Modrá tramvaj ODS

Projekt metropolitní tramvajové trati Ostrava – Havířov – Karviná připravený pro období podkuřování voličům.

Ještě v nedávné historii se tramvaj, co by dopravní prostředek, považovala za módní výstřelek. Postupem času se však stala naprosto nedílnou součástí života ve městech, symbolem pokroku a světovosti. Každé město, jehož ulicemi tramvaje jezdí, je považováno za vyspělé, moderní a získává tak statut metropole.

Tramvaj je oproti autobusu rychlejší, protože ji nezdržují auta, je ekologičtější, protože nepálí naftu a nevypouští emise, dokáže převézt více lidí, je bezpečnější a tak dále… My však chceme tuto tramvaj vybudovat proto, abychom udělali z Karvinska oblast metropolitní, kterou si nepochybně zaslouží být.

Stavbou této tramvajové tratě nejen, že významně prospějeme naší ekonomice a životnímu prostředí. Pomůžeme především nastartovat tento region a pomůžeme tím našim občanům a lidem. Je to šance! Šance pro nás všechny stát se regionem, který bude prosperovat a stane se tygrem České republiky.

více na modratramvaj.cz

Související články


Komentáře

  1. Aleš :

    Inu, hezké a mámivé. Ale na pohádky nevěřím. Když se to nezrealizovalo za komančů, tak teď už není šance ani hypotetická. Dobrá modrá utopie pro blbce…

    Thumb up 16 Thumb down 1
  2. Martin z Ostravy :

    Aleš:
    Za těch se většina tratí mimo Ostravu zrušila :(
    Tenhle nápad zní hezky, ale je nereálný. Klasický předvolební guláš.

    Thumb up 17 Thumb down 0
  3. Aleš :

    Poněkud bych oponoval. Tramvajová linka až do Karviné – Stalingradu byla opravdu prodloužena za bolševika, ale provoz na ni byl v důsledku extrémního poddolování trvale neudržitelný. Já ještě pamatuji staré nádraží Košicko-bohumínské dráhy v Karviné, kdy přestupující cestující překonávali neskutečné převýšení. Ale jinak dávám za pravdu – celá síť Slezských zemských drah včetně místní dráhy Ostrava – Karviná vzala za své.

    Thumb up 13 Thumb down 0
  4. Aleš :

    A s tím, že se jedná o naprostou utopii, bezvýhradně souhlasím. Nejsem stavař ani rozpočtář, ale jen projektová dokumentace by stála stovky milionů korun. A realizace? V republice, kde kilometr cyklostezky stojí řádově miliony? Tipuji desítky miliard, takže typický předvolební guláš…

    Thumb up 16 Thumb down 0
  5. balde :

    měly využít ty koleje co už stojí zmodernizovat je a pořádně propojit vlaky všechna města v MS kraji, hlavně tedy konečně Ostrava Frýdek Místek

    Thumb up 11 Thumb down 0
  6. Marián Kyral :

    @balde: Na přípravě se prý usilovně pracuje ;-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. Václav :

    A ještě o perníkové chaloupce…Tu už jsem taky dlouho neslyšel.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  8. Tano :

    A my máme v ČR nějaké nové naleziště ropy? Nebo z čeho se to zaplatí?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  9. jp :

    Do F-M vede jednokolejka a vlaky tahaji diesly, protoze neni elektrifikovana a oni chteji stavet tramvaj do Havirova ? :/ Neni lepsi vyuzit stavajici koleje a pracovat na rozvoji primestskych vlaku ?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. dispe :

