Ta stávající budova vypadá podle mě rozhodně lépe než ta nově navrhovaná. Mohli ji tam nechat a využít třeba jako nějakou hernu pro děti, na byt školníka, nebo co já vím na co jiného. V projektu je ale žlutá barva znázorněna jako „bouraný objekt“. Škoda. A co je to uvnitř vlastně za bagr či tank? :-) To ho pak přestěhují kousek jihovýchodně a je to? :-) MŠ Fulnek moc není vidět, ale z MŠ KrPole jsem celkem nadšený!
19.03.2015 08:49
12
kolovrátek :
Nevím co tím chtěl autor říci, asi nám zase chce vnucovat svůj názor, ale když chceš psát, měl bys informovat objektivně.
Ta „sluníčková fasáda“ patří právě na tyto budovy, které mají na děti působit co nejvíce pozitivně, tráví v nich totiž většinu svého času v dětství a tudíž má na ně školní budova nemalý psychický vliv. To, jak tady mícháš jablka s hruškama, alespoň podle přiložených fotek, si alespoň všichni můžeme udělat obrázek, jak něco takového může psychicky působit. Zatímco na nás to působí moderně, na děti to působí nudně, nepřirozeně a depresivně. VŽDYŤ „TO“ VE FULNEKU VYPADÁ JAKO MŘÍŽE A „TO“ V KRPOLI JAKO NĚJAKÁ VĚZNICE!!!!
19.03.2015 10:18
17
kolovrátek :
LoLec.CZ: Nejde o tvé nadšení, jde o nadšení dětí a pitomé slunko na zdi dětem rozhodně přidá více na radosti, než jakési dřevem zamřížované budovy snažící se vypadat moderně, ale ve výsledku budou minimálně na děti působit při každodenním pohledu dost fádně.
Nejde ani tak o to jak bude zmalovaná fasáda, ale ta budova působí celkově velice levným dojmem. Je to taková stodola a hlavním kritériem byla určitě cena. A co vůbec nechápu je ten atletický ovál. Nejspíš tam budou vychovávat budoucí sportovce.
19.03.2015 19:01
30
Martin [msstavby.cz] :
kolovrátek: Ale, tak budem i říkat, jak psát články? :)
Ale k projektu. Co dětem přinese namalované slunce na východní a západní fasádě? Dle mne nic.
Když píšeš, že v ní tráví většinu času, tak k čemu mi je slunko na fasádě z venku? Víc na mne psychicky labilně působí dispozice budovy.
Tady jde o to, že ta budova je úplně mimo kontext a prostě jen tak plácnutá na pozemek. Pro děti je přínosnější budova, která jim poskytne příjemné prostředí pro pobyt, výuku, hraní a trávení volného času. Jenže když se podívám na výkresy, tak vidím nudné, tuctové třídy. Nová budova disponuje zelení kolem budovy. Tak proč nejsou přízemní prostory ( herna, družina atp. ) propojeny se zahradou. Proč není na pozemku vytvořený prostor pro trávení času dětí za hezkého počasí venku?
Tyto vlastnosti dokonale splňují školky ve Fulneku a Krásném Poli. Jsou v kontextu s okolím, propojeny s přírodou. A místo výkřiku do tmy a remcáním, že z dvou obrázku nic nepoznáš, měl sis školky zde na webu vyhledat. Chápej, nebudeme překopírovávat články do článku.
Tohle prostě vypadá jak zateplená stodola bez jakéhokoliv kontextu. A aby děcka byla happy, tak tam načmáráme slunko, které je spíše výsměch než „architektura“. A že takový paskvil prostě na fasádu patří? To si má gymnázium na fasádu namalovat třeba kružítko a strojní školy ozubené kolo? Kde je nějaká důstojnost a elegance staveb…
Nejhorší je, že Mošnov nemá problém s penězi. Stále má dost peněz z prodeje pozemku v průmyslové zóně. A díky letišti a průmyslové zóně má takové příjmy z daní, o kterým se může okolním obcím jen zdát. Navíc novou budovy staví z vlastních peněz a o dotaci se žádá až teď zpětně.
