Asanace Aglomerace Ostrava-Vítkovice

Letecký pohled na asanovanou lokalitu bývalé Aglomerace v Ostravě-Vítkovicích.
Stav před asanací: zdroj letecké foto: FB URBEX-OVA

Související články

Komentáře

  • rasta 03.10.2018  ●  16:13

    Zarovnali to pěkně. Ale ten, co by tam jednou chtěl kopat a stavět se bude pořádně divit.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 4
  • aggu 03.10.2018  ●  17:19

    rasta: Divit se ani moc nebudou. Průzkum byl dávno provedený.
    Typická mocnost navážky průměrně 4,5 m, dokumentovaná mocnost od 0,2 do 13,6 m.
    Složení variabilní: struska, haldovina, stavební odpad, škvára.
    Znečištěné jsou hlavně konstrukce, proto musí být asanovány. Zeminy v podloží jen lokálně (ropnými látkami) a podzemní voda prakticky vůbec.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 0
  • jiří 03.10.2018  ●  17:28

    ano další budovy mizí a to i za nedlouho komín ten by měl jít zbourát neb odstřel na místě by měly vzníknout nové haly či jiná stavba—par postupně přidavaných fotek s postupu demolice https://bagrista2.rajce.idnes.cz/aglomerace_vitkovice_demolice_u_strakace/

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Archer 03.10.2018  ●  18:00

    jiří: to neni ještě jisté, aktivistuv navrh na prohlaseni za pamatku byl uznan jako opodstatneny a probiha řizeni

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 2
  • balde 03.10.2018  ●  18:04

    me by se tam libila smisena zastavba ne jen prumyslove haly hlavnel diky tomu ze to je nejcenejsi uzemi mesta kolem reky. Co myslite vy ostatni???

    To se mi líbí 18 To se mi nelíbí 2
  • Archer 03.10.2018  ●  18:14

    balde: ma to idealni polohu pro prumysl…. Snad i ta vlečka se využije… Je to vec pohledu na vec ja si rikam ze na haly je takovy brownfield idealni. Otazka je co bude dal jestli se tam prace diky tomu aktivistovi zastavi či ne…

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • aggu 03.10.2018  ●  18:14

    balde: Tohle: http://gisova.ostrava.cz/uzemni-plan.php
    Takže lehký průmysl :-/ Třeba se někdo na magistrátu chytne za nos, podívá se do mapy a zjistí, že je ve středu města a jsme v 21. století….

    To se mi líbí 15 To se mi nelíbí 4
  • davidb 03.10.2018  ●  19:26

    Hlavně by se měl udělat sjezd Rudná – Místecká a tím zrušit první světelnou křižovatku.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 0
  • aggu 03.10.2018  ●  19:45

    davidb: A Místecká – Rudná (směr Poruba) na druhé straně taky. Vymístit kamiony z dálnice na městskou ulici (Výstavní) byl opravdu „počin“… Ano bylo to kvůli nové trati tramvaje, ale vytloukli klín klínem. Nezůstalo tam žádné místo, takže bez zanoření krátkého úseku tramvaje to nepůjde.
    Mimochodem, je to nejrušnější místo/křižovatka v kraji. Ideální na obestavění plechovými boudami, že? ;)

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 1
  • adamous 03.10.2018  ●  22:52

    aggu: Presne jedna se o stred mesta, tady nemaji tovarni haly co delat, ma to byt nova mestska cast, byty, kancelare, popripade park, atd.

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 2
  • davidb 04.10.2018  ●  07:32

    aggu:
    Jo přes tu malou okružní křižovatku to těm kamionům fakt jde.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • MareK 04.10.2018  ●  08:03

    na nejcennějším území/podél řeky je vlečka, takže rezidenční bydlení tam jistě nehrozí. Navíc V Ově se bude stavět především v okolí Karolíny/Slezské. Tohle území je ideální pro kanceláře(u řeky, za vlečkou) a haly(u místecké), mnohem lepší místo než v Hrabové či v Porubě u výpadovky na Bílovec.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 0
  • MareK 04.10.2018  ●  08:06

    dovětek: rezidenční zónu bych naopak viděl na druhém břehu, jenže to je bývalá skládka popílku… :-/

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • Rado 04.10.2018  ●  13:38

    Myslím si, že je největší omyl tuto plochu nahradit zase průmyslem, třebaže lehkým. Myslím si, že v jiných městech (Praha, Brno), by byla taková plocha poblíž centra města darem pro další rozvoj směrem k rozvoji bytové výstavby, kancelářských budov, Ostrava to zase zaplácne krabicemi, a když bude dobře, tak třeba i sklady. Tuto plochu by mělo město nabízet na veletrhu, o kterém se teď píše. Ostrava může vykročit jinam, jen nechce, a proto odtud lidé utíkají. Žadné hi-tech věci, nebo věci s vysokou přidanou hodnotou zde nevznikají…

