Rozšíření tramvajové dopravy v Porubě

Informace k rozšíření tramvajové trati na 7. a 8. obvod v Ostravě-Porubě.

tram poruba

tram poruba

tram poruba

tram poruba

tram poruba

tram poruba

tram poruab

tram poruba

tram poruba

tram poruba

tram poruba

tram poruba

tram poruba

Související články


Komentáře

  1. David :

    Osobně jsem všemi deseti pro zřízení této tramvajové linky. Jako pasažér cestující do centra města se vyhnu zácpám na křižovatkách, které dnes postihují autobusy a také zbytečným přestupům mezi autobusem a tramvají. A jestli budou v době zahájení provozu této trati nakoupeny nové vozy, nebude problém ani s hlukem, ani s vysokými teplotami uvnitř. Jediné, co bych na plánované trati upravil, je počet zastávek. Podle mého názoru je nadbytečná zastávka označená jako Průběžná. Je velmi blízko zastávky Duha. Namísto ní bych posunul zastávku Karola Šmidkeho níže, díky čemuž by docházková vzdálenost k zastávkám nijak výrazně neutrpěla a navíc by došlo ke zrychlení dopravy.

    Thumb up 15 Thumb down 10
  2. aldik :

    Jen teda nevím, zda není třeba ulice Bedřicha Nikodéma nebo Průběžná moc úzká na to, aby se tam přidali koleje a ještě tam zbyly pruhy i pro auta.. Je tam vůbec dost místa pro rozšíření po stranách? Zvlášt když tam jsou ještě rodinné domky okolo.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  3. David :

    aldik:
    Bedřicha Nikodéma určitě prostory má. Na mapách jde vidět kolik prostoru tam je- v podstatě trávník. S Průběžnou už můžou být problémy, ale asi to mají spočítané.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  4. thvari :

    Perfektní. Na Duze jsem 17 let vyrůstal a denně jezdil přes Svinov, takže tohle vyloženě potěší. Co příjemně překvapilo je, že nové vedení linek se řeší přesměrováním devítky a sedmnáctky, tedy bez nutnosti nové linky.

    Thumb up 5 Thumb down 5
  5. Jirka :

    Já jsem samozřejmě všemi deseti pro i s propojením ostatních variant do budoucna.
    Zajímal by mě ale časový interval spojů, protože pokud se nepletu je navržena jen jednakolej a výhybné místa nevidím.
    3,3km může být ve špičce kolik.. 35 min? V jednom směru. Raději bych to asi tím pádem rovnou spojil s trasou A, bez točny. Pokud v té době už bude Prodloužená Rudná, tak by to mohlo dávat smysl.. Můj názor. :)

    Thumb up 0 Thumb down 9
  6. Summerboy :

    Jirka: Ja to z toho nepoznam, ale je tam skutecne jednokolejka?? To jako vazne? Ja si myslim, ze se musis plest, jinak si nedovedu predstavit, ze by v dnesni dobe ve meste nekdo stavil jednokolejnou trat??

    Thumb up 5 Thumb down 2
  7. Jirka :

    Summerboy: Pletu se. :-) Teď koukám přímo na prezentaci z DPO: http://www.ostrava-pustkovec.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=81208&id=3561&n=prezentace-zameru-rozsireni-tramvajove-dopravy-v-porube
    A jdou tam vidět nakreslené siluety dvou tramvají.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. Bo neni čas :

    Není sklon ulic Bedřicha Nikodéma a Průběžné problém pro tramvaje? Sice mi Pustkovec přijde autobusy obsloužený dostatečně, ale pokud by tato tramvajová trať vznikla, tak bych se moc nezlobil. Ale spíše bych uvítal propojení Globusu se 17. listopadu.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  9. Crazym :

    Bo neni čas: Hele to mě taky hned napadlo a po mrknutí na výškový profil https://mapy.cz/s/13KnS vidím, že Průběžná má na 1,5 km převýšení jak čtrnáctiposchoďový panelák :-) To pojede v zimě nahoru na etapy a dolů velmi rychle :D Tak snad vědí co dělají :-)

    Thumb up 3 Thumb down 1
  10. marian :

    Crazym:z Hulváckého kopce taky tramvaje nekloužou dolů zpátky na vodárnu. převýšení 20m na cca 750m, čili stejně strmé, nebo ještě víc.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  11. aggu :

    marian: Je to přesně 17.8 m ;)
    Pokud by si někdo chtěl s hrát s výškami, tak Český úřad zeměměřičský a katastrální nedávno vydal pro celou republiku novou hračku – výsledky laserového skenování terénu 5. generace s již akceptovatelnými odchylkami -> http://ags.cuzk.cz/dmr/ -> zapnout DMR5G, vykreslit Stínovaný reliéf a průhlednost třeba 30%. V mapě klik na libovolný počet výškových bodů a vlevo dole se zobrazí výškový profil.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. aggu :

    errata: vpravo dole, samozřejmě

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. O.O :

    Podle mne je nejlepsi varianta C:
    1. asi o neco rychlejsi nez B nebo D
    2. pravdepodobne obslouzi vice obyvatel
    3. kratsi (levnejsi)
    4. na B. Nikodema je to s mistem uplne v pohode, da se to postavit jako samostatne teleso, tzn. rychlejsi vystavba a s mensimi dopravnimi omezenimi, a ve finale snad i vetsi provozni rychlost tramvaji na oddelenem telese.