19.03.2015 19:53
11
Martin [msstavby.cz] :
LoLec.CZ: Budova na fotce je bývalá fara, kde opravili střechu, vyměnily okna, udělali nové rozvody. A pak si řekli, že to zbourají.
19.03.2015 19:55
10
Jan :
martin [msstavby.cz]: Jsi zahleděný jen do sebe, neschopen přijmout jiný názor a to, že ti tu už mnoho různých čtenářů v průběhu dlouhého času napsalo, že nepotřebují tvé subjektivní komentáře, protože si názor dokážou udělat sami a k subjektivnu je diskuze, tě nezajímá už vůbec. Ještě že máš ty dva kolegy, kteří ve svých článcích dokážou udržet profesionální úroveň nestranné anotace, je tak ještě důvod, se sem vracet.
20.03.2015 09:59
03
Hynek [msstavby.cz] :
Jan: ale diskuze je i o tom, ze nekdo neni ochoten menit nazor, to prece neni povinnost a probiha to prirozene na obou stranach.
druha vec je, ze Martin je z nas jediny vzdelanim nasmerovany na architekturu. z toho mozna vyplyva, ze nemame nejake vetsi tendence neco komentovat subjektivne v clancich.
obecne se drzme toho, ze nazor si opravdu udela kazdy sam a ma moznost ho sem napsat. kdyz nekdo s clankem nesouhlasi, muze to tady vyjadrit a asi nejde o to, jestli martin nebo nekdo jiny z redakce neco uzna nebo neuzna. to prece neni nutne.
20.03.2015 11:12
30
Martin [msstavby.cz] :
Jan: Bohužel, nebo bohudík je u konce doba, kdy jsme pouze překopírovali články, dělaly výcucy z EIA a fotili průběh staveb. Samozřejmě to vše zůstane. Ale přichází i kritika.
Teď mluvím za sebe, přestává mne bavit, jak se v kraji mrhají peníze za ohavné stavby postrádající smysl, logiku, kontext. Jak psal kenny, já se architektuře věnuji. Nejen proto, že jednu z jejich forem studuji, ale i proto, že mne baví. Za dobu, co tvořím tento web jsem toho přečetl, nastudoval opravdu hodně. Účastním se debat diskuzí atp.
Tudíž díky této široké základně se nebojím nějaký z mých názorů pustit do světa. Pokud máš názor opačný, či jiný, je tu od toho diskuze. Takže pokud, máš názor jiný na novostavbu „tohoto“ můžeš ho klidně napsat. Jenže místo diskuze o stavbě, jsi na mne zaútočil. Ale často se setkáváme všichni s tím, že mnoho lidí nebere internet, potažmo diskuzi na něm vážně. Prostě neumí diskutovat.
A pokud ti vadí občasné zabarvování článků, nemusíš je číst ;).
btw. je to tu samý psycholog týjo.
20.03.2015 12:36
20
valach jak poleno :
martin [msstavby.cz]: za mne, jsem hrozně rád za tento web, měl bych nejspíš projevovat vděčnost, ale něco málo na tom, co píše Jan je, bez ohledu na to jaký jsi odborník. Ovšem ta školka v Ostravě Krásném Poli se mně moc líbí a mým dětem taky.
20.03.2015 13:01
40
Ričí :
martin [msstavby.cz]: Já si kritických hlasů na stranu przněné architektury velice važím. O to víc si vážím kritických hlasů ze strany odborné veřejnosti (lídé, kteří se architektuře věnuje na denní bázi). Této zemi stále chybí na mnoha místech generace profesionálů, ktera ukáže „oborníkům na všechno“, že už zde pro ně není místo. Typickým příkladem lidí, kteří by v takto rozvinuté společnosti neobstali na trhu je atelier SPZ. Takže Martine bojuj s břídili! Pokud jsi profesně lepší a z oboru, je to tvá „povinnost“.
20.03.2015 15:20
11
acdlcia [msstavby.cz] :
Ať to vezmete jak to vezmete tak Martin je zakladatel tohoto webu, takže to směřuje podle toho jak to cítí. Pokud s tím někdo nesouhlasí může si přece vytvořit vlastní stránky a prezentovat tam co on uzná za vhodné. Já jsem se na to časem nabalil a snažím se hlavně dokumentovat to co de kolem mne děje. Protože nemám vzdělání v oboru hodnotím věci podle toho co vidím a kdybych měl naplno říct co si o některých věcech myslím tak by mi asi brzo u dveří zazvonily nějaké černé kukly.
