Dnes se podíváme na zaniklou zástavbu na Nádražní ulici. V místech Bezručova sadu. Blokovou zástavbu nahradila panelová, postrádající jakýkoliv náznak urbanismu.
1906
2011-2012
zdroj: earchiv.ostrava.cz / google.cz

Dnes se podíváme na zaniklou zástavbu na Nádražní ulici. V místech Bezručova sadu. Blokovou zástavbu nahradila panelová, postrádající jakýkoliv náznak urbanismu.
1906
2011-2012
zdroj: earchiv.ostrava.cz / google.cz
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Karel :
A tak to dopadá, když se někdo nudí s buldozerem :-/ :D
02.09.2012 09:45nike21 :
Nechápu proč v centru stavěli tak hnusné paneláky :/ ..a tak hezké staré domy tam byly :(.. kdyby aspoň měli podobný styl jak v porubě na hlavní třídě ..ty vypadají hezky .. a oni je zbourali , nebo byly zničené po 2. světové ?
02.09.2012 11:31johny :
To je ještě dobré. Někde jsem četl, že tato „výstavba“ byla na této straně ulice plánována směrem dále do centra i za křižovatku s ulicí Českobratrskou…
02.09.2012 11:36Balde :
jj cele centrum melo byt zbourané a postavene jen panelaky, a centrum se mělo přesunout do poruby, naštěstí se to neukutečnilo a vlastně panelaky jsou vlasten jen v teto oblasti
02.09.2012 11:57nike21 :
to b byla katastrofa :P …ale i tak paneláky mají byt na okrajích města něco jak dubina a ne v centru :/ jak by to vypadalo kdyby v centru prahy byly paneláky :p
02.09.2012 11:59nike21 :
ne v centru nemělo být nic kvulí uhlí a tak se začala stavět paruba jako nové centrum …ale naštěstí centrum nezbourali :) kdyby zbourali centrum ..tak poruba tež vypadá jinak ..celá by byla postavená v tom hezkem stylu jako ty baraky na hlavní třídě :) podle planu který je vystaven v technickém muzeu v praze v patře s architekturou …. kdyby to fakt postavili to by bylo něco :D ..aji s podmínkou že by nezbourali centrum :)
02.09.2012 12:40Crazym :
To co tam postavili soudruzi je samozřejmě paskvil nejvyššího řádu a já ho neobhajuji ale co si myslíte, že by tam bylo? Já tam pamatuji v oblasti ohraničené ulicemi Nádražní, Žerotínova, Poděbradova a Bieblova domy až na pár pavlačových vyjímek nízké a v hrozném stavu za který samozřejmě taky mohli soudruzi a už tam bohužel nebylo co zachraňovat. Bouralo a stavělo se tam někdy v roce 79 -80, takže styl jako je sorela v Porubě tam nehrozil a myslím, že kdy by to nezbourali soudruzi, tak tam dneska stojí čtvrť podobných zázraků jako je ten blok s Úřadem práce.
02.09.2012 13:09Jinak pro připomenutí:
Nádražní x Harantova x Poděbradova x Bieblova http://slecinky.eu/images/72015689668986001244.jpg
Harantova x Nádražní http://slecinky.eu/images/71562478313384082154.jpg
Žerotínova x Poděbradova http://slecinky.eu/images/51629529482874987264.jpg Na ten rohový barák stojící na křižovatce s Polským domem mám skvělé vzpomínky, když jsem v jeho sklepě před demolicí objevil „poklad“ v podobě tisíců poštovních známek z doby Třetí říše a dodnes mám krabičku plnou Hitlerů v různých barvách a cenách… :-)
Sanju :
nike21: Pokud něco totalitní režimy nesnášejí, je to paměť. Ty domy lidem připomínaly, že Ostrava prosperovala už v době, kdy u moci nebyla komunistická strana. Myslím si, že tohle byl taky jeden z důvodů, proč nechávali zodpovědní lidé tuhle zástavbu chátrat. Dalším důvodem pro zbourání byla nejspíš i velkorysá dispozice bytů: kdo v centru někdy bydlel, ten ví, že byty mají zpravidla velké pokoje s vysokými stropy, které jsou krásné, ale je obtížnější je vytopit. Určitě kdosi argumentoval tím, že menší panelákové byty s ústředním topením představují „pokrokovější“ typ bydlení. Zbourat staré a nahradit novým (protože je „vždycky“ lepší) je ovšem myšlenka, která v Ostravě bohužel přežívá do dnešních dnů.
02.09.2012 13:21Ljuk :
Tak, tak. Máte pravdu. Celé centrum mezi Nádražní ulicí až po koleje železnice mělo být srovnáno se zemí. Jediné, co komunisti byli ochotni nechat stát, byl Dům umění. Zbořeno mělo být vše proto, aby se na těchto místech postavilo sídliště,sportovní hala… Začalo se, a naštěstí také skončilo, jen s první fází, což odnesly právě tyto domy na fotce, kde vznikly první věžáky. Uvažovat se také začalo o zbourání celého centra, protože se pod ním nacházelo uhlí. Nahradit jej měla právě Poruba, která byla vybrána jako lokalita, pod níž nebylo uhlí a kde byl hlavně lepší vzduch, protože v okolí nebyla větší fabrika a ještě tam hraly a stále hrají nějaké meteorologické faktory, jako směr větrů atd. K celkové likvidaci městského centra naštěstí nedošlo, ale i tak nás některé budovy, které za socialismu vzaly za své, mohou mrzet. Dle mého názoru především západní strana Masarykova náměstí, domy s podloubím na ulici Velké, stará Slezská Ostrava… A nebylo jich málo. Po upuštění od původního plánu se stejně myslelo, že nezbouráli se to teď, spadne to za několik let samo. Centrum je celé poddolované, o čemž svědčí např. i to, že kdysi se do kostela sv. Václava šlo po schodech nahoru, dnes musíte po schodech dolů. Nutno ještě dodat, že se uvažovalo i o likvidaci Přívozu, k tomu se ale soudruzi již nestačili dostat.
02.09.2012 13:27Vykydal :
Liuk: Přesně. Jen dodám, že přívoz sice již „soudruzi“ nezlikvidovali, ale je systematicky likvidován jinými prostředky nyní… :-(
02.09.2012 14:00kika :
Hnus, bohužel za to už nikdo pykat nebude a v Přívoze se s demolicí začlo…
02.09.2012 14:02Summerboy :
@Vykydal: Přesně, hezky napsané…
02.09.2012 18:52aggu :
Ve světě se podobná zvěrstva začínají bourat. U nás jsme tak 20 let v přemýšlení pozadu, v Ostravě vládnoucí ekipa politiků má ještě oproti českému průměru tak 3-4 roky bonus, takže v roce 2036 čekám asanaci paneláků v centru a vyhlášení urbanistické studie nové zástavby ;) BTW v té souvislosti, nevíte někdo o knize, studii, článku z období před WW2 o urbanizačních plánech v MOaP? Nějaký plán uliční sítě prosvítal na nedávno zmiňované prvorepublikové mapě Ostravy, ale bližší info k tomu neznám (kromě Přívozu a Sitteho, samozřejmě ;)
02.09.2012 20:43Michal :
Tohle se nedá nazvat jinak než zvrácenost.
05.09.2012 20:35