Asanace Aglomerace Ostrava-Vítkovice

Aktuální fotografie demolice Aglomerace v Ostravě-Vítkovicích.

Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!

Související články


Komentáře

  1. Tomin :

    I když chápu, že nelze každý průmyslový areál zachovat, tak v tomto případě mi to přijde, i vzhledem k poloze celého areálu jako škoda.

    Thumb up 24 Thumb down 9
  2. Tano :

    Řekl bych, že ten velký zbytek se už bagrem bourat nebude. Je už znám termín odstřelu?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. rasta :

    Ale zima bude dlouhá. Tak co by si s tím spřátelené firmy neprohrály a nerozebrali to postupně. A ze šrotu bude na výplaty:)

    Thumb up 1 Thumb down 5
  4. Ostravan :

    Co zde vyroste po asanaci? Nová čtvrť to asi nebude, že:-)?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  5. AC :

    Ideální kulisy pro natáčení ukrajinského válečného filmu Donbas 2014 :-)

    Thumb up 7 Thumb down 4
  6. davidb :

    Stál jsem na Rudné na červené a díval se jak to rychle mnizí.

    Měl by se vybudovat sjezd Rudná-Místecká a první světelnou od Havířova zrušit- rapidně by to pomohlo dopravě.

    Thumb up 25 Thumb down 1
  7. Jp :

    Ostravan: lehký průmysl podle Světlíka.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  8. Ostravan :

    Jp: Naváže výstavba ihned po asanaci?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  9. Archerr :

    Ostravan: záleží na zdržení a poptávce , bude se snažit to prodat developerům jako CTP , Contera,Panattoni apod , pokud nepříjde krize tak má solidní šanci to prodat za stovky milionů, ten pozemek je doslova strategický, bláhový ten, jenž si myslí že někomu věnuje komín a uzemí kolem za jednu korunu,jak požadoval představitel zachránců komína….

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. balde :

    aktuálně absolutně nereálné využít pro novu čtvrť, nejsme schopni zastavět ani Karolinu s Centrem, natož takovou velkou novou plochu. bohužel nejsme v Praze. V ostravě budem rádi jak do 100 let spojíme Centrum s Dolní oblastí

    Thumb up 17 Thumb down 2
  11. AC :

    Archerr:

    Ten pozemek má cca 50 ha a je uprostřed Ostravy na křížení dvou hlavních tahů – to bude možná i miliarda.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  12. Archerr :

    AC: ano pravda , plus železniční vlečka, mohlo by to být i za víc samozřejmě….pro logistické centra idealni pozice

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Radek :

    Podobných obrovských areálů je v centru Ostravy více. Bývalé Závody 2 a 6 Vítkovic jsou v podstatě také prázdné. To je minimálně 100ha plochy. A to nemluvím o Nové Huťi, která dle mého názoru do pár let také nebude. Minimálně prvovýroba. A to je areál větší než zastavěná Poruba. Docela jsem zvědavý jak toto bude kraj řešit.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  14. Archerr :

    Radek: závod 2 od Vitkovic to je byvaly evraz ,ta ocearna zrušena ? plocha má 25 ha a dle mluvčiho Dmitry Ščuky se planuje demolice budov a uzemi pro lehky prumysl, dal jsem slyšel o tomhle http://zdravaova.cz/ceka-areal-byvale-vytopny-koksovny-jan-sverma-nove-vyuziti/ .

    Co bude s NH je duležita věc, já osobně nechápu proč vláda neintervenovala u Volkswagenu za to aby jejich nová továrna skončila v našem kraji, protože další velký zaměstnavatel se hodí do každé doby.Můžete nesouhlasit ale tisíce nadstandartně placených míst by se ukázalo i ve spotřebě lidí a službách.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  15. acdlcia [msstavby.cz] :

    davidb: To už jsem tady před lety prezentoval.
    https://mapy.cz/s/3gJjC

    Thumb up 4 Thumb down 0
  16. Radek :

    Závod dvě není jen Evraz z něj funguje už jen válcovna za tepla . Byla tam i válcovna za studena, mechanické dílny, navijárna, seřaďovací nádraží, Světlíkův památník tzv. membránové stěny atd. Zde je zvýrazněný areál, který je dnes bez užitku.
    https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=18.2511004&y=49.8200085&z=16&base=ophoto&rm=9p9wMxWUxlgbNgUIhYn50DguNBogVNR-8nfWtfUn0K41eg32nBGfg1gTcfb0fYpUn4sgU1UBRNH9E0fbQfHNgSveh9gVY

    Thumb up 5 Thumb down 0
  17. Archerr :

    Radek: moc děkuji pane :-) já se tady ještě tolik nevyznám, původně nejsem z Ostravy.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Permonik :