20.03.2015 20:19
31
Permonik :
Já bych jen doplnil, že žadost o dotace byla podana už dřive(min. 2 roky), jen se čekalo na vyjadření ministerstva….
Ale zajimalo, by mě jak je s daněmi z průmyslové zony. Měl jsem zato že letiště a byv. prostory armadního prostoru patři ostravě a dřive armadě… jak je to ve skutečnosti.
PS.: Proč se Martin nezučastní zasedaní zastupitelstva obce a nepřipominkuje návrhy staveb…..
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Spravovat své soukromí
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
LoLec.CZ :
Ta stávající budova vypadá podle mě rozhodně lépe než ta nově navrhovaná. Mohli ji tam nechat a využít třeba jako nějakou hernu pro děti, na byt školníka, nebo co já vím na co jiného. V projektu je ale žlutá barva znázorněna jako „bouraný objekt“. Škoda. A co je to uvnitř vlastně za bagr či tank? :-) To ho pak přestěhují kousek jihovýchodně a je to? :-) MŠ Fulnek moc není vidět, ale z MŠ KrPole jsem celkem nadšený!
19.03.2015 08:49kolovrátek :
Nevím co tím chtěl autor říci, asi nám zase chce vnucovat svůj názor, ale když chceš psát, měl bys informovat objektivně.
19.03.2015 10:18Ta „sluníčková fasáda“ patří právě na tyto budovy, které mají na děti působit co nejvíce pozitivně, tráví v nich totiž většinu svého času v dětství a tudíž má na ně školní budova nemalý psychický vliv. To, jak tady mícháš jablka s hruškama, alespoň podle přiložených fotek, si alespoň všichni můžeme udělat obrázek, jak něco takového může psychicky působit. Zatímco na nás to působí moderně, na děti to působí nudně, nepřirozeně a depresivně. VŽDYŤ „TO“ VE FULNEKU VYPADÁ JAKO MŘÍŽE A „TO“ V KRPOLI JAKO NĚJAKÁ VĚZNICE!!!!
kolovrátek :
LoLec.CZ: Nejde o tvé nadšení, jde o nadšení dětí a pitomé slunko na zdi dětem rozhodně přidá více na radosti, než jakési dřevem zamřížované budovy snažící se vypadat moderně, ale ve výsledku budou minimálně na děti působit při každodenním pohledu dost fádně.
19.03.2015 10:22pavel :
Děti vůbec nějaké slunko nezajímá. Tím, že nabarvím fasádu nijak zážitek z prostoru nevylepším. A buďte si jistí, že děcka víc zajímá nějaký zábavný vnitřní prostor než trapně počmáraná fasáda. Bude to úplně stejně nehostinné jak jakákoliv mateřinka ze socíku. Zkuste se mrknout na baunetz a zadat tam kindergarten do hledání. Jako děcko bych chtěl raději chodit do takových školek jako je třeba tato:
http://www.baunetz.de/meldungen/Meldungen-Kinderkulturhaus_in_Kopenhagen_3226627.html?action=suche&s_text=kindergarten&page=3&epp=10&backurl=http%3A%2F%2Fwww.baunetz.de%2Fmeldungen%2Fsuche.html%3Faction%3Dsuche%26s_text%3Dkindergarten%26page%3D3%26showall%3D0%26epp%3D10
http://www.baunetz.de/meldungen/Meldungen-Kindergarten_von_Reiulf_Ramstad_in_Oslo_1550907.html?action=suche&s_text=kindergarten&page=8&epp=10&backurl=http%3A%2F%2Fwww.baunetz.de%2Fmeldungen%2Fsuche.html%3Faction%3Dsuche%26s_text%3Dkindergarten%26page%3D8%26showall%3D0%26epp%3D10
http://www.baunetz.de/meldungen/Meldungen-Kindergarten_in_oesterreich_2312369.html?action=suche&s_text=kindergarten&page=6&epp=10&backurl=http%3A%2F%2Fwww.baunetz.de%2Fmeldungen%2Fsuche.html%3Faction%3Dsuche%26s_text%3Dkindergarten%26page%3D6%26showall%3D0%26epp%3D10
Docela mě těší, že tentokrát projektant SPZ design své prznění aspoň trochu schová.V Olomouci se mu jedna perla povedla. Z archwars to dokonce dotáhl až do MF Dnes.