    Varianta A se mi libi, protoze je nejrychlejsi a obsoluzi i koleje VSB.

    Ul. Prubezna mi prijde pro tramvaje nevhodna, je to nejdelsi varianta, tzn. nejpomalejsi spojeni do centra, a prostorove mi to v horni casti (pul kilaku pod Globusem) taky neprijde nejlepsi.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  14. acdlcia [msstavby.cz] :

    Myslím si že varianta c by byla lepší jelikož projíždí středem sídliště a zajistí tak dopravní dostupnost více lidem, ale je to jenom můj názor.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  15. pomsta jouzovy :

    Pochopil jsem správně, že 17 = odklon po nové trase, takže studenti všb z Hrabůvky,Dubiny budou přesedat?
    Pokud k tomu kdy dojde…..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Martin z Ostravy :

    U té varianty D mi chybí propojení na 17.listopadu, zejména z důvody rychlé přepravy do FN, na Hlavní třídu a na koupaliště :).
    Jinak měl jsem v minulosti za to, že už je delší dobu sledována varianta A a varianta B s konečnou za křižovatkou 17.listopadu x Průběžná.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. acdlcia [msstavby.cz] :

    Spojit variantu a a b v jeden okruh by taky nebylo špatné.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  18. Adam :

    Varianta B samotná slušně propojuje všechna důležitá místa (Globus, Duha, Vozovna, Svinov Mosty), takže bych ji chápal jako minimální.
    Varianta C mi moc nedává smysl. Kolem Bedřicha Nikodéma od Opavské po 17. listopadu není skoro nic, jak konec konců reflektuje i rozmístění zastávek v návrhu úplně na kraj tohoto úseku. Navíc, pokud by se stavělo C, bylo by pak asi těžké ospravedlnit další rozšiřování.
    Já bych upřednostnil variantu D+A. Samotná D špatně spojuje Duhu s Vozovnou. To by pokryla následně A. Příležtost současně kopnout do Opavské od Slovanu po Globus se hodí.

    Jinak, zastávky Duha a Průbežná jsou na trochu divných místech. Ano, mezi Duhou a Karola Šmidkeho by se zastávka hodila, ale spíše pár set metrů dál od křižovatky, někde mezi Arrows a odbočkou na Ivana Sekaniny. Odtamtud (+ZŠ, zdravotní středisko) to teď je daleko k Duze i na Karola Šmidkeho, a zastávka až v křižovatce tomu moc nepomůže.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  19. Jarek :

    Když vidím to množství nasraných lidí, jak linka 17 zatahuje do vozovny a nejede na Vřesinskou tak my ty lidi preventivně donutíme přestupovat všechny a pořád na té Třebovické co chtějí pokračovat ke Slovanu, ale ještě je tady z Hrabůvky alternativa, vyhlídkovou linkou č.3 přes Mírák.Ne že dopravu MHD sprznily terminály typu Dubina, ale ještě to lidem zpříjemníme podobnou paskvilizací za miliardových investic.Za tu miliardu by tam ekobusy mohly jezdit dalších x.let, ale politici by tady po sobě nezanechali překrásný pomník a do stranických pokladen by se nezatoulal ani fenik :-)Doufám, že se na to dlouho nenajdou prachy, i když…..farmy dotací okolo Brusele jsou bezedné.

    Thumb up 8 Thumb down 5
  20. Jenki :

    Kdo uhádne proč v žádné variantě není propojení Slovan – Duha? :)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  21. Jenki :

    Pardon teda je ve variantě B ale je „interně“ považováno za neprůchodné…

    Thumb up 1 Thumb down 1
  22. thvari :

    Jenki: spojení Slovan Duha neexistovalo nikdy, nebo jo? občas jsem přesedal stylem vysednout z tramvaje na Slovanu, seběhnout kopec a nastoupit na bus na Pustkovci..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Majki :

    Nejlépe dle mého názoru vystihuje problematičnost nových tramvají následující citát ze zápisu zasedání zastupitelstva Ostravy-Pustkovce ze 13. 6. 2016 (celý text na http://www.ostrava-pustkovec.cz/assets/File.ashx?id_org=81208&id_dokumenty=3627)