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 9
  • balde 04.10.2018  ●  13:49

    Rado: s tím že „hi-tech věci, nebo věci s vysokou přidanou hodnotou zde nevznikají…“ nemáte pravdu zrovna v poslední době zde třeba Siemens rozjíždí vývojové centrum, neříkám, že to je dost, ale ty firmy sem pomalu přichází.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 0
  • adélka 04.10.2018  ●  13:50

    Rado: Město nemůže nabízet pozemky, které mu nepatří, jinak souhlas.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 1
  • Brzda 04.10.2018  ●  14:23

    No, tady je to těžko soudit. Na jednu stranu by se mi zde líbilo něco takového, jako je v Praze kolbenka – dříve: https://mapy.cz/s/36Dxi a nyní: https://c.byty-kolbenova.cz/images/album/Album_Model_Album/1/CITY_cam11_web.jpg , na druhou stranu je to lokalita u čtyřproudé Rudné a Místecké s vlastní vlečkou, takže se pro lehký průmysl přímo nabízí. Nehledě na to, že využití brownfieldu je určitě lepší, než stavba hal na zelené louce.
    Za mě bych to ale asi viděl takto: zde rezidenční čtvrť + kanceláře, haly v Hrušově u dálnice https://mapy.cz/s/36DzH .

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • Jp 04.10.2018  ●  16:32

    Když nevíš, co s pozemky, které ti patří – plácni na ně ceduli k pronájmu: http://www.vitkovice.cz/pronajem-nemovitosti/-/asset_publisher/3XzjOEo8dkpz/content/halda-hrabuvka

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • rasta 04.10.2018  ●  20:41

    aggu: myslím spodní stavby a základy budov, komínů a kolektory. Ty určitě nikdo neodstraní. Situace stejná jako po staré cementárně v Kunčičkách. Tady to bude ještě rozsáhlejší

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 1
  • rasta 04.10.2018  ●  21:01

    Jeden břeh patří Světlíkovi a druhý Assentalu. U těchto vlastníků nepočítejme s ohromující architekturou. Jeden se vycinkal z peněz a čeká na další dotace a ti druzí mají po OV tolik pozemnků že to mají v pejči.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • aggu 04.10.2018  ●  21:10

    rasta: To záleží, třeba na Karolině se základy odstraňovaly.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • rasta 04.10.2018  ●  21:18

    aggu: to bylo trošku vice exponované místo, do kterého šly Vaškovy miliardy

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • MareK 05.10.2018  ●  07:54

    Brzda: Jasně, že brownfield lze krásně zregenerovat, jen o to musí být zájem (finančně zajímavé). Navíc, brownfield po Kolbence(zjednodušeně: pár hal, zpevněných ploch a hlavně ekonomicky silná/žádaná lokalita/Praha) je jiná kategorie než po aglomeraci(mocnost navážek, značná kontaminace zeminy a hlavně ekonomicky slabá Ostrava). Vím, že to je hořekování, ale architekturu je třeba zaplatit a následně uživit…

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 1
  • Rado 05.10.2018  ●  10:20

    Zajímavý článek o tom, jak se žije v Ostravě, je v Hospodářkách, který situaci o tom, proč je Ostrava tam, kde je, dobře vysvětluje: https://archiv.ihned.cz/c1-66260090-ostrava-se-otrepala-z-nejhorsiho-ale-rada-domu-chatra-vzdelani-lide-nenachazeji-uplatneni-a-prchaji-do-brna-a-prahy. Souhlasím s tím, že je třeba architekturu uživit a zaplatit, na straně druhé, dokud budeme zastávat stávající přístup, nic se nezmění. Obecně chybí technické profese, ale ještě víc práce, kdy člověk myslí hlavou a vytváří hodnoty. Takže dokud haly budou střídat haly, tak bohužel, není to něco, co by dělalo Ostravu atraktivnějším městem. Ostrava musí vyslat signál, že se chce změnit, že nechce jet v zajetých kolejích a k tomu dobře přispěje i kvalitní architektura a kvalitní veřejný prostor.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 5
  • balde 05.10.2018  ●  10:52

    Rado: není špatné když sem nové firmy příjdou a žačnou z levnou pracovní silou, důležíté je aby časem začali otevírat i pozice pro inženýry a projektanty, to se většinou děje až má firma delší zkužeností, je dost risk tady otevřít vývojové centrum nebo výrobu s vysoce přidanou hodnotou, když nejsou lidi co mají to vzdělání, bohužel Báňská je daleko ze Brněnskými a Pražskými školami, takže za mě by se mělo začít u toho udělat z Báňské top školu v ČR na což má kraj i město vliv.

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 7
  • Archer 11.10.2018  ●  14:57
    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.