Pohled na dnes již nefunkční nádraží Nový Jičín Horní nádraží.
2017

Pohled na dnes již nefunkční nádraží Nový Jičín Horní nádraží.
2017
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Robur :
Zajímavé je, že se nazývalo Nordbahnof byť stálo na jih od původního, které bylo postaveno v roce 1880 a směřovalo do Suchdolu. To starší směřující na sever bylo na staré pohlednici nazváno jako Lokalbahnof (Localbahnhof).
06.09.2021 10:04http://www.fotohistorie.cz/FullFoto.aspx?photoID=9636
Martin [msstavby.cz] :
Robur: Ještě jsem k tomu našel tohle.
„Málokdo ví, že kdysi existovaly plány na propojení obou železnic, horního i dolního nádraží. Přímé spojce už ale tehdy bránila hustá zástavba mezi nimi. Určité pokusy proběhly na počátku 20. století, kdy tehdejší vedení města nechalo vypracovat plán propojení obou železničních koridorů podél dnešní ulice Bohuslava Martinů.
“Měl vzniknout dokonce i tunel pod Skalkami a nový úsek železnice se měl na trať směrem na Hostašovice napojovat u Bludovic. Hlavní nádraží Nového Jičína mělo vzniknout u ulice Bohuslava Martinů. Bohužel přišla 1. světová válka a plány byly uschovány do archivu. Podrobně byly zdokumentovány v novojičínském tisku z počátku 20. století, který si lidé v archivu mohou prohlédnout. Jsou tam otištěny i plány a dokonce i finanční náklady, které s podivem nebyly až tak velké. Byly srovnatelné s budováním jednoho paláce v Praze, současné Strakovy akademi,e sídla vlády,” pousmál se Radek Polách.
Nádraží bylo v provozu do roku 2009, kdy město a okolí zasáhly obrovské povodně a železniční trať silně poškodily. Nový život ji před pěti lety vdechla cyklostezka Koleje. “
06.09.2021 13:02https://polar.cz/zpravy/novojicinsko/novy-jicin/11000017575/horni-nadrazi-stoji-130-let-a-ceka-na-svou-druhou-sanci
Robur :
Martin [msstavby.cz]: Vzorem bylo také tzv. opavské řešení, kdy také existovaly 2 samostatná nádraží na samostatných tratích (Opava – Východ, dříve Sever a Opava – Západ, dříve Centrální nádraží). Nádraží a tratě byly propojeny dodatečně.
06.09.2021 22:31S200 :
Robur: Nordbahnof byl stejný případ jako v Opavě – nerozhodovala světová strana, ale název společnosti, která trať postavila, tj. k.k. privilegierte Kaiser Ferdinands-Nordbahn
06.09.2021 23:30Jiri :
Nádraží mívalo ještě jednokolejné depo pro parní provoz. Dlouho podlehalo devastaci, až jej srovnali. Původní foto jsem nikdy neviděl, existuje?
07.09.2021 07:02