    Archerr:
    Než s pár tisicí nadstandatrtně placenými místy s nadstandartní prac. dobou, bych byl spokojenejši s dobře placenými místy ostatních prácujících v msk. Proboha nemužem držet naší ekonomiku na nízkem procentualním zisku z montoven (který v divendách jde za kopečky) nevšichni jsou opice co píchnou příchod, jedou stereotyp do píchnutí odchodu.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  19. Ic540 :

    No hlavně je velkou chybou když se dělala teď oprava kolejiště Vítkovického nádraží že se nemyslelo na možné kolejové propojení s Ostravou Střed i když se to přímo nabízí. Je to něco málo přes jeden kilometr a klidně tam mohla vzniknout zastávka ať už bude místo aglomerace stát cokoliv. I bez zastávky by toto kolejové propojení mělo smysl…
    Mohly tady jezdit rychlíky od Bruntálu, Krnova a Opavy.
    Úsek Svinov Hlavní se bude kopat a dělat i přesmyk nebo li mimo úrovňové křížení tratí.
    Tak by se vlaky ze Svinova přes Zábřeh (bude se stavět) Vítkovice na Střed a Stodolní dostaly zhruba stejně rychle jako ze Svinova přes Hlavní nádraží.
    Vlaky by mohly být i lépe využité díky trasování přes Ostravská sídliště…
    No škoda že se o Ostravských možnostech rozhoduje při plánování oprav železnice v Praze…

    Thumb up 14 Thumb down 2
  20. Honza :

    Radek: To už nefungují ani Výpalky a úpravny DUO a Těžká profilová trať? Soudím podle mapy co jste sem dal.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Brzda :

    Radek: Pokud by NHKG-Mittal- Liberty House přestala v současné, případně nějak modifikované podobě fungovat, tak to bude obrovský problém nejen z pohledu zaměstnanosti. Kontaminace tohoto území je mnohem větší než u aglomerace a rekultivace pro nové smysluplné využití by stála neskutečné peníze…..

    Thumb up 5 Thumb down 1
  22. archerr :

    Permonik: no tak to je bullshit , a co by jste si predstavoval …vyrobu raketoplanu nebo tak neco….? Automobilka vyrabi koncovy vyrobek s vysokou pridanou hodnotou,casto i pobocny zavod vyrabi motory a prevodovky to je rovnez velka hodnota.Navic MSK je kraj tradicne prumyslovy nevim v cem by mel byt problem, Hyundai taky neni bez zamestnancu….

    S dividendy to trochu motate to neni problem vylozene struktury ekonomiky, ty odchazi z vodaren,supermarketu,eshopu….tak co potom podporovat…? Vyzkum ani vyvoj nepohlti desetitice pracovniku mittalu a okd a navaznych provozu. Ano urcite podporovat vyzkum , vsema deseti ano , rovnez je treba mit v kraji solidniho dobre platiciho zamestnavatele

    Thumb up 2 Thumb down 1
  23. Permonik :

    archerr: Skoro Ano.

    Vaše představ je že zanikné NHKG – kde mate různé profese od pomocných dělníku, přes operátory válcováích stolic, metalurgy, svařeče, technlogy, inženýry, technické laboranty atd až po managment. A nahradíte to linku na montáž vozu, kde mate jen hromadu novodobých otroků a jen pár odborných jedinců.
    Navíc automobil není výrobek s vysokou přídanou hodnotou. Automobil s automommí řízení ovšem možna už ano. Vysoká přídaná hodnota je u věci , kde jejich prodej přesahuje o 300 procent výrobní náklady.

    U zminěného volkswagenu, stejně největší přídaná hodnota, která jde, je z vývoje vozidla (ketrý je v neměcku), nikoliv z jeho smontování.

    Mi šlo o to aby lepší platy u všech lidi počináje servírkami, zdravotními sestrami, učitele, lide ve službách (řidiče veřejné dorpravy, jejich kolegy z udržby), přes metalurgy, projektanty, lekáře atd. (Ne dokaži si představit že by lekář šel dělát do fabriky kvůli lepšímu platu).

    Měl jsem namysli divendy co jdou do zahraniči, pokud zůstanou u českých firem, at se toči v české ekonomice. Je to jen problém, že místo podpory českých průmyslu se tu tahají zahraniční subjekty. A nemyslim že dobré držet průmysl jen na Automotive.

    Výzkum a vývoj, jak z reklamy. :-) Jde mi o to aby došlo k nahrazení auktulních prac. pozic obdobnými pozicemi. A jedním extremém Automontovnou a druhým extremém výzkům a vývoj….

    Thumb up 4 Thumb down 4
  24. aggu :

    Věštecké koule musí jít na dračku…

    Thumb up 3 Thumb down 3
  25. archerr :

    Permonik: dekuji za obsahlou byt velmi demagogickou odpoved.