    Ing. Urban doplnil, že dle jeho názoru je ta tramvaj naprostý nesmysl a zde je to prezentováno jako rozhodnutí města Ostravy, jako rozhodnutí, které s Pustkovcem nemá nic společného, rozhodnutí bylo na našem zastupitelstvu přijato a schváleno, miliarda z evropských zdrojů je přislíbena. Představili tři varianty, které porovnávali. Zeptal se, zda vyhodnocovali variantu společného přestupního místa na vozovně a u Slovanu, to je to, o co se tu jedná, toto řešení by stálo asi dvacetinu miliardy a i nová tramvaj musí být doplněna autobusovou dopravou. Pokud by se přestupovalo na stejném místě z tramvaje na autobus na zakrytém přestupišti na těchto dvou místech, bylo by to vyřešeno. Pravdou je, že DPO řeší jiné problémy než ekologizaci. Každý rok klesá počet přepravených osob o 5%, tzn., do 10 let by museli tyto linky zrušit, takže musí dostat tramvajové linky do sídliště, aby jimi někdo jezdil. Bude to sebou nést dva roky rozkopané Bedřicha Nikodema a Duhu, což je docela velký problém. Zvýší se hlučnost. Nikdy se nestalo, aby autobusy nezvládly to, co zvládá tramvaj. Také pokud se pokazí tramvaj, tak celá páteřní síť stojí a doprava se nekoná. Autobus od Globusu směrem k odbočce Martinovská dojede za cca 5 minut a těch cca 6 zastávek bude znamenat cca 4 násobnou dobu. Zpomalí se doprava na B. Nikodema.

    Thumb up 9 Thumb down 6
  24. Moon :

    Majki: proč pořád každý používá jako argument hlučnost? Fajn, kdyby tam byly staré historické baráky s narušenou statikou, umístěné hned u cesty, tak řeknu OK. Ale takhle?

    Thumb up 5 Thumb down 5
  25. acdlcia [msstavby.cz] :

    Žiju 30 let v bytě s oknama přímo na kruháč v Hrabůvce a hluk z tramvají jsem ještě nikdy neslyšel. Osobně bych se taky nikdy nepřestěhoval dále než 100 metrů od tramvajové zastávky.

    Thumb up 11 Thumb down 5
  26. Moon :

    acdlcia [msstavby.cz]: Přesně tak. Já žil v rodinném domě přímo vedle tramvajové zastávky a taky mě nikdy žádný hluk nerušil, a to jsem mohl být třeba na zahradě. Ti lidi nemají ani páru o tom, co mluví.

    Thumb up 6 Thumb down 5
  27. Elektronik :

    Ti co říkají, že neslyší tramvaj jsou asi hluší. Mě stačilo žít rok ve Výškovicích vedle tramvajové tratě. Nejenže se při průjezdu třásl celý panelák, ale hluk v noci prostě vždy vzbudil při otevřeném okně. Toto nechci v Porubě u Duhy zažít, je to jeden z důvodů proč jsem se tu přestěhoval. Je to totální nesmysl.

    Na dva roky rozbourají cesty, bude se komplikovaně parkovat, lidé se nedostanou domů a pak s velkou slávou otevřou toto obludárium. Navíc hluk a prašnost ze stavby…

    Doufám že toto nikdy neprojde. Úplná blbost.

    Thumb up 13 Thumb down 14
  28. acdlcia [msstavby.cz] :

    Elektronik: Nedávno jsem kolegovi říkal že má asi píchlé kolo na autě protože jsem slyšel slabé syčení a byla to pravda prý ho tak jednou týdně musel dofukovat ale on nic neslyšel takže hluchý asi nebudu. Samozřejmě že ty tramvaje slyším ale není to hluk. To jsou třeba ožungeři vracející se z hospody nebo fotbaloví idioti (pardon fanoušci) řvoucí na ulici naprosto nesmyslné slogany.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  29. pomsta Jouzovy :

    Bydlel jsem roky na Dr.Martínka (proti policii/VB).
    Když tam ještě byla křižovatka, tak mne tramvaje mnohdy i budily (jako dítě!) protože zuřivě zvonily na auta.
    Ale jindy když jsem usínal, tak jsem poslouchal, jak se vynořila z „tunelu“, přehrkala křižovatku, zaskřípala na rondelu v zatáčce a pak tiše skřípala na smyčce Kotase … později odsupěla na dubinu.
    hezky to zapadalo do zvůků města – vlaky z vítkovic, z haldy, vítkovické tovární haly – smrad z paskova.

    A pak jsem taky bydlel nad autobusovou zastávkou Hrabůvka Kostel a skřípění brzd s bzučákem při otvírání/zavírání dveří – to je mnohem větší peklo.