19.03.2015 15:51http://olomouc.idnes.cz/majitel-v-olomouci-znicil-dum-u-zlate-koule-historickou-fasadu-z-19-stoleti-necitlive-zateplil-ipy-/olomouc-zpravy.aspx?c=A150310_2146048_olomouc-zpravy_mip
Ričí :
Konečně nemusím za sluncem na Jadran!
19.03.2015 16:59acdlcia [msstavby.cz] :
Nejde ani tak o to jak bude zmalovaná fasáda, ale ta budova působí celkově velice levným dojmem. Je to taková stodola a hlavním kritériem byla určitě cena. A co vůbec nechápu je ten atletický ovál. Nejspíš tam budou vychovávat budoucí sportovce.
19.03.2015 19:01Martin [msstavby.cz] :
kolovrátek: Ale, tak budem i říkat, jak psát články? :)
Ale k projektu. Co dětem přinese namalované slunce na východní a západní fasádě? Dle mne nic.
Když píšeš, že v ní tráví většinu času, tak k čemu mi je slunko na fasádě z venku? Víc na mne psychicky labilně působí dispozice budovy.
Tady jde o to, že ta budova je úplně mimo kontext a prostě jen tak plácnutá na pozemek. Pro děti je přínosnější budova, která jim poskytne příjemné prostředí pro pobyt, výuku, hraní a trávení volného času. Jenže když se podívám na výkresy, tak vidím nudné, tuctové třídy. Nová budova disponuje zelení kolem budovy. Tak proč nejsou přízemní prostory ( herna, družina atp. ) propojeny se zahradou. Proč není na pozemku vytvořený prostor pro trávení času dětí za hezkého počasí venku?
Tyto vlastnosti dokonale splňují školky ve Fulneku a Krásném Poli. Jsou v kontextu s okolím, propojeny s přírodou. A místo výkřiku do tmy a remcáním, že z dvou obrázku nic nepoznáš, měl sis školky zde na webu vyhledat. Chápej, nebudeme překopírovávat články do článku.
MŠ Krásné Pole http://www.msstavby.cz/ms-krasne-pole-2-22-07-2013/
MŠ Fulnek http://www.msstavby.cz/materska-skola-fulnek-vysledky-souteze-25-09-2014/
Tohle prostě vypadá jak zateplená stodola bez jakéhokoliv kontextu. A aby děcka byla happy, tak tam načmáráme slunko, které je spíše výsměch než „architektura“. A že takový paskvil prostě na fasádu patří? To si má gymnázium na fasádu namalovat třeba kružítko a strojní školy ozubené kolo? Kde je nějaká důstojnost a elegance staveb…
Nejhorší je, že Mošnov nemá problém s penězi. Stále má dost peněz z prodeje pozemku v průmyslové zóně. A díky letišti a průmyslové zóně má takové příjmy z daní, o kterým se může okolním obcím jen zdát. Navíc novou budovy staví z vlastních peněz a o dotaci se žádá až teď zpětně.
19.03.2015 19:53Martin [msstavby.cz] :
LoLec.CZ: Budova na fotce je bývalá fara, kde opravili střechu, vyměnily okna, udělali nové rozvody. A pak si řekli, že to zbourají.
19.03.2015 19:55Jan :
martin [msstavby.cz]: Jsi zahleděný jen do sebe, neschopen přijmout jiný názor a to, že ti tu už mnoho různých čtenářů v průběhu dlouhého času napsalo, že nepotřebují tvé subjektivní komentáře, protože si názor dokážou udělat sami a k subjektivnu je diskuze, tě nezajímá už vůbec. Ještě že máš ty dva kolegy, kteří ve svých článcích dokážou udržet profesionální úroveň nestranné anotace, je tak ještě důvod, se sem vracet.
20.03.2015 09:59Hynek [msstavby.cz] :
Jan: ale diskuze je i o tom, ze nekdo neni ochoten menit nazor, to prece neni povinnost a probiha to prirozene na obou stranach.
druha vec je, ze Martin je z nas jediny vzdelanim nasmerovany na architekturu. z toho mozna vyplyva, ze nemame nejake vetsi tendence neco komentovat subjektivne v clancich.
obecne se drzme toho, ze nazor si opravdu udela kazdy sam a ma moznost ho sem napsat. kdyz nekdo s clankem nesouhlasi, muze to tady vyjadrit a asi nejde o to, jestli martin nebo nekdo jiny z redakce neco uzna nebo neuzna. to prece neni nutne.
20.03.2015 11:12Martin [msstavby.cz] :
Jan: Bohužel, nebo bohudík je u konce doba, kdy jsme pouze překopírovali články, dělaly výcucy z EIA a fotili průběh staveb. Samozřejmě to vše zůstane. Ale přichází i kritika.
Teď mluvím za sebe, přestává mne bavit, jak se v kraji mrhají peníze za ohavné stavby postrádající smysl, logiku, kontext. Jak psal kenny, já se architektuře věnuji. Nejen proto, že jednu z jejich forem studuji, ale i proto, že mne baví. Za dobu, co tvořím tento web jsem toho přečetl, nastudoval opravdu hodně. Účastním se debat diskuzí atp.
Tudíž díky této široké základně se nebojím nějaký z mých názorů pustit do světa. Pokud máš názor opačný, či jiný, je tu od toho diskuze. Takže pokud, máš názor jiný na novostavbu „tohoto“ můžeš ho klidně napsat. Jenže místo diskuze o stavbě, jsi na mne zaútočil. Ale často se setkáváme všichni s tím, že mnoho lidí nebere internet, potažmo diskuzi na něm vážně. Prostě neumí diskutovat.
A pokud ti vadí občasné zabarvování článků, nemusíš je číst ;).
btw. je to tu samý psycholog týjo.
20.03.2015 12:36valach jak poleno :
martin [msstavby.cz]: za mne, jsem hrozně rád za tento web, měl bych nejspíš projevovat vděčnost, ale něco málo na tom, co píše Jan je, bez ohledu na to jaký jsi odborník. Ovšem ta školka v Ostravě Krásném Poli se mně moc líbí a mým dětem taky.
20.03.2015 13:01Ričí :
martin [msstavby.cz]: Já si kritických hlasů na stranu przněné architektury velice važím. O to víc si vážím kritických hlasů ze strany odborné veřejnosti (lídé, kteří se architektuře věnuje na denní bázi). Této zemi stále chybí na mnoha místech generace profesionálů, ktera ukáže „oborníkům na všechno“, že už zde pro ně není místo. Typickým příkladem lidí, kteří by v takto rozvinuté společnosti neobstali na trhu je atelier SPZ. Takže Martine bojuj s břídili! Pokud jsi profesně lepší a z oboru, je to tvá „povinnost“.
20.03.2015 15:20acdlcia [msstavby.cz] :
Ať to vezmete jak to vezmete tak Martin je zakladatel tohoto webu, takže to směřuje podle toho jak to cítí. Pokud s tím někdo nesouhlasí může si přece vytvořit vlastní stránky a prezentovat tam co on uzná za vhodné. Já jsem se na to časem nabalil a snažím se hlavně dokumentovat to co de kolem mne děje. Protože nemám vzdělání v oboru hodnotím věci podle toho co vidím a kdybych měl naplno říct co si o některých věcech myslím tak by mi asi brzo u dveří zazvonily nějaké černé kukly.
20.03.2015 20:19Permonik :
Já bych jen doplnil, že žadost o dotace byla podana už dřive(min. 2 roky), jen se čekalo na vyjadření ministerstva….
Ale zajimalo, by mě jak je s daněmi z průmyslové zony. Měl jsem zato že letiště a byv. prostory armadního prostoru patři ostravě a dřive armadě… jak je to ve skutečnosti.
PS.: Proč se Martin nezučastní zasedaní zastupitelstva obce a nepřipominkuje návrhy staveb…..
25.03.2015 16:20