    Ne , zcela jiste neni automobilka jen hromada otroku, ty roboty nekdo nastavuje ,udrzuje,ty lidi ridi nekdo, logistika je jasna vec taktez a kontrola kvality vec vcetne vysokeho managmentu je vec dalsi. To jen tak naokraj.

    Ne nemam predstavu ze mittal padne ani to popravde nechci, mam jen takovou predstavu ze kdyz kazdy nemuze jit delat reditele nebo zacit podnikat muze se slusne uzivit treba v tovarne a nemusi odchazet delat skladnika do Prahy nebo gasterbeitera do Nemec jako to dela mnoho mladych lidi.

    Zajmave ze v zapadnich statech jsou jak vyvoje tak i tovarny kde lide maji nadstandartni platy. Mnoho z tech jak rikate montoven maji tovarny i v domovskych zemich ale za jine mzdy.

    Ad VW pochybuji ze je zivi hlavne vyvoj, v Nemecku maji mnoho tovaren o tisicich zamestnancich.

    Dividendy jsou problem ale tezko ho vyresit ale zrovna Skodovka v Cesku reinvestuje mnoho penez a ma zde i vyvoj .

    Jinak lze dohledat clanek z minulych mesicu ….ucitele dali vypoved a sli do skodovky k pasu :-)

    Tak ci onak Skoda postavi tovarnu mimo CR, i p .Dlouhy z hospodarske komory kritizoval Czechinvest za to ze k postizenym regionum jako MSK nepritahnou strategicke investice ,ktere miri do Madarska a Polska. a jen tak ze srandy mne zajma co bude s karvinskem az uhelna doba skonci, vsadim se ze za automobilku by tam bylo mnoho lidi vdecno

    Thumb up 3 Thumb down 0
  26. Permonik :

    archerr:

    Co považuješ za nadstandartní plat?

    Mluvi jsi někdy s těmi lidmi co tam dělají?

    Ty roboty někdo nastavuje, vetšinou externí fimy, takže jejich zamětance nemužeš brát jako kmenové…

    Thumb up 0 Thumb down 1
  27. Crazym :

    Permonik: Tvl, Ty jsi lidumil, Tobě jde o tolik věcí pro blaho lidu, že tě asi přejmenujeme na matku Terezu :DD Ale je zajímavé jak největší šmucky mají vždy starost o ostatní místo aby začaly u sebe :DD

    Thumb up 2 Thumb down 2
  28. Permonik :

    Crazym: Lidumil zrovna ne.

    Co tím myslíš začni u sebe?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Permonik :

    Mi hlavně o to že výrobu automobilu něděla nikdy jedna firma.

    Vezmu třeba Škodu protože vím o konkretních udajích (ale obecně to platí i pto Hyuindai, TPCA).

    Automobilka Škoda

    Vývoj vlastní + externí firmy (Třeba Aufeer Desing, nabídka platu konstruktéra 20000,-/měsíc zdroj Uřád práce), některé díly se vyvýjí ve škodě, něco v rámci koncernu.

    Výroba – motory, převodovky – skříně se odlevají v Tatře

    Výroba – montažní linka – 1/3 kmenovi zaměstnáci, zbytek přes agentury

    Výroba – el. komponenty – Bosch, Continental (dělaji pro HMMC), pedály – firma KSR – (platy nic moc), Dura, Brose – komponety jako sedačky, tahla lanek do dveři, Mahle – chladiče

    Když ti vyjde na novinkách članek, že zaměstnanci Škody mají jako dělnici nadprůměrnu mzdu, nemužem to brát jako nadstandartní plat.
    Protože řeč je převažně o 1/3 těch kmenových zaměstnáncu….

    Až vyjde članek kde všechny firmy co se učastní vyrobního procesu budou platit nadprůměrnu mzdu za normální počet hodin a nebudou si u toho kurvit zdravi (není tohle všude). Pak ano budu souhlasit, že je ta firma přinosem pro msk kraj.

    To jak to v NHKG jde je vec sama o sobě. Kdyby už NHKG šla ke dnu tak radši bych místo ni viděl třeba firmu třeba na přesně liti (takový Cirex v Kopru), nebo spíše více firem sice zabyvajícím se průmyslem, ale nezavislým na sobě. Když padne malá firma, tak to není taková ztrata pro kraj jako když propoušti velká firma….