    No prostě jsem chtěl napsat, že ten, kdo tramvaj vůbec neslyší má štěstí.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  30. thvari :

    pomsta Jouzovy: Na Dr. Martínka bydlí babička, jako dítě jsem tam přespával a tramvaje tam konkrétně v tom paneláku nad zastávkou Hrabůvka kostel jdou slyšet vč. cinkání při rozjezdu, atd., ale krom nich i automobilová doprava na té čtyřproudovce. Ale mi osobně to třeba nikdy nevadilo, naopak mám takový ten typický ruch města rád.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  31. netramvajim :

    To si tady nikdo neuvědomuje, že se tímto „projektem“ akorát vyhodí miliarda oknem, aby si pár vašnostů namastilo kapsu. Komu prospěje navýšení přepravní kapacity, když v Porubě lidí akorát ubývá, stěhujou se pryč. A ti důchodci, co zůstávají, jak se asi novou tramvají dostanou do nemocnice, když jim zruší bus 40 a budou muset třikrát přestupovat. Současné pokrytí MHD zcela pokrývá potřeby obyvatel.

    Thumb up 8 Thumb down 10
  32. Adam :

    netramvajim:
    1. Můžeme se bavit, jestli taková stavba má stát o nějaká procenta více nebo méně, a kde těch pár procent skončí. Ale mluvit o vyhození miliardy oknem je naprostá zhovadilost.
    2. V Porubě obyvatel s trvalým bydlištěm skutečně ubývá, ale co to má společného s tímto? Je celkem těžké odhadnout skutečný počet pobývajících lidí; podle všech průzkumů to vypadá spíše na stagnaci či nárust lidí pohybujících se po Porubě. A např. v dotčeném 7. a 8. obvodu vůbec nejsou volné byty, takže střílíte úplně mimo.
    3. Pokud se podíváte na 6. obrázek, celkem jasně tam uvidíte, že v případě varianty D by se linka 40 vůbec nezměnila. Měnily by se prakticky jenom linky spojující sever Poruby a Svinovské mosty. Linka 40 by v současné trase jistě skončila, pokud by došlo na variantu A nebo B, jelikož pak by muselo dojít k mnohem důkladnější reorganizaci.
    4. Současné trasy MHD v Porubě neodpovídají potřebám ani náhodou. Poruba je křižovaná autobusy v absolutně komické míře. Většina tras vychází ze silně zastaralého konceptu z 90. let, některé jsou mnohem starší (vaše milovaná linka 40 je beze změny 40 let). Nerespektují růst VŠB, pohyb mezi Porubou a zbytkem Ostravy, ani vámi zmíněné demografické a migrační změny. Ve špice jezdí mezi Duhou a Svinovskými mosty plný autobus každých 5 minut, obousměrně. To je práce pro tramvaj. Některá naprosto zjevná spojení v Porubě úplně chybí, resp. vyžadují přestupy a dvacetiminutové okružní jízdy. Když se zavedla linka 75, lidé ji začali okamžitě masově používat k přejezdu mezi Duhou a Rektorátem VŠB, což ukazuje největší díru v současné síti Porubské MHD.

    Je pravda, že varianta D vyřeší jenom půl problémů, ale jsou to problémy, které měly být vyřešené už dávno.

    Thumb up 12 Thumb down 4
  33. P. :

    1. Takže když se teď chci dostat z Duhy na Svinov Mosty, sednu na 48 a jsem tam za 10 minut. Mezi Bajkalskou a mosty žádná zastávka. Nově sednu na tramvaj a budu tam za 20 minut, milion zastávek po cestě. Hm.
    2. Z různých dopravně simulačních her (nejsem odborník) mám zafixované, že se kapacitní trasy mají stavět po páteřních linkách a vést nejhustější zástavbou. Což by mi při pohledu na mapu odpovídalo 17. listopadu – Bedřicha Nikodéma – Globus. Místo toho se bude stavět po Průběžné mnohem delší trasa z poloviny obklopená polem a lesem. Jaký to má smysl? Ale nejsem dopravní odborník, snad mě někdo poučí. Osobně bych to radši vedl po B.N. i proto že tam bydlím :))

    Thumb up 8 Thumb down 4
  34. Adam :

    P.:
    1. Autobusu 48/49 to v reálu to trvá 9-14 minut podle toho, jak dlouho stojí na křižovatce Martinovská x Opavská. Plus typicky pár minut na přestup. Tramvaj ve variantě D mi vychází na 12-14 minut, na semaforu bude stát maximálně jeden cyklus i na vrcholu špičky, a v průměru to bude častěji bez přestupu.
    2. Model MHD z roku 2014: Západní půlka Bedřicha Nikodéma 3500 cestujících/den. Západní půlka Průbežné 7500 za den, více spojů, kratší intervaly, větší obsazenost. Proto.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  35. LF :

    Adam :
    Vážený pane Adame, neustále se tu oháníte nějakými čísly, údaji o zastávkách, cestujících, odkazujete se na historické údaje. Odkud máte tak přesná data? Ráda bych si je také ověřila. Máte snad s projektem něco společného? Nebo jste za diskuzi tady placen. Ono asi by jste nebyl ani první ani poslední.
    Nebo si ta data s prominutím tak říkajíc cucáte z prstu? Podle mého je tramvaj přes Duhu jen další velký tunel. Který ale vyjde mnohem dráž než si teď kdokoliv vůbec dokáže představit. A tím nemyslím jen peníze. Ale vy mě jistě vyvedete z omylu. Děkuji.

