Soukromý investor plánuje v centru Ostravy, na ulici Škroupova, vybudovat polikliniku. Záměr aktuálně získal souhlasné jednotné environmentální stanovisko.
Popis záměru


Objekt je plánován v proluce, která nyní slouží jako parkoviště.

pramen: Úřední deska / ostrava.cz







riltr :
Bude se dělat archeologický průzkum?
24.09.2025 08:22Vyskovicak :
Hidden due to low comment rating. Click here to see.
24.09.2025 09:25Martin [msstavby.cz] :
riltr: Ano. Dotčené pozemky se nachází v památkové zóně.
24.09.2025 12:21Vyskovicak :
Hidden due to low comment rating. Click here to see.
24.09.2025 14:17Martin Moravec :
Vyskovicak: Stávající parkoviště je soukromníka. Ten se rozhodl již parkoviště neprovozovat a postavit stavbu. Přínos pro lokalitu a město je 10x vyšší než parkoviště. Podle popisu bude v objektu podzemní parkování, takže pro provoz naprosto dostačující. Když to zjednoduším, tak to parkoviště bylo nad plán. Reálně s ním nikdo dlouhodobě počítat nemohl a doufám, že se víc takových parkovacích ploch přemění v stavby, adeptů je hned v okolí několi.
Tom :
Vyskovicak: V okoli centra se dá parkovat na placených parkovištích nebo je možné využít MHD. Asi budou potřeba místa k parkování, ale přece nemůžeme opakovat každou proluku, která slouží jako parkoviště,bavič špatně udržované.
24.09.2025 18:56Hans :
Vyskovicak: Centrum Ostravy je tak maličké, že i kdyby v něm nezůstalo ani jedno parkovací místo (kromě míst pro osoby s omezenou pohyblivostí), bylo by stále vše dobře dostupné, zvýšila by se bezpečnost a přibyl by prostor pro zeleň. Jiná města mají bez aut mnohonásobně větší zóny než máme my a funguje jim to.
rom :
JUDr. Semerák – proč ne, už jednu na Kostelní postavil.
Zajímaly by mě další jeho plány, něco se mělo stavit na Stodolní atd.
25.09.2025 10:26Marthin :
Bude zachovan průchod mezi Škroupovou a Musorgskeho?
27.09.2025 00:58Crazym :
Marthin: Proboha proč?
27.09.2025 13:07Marthin :
Crazym: Prostupnost města pro pěší? Vím, že zrovna vám a většině Ostravaku nic neříká schopnost brát ohledy na ostatní(chodce), ale ve městech příjemných k životu je to normální.
28.09.2025 21:47VU :
Marthin: Ano, prostupnost ve městech, ale toto by se dalo uplatnit v případech kde bloky domů tvoří neprostupná linie desítek domů, což v Ostravě není. Samotná Škroupova má 130 m a průchod mezi ní a Musogorského nemá další návaznost. Tedy pokud vyložené není start uprostřed jedné a cíl uprostřed druhé, cestu si nezkrátíte, stále nepůjdete po úhlopříčce, ale po stranách a výškách obdélníku.
A pro srovnání, Porubu považuji za město, které bylo navrženo s ohledem na dobrou pěší prostupnost, a bloky domů mají mezi průchozími místy mezi 150-200 metry, tedy více než má samotná Škroupova v celé délce.
28.09.2025 22:39