    Thumb up 2 Thumb down 1
  30. archerr :

    Permonik: mluvil a tak jako v kazde praci nekdo spokojen nekdo ne ale ve vice pripadech by nikdo nemenil

    hej,roboty jestli nastavuje kmenovy nebo agenturni zamestnanec nebo treba mimozemstan porad to je kvalifikovana nadstandartne ohodnocena prace, tim nadstandartne myslim vetsi nez prumer :D

    Thumb up 3 Thumb down 1
  31. Radek :

    Stačí se podívat na věkovou strukturu Moravskoslezského kraje. A je hned jasné že nezaměstnanost ani do daleké budoucnosti nebude problém. Každý rok narůstá deficit práce schopného obyvatelstva v našem kraji o 5-6 tisíc lidí. A do budoucna se to jen zhorší tzv. husákovy děti. Takže i kdyby postupně skončila Nová huť, tak se to díky výše uvedenému na pracovním trhu ani nepozná. Spíše pokud zaměstnavatelů neubude, tak nás do budoucna čeká nutnost dovážet zaměstnance ve velkém. A rozhodně to nebudou Polaci, Slováci nebo Ukrajinci. Protože např. posledně jmenovaní jsou ve fázi vysloveně demografické katastrofy. Hold se připravme na situaci že největší zaměstnavatelé v kraji budou nemocnice, hospice a domovy důchodců. A bohužel nic s tím už neuděláme, protože nízkou porodnost nikdo neřeší. A to jí tu máme už více než 20let.

    https://www.czso.cz/staticke/animgraf/cz080/index.html?lang=cz

    Thumb up 5 Thumb down 2
  32. aggu :

    Radek: Stárnutí populace je stejné všude v ČR. V Praze jsou na tom o fous lépe než Ostrava, v Brně o fous hůře. Výsledek toho co bude je ale výslednice mnohem více sil, než jen porodnosti. Třeba taky inteligence politiků a tak všelijak… A ano, kdo zvládne lépe řízenou migraci, kdo bude mít v regionu lepší infrastrukturu, kdo bude mít elektřinu a vodu ;) tak bude mít budoucnost.

    Thumb up 7 Thumb down 2
  33. Radek :

    Permonik: Ono na Mittalu to s platy není taky žádná sláva:
    Tarifní platy jsou zde: https://www.oskovo.cz/sites/default/files/soubory/enhacko_c.1_2018-428.pdf
    K tomu jsou samozřejmě bonusy i zákonné příplatky. Které mohou zvednou mzdu i 2x. Ale věřte jsou pak vykoupené prací na směny ve 4. pracovní kategorii, kolikrát ve velmi škodlivém prostředí. Těžký průmysl má plno vedlejších nákladu, které jsou přenášeny na stát tedy na nás daňové poplatníky.

    Dále AMO není vůbec dobrý zaměstnavatel za posledních 10let se hodně zhoršil, důsledně dbá na PR ale skutečnost je jiná. koukněte např. sem https://www.vimvic.cz/firma/arcelormittal-ostrava

    No a pokud se chcete pobavit jak to chodí v Třinci u Gorolu tak pak zde :)
    https://www.trinec.cz/diskuze/tema/181-proc-odchazeji-lide-ze-zelezaren/

    Thumb up 3 Thumb down 0
  34. off :

    Ostrava je 20 pozadu na CZ ve všem a brzda regionu je zle ovzduši……………. včera spraca tv za tento rok odešlo z regionu 2000 lidi.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  35. Johnny Krabák :

    acdlcia [msstavby.cz]: Nad tímhle přemýšlím pokaždé, když tam jedu. Nevíte někdo, proč tam ta křižovatka ještě není? Je v plánu? Nebo co brání jejímu vybudování? Vítkovice/Světlík? Není politická vůle, nebo proč? Díky za odpověď.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  36. Martin [msstavby.cz] :

    archerr: Jakou přidanou hodnotu vytváří seřizovač robotů?

    Thumb up 1 Thumb down 5
  37. archerr :

    Martin [msstavby.cz]: já někde píšu že seřizovač vytváří přidanou hodnotu? Zcela jistě vytváří , ale jakou to Ti pane Martine neumím odpovědět :-/

    Thumb up 1 Thumb down 1
  38. Martin [msstavby.cz] :

    archerr: „hej,roboty jestli nastavuje kmenovy nebo agenturni zamestnanec nebo treba mimozemstan porad to je kvalifikovana nadstandartne ohodnocena prace, tim nadstandartne myslim vetsi nez prumer“

    Tak co? To je vtipné, jak tu většina borců střílí od pasu zcela mimo realitu.

    Thumb up 3 Thumb down 5
  39. archerr :

    Martin [msstavby.cz]: Opět se Tě ptám, kde máš něco o přidané hodnotě?

    Abych to uvedl na pravou míru. Chtěl jsem tím Permoníkovi dodat že jsem mluvil o dobře placených místech jako celku , to že příjde do regionu zaměstnavatel co platí dobře je jedna věc, když nabídne práci za dobrou odměnu pak je mi jedno jestli tam budu pod agenturou , jako externista nebo kmenový zaměstnanec.

    Poněkud Ti to nevyšlo , piluj na Dankovi , na něm Ti to jde…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  40. Martin [msstavby.cz] :

    archerr: V čem je tato práce nadstandardně ohodnocena?

    „ale jakou to Ti pane Martine neumím odpovědět“. Už z tohohle jsem si říkal, jestli nejste stejná.. skupina.