    Ale k věci. Víte vůbec, že domy na Zd. Štěpánka, tedy konkrétně ten, co stojí přímo v zatáčce Duha X Průběžná, jsou injektované. Pro případ, že by někdo nevěděl, co to znamená… Nejsem odborník jako pan Adam, tak prosím omluvte můj lajtský slovník. Dům je typově stejný, jako u Alberta. Je Však postaveny v mírném svahu. Kombinace svahu, typu podloží a otřesů vyvolaných těžkou dopravou vedlo k jeho narušení. Doslova začal sjíždět do křižovatky. Z venčí to vidět není. Ale jako nájemník jednoho dne zjistíte, že Vám najednou nejdou zavřít dveře, protože jsou zkřížená futra. Příčí se umakart v jádře atd. A to jsou jen věci, co jsem si jako dítě v něm vyrůstající zapamatovala. Bylo toho mnohem víc. Po měřeních provedených statikem bylo rozhodnuto o injektáži. Dům, byl navrtán a zpevněn speciální směsí tuším na bázi betonu. Normálně se toto provádí jen u základů. Tady bylo nutné zpevnit i vyšší patra. A protože se injektáží zhoršily tepelné poměry v bytech byl následně i částečně zateplen. Bohužel to proces zcela nezastavilo. Až s odklonem těžké dopravy z ulice Průběžná došlo více méně k zakonzervování stavu.
    Myslím že obavy lidí bydlící v těchto domech jsou pochopitelné. Už jen stavba kolejí a práce okolo ní může vše opět rozjet. A to už ani nemluvím o 16 (T3) 21 (K2) tunových vozech brzdících v zatáčce každých 10 min možná 20 min. Ty novější tramvaje jseou ještě těžší. Ať mě zas někdo neberete za slovo. Jak těm lidem vysvětlíte že, peníze naspořili a utratili za rekonstrukci vlastně vyhodili z okna. Co uděláte až jim popraskají dlaždice na stěnách v koupelně, rozjedou se jim podhledy a možná se časem budou muset z důvodu neudržitelného stavu dokonce vystěhovat. Jsou to pro Vás přijatelné ztráty? Pro ně určitě ne! L

    Thumb up 6 Thumb down 2
  36. Adam :

    LF: Zdroje obvykle neuvádím, protože tady je to stejně zbytečné, zde má pro většinu lidí vlastní názor větší hodnotu, než empirická fakta. Tady skepticismus nefrčí.
    Mapy z analýzy přepravního výkonu MHD jsou volně dostupné (tuším z roku 2014). Historické mapy sítě MHD taktéž. Počet obyvatel Poruby v každém roce je, hádejte co, veřejně dostupný. Stačí když umíte pužívat internetový vyhledávač. V případě času jízdy autobusu mezi Duhou a Svinovskými mosty, a využívanosti spoje 75 mezi Duhou a Rektorátem VŠB, jsem si dovolil použít vlastní zkušenost, která je pochopitelně neověřená, ale vážně pochybuju, že by v těchto dvou konkrétních případech kdokoliv chtěl tak triviální pravdy rozporovat.
    Jinak, pro propojování faktů v myšlenky a názory používám takovou věc, které se říká logika. Ale to tady mezi umělci taky moc nefrčí.

    O tom, jestli by tramvajová trať měla na stabilitu těchto staveb vliv, a pokud ano, jak by se to dalo technicky vyřešit, nerozhodnete vy, ale odborníci. Pokud jsou ty domy i po injektáži nestabilní, stejně je to dlouhodobě neudržitelný stav. Bude se muset řešit, proč to řešení nespustit co nejdříve. Pokud pořádná analýza povede k závěru, že se třeba ten věžák v rohu bude muset dříve nebo později zdemolovat, je jednoznačně rozumné o tom rozhodnout co nejdříve. Čekat je špatné řešení. A to nezávisle na tom, jestli kolem bude jezdit tramvaj, nebo ne.
    Jestli byste stav těchto budov chtěla použít jako záminku k blokování kvalitní MHD pro mnoho tisíc lidí, jste na obtíž. I když dobře postavený panelák vydrží vážně dlouho, věčně stát nebudou a některé půjdou k zemi dříve, než jiné. Pokud poletí ten váš, smůla, naučte se přizpůsobovat realitě.

