Cyklostezka ul. Želivského, Na Rovince

Právě probíhá stavba cyklostezky která propojí průmyslovou zónu v Hrabové s Novou Bělou. O stavbě jsme zde informovali na začátku roku 2016.

Související články


Komentáře

  1. davidb :

    Na mapy.cz mi ulici v průmyslové zóně ukazuje jako K Zyfu.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  2. acdlcia [msstavby.cz] :

    davidb: K Zyfu se nazývá pouze ulice po kruhový objezd. Stezka bude vedena i po této ulici až k ulici Na Rovince. Stačí kliknout na odkaz pod článkem a tam se to dozvíte.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. davidb :

    Aha, myslel jsem, že cyklostezka už je na celé Na Rovince.
    Dík za vysvětlení

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Martin z Ostravy :

    A s využítím tělesa nikdy nedokončené dráhy Moravská Ostrava – Brušperk by se to dalo dotáhnout z kruháče v prům.zóně až do Hrabové a přímo navázat na cyklostezku na DomovskéxPoplužní. Aspoň by to těleso a podjezd pod Místeckou k nečemu bylo. Divím se, že ho nevyužili už pro napojení Nové Bělé na Hrabovou.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. davidb :

    Martin z Ostravy:
    Ten pás zeleně- https://mapy.cz/s/36xEX je potencionální těleso dráhy?
    To jsem nevěděl, myslel jsem, že je to nějaký potok.
    Ale když se dívám na ukončení v Hrabové, tak je to nepřirozený oblouk končící přímo v křižovatce.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Martin z Ostravy :

    Ano, ta zeleň je těleso, v Nové Bělé na náspu, který pozvolná klesá pod Místeckou, kde je podjezd s podjezdnou výškou 8m.
    Celá ulice Domovská je původně ta trať, ještě do roku cca 75 tam jezdila tramvaj, konečnou měla u křížení ulic Domovská a Božetěchova, dnes jsou tam RD a kurty.
    Až do Nové Bělé byly koleje a trakční vedení, dokončená část tratě končila nadjezdem nad místní komunikací (stojí dodnes i s původním zábradlím) a mostem přes ulici Mitrovická, dál už stavba nepokračovala, most přes ulici Mitrovickou byl snesen, kdy to nevím, předpokládám, že hned v 80. letech. Sloupy trakčního vedení byly odstraněny až v 90.letech, patky jsou tam dodnes.
    Tady je trasa https://mapy.cz/s/36zcz. Trať se rušila kvůli výstavbě Místecké ulice a tramvajové trati na Dr.Martínka (malé metro), a taky proto, že více byly v kurzu autobusy.
    Brušperk o trať celou dobu bojoval, ale marně. Zbyla v něm jen ulice Dráhy.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  7. MonikaV. :

    Martin z Ostravy:
    Díky. Vím že tady tudy někde vedla trať, která měla vést až do Brušperku, ale až takhle dopodrobna jsem to netušila…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. davidb :

    Martin z Ostravy:
    Pěkné. O pilíři na Mitrovické vím, o trati do Hrabové taky.
    Ale to mezi jsem nevěděl.
    Zajímavé pro cyklostezku ideální.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. via :

    Co se týká těch možných cyklostezek po bývalých železničních tratích, tak těch by mohlo být více, než je tahle z Hrabové. V Nové Vsi od Plzeňské po novoveskou lávku, asi tak kilometr. V budoucnu by měla vést cyklostezka z Vítkovic podél Plzeňské na Hulváky s odbočkou na Novou ves, tak by město mohlo pouvažovat i o téhle trase.
    Ale nejzajímavější projekt by byla stezka po zrušené trati ze Šumbarku přes Petřvald do Michálkovic, nějakých 10 km. Jenže dnešní realita je taková, že si každá obec staví svoje ministezky na odvedení cyklistů ze silnic, naopak na pořádné regionální souvislé trasy se úplně rezignovalo. Ani jediná dlouhá stezka v kraji kolem Ostravice není po letech hotová.
    V Polsku teď makají na Železné cyklotrase, která povede hned za Karvinou, souvislá délka přes 15 km a právě vede po zrušené železnici. Jenže z Ostravy se tam ani nedá normálně dostat.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  10. via :

    Hotovo, průjezdné. Stezka je fajn, je to úplně nová cesta, takže konečně taky něco víc než předělaný chodník na cyklochodník. Kvalita provedení je nicmoc, na většině délky se ve zvlněném asfaltu nalézají mikrovýmoly, takže zadní kolo trochu tříská. Součástí je i mostek se zábradlím, kterým by se dala vyrážet hradní brána na Hukvaldech. Hodnotím 70%.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.