Správa silnic pánuje v záři zahájit výstavbu okružní křižovatky na silnici II/464 v Mošnově. Stavba umožní napojení právě budovaného areálu BMW. Byla vypsána veřejná zakázka na zhotovitele stavby.
Předmětem veřejné zakázky je stavba nové okružní křižovatky na místě stávající křižovatky silnice II/464 a místní komunikace k nádraží ČD. Navrhovaná křižovatka má za úkol bezpečně a kapacitně napojit nově budované průmyslové areály Hall 5 a Hall 6 na severní straně a budoucí areál fy HDF BUS na jižní straně.
Okružní křižovatka je řešená jako šestiramenná elipsového tvaru s průměry v osách 50 m a 55 m. Celá okružní křižovatka je řešena s povrchem z cementobetonového krytu. Středovým ostrovem prochází přímý průjezdný pruh šířky 5,5 m pro vozidla převážející nadměrný náklad. Všechna ramena křižovatky jsou také s cementobetonovým krytem. Na rameni „východ“ a „Hall 6“ jsou umístěny středové ostrůvky pro bezpečné převedení chodců přes navržené místo pro přecházení.
Celá okružní křižovatka je lemována betonovým silničním obrubníkem s výškou nášlapu 0,12 m pro zachycení povrchové dešťové vody. Podél obruby je pak svedena do nově budovaných uličních vpustí. Pro zajištění ochrany podzemních vod před možnými úkapy provozních kapalin z vozidel jsou vpusti navrženy jako sorpční.
Součástí stavby je demolice stávajícího oplocení na pozemku 1121/15 a stavba nového oplocení.Předpokládané zahájení je v srpen/září 2025. Přípravné a jiné práce není možné realizovat na silnici II/464 v době konání Dnů NATO (podrobněji v části XXII. Ostatní požadavky a podmínky zadavatele).
Zhotovitel stavebních prací má povinnost koordinovat práce na přeložce VN ČEZ se stavbou přeložky VN Letiště Leoše Janáčka.
Termín dokončení 1. etapy a napojení areálu BMV je stanoven do 28.02.2026. Termín dokončení 2. etapy je stanoven do 31.05.2026. Celková lhůta výstavby (dokončení všech stavebních prací) je stanovena do 30.06.2026, přičemž dílo je dokončeno předáním veškerých podkladů pro uvedení díla do plnohodnotného provozu, tj. pro vydání kolaudačního rozhodnutí.
Situace stavby:

pramen: vhodne-uverejneni.cz

Mech :
Běžte už s těmi okruzkami do háje. I/58 samá okružní křižovatka, na II/464 bude za chvíli taky co kilometr okruzka. Místo toho aby se udělalo pro zónu jedno kapacitní napojení, tak budeme všichni kroužit jak blbci, zvyšovat si spotřebu, opotřebovávat brzdy a dělat hluk.
03.07.2025 14:05Ic540 :
Mech : Trochu bych si dovolil nesouhlasit. Podobným místem je Křižovatka v Dobré u Hyundai. Stav po vybudování okružní křižovatky v Mošnově bude přínosem a přispěje k bezpečnosti provozu…
04.07.2025 07:00Kruhové objezdy všude :-( :
Ic540: Mezi Mošnovem a Nošovicemi vidím velký rozdíl. Protože v Nošovicích jezdí po té soustavě kruháčů jen ti, co míří do zóny. Ostatní mají v cestě jen jeden kruháč. A navíc je stále výhled na stavbu přímého napojení na dálnici v severovýchodní části areálu. Naopak v Mošnově jsou všechny ty kruháče stavěny a plánovány na hlavních trasách (I/58 a II/464), takže jimi budou kroužit nejen vozidla mířící do některého z podniků v zóně, ale naprosto veškerý provoz na těchto silnicích. Jiné přímé napojení zóny na dálnice neexistuje ani výhledově. A navíc jsou tyto poddimenzované silnice spojnicí D1 a D48.
09.07.2025 10:31skelet :
proto se ty kruháče staví, protože jsou nejrychlejší křižovatkou. To že plno řidičů neumí řídit auto je jiná věc.
09.07.2025 14:24