    Mimochodem, když už jsme u toho skepticismu. Denně po Průběžné mnohokrát projede až 28 tun těžký autobus (ano, tolik váží plně naložený kloubový autobus, a i tohle je veřejně dostupná informace), a v křižovatce brzdí z rychlosti mnohdy vyšší, než 50 km/h. A pokud si pamatuju, ještě loni, a pár let předtím, tudy jezdily hlínou plně naložené sklápěčky. Co přesně myslíte „odklonem těžké dopravy z Průběžné“?

    Druhé mimochodem, futra se kroutila v každém paneláku, ve kterém jsem v životě byl. Třeba tepelnými vlivy. Nejsou to monolity. Jsou to skládačky.

    Thumb up 2 Thumb down 6
  37. O.O :

    Adam : Na Prubezne je ted vetsi pocet cestujicich nez na Nikodema proto, ze tam jezdi linky 48 a 49, kdyz uz jsme u te logiky. Nic jineho v tom nehledejte. Pokud uz ma vest na osmak tramvaj, tak po B. Nikodema je to mnohem rozumnejsi, protoze obslouzi vetsi pocet obyvatel, protoze kolem teto ulice bydli vetsi pocet obyvatel (jak uz tu nekdo psal, kolem Prubezne je z jedne strany les a pole, kolem Nikodma jsou z obou stran panelaky), a za druhe je ta trasa kratsi, tudiz rychlejsi a asi i levnejsi.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  38. Tomas T. :

    LF: Injektaz se neprovadela pouze u tohoto domu. V bohumine se injektovaly vsechny 12ti patrove panelaky. Nebylo o ovsem z duvodu dopravy a nebo ujizdejiciho svahu. Bylo to proto, ze odlehcene panely, ktere se tehdy pouzivaly, neunesou vahu 12ti pater. Proto se kazdy napelak injektoval do 6teho patra a nasledne se cely zateplil. Prodlouzila se tim doba zivotnosti panelaku o cca 25 let.

    A k tomu, ze do toho lidi investuji penize…. myslim ze kazdy rozumny clovek si nejprve zjisti co kupuje, podle toho si rekne kolik za to maximalne da, a nasledne to koupi a nebo ne. Koupit si neco, co ma zvotnost 20 let, a pak si stezovat, ze se to rozpada asi neni uplne koser ne? Ikdyz kdyz se divam na lidi kolem sebe, co kupuji nove byty, tak malokdo vubec koukne do uzemniho planu, co se v okoli bude stavet. Takze asi se neni cemu divit.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  39. LF :

    Adam:
    Vážený pane Adame, jsem ráda, že jste svou povahu projevil v plném světle. Chápu, že Vám nevyhovuje, pokud se objeví jakýkoliv trošku relevantní názor zpochybňující Váš projekt. Ale bohužel pro Vás má každý zatím stále ještě právo projevit svůj názor, byť omezeně. A ano, pokud chcete diskutovat, je na místě uvést zdroj informací, aby si mohli ostatní ověřit jeho relevantnost. Jinak jde čistě jen o Vaše dohady. Na internetu dají najít i stránky prohlašující, že je země placatá…

    Možná byste měl své názory přednést v Habarticích na Frýdlantsku. Velmi by mne zajímalo, co by se dělo, až by jste jim vysvětlil, že praskání zdí a opadávání omítky není důsledkem zvýšení kamionové dopravy z 20 na 350 kamionů týdně (oficiální naměřená data), nýbrž špatným stavem jejich domů. A že by je tedy měli raději strhnout. Jediné, co Vás omlouvá, je že Vám nebylo umožněno zažít průjezd kamionu křižovatkou kolem domu. A je jedno, zda to je panelák v Porubě, rodinný dům na vesnici, nebo vícepatrová budova v zahraničí. Vibrace, které průjezd provázejí jsou doslova slyšitelné. To dunění a hučení je nezaměnitelné. Autobusy toto rozhodně nezpůsobují, ale to Vy víte. Co se týče domu na Zd. Štěpánka, je aktuálně v dobrém stavu, řekla bych že srovnatelném s jinými stejného typu. Nejde o žádnou ruinu před spadnutím, jak se tu snažíte vyvolat dojem. Bohužel pokud mu začnete kopat v podstatě pár metrů od základů, navíc prakticky v úrovni podlahy jeho sklepa, může to mít vzhledem k jeho historii fatální důsledky.

