Ostrava chystá cyklostezky za stovky milionů

„V nejbližších letech je v Ostravě naplánováno na třicet staveb v oblasti cyklodopravy, především nových cyklostezek a jejich úseků,“ uvádí Martin Krejčí ( městský koordinátor pro oblast cyklodopravy z fy DHV ).

Do budování nových cyklostezek plánuje Ostrava za využití evropských dotací investovat přibližně šest set milionů korun.

„V tuto chvíli řešíme osmadvacet projektů cyklistických stezek a tras na území města Ostravy v předpokládaných nákladech šest set milionů korun,“ potvrzuje mluvčí Ostravy Andrea Vojkovská.

Mezi nejvýznamnější stezky, jichž by se cyklisté měli dočkat v nejbližších letech, patří spojnice mezi Ostravou a Beskydami vedoucí podél řeky Ostravice. Stezka už se staví, ostravskými cyklisty nejočekávanější úsek mezi Kunčicemi a centrem Ostravy se však teprve budovat začne. Termín jeho dokončení se podle Martina Krejčího odvíjí mimo jiné od vybudování odpadovodu, který zajistí vyvedení splašek z Biocelu Paskov. „Předpokládaným termínem pro dokončení tohoto úseku cyklostezky je konec roku 2013,“ sděluje Martin Krejčí s tím, že pokud se zadaří, na konci příštího příštího roku by tak mohla být hotova převážná část trasy Ostrava – Beskydy.

Příští rok má začít i stavba další z důležitých stezek – takzvané greenway podél Odry. Za pár let po ní bude podle Martina Krejčího možné projíždět od z Bohumína až k hranicím Ostravy k mostu přes Ondřejnici.

Bude-li stavbařům přát počasí, ještě letos by se ostravští cyklisté měli dočkat i dalších úseků cyklostezek, třeba spojnice mezi ulicemi U Lesa a Čujkovova v Zábřehu, díky níž se vyhnou nebezpečnému projíždění po frekventované silnici.

Zdroj: idnes.cz

Související články


Komentáře

  1. Balde :

    jen tak dal

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. vasatko :

    jasne, ale ze pres Odru se clovek z Poruby (smer centrum, vitkovice, vyskovice) nedostane to je vsem jedno (nejsem z poruby, ale stve me to – to znamena chodit pres rudnou)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. vasatko :

    nechci byt negativni, ale je to tak, uz jsem psal X-krat na magistrat a stale nic – ani odpoved, proc se neuvolni jeden milion na drevenou lavku pres odru (ktera stoji cca 250t a zbytek by si mohl nekdo strcit do kapsy a budu spokojeny)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Balde :

    da se dostat pres ODru, kdyz jedete podjezdem pod dalnicí kolm ppl a pres mostek, je pravda ze to clovek musi vzit pres svinov

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Crazym :

    vasatko:
    Nechci být negativní, ale tenhle most http://www.mapy.cz/s/5gZs znáte?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Crazym :

    No a po přečtení článku z Idnes.cz musím konstatovat, že Lukáš Koudelka z Ostravy-Zábřehu je kokot s orientačním smyslem šumící trávy.
    Dále, že asi fakt jezdím na kole po jiné Ostravě než o které tam čtu.
    A taky že pro část z těch 600 miliónů bych našel smysluplnější uplatnění než je asfaltování stezek po kterých už roky jezdím jako je stezka podél řeky z Kunčic nebo z Bohumína do Ostravy.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. vasatko :

    To: Crazym, Balde

    Ano znám a to jako když někdo jede do práce (nebo jinam) z Poruby (nebo Vřesiny) do Zábřehu, Výškovic, Vítkovic tak musí jet přes Svinov? Trochu zajížďka, ne? Autem v poho to si klidně zajedu, ale na kole v 5 ráno jezdit X kilometrů navíc každý den je celkem dost času života, ne? Více mostů přes Odru máme u nás v Petřvaldíku :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Tomas T. :

    vasatko: přesně….. když chcete jit k vodě ze zabřehu, a chcete jit na protější břeh, tak lze jit pouze po rudne a nebo přes železnični most. A ani jedna z variant neni dobra. Jo…. prdon. Ještě tam je plynovod – ten využivaji aspoň decka.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Crazym :

    Tak to se omlouvám, vůbec mi to nepřemýšlí v těchto souvislostech. Já používám kolo jako relax a při toulkách se vyhýbám asfaltu a to že v tom úseku kde zrovna jsem není několik kilometrů most přes řeku neřeším. Že někdo používá kolo na cesty do práce a častokrát si kvůli takovým věcem zajede je opravdu zlé a mělo by se to řešit. Já navrhuji zřídit euronormu, třeba že most minimálně o nosnosti 5 tun by měl být co 2 km ať se občanovi nucenému jet na kole nebo jít pěšky nestane, že by si najel (nadešel) víc jak 2 km při cestě z bodu a do bodu b. Zřídil bych na to meziresortní komisi, která by zjišťovala vytíženost jednotlivých tras a případně doporučovala síť mostů, cyklostezek, chodníků, bezbariérových přechodů, odpočívadel, apod. budovat popřípadně i hustěji v rámci starání se o ovečky. Samozřejmě to vše s přihlédnutím na genderovou vyváženost, ohled na minority a sladění se všemi euronormami… :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. thrpst :

    LOL A co stezky ve městě, které by umožnily smysluplně využívat kolo jako dopravní prostředek ve městě?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Michal :

    Koukám, že stovky milionů na tyhle cyklo-nesmysly se hravě najdou, ale mnohaleté problémy, jejíž vyřešení by prospělo všem obyvatelům, evidentně nikoho netrápí.

    Není přece nic důležitějšího než stezky pro cyklisty a splav pro vodáky!
    Velmi smutné.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Crazym :

    thrpst:
    Tak to souhlasím, ve městě všude kde to jen trochu jde stavebně oddělit od husté dopravy jsou cyklostezky smysluplné. Ale asfaltovat stávající šotolinové nebo jen vyježděné stezky v přírode, kolem řek apod. mi nepřipadá smysluplné obvzlášť když absolutní většina cyklistů v tomhle státě vlastní trekové nebo horské kolo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Balde :

    Michal: Crazym: ale ten kdo jede rano na sichtu a zrovna prsi se nechce brodit blátem a dat si zahul aby byl mokry jak prase a byl dojebany driv nez dojede do prace, a navic kdyz ty stezky vyasvaltuji, tak prave proto zacnu jezdit ti co nejezdi ted, ted jezdi jen fajnsmekri, na sotolinu

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Nimrod :

    Je mi trochu smutno z toho jak se i z toho serveru, který byl původně zaměřený na nové či jinak zajímavé stavby, postupně stává fórum, kde si každý stěžuje a snaží se nějak exhibovat. To si nechte na stránky Deníku a podobného bulváru!!!
    Zkusme všichni někdy osobní vášně trochu krotit – vím, že je těžké se někdy vyhnout vulgárním výrazům, ale nebuďme jak ve 4.cenové, ale jako inteligentní a vzdělaní lidi. Tohle je trochu apel pro autory, aby se zkusili zamyslet nad nějakým filtrem do budoucna. Ať žijou investice v našem kraji!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Martin [msstavby.cz] :

    Nimrod: Bohužel, je to tak. Největší problém Ostravy, jsou ve větší polovině její samotní obyvatelé…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Martin [msstavby.cz] :

    Tento týden byla zahájena stavba Cyklostezky Čujkovova u Bělského Lesa.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.