Dopravní podnik Ostrava připravuje první etapu Modernizace Vítkovické ulice v centru města. Byla vypsána veřejná zakázka na zhotovitele stavby.
Stručný popis záměru:
Předmětem veřejné zakázky je provedení rekonstrukce odvodnění tramvajové trati (TT), spodku TT, svršku TT a krytu TT na ul. Vítkovická. Modernizace TT bude provedena v délce 718 m. Obě koleje budou nově tvořeny žlábkovými kolejnicemi 57R1 uloženými v konstrukci pevné jízdní dráhy typu W- Tram. V celém úseku modernizace TT, bude provedena obnova trakčního trolejového vedení, která bude zahrnovat obnovu většiny trakčních stožárů. Rovněž bude v celém úseku provedena obnova veřejného osvětlení. Součásti stavby bude i rekonstrukce zastávky „Don Bosco“. Touto stavbou je dále vyvolána rekonstrukce vodovodu a kanalizace na ulici Vítkovická, která zahrnuje i) přeložku vodovodního řadu a jeho rekonstrukci, (ii) přeložku kanalizace včetně přepojení uličních vpustí a kanalizačních přípojek, (iii) související opravy komunikace, (iv) bourací práce spočívající v odstranění původních nevyhovujících vodovodních a kanalizačních řadů.
Křižovatka ulice Vítkovická se sjezdem z Místecké ulice:

Situace křižovatky před kostelem sv. Josefa:

Zastávka Don Bosco:

Křižovatka ulice Vítkovická s ulicí Gajdošova:

Stávající stav ulice Vítkovická:

pramen: profily.proebiz.com







Dan :
Chapu, ze DPO resi pouze tram. trat a zastavku. Al kdyz koukam i na zbytek vykresu, tak z reseni zmizela oproti investicnimu zameru cyklostezka? V nevrhu dopravniho znaceni na vozovce nikde nic nevidim, pricem castece stezka byla vedena jako cyklopruh po ulici.
12.11.2025 07:58Szczur :
Dan: Proč cyklostezka? Odkud kam? Dlážděný a barevný cyklochodníček pro děti už máte na ulici Na Jízdárně. Cyklopruh je na ulici Vítkovické k ničemu, je tam dost místa a nijak velký provoz (pokud ulice zrovna neslouží jako objížďka zásadní uzavírky, samozřejmě). Konflikt s vozidly vyjíždějícími od obchodního centra nebo z ÚANu tu samozřejmě je – a cyklopruh by to jenom zhoršil.
12.11.2025 14:36Tom :
Podle prvního výkresu to vypadá na úbytek stromů.
12.11.2025 15:17Hans :
Szczur: To jste uhodil hřebíček na hlavičku. Dokud se cyklostezky staví jako “dlážděné a barevné cyklochodníčky pro děti”, ani zdaleka nevyužíváme potenciál cyklistiky jako plnohodnotné dopravy ve městě.
12.11.2025 20:20JohnnyKrabák :
Škoda, že tu zastávku nestihli opravit, než z ní udělali největší přestupní uzel ve městě.
Ten pohyb chodců a aut si vyloženě říká o nějakého smrťáka.
Ale v Kocourkově se vždy dělalo vše naopak…
12.11.2025 23:45Martin [msstavby.cz] :
Szczur: Stezka by navazovala na cyklostezku na ulici 28-října a z jižní strany, přes ulici Gajdošova na cyklostezky přes park Hlubina a následně do městské části Vítkovice. Byť celkové řešení kvalitativně pokulhává. To k otázce „odkud kam“..
V rozvinuté společnosti je při takto velkých rekonstrukcí hlavních ulici absolutní samozřejmostí řešení oddělené cyklistické dopravy pro zajištění PLYNULÉHO a BEZPEČNÉHO provozu pro různé účastníky dopravy.
Jednu. Aspoň jednu studii, že cyklopruh zhoršuje dopravu. U případné reakce poprosím vyhnout se tvým oblíbeným frázím a slovům „woke, ideologie, nepotřebuje kopírovat, máme vlastní hlavu“. Dík.
Tom: Stromy přibydou. Vyznačené stromy jsou však zahrnuty v projektu rekonstrukce samotné ulice. DPO provádí jen tramvajovou trať a zastávku.
17.11.2025 11:04Szczur :
Martin [msstavby.cz]: Aneb „udělej bramborák, ale nesmíš do nich dát brambory!“
18.11.2025 19:57Sám jste si odpověděl, proč na toto téma seriózní výzkum neexistuje. Zabývají se tím pouze ti, kteří dopředu vědí, jaký chtějí výsledek. A to není věda, takže mě to nezajímá. A rozvinutá společnost samozřejmě nekriticky nepřijímá tvrzení lobbistů.
Až vy najdete nezaujatý výzkum potvrzující vaše neuvěřitelné tvrzení, že omezováním cyklistů prospíváte cyklistům, můžete ho na svém webu určitě prezentovat, když jste do toho tak zapálený.
xxx :
Martin [msstavby.cz]: Vtipné je, že i když on si asi myslí, že má „vlastní hlavu“, ve skutečnosti akorát papouškuje hovadiny od tohoto šaška https://en.wikipedia.org/wiki/John_Forester_(cyclist)
20.11.2025 08:37JohnnyKrabák :
JohnnyKrabák: Všem mínuskářům bych doporučil jít se na tu zastávku podívat. Lidí hromada, často se nevejdou na ostrůvek, auta projíždějí v těsné blízkosti bez jakékoli bariéry (zábradlí). Městu už došlo, jak nebezpečnou situaci vytvořilo a nechalo zastávku rozšířit do cesty pomocí kuželů a snížt maximální povolenou rychlost na 30km/h.
20.11.2025 09:50Szczur :
xxx: V životě jsem o něm neslyšel, a obecně jsou mi všichni „teoretici“ ukradení – to zahrnuje aktivisty z „obou stran“.
V praxi vykázání cyklistů na pruhy a stezky, kde se mezi ně navíc nesmyslné míchají elektrická vozítka, vede ke kolizím a především k úrazům hlavy. Vidím to sám, a vidí to každý aktivní cyklista, se kterým jsem mluvil. Doktoři to potvrzují. Aktivisté to ignorují. Kdo na kole jezdí, nepotřebuje žádné „filozofy dopravy“, aby věděl, že stísněný prostor způsobuje kolizní situace. Na silnici zažívám v průměru tak jednu nebezpečnou situaci za rok. Na cyklostezkách a pruzích desítky, přestože se jim vyhýbám a strávím na nich tak 10 % celkového času. Jsou prostě nevhodné pro cyklistiku. Takže další výstavba oddělených stezek/pruhů s povinností užití znamená ohrožení mého bezpečí a zdraví. A to mi sakra vadí.
A mimochodem, když o takových věcech rozhodují aktivisti a vedou své žabomyší války, volby pak vyhrávají populističtí psychopati, kteří slíbí opak. Můžete si za to sami.
20.11.2025 11:12Richard :
Szczur:
20.11.2025 11:34jasně – čím více oddělená bikeinfra, tím menší bike model share…platí samozřejmě nikde na světě kromě hlav pár strejcovitých pepíků
Martin [msstavby.cz] :
xxx: Díky, sedí přesně.
24.11.2025 07:36