    Thumb up 1 Thumb down 6
  41. archerr :

    Martin [msstavby.cz]: Jsou tyto osobní výpady nutné? Nikoliv, s Dankem stejná skupina nejsem, osobně se odmítám škatulkovat do nějaké skupiny jsou věci v kterých souhlasím někdy s Tebou , jsou věci kdy nesouhlasím s Dankem.

    V čem je práce nadstandartně ohodnocena, za prvé je to kvalifikovaná,náročná a zodpovědná práce ,těch lidí co to umí je nedostatek ,zkušení seřizovači a programátoři mají nesrovnatelně lepší platové podmínky než ostatní zaměstnanci /nejen ve Škoda auto , bohužel pane Martine odpovídám Ti takto podruhé( protože moji předchozí odpověd jsi vytrhl z kontextu) Přesně jakou přidanou hodnotu , Ti neumím odpovědět, proč ? protože nepracuji ve škodovce , protože tam nedělám seřizovače,ani ekonomického ředitele ale jestli chceš , mohu se tázati mailem na adresu Škody auto že to jistého člověka z Msstavby zajmá… nechápu Tě o co se snažíš …ale opět Ti říkám , piluj jinde…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  42. Permonik :

    archerr: K: „mluvil a tak jako v kazde praci nekdo spokojen nekdo ne ale ve vice pripadech by nikdo nemenil“ já mám zkušenosti že lide měni….

    „hej,roboty jestli nastavuje kmenovy nebo agenturni zamestnanec nebo treba mimozemstan porad to je kvalifikovana nadstandartne ohodnocena prace, tim nadstandartne myslim vetsi nez prumer :D“

    Promín, ale s tebou jsem husy nepásl. :-)

    Pro mě nadstandartně ohodnocená práce je práce kde člověk dostava v základaní mzdě více peněz než je průměr v daném oboru. A nikoliv že v jednom oboru dostava více. To by pak nadstandartně plácená práce bylo vše nad průměr a pod průměr v oboru…..

    Radek: Díky za info. Jaké mzdy jsou v mitallu jsem netušíl. Ale jelikož na jedne straně jsou dobře plácené mzdy, tak na druhé musí být mzdy horší aby vznikl průměr. :-) Nevim jak přesně to jde v mitalu, ale jsem slyšel, tak to je řízeno tak nějak způsobem dokud to dejha tak to žije……

    Thumb up 0 Thumb down 0
  43. archerr :

    Permonik:

    Nikoliv já Ti vykal, Ty jsi začal tykat takže narážku skýms husy pásl (nevím co Tě tak urazilo) si nech od cesty, prvně mně mrzí že píšeš jen co se Ti oportunisticky hodí .

    Pro mne nadstandartne placena práce je vyšši plat než je v lokalitě nebo oboru běžné a to bez přesčasů , každý má hodnoty někde jinde, někdo je rád za 20 někdo není spokojen se 40 tisíci čistého. Tak jako tak o mzdách jako ve Škodě si většina lidí v našem kraji muže nechat jen zdát.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  44. Permonik :

    archerr: Pardon, jsem htěl původně vést přatelský rozhovor proto jsem týkl.

    Ukáž my ten nadstandartní plat, zatím ho nikde nevídim…..

    Jinak Martin dobrý poznat z tvých přípěvku jde chápat že seřižovác robotu vytvaří vysokou přídanou hodnotu.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  45. Danek :

    archerr: Jenomze ty platy ve Skode u delniku..jsou neustale prezentovany jako nadstard.a ono pod clankem je diskuze kde skutecni zamestanci pisou jak to skutecne je.Podstata tech mark.clanku je privest do skodovky zamestnance +aby se o skodovce psalo v dobrem…coz generuje skod.zisk.Zamestnanci sice pisi,ze maji mzdu +bonus a 13plat..ktery je rozpocteny do 2mes.v roce..pri rozpocteni celkove castky je to treba 29cistyho za drinu…treba kolega bral min.mesic vice jak 31v Hyundai.Takze kdyz vyjde clanek o skvelych platovych podminkach 2*rocne kdyz berou bonus a 13plat..tak to neb.kazdy mesic.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  46. archerr :

    Permonik: Ne já se rovněž nechci dohadovat , ta diskuze zašla někde zcela mimo…. tyknuti mi nevadi samozřejmě.
    Pruměr na dělnických pozicich přes 40 tisíc, v době zisku obrovské prémie, silné odbory ,benefity , desítky tisíc lidí dojíždějících do závodu Škoda Auto. …. to je pravdepodobne málo na to tvrdit že plat je nadstandartní / nadrpůměrný ….tak jo , nechám přitom…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  47. archerr :

    Danek: v diskuzích najdeš lecos , zhrzene zaměstnance , byvale zaměstnance, anonymni zaměstnance, lidi co tam mohli dělat ruzne věci , to není dukaz…ale nereaguj na to co vidíš dole já jen napsal že se divím že vláda /respektive/ Czechinvest nepřesvědčil Skodu at investuje zde MSK kraji. Hold by se rozjela mzdová spirála a nejlacinější ´´ montovny´´ by opustlily náš kraj a pryč na východ …Vždyt že příchod Hyundaie byl uspěšný a pomohl kraji nedávno opěvoval i hejtman .