    Co se týče modelů, které zde uvádíte, jsou krásné, to ano. Nicméně každý každý model, každá statistika je tak dobrá, jako její autor. Stačí zohlednit ta správná data, vybrat správnou metodu a vyjde Vám, co si přejete. Co potřebujete, aby Vám projekt odklepli. Odhady typu 3500 cestujících/den nebo 7500 za den jsou jen zbožné přání dopravního podniku. Není žádným tajemstvím, že vytíženosti hromadné dopravy, rok od roku klesá. Stačí se podívat na dopravní výkony v místových km pro Ostravu, taktéž veřejně dostupné. Obávám se, že to tramvaj vyřešit nemůže… Hauk.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  40. Anna :

    Pro koho tramvaje? Jen přemýšlím k čemu a kdo v nich bude jezdit? Autobusy jsou dostačující a u Duhy vystoupí cca 80% lidí a dál pokračuje jen pár lidí, ale pozor při akcích Globusu se jejich počet zvedne(25,30 lidí). Jak k tomu příjdou lidé v penzionu pro důchodce na Průběžné? A lidé bydlící v kostkách na K. Šmidkeho? A v domcích u lesa? To mohl vymyslet opravdu jen „chytrý mozek“. Ono to bude asi jen o penězích a začínám věřit, že větší tunel tu asi už nikdo nepostaví.

    Thumb up 4 Thumb down 13
  41. Kat :

    Skutečně mají výhodu ti, kteří jsou nahluchlí (Moon:) a neslyší tu tramvaj, nebo ti, kterým je životní prostředí v těchto místech u Duhy – kousek od lesa ukradené. Pak taky chápu ty, kteří by z toho mohli profitovat, nebo taky jejich firmy či zájmy. Že by DP nakoupil nové vozy pro celou Ostravu, tak jen ty vozy (cca. 60), kterých se potřebuje zbavit Praha. Nic dobrého ani kvalitního by to pro nás nepřineslo. Prosím všechny, kteří zde komentují, můžete mi někdo poradit, zda se již a kde podepisuje nějaká petice proti výstavbě ?? V sobotu budou volby a nechci volit někoho, kdo mi pod nosech chce stavět tramvajovou trať a sám bude jezdit do práce v Audi někde z Plesné nebo jiného krásného a čistého místa. Tramvajím kolem Duhy směrem na Průběžnou a ke Globusu prostě NE !!!!

    Thumb up 5 Thumb down 14
  42. Tomas T. :

    Kat: Bohužel o tom, kdo toto podporuje a kdo ne se mlčí. Procházel jsem skoro všechny volební programy a všude se řeší jen uprchlíci, migranti, Babiš, EET a tunelovani OKD. Čili volby opět nebudou o tom, co kdo dělá pro kraj a co tady kdo chce udělat.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  43. aggu :

    Tomas T.: Volby jsou o tom, o čemž si současní vládci kraje a jejich stranické sekretariáty myslí, že by lidi v kraj mělo zajímat. Novák se vyjádřil naprosto jasně tady: https://www.facebook.com/politbizar/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf
    Čekuj video s tleskajícími ručkami, Vítkovice, Baník.
    Video je drsné tak bacha.
    Jasně stranicky definovaná cílovka pro Moravskoslezský kraj. A tu je třeba tady udržovat stůj to stůj. Protože jedině to přináší hlasy a kontinutu vládnutí. Rozvoj je méně důležitý.
    Takhle se dělá politika.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  44. potkan :

    aggu:
    tak tohle je fakt bomba. Ten sympatický docent v tom vítkovickém dresu nám zajistí skutečně sqělou budoucnost. Kdy už všude jinde budou mít elektromobily, tady bude místo toho síendží. Když jinde budou stavět tramvaje, tady to místní inteligenti zhatí. I když by se tady dal vybudovat systém rychlé příměstské kolejové dopravy, tady se bude čekat, zda hňupi z Prahy nenasypou peníze na mnohdy nesmyslné silnice. Ale věřím, že se tohle bude zase vítěz voleb a za čtyři roky budeme ve stejném či větším srabu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  45. thvari :

    potkan: To video bylo mimochodem tak „úspěšné“, že ho z internetu stáhli. O CNG mluvil v předvolební debatě (http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10997918455-mimoradne-porady-ct24/216411033351003-predvolebni-debata-moravskoslezsky-kraj/) i pan komunista a náměstek hejtmana Babka, který jej propaguje, protože hájí zájmy pana Světlíka, který se netají tím, že CNG před elektromobilitou upřednostňuje a vidí v něm budoucnost. Má na to právo. Nezbývá, než jít k urnám, pokud to člověk vidí jinak…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  46. potkan :

    thvari: to vím, ale tohle smrdí střetem zájmu, proto si nemyslím, že na to má právo. Nehledě na to, že se na to vyhodily/ vyhodí miliardy, které by šlo použít účelněji. Krajskými autobusy stejně už téměř nikdo nejezdí a mezi CNG a naftou není z ekologického hlediska téměř žádný rozdíl. Jediné, co by mohlo přitáhnout lidí by byla skutečně rychlá kolejová doprava (částečně to už tady je, v Praze je to hodně úspěšné, na západě taky). S těmi urnami je to pravda, ale většině stejně všechno fuk a budou volit zase ty, kteří se na tomto kraji skutečně tragicky podepsali (Sobotka, Novák atd.).