    Jo, jake jsou limity pro vyuziti/vylepseni primestskych vlaky pro zlepseni dopravy v celem soumesti, to by me hodne zajimalo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. aggu :

    jp: Ty koleje mají svého vlastníka a svůj provoz. Doposud je nikdo k využití nenabídl, spíš naopak. Až pak by se mohly začít řešit technické problémy.
    Báňské vlečky nejsou vedeny se záměrem spojovat zastavěná místa, ale místa, kde se naloží a vyloží uhlí a materiál.
    Stačí se podívat jako úzkostlivě DPO počítal převezené ovečky ve variantách nové trati v Porubě. A jak na potvoru, počet obyvatel kolem Ostravy roste všude jinde než na východ směrem ke Karviné. Karviná je naprosto nereálná. Navíc, i kdyby tam těžba skončila za 7 let, dalších 10-15 let potrvá doznívání důlních vlivů. Kdo bude stavět trať s tak dlouhou nutností rektifikace. A kolik lidí bude v Karviné žít za 25 let? Podle mě to už bude zase okres Český Těšín (ještě lépe Těšín ;)
    Rozhodovat budou jedině ekonomické rozvahy. Hlučín, možná Havířov. I když, komu by se nelíbila tramvaj Smetanovo nám. – Zárubek – Jan Maria – ZOO – Důl Michal ( – Petřvald – Rychvald)?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  12. Martin [msstavby.cz] :

    jp: Na tom se již pracuje… http://ostrava.idnes.cz/novinky-ve-vlakovych-spojich-na-ostravsku-f2e-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160615_2253552_ostrava-zpravy_woj

    Sám jsem skeptický kvůli vlivům z poddolování. Lépe se však dívá na takové sliby, než vrácení 30kč u doktora nebo bránění fakeové migrační vlně a bránění národních hodnot.

    Btw rozumná je tramvaj do Havířova z Ostravy. Dá se dle dopravních expertů vést středem Rudné.

    Thumb up 5 Thumb down 5
  13. Permonik :

    ODS je jedna z velkých politických strán v zemi a prezentuje se videm v kvalitě práce 15-letého žáka, který ho dělál večer před odevzdáním.
    Zřejmě někdo kdo to modelovál nevlastní řidický průkáz, viz křížení…..

    Thumb up 5 Thumb down 1
  14. Adam :

    Tohle samo o sobě je spíše směšná předvolební snaha, a kvalita provedení jasně hovoří o naprosté neschopnosti ODS.

    Ale ten základní princip, že města v aglomeraci by měla spolupracovat na hromadné dopravě, je velmi rozumný. Myslím si, že aglomerace (Ostrava, Hlučín, Bohumín, Karviná, Orlová, Havířov a všechno mezi) by měla mít speciální správní status a finanční prostředky právě k takovému účelu.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  15. MM :

    Já se na to dívám trochu jinak. Neřeším jestli se realizuje nebo ne, spíš ne, ale pořád brečíme, že politici nemají vize, představivost atd. Já jsem rád, že něco takového udělali. Je jasné, že na to je tisíce názorů, že by to stálo peníze, že je to třeba nereálné, ale otevřelo to diskuzi a ukázalo směr. Já jsem rád a od politických stran toto očekávám. Zrovna na tomto webu je po vizionářství politiků poptávka, nevidím důvod na tento projekt nadávat. Jak píše martin, za mě tisíckrát lepší tato vize, než nicneříkající hesla typu: Veselý život seniorů, Práce (všeho)schopným nebo dálnice, dálnice, dálnice.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  16. David :

    jp:
    Tak na zdojkolejněním a elektrifikací trati mezi Vratimovem a FM se nyní začalo intenzivně pracovat.
    Aspoň nám na zastupitelstvu Vratimova o tom řeklo. Protože se řeší co s našim „známým“ přejezdem.
    V plánech a mapách je už dlouho zanesen most, ale teď prý SDŽC uvažuje o podjezdu- je prý levnější a tolik nezasáhne okolní pozemky.
    Ale bojím se spodní vody a vody z Ostravice.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  17. Ondřej :

    Osobně si myslím, že projekt tramvají už je v tuto chvíli zbytečný. Věřím, že v době, ve které by toto mohlo vzniknout, již bude v provozu autonomní doprava (samořiditelné vozy), kterým již hromadná doprava na relativně krátké trasy konkurovat nedovede.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  18. Nikola :

    Stačí že celý den ječí sirény sanitek a hasičů které jsou extrémně nahlas a ještě aby tu další hluk dělala tramvaj….

    Thumb up 1 Thumb down 4
  19. Ala K. :

    Jak je vidět, módní trend tramvají ve všech městech: Ostrava, Karviná, Havířov. Příčinou bude zřejmě vyhlášený dotační program na tento typ dopravy. Ovšem ty náklady na výstavbu… :(

    Thumb up 2 Thumb down 0
  20. Aleš :

    Neodpustím si byť jen malou doušku k tomu módnímu trendu. Dva příklady za všechny a podotýkám, že nejsem odborník na dopravu. Byly doby, tuším, že léta 2006 – 2007, kdy v Bánské Bystrici pod trolejbusovými dráty jezdily z úsporných důvodů autobusy. Dnes se o tomtéž uvažuje v Jirkově, který nehodlá nadále doplácet na trolejbusový systém v Chomutově, který je pro obě města společný. Podotýkám, že původně plánována byla elektrická dráha, pozůstatky v podobě extrémně širokých komunikací jsou dodnes zjevné…

    Thumb up 0 Thumb down 1
  21. D-r :

    Zatím nic levnějšího něž CNG není.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  22. potkan :

    D-r :
    ano, zvlášť pokud se nakoupí ten nejhorší šunt jako tadyhle:
    http://www.msk.cz/cz/doprava/osobni-dopravu-na-ceskotesinsku-zajisti-moderni-ekologicka-vozidla-79878/

    Boží jsou ty fotografie, jakoby se styděli, že koupili hrbáče a současně se tím chtějí chlubit. Ostatně, to je jediné, na co se kraj zmůže pod vedením ČSSD.

    Aleš – a je to dobré si ovšem zjistit současný stav – Bystrica plná nových trolejbusů a v Jirkově to rušit nebudou (a pro Ostravsko je dobré zjištění, že blbost kvete i jinde)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  23. DanM :

    O rušení trolejbusů se mluví hlavně tam, kde nebyli schopni pravidelně a dlouhodobě investovat do trolejového vedení/vozového parku a pak se hrozně diví, že na obnovu musí vypláznout hodně peněz. V tomhle ohledu je na tom Ostrava ještě dobře.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  24. honza :

    Tento článek mi tady nějak nesedí . (Předvoleni sliby po volbách jako by nikdy nebyly vyřčeny)
    Dvousystémová tramvaj
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Vlakotramvaj
    To mi připomnělo Orlovou Koleje tam jsou, ale osobní vlaky tam nezastavují / nejezdí.
    http://www.spvd.cz/index.php/orlova

    Thumb up 1 Thumb down 0
  25. Marek :

    Osobně si myslím, že jediná smysluplná stavba tramvajové doprava je právě ta na území Havířova s napojením na železniční síť a vedení do Ostravy po současných tratích, což představuje honzou vzpomínaná vlakotramvaj. Trať Havířov – Ostrava prošla revitalizací a zvýšením rychlosti na 100 km/h, teď „jen“ vybudovat havířovskou síť a napojení na tu současnou ostravskou :-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  26. Pepa :

    Vlakotramvaje jsou sice fajn nápad a já bych ho také velmi rád viděl zrealizován. Nicméně buďme realisté – v tomhle připadě to není jen o tom, že se musí dohodnout dvě města (Ostrava a Havířov), ale také SŽDC a ČD. Takový dialog by trval desetiletí. Nemluvě o tom, že v Havířově by bylo potřeba vybudovat tramvajovou síť, která jednak není vůbec zapotřebí a jednak by přinesla jedno velké dilema – zbavit se pásu zeleně a přijít o jednu z devíz města nebo ukrojit část automobilové dopravě a přijít o takřka bezzácpový stav? Nezapomeňte také na to, že koleje využívá především vlaková doprava. Otázkou je, jak moc je využíváná trať Těšín – Opava a jestli se vůbec ještě osobní doprava v podobě vlakotramvaje na koleje vleze.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  27. xfun :

    Ten samý člověk teď mluvil na Polaru o vedení přes Orlovou, že drahé to nebude, koleje tam už jsou:
    http://polar.cz/porady/volby-2016/volby-2016-30-09-2016-17-14

    V článku se ale o vedení přes Orlovou nepíše, na stránkách modré tramvaje taky ne.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  28. HonzaC :

    Po shlédnutí dvouapůlminutového předvolebního videa ODS se nestačím divit, že tohle je schopná vytvořit strana, která se označuje za liberální a konzervativní. Hlavní důvod této stavby má být podle ODS pozvednutí prestiže Moravskoslezského kraje jeho přetvořením na metropolitní oblast. Doprava lidí je až na kdovíjakém místě. Žádné využití stávající infrastruktury. Novostavba tramvajové trati má vést z Karviné podél silnice II/474 do Havířova a z Havířova podél silnice I/11 do Ostravy Kunčiček, kde se napojí na stávající tramvajovou trať na Novou huť. Meziměstské úseky jsou ve videu prezentovány jako jednokolejné. Uz vidím ja karviňáci jezdí do práce do OStravy přes Havířov dvakrát až třikrát déle tramvají než autem. Takže z toho mám dojem že ODS zacílila na nespokojené voliče a slibuje jim hračky a pomníky. Takové sliby bych čekal spíš od ČSSD nebo KSČM.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  29. aggu :

    Dlouhodobý „problém“ ostravské ODS jsou hloupé nápady ohledně rozvoje města. Dříve expert Svozil a např. jeho pýcha – „rekonstrukce“ náměstí u katedrály. Které zbytečně leželo ladem a nevydělávalo. Pak Štěpánek. Idiotské plány na utrácení stamiliónů do sportovních investic které nikdo nechce. Ten poslední je tréninkové centrum Bazaly. Tréninkové centrum v nejsložitějším, nejdražším místě v Ostravě. A v místě, které má jen jeden a úplně jiný účel. Snad mu to někdo z hochů co spolu mluví ještě stihne vysvětlit. Než bude pozdě a další facepalm na světě. A teď tahle tramvajová linka do Nowhere.
    Nechápu kde se to v nich bere. Ostrava už metropolitní oblast dávno je. Jestli chtějí aby byla i metropole drahých přešlapů…

    Thumb up 1 Thumb down 2
  30. KA :

    V případě Karviné „Modrá tramvaj“ není nic nereálného: stačí kolejí propojit hlavní nádraží s nádražím KA-město a to v původní trase po městských ulicích kudy do roku 1962 skutečně tramvaj jezdila. Jedná se o cca 3km dlouhý úsek a vlakotramvaj je na světě! Zabily by se dvě mouchy jednou ranou: vlakotramvají by byly nahrazeny dotované prázdné vlaky Dětmarovice – Petrovice, a Ostrava, popřípadě letiště v Mošnově by bylo propojeno s centrem Karviné. Nic nereálného…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  31. Crazym :

    Hihi, propagátor „čisté“ dopravy Jakub Unucka, velký to kouzelník opět sáhl do klobouku a v rámci horečky takzvané zelené mobility co prý ovládá Evropu z něj opět vytáhl https://1url.cz/1MCDA :DD
    Teď nevím, nestíhám to sledovat, už se zase blíží nějaké volby? :-)

    Thumb up 2 Thumb down 6
  32. balde :

    Crazym: ale aspoň tam jasně říká, že to předloží jako projekt do EU pro dotace, za mě by to byly dobře vynaložené prostředky, proti dnešku a hl minulosti a taky říká že bez dotací to nepůjde, takže je to jasně řešeno hned na začátku.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  33. Eman :

    Crazym: Ano, blíží a kupodivu zrovna ty krajské.

    Thumb up 1 Thumb down 4

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.