    Thumb up 4 Thumb down 0
  48. Danek :

    archerr: S tou diskuzi souhlasim.Jinak i ja znam jednoho Skodovaka..a je rad,ze po 10letech se mu podarilo dostat vys. mam pocit na nej.kontrolu.S platy je to vsude stejne jak tady nekdo psal u Mittalu je zaklad+a priplatky za kolotoc,nocni,svatek,prasnost,hluk atd…u Skodovky je to stejne.Jinak Skoda ma mark.vse skvele zvladnute…i tyto clanky o platech,ktere jsou napsany ,ze tam pomalu maji 100kazdy mesic hrub,ale nebi to pravda.viz.clanek tento.https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-auto-nabira-nove-zamestnance-podivejte-se-co-je-ceka-v/r~91320500999311e58dc0002590604f2e/r~afa676f8982e11e5bc8c002590604f2e/

    Thumb up 1 Thumb down 0
  49. Permonik :

    archerr:
    Ano 40 je nadstandart, ovšem za nadstandartní prac. dobu, jinak v članku neomyvali že se zvyšuji premie na bonusech. Je krasný příklad PR članku, sice je v něm uvedeno průměrná mzda. Ovšem mě spíše než vyše platu vrtájí jine věci.
    1, Je tam omylaný průměrný plat na dělnických profesich, ostatní profese nejsou zminované.
    2, Je tam ovedený počet zaměstnánců v tovarně, ale nikde není zminka že čast byly z agentůr.
    3, Když mají problém s dělníky proč čast linek nezrobotizuji? (To mi vrtá nejvíc). Navíc když chybí lidi co by chtěli pracovat.
    4, Proč nepišou, mamé malo sevisáku na roboty potřebujem modernizovat linky na standart Průmysl 4.0 nabizime jim nadstandarní platy.
    5, Když spočtu počet hodin za měsíc, i se sobotama, odečtu příplatky za přesčas, noc, vikend atd. Tak jsem na nějakých 170,- hrubého za hodinu. Není špatné. Ale zase volno mám teoretický jen v neděli….někomu koloč vyhovuje.
    Ale je to všechno průměr. Když se podiváš na přípspěvek od Danka, zas to není takový slava.

    Když vezmu v MSK je 1,2 mil obyvatel, minus děti a studenti do 19let, důchodci jsem na nějakých 600 000 prduktivních obyvatel. Můj názor je aby si každy přílepších průměrné o 2000,- měsíčně. Než aby jenda super montovna platí 10 000 „nastandartně“ ale o 120000 kč měsíčne aby to to vyrovnali. A to že nahradiš jednou montovnu malé montovny, které ji dodavají možna roztoči spirálu mzdy. ALe jen u delnických profesi. Myslíš že mladí sni o tom jak budou 6 tydně stavat na směnu jako dělník? Těžko, každy sní o nečem jiném a to je hlavní důvod (nebo spíše důvod co zažehné další) proč odcházeji prýč. Další jsou prachy.

    Ale co se tyče mého názoru na mzdy není důležite kolik ti kdo dá, naslibuje, ale taky kolik utraciš…..

    Thumb up 0 Thumb down 3
  50. Permonik :

    Jinak souhlasím i s tou diskuzi pod člankem. Těřko říct co je objektivní a co subjektivní názor.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  51. Danek :

    Permonik: Ono škoda ma tyto PR články velmi dobře zmaknuté…zřejmě i zaplacené(to je běžná praxe v ČR u více vyrobků)Kupuji poměrně hojně časopisy o autech a tam je to teprve počteníčko.V testech aut Škoda prakticky neustále vyhrává.Teď snad poprvé po 25letech co časopisy čtu se zadařilo a Octavia byla druhá…jsou tam ulety, třeba že OCtavia porazila Mazdu 6…dokonce je prý levnější(ono je to o třídu menší auto, že).Když už je testují jiná auta nezapomenou se opatrně vyjádřit, že ve srovnaní má ale Octavia větší kufr atd.Člověk má rádost, že Škoda šlape, Ale málo kdo si uvědomuje, že jako leader českého trhu má obrovský vliv na tvorbu cen.Takže díky ŠKODOVCE tady máme drahší vozidla prakt.všech značek a z čechu dělají bl….+protože jako vlastenci škodovky lidé kupují…i když kvalitou to rozhodně není žadná hitparáda.(nehledě jaké jsou ceny těchto vozidel v jiných zemích okolo nás)…já bych si v čr škodovku v žadném případě nekoupil.Poslední věc:Ale co se tyče mého názoru na mzdy není důležite kolik ti kdo dá, naslibuje, ale taky kolik utraciš…..v minulosti jsem četl zajimavou studii která potvrzuje co řikáš…šlo o to kolik z pruměrné mzdy v městě nebo kraji utratíš ze stejného spotřebního koše…v uvozovkách dobře na tom byli města kde člověku zbyde po zaplacení všeho více než 5tisíc.Takových měst bylo snad 4-5 v republice a Ostrava mezi němi(Praha taky)co si pamatuji tak Brno ne,Boleslav ne.Ol ani Hradec ne…nechce se mi to hledat… pamět mi ale zatím slouží.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  52. D-r :

    Danek: Známý kupoval nového Superba v Bulharsku protože tam vycházel skoro o 10 tisíc eur levněji.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  53. Danek :

    D-r: Ono Bulharsko je chuda zeme,ale jde sam.dost usetrit.Paradox je ze lepsi ceny jsou i v bohatem Nemecku a lze prejet par km.do Polska usetrite ranec.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  54. Jp :

    Vidim, ze diskuze opet o tematu clanku 🤔

    Thumb up 2 Thumb down 0
  55. Permonik :

    Jp: V podstatě je to k temátu. Já se snažím argumentovat tím, že montovna na auta na tom místě není zas taková výhra.

    Ať přemyšlím, jak přemyšlí. Já bych tam postavil sklenikovu farmu i s prodejnou (to v ově není). Je to by ta půda musela být dekontaminovaná. Avlastně sever nad lokalitou je lahvárna….

    Danek: No jo. Některá media musí žít jen z PR članku. Ale jde vidět že PR články (beru z různých oboru) ovlivnuje až 80 procent lidi. Vlastně Škoda má reklamu i tady.

    Co se tyče výdajů. Tak jsme to řešily s kolegy. Po VŠ jsme měli na výběr buď Praha (40 000,- nebo Ova (27 000,-), jenže jelikož jsme měli známe v Praze tak ikdyž rozdíl v platu je „sice“ 13 000, ale bydlení bylo o cca 5000 drážší, potom energie (voda, plyn, elektřina) cca po 500,-, jídlo atd a ve finale to vyjde plus minus autobus. Jako je pravda mít plat jako v Praze a kupovat mobil na Alze je lepší než mít Ostravký plat, třeba.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  56. archerr :

    Permonik:A někdo psal že montovna aut by tam měla být ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  57. Permonik :

    archerr: Ano, já v přechodím příspěvku. :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  58. Archerr :

    Permonik: 50 ha pro automobilku je málo, ale před týdnem jsem zaznamenal zmínku že Hyundai jedna v Chorvatsku o stavbě továrny v zóně co má 64 ha… Patrně to je jeden z bývalých zájemců o mosnovskou zonu

    Thumb up 2 Thumb down 0
  59. Permonik :

    Archerr: No areál mi vyšel cca 38 Ha
    https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=18.2802579&y=49.8094102&z=16&base=ophoto&rm=9q0HxxWSE9O0O3gNNg8tV0gVf-ggiMP0go.JGYUC0WofI1fg7fe9enyfh8MBL1fG1gZ8Dcg61UJgT1BP Opravtě mě pokud je špatně zaznačeno.

    Hlavní výrobní hala TPCA má necelých 17 Ha, https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.2278289&y=50.0699285&z=16&base=ophoto&rm=9iQNdxXs6hPNAdYnQqR0fiogs1gP3E1g3c21Ir0NhC2fR1fl.Znexx2nII plus nějaké malé vyrobní haly co mají cca 10h a parkoviště idealně by se to vešlo.

    HMMC má 50ha haly, areál je nějakých skoro 210 Ha.
    A Škoda ve kvasinkách má hmm těch 50Ha. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=16.2557913&y=50.2048193&z=16&base=ophoto&rm=9lMzkxYgOTgy1ePKfi1fiafa1eMSfbnNyfI05iLhEnhAw

    Nikde jsem nenašel jak velkou halu planuje Volkswagen…….

    Co máš na myslí jeden z byválých zájemcu o mošnovskou zonu?

    Pokud vím tak prvně měla HMMC na vyběr že tři lokalit, Nošovice, Mošnov, a třetí ted nevím možna Ova. A vybrala nošovice, tak v Mošnově měli sídlit dodavatele a ti sidli.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  60. archerr :

    Permonik: V září 2017 se hejtman zmínil o zájmu dvou velkých firem z USA a Koreje co by vytvořily tisice mist v zoně Mošnov, od té doby žádné info nic, co vím tak továrnu planuje Hyundai, Lg Chem (baterie do elektromobilu) a taky SK innovation -taky baterie.

    V Mošnově se ale stavět bude, krom 4 logistickych firem ještě 1 činska vyrobni automotive 1 vyrobna trvanliveho pečiva a snad do budoucna i Vitkovice vyzkum vyvoj ,info mám z jednani zastupitelstva , ty vyrobni firmy slibuji i mista ve vývoji a výzkumu.

    Máš pravdu s tím Hyundaiem ale třetí možnost byla Holešov, nejznamější prazdná zona u nás…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  61. Danek :

    archerr:Nemas info o tomto precejenom uz je tri roky co o tom psali. https://byznys.ihned.cz/c1-64675490-do-mosnova-miri-dve-velke-investice-vyrobci-spojeni-s-leteckym-prumyslem-maji-zamestnat-az-700-lidi

    Thumb up 0 Thumb down 0
  62. aggu :

    Ta americká byla GE a do Mošnova nejde, na 90% Čechy, nebo vůbec.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  63. Permonik :

    archerr: To jsem slyšel něco na ten způsob. A všechny informace jsou stylem jedna baba povidala. Někde bylo zminěno, že jedna z nich (z těch velkcý USA a korea) by měla být na vyrobu gum, pneumatik…

    4 logistické (Vím jen o DB co má to logistické centrům)? Fakt, není blížší info? A i k te čínské a na pečivo?

    Ještě je možne že bylo na mysli Hyundai Mobis (dceřina společnost Hyundai Rotem, výroba světel), který začinal výrobu cca v březnu 2018.

    Vitkovice Vývoj a výzkum by mělo být tohle: https://www.msstavby.cz/vitkovice-investuji-v-mosnove-28-04-2016/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  64. archerr :

    Permonik:

    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/do-prumyslove-zony-v-mosnove-se-zrejme-chystaji-investori-z-usa-a-koreje-1335475

    Gumárna měla být čínská, byla to společnosti Shangdong Linglong tire ( vyrábí ´´české´´ pneu Tomket například) Mošnov byl pro ni malý, kraj o to neměl zde zájem, pak byla myšlenka to nasměřovat do Karviné na místo barbory, tu však brzdí spory, co se šašek Mynář vyjadřoval v médiich tak si činane nakonec vybrali zonu na Frydecku .Nicmeně se rozhodli pro Srbsko (Zrenjanin)

    4 logistické firmy, zmínil se o tom náměsnek Jakub Unucka v denik.cz tady je ona pasáž ´´ „Loni jsme vypověděli smlouvu společnosti HB Reavis, která do průmyslové zóny za deset let nepřivedla prakticky žádného velkého klienta. Dneska máme podepsány smlouvy se čtyřmi velkými logistické partnery, kteří budou stavět multimodální logistická centra. Slíbili nám, že malou část objemu budou přepravovat letadly.
    Zdroj: https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/letiste-zmena-strategie-20181119.html ´´

    Co jsem se dočetl v jednání rady /zastupitelstva Ostravy tak stavět bude PST logistic, Dachser , další 4 nevím ( těžko říct či ten Multimodal park je mezi zmíněnými 4mi )

    DB reálně nic nestaví, pouze si pronajme část multimodalniho parku,který staví developer.

    Výroba na mošnově

    Firma XZB (čina) automotive (dodava Volswagenu) ve dvou etapách celkem 60 míst -2ha půdy
    Firma LChefs s.r.o. vyrabi a vyviji potraviny (pečivo myslim) v několika etapách 150 -200 mist

    v přiloženém odkazu se lze dočíst vic

    https://www.ostrava.cz//uloziste/zastupitelstvo/materialy_ZM/vo1822/z2verejne/BJ1822_00536_18-ZM1822__2_zN1/priloha_c._2.pdf

    Thumb up 0 Thumb down 0
  65. archerr :

    Danek: Těch oznámených investic bylo více a sešlo z nich , toto bude patrně taky mrtvé, možná by něco šlo dohledat v jednáních kraje nebo zastupitelstva…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  66. archerr :

    aggu:t Mně spíš napadl Amazon… best of by byla Tesla nebo Apple :) Btw Apple, četl jsem na jednom zahraničnim Webu že apple se i v Evropě připravuje na vlnu protekcionismu a zvažuje výrobu přímo v Evropě, padla zmínka přímo o česku dokonce o Ostravě ale bylo to stylem že by zde mohli navýšit výrobu, tak mne napadlo jestli pegatron pro ně nevyrábí a nerozšiřilo by se jen výroba do Mošnova.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  67. Danek :

    archerr:To by bylo super.Jen bych vic smeroval treba tu vyrobu baterii nebo ten ev.Apple do Ostravy vedle dalnice.. Koblov,misto chemicky.a zkusil do budoucna privest neneho z leteckeho +letecke cargo.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  68. aggu :

    omg…

    Thumb up 1 Thumb down 6

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.