    Thumb up 0 Thumb down 2
  47. Adam :

    Ten směšný zelený papír plný tendenčních, zavádějících, nebo i přímo lživých informací a neprokázaných domněnek, který mi někdo nacpal do schránky, je doufám recese. Ale to asi naneštěstí není, protože do puntíku následuje příklad demagogické kampaně proti kácení stromů na louce u Myslivny. Jestli kvůli starým konzervativcům tahle petice zablokuje dostavbu tramvajové trati, doufám že už se nikdo nikdy nebude divit, proč z Ostravy hromadně utíkají mladí vzdělaní lidé. Jestli musíte žít v neměnném prostředí, přestěhujte se do Severní Koreje.

    Thumb up 10 Thumb down 5
  48. Elektronik :

    Adame, mi je 30 a jsem podle tebe starý konzerva, který tramvaj nechce. Co je na tom názoru nepochopitelné? Jo to, že nesouhlasím…to je pak jasné. Za to, že lidé odcházejí z Ovy rozhodně nemůže tramvaj, to ani omylem.

    Jinak, je absolutně ticho po pěšině kolem severního propoje, který se teď rovněž projektuje. Který bude ústit do Průběžné. A ještě tam budou tramvaje. Fakt supr nápad.

    Thumb up 3 Thumb down 5
  49. Adam :

    Elektronik: Když se podívám na protiargumenty, které zaznívají, jsou to buď demagogické argumenty, nebo strach ze změny, snaha za každou cenu zachovat status quo. Takže ano, v tomto případě jsou odpůrci staré konzervy a demagogové, a je úplně jedno kolik let jim je.

    Severní spoj do toho netahejte, nemá s tím nic společného. Mohl by, pouze pokud by někoho napadlo vést kapacitní MHD po něm.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  50. aggu :

    Adam: Věta „Z Ostravy hromadně utíkají mladí a vzdělaní lidé“ může být jen další klišé. Nebo hra. Odchází hromadně? Otázka. Mladí? Ještě větší otázka. Vzdělaní? Úplně největší otázka. Třeba odchází průměrně vzdělaní lidé středního věku. Nebo starší lidi na důchod. A kdo hodnotí naopak příchody mladých a vzdělaných do Ostravy, třeba lékařů? V novinách nikdo. Co takhle být víc kritický k tomu co se píše a míň předpokakaný (klasická ostravská melancholie).

    Thumb up 2 Thumb down 3
  51. Adam :

    aggu: Co média píší pro tupou většinu mě nezajímá, a vy nechápete situaci.
    Mladí a vzdělaní lidé odcházejí ze všech krajů. Tato demografická skupina je tím typická. Ale typicky je saldo takového pohybu v jednotlivých krajích poměrně nízké, protože jiní zase přijdou, a tím se to vyrovná. V Moravskoslezském kraji je situace specifická tím, že i když odchozích není nijak extrémně mnoho, úplně chybí příchozí, a proto je saldo vysoké a záporné. To si můžete ověřit na datech ČSÚ. Z toho, a triviálního demografického faktu, že mladí vzdělaní lidé více migrují, logicky vyplývá, že náš kraj ztrácí mladé a vzdělané obyvatele.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  52. aggu :

    Adam: Sorry, ale to jsou úplně bláznivé argumenty. Existují na czso.cz data, která ukazují saldo migrace Ostrava in/out ve věkové skupině cca 22 – 30 let s IQ nad 120? Jestli ne, tak vaříš jako vždy trollí polívku.
    Jiné věkové a sociální skupiny nemigrují? Ostrava ztrácí jen mladé a krásné a chytré? Starší ne? Dělníky ne? Ostravě „úplně chybí příchozí“? Fůra doktorů v ostravských nemocnicích mluví slovensky, protože je to vtipné?
    Když je to tak snadné, jak píšeš, tak jsem si to na czso.cz ověřil a po večeři spáchal jednoduchý graf. O kterém se už můžeme bavit lépe.
    http://imgur.com/a/zxByo
    Samozřejmě nic nového. Ale aspoň je vidět pár zajímavých věcí.
    Migrace z Ostravy rozhodně není nulová a má vcelku logické vazby na ekonomické deprese. Ta poslední vrcholila v roce 2010. Docela smutné je, že pokud budeš hledat v ČR město, které na ekonomickou krizi nejvíce doplatilo, je to (opět a zase) Ostrava. Opět a zase se projevila enormní snaha centrálních vlád o blaho Ostravy. Vystřídaly se tam všechny zleva, zprava. Osobně se nedivím, protože vím, že ministerstva v době krize zachraňovala stavy úředníků v Praze tím, že je rušila v Ostravě. Jasně, detail, ale kdo by čekal opak, že…
    Zajímavý je třeba trend přistěhovalých od roku 2011 – trvale stoupající. A zároveň vcelku vyrