Těšína a Cieszyna se postupně proměňují v místa, která využívají Češi a Poláci společně. Jde však o nákladné rekonstrukce. Zástupci měst se na ně snaží získat peníze už řadu let. Není to vůbec jednoduché,“ vysvětlila mluvčí Havlíková.Lávka, která překlene řeku Olši, sousední potok a malý ostrov hned před parkem Sikory, bude pouze pro pěší, cyklisty a bruslaře. Auta na ni nesmí.
Podle mluvčí Českého Těšína to bude i zajímavé architektonické dílo. Autoři návrhu mostu vysvětlují důvod: „Lávka v jemných křivkách bude dlouhá 95,40 metru. Naváže na pěší komunikace. Bude mít moderní dynamický tvar jemných rozměrů, který nepřehluší krajinu, ale doplní ji,“ popsal Jiří Stránský, technický ředitel společnosti, která most navrhla.
„Chtěli jsme vytvořit konstrukci důstojně reprezentující současnou dobu. Krása lávky vychází ze správně navržené konstrukce,“ dodal Stránský.Žádná hranice, davy lidí se prolínají oběma městy
Český Těšín je vedoucím partnerem projektu a hodně si od něj slibuje. Už nyní se v revitalizovaných a propojených částech měst Češi a Poláci setkávají. „Jsou tady doslova davy lidí. Rodiny s dětmi jezdí z jednoho příhraničního města do druhého na kolech. Vidíme, že investice do podobných projektů mají smysl,“ podotkla Dorota Havlíková.Most bude šest metrů široký. Podle starosty Víta Slováčka tak vznikne ideální sportovní dráha pro cyklisty i bruslaře, která bude zhruba tři kilometry dlouhá a po níž se bude moci přejíždět mezi oběma zeměmi.
zdroj:idnes.cz








Poslední komentáře
- 18:10 (Kasárna Opava – občanská vybavenost) Chiméra
Nejdřív dopravně vyřešit napojení na stá
- 17:46 (BREDA POINT) Mám zájem o dlouhodobou spolupráci na akci BREDA P
- 16:39 (Proměny Ostravy #174) Velmi smutnou zpravou je, ze tato skareda(nejskare
- 12:44 (Novostavba bytového domu ul. Přemyslovců) za mě super, aspon se dostaví patra i okolo nebo s
- 12:29 (Polyfunkční areál Ostrava) Ano, v ÚP je a je kousek vedle, ale proč je tam do
- 11:23 (Novostavba bytového domu ul. Přemyslovců) pětipodlažní dům mezi tyto dva...hmmm to bude krás
- 10:32 (Polyfunkční areál Ostrava) Ano, je vedena okolo tohoto plánovaného areálu, v
- 09:56 (Rekonstrukce pavilonu G) JPŠ:
zbytečné starosti, je to odloženo, z rozpo
- 11.12 (Frýdlantské mosty – foto z výstavby) Tak proto tam bude ta absolutní preference tramvaj
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Noto bylo skvele
- 11.12 (Frýdlantské mosty – foto z výstavby) Chápete, že těch 21 tramvají křižuje tramvaj a uli
- 11.12 (Rekonstrukce pavilonu G) Pokud by měla budova po rekonstrukci sloužit pro ú
- 11.12 (Frýdlantské mosty – foto z výstavby) Po dokončení opravu mostu zase všechny tramvaje po
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Mě přijde škoda, že tam není podzemní parkování i
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Nemela byt dle uzem.planu v tech mistech nova siln
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) lol Ostrava zase 50 let za zbytkem světa
- 11.12 (Nástavba objektu 28. října 190/208) V minulosti se asi stavělo na pevných základech. N
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Boxy I / II a RI / RII mimo centrum a bytovky pros
- 11.12 (Polyfunkční areál Ostrava) Když to nikdo nepo*, tak by se do těch pozemků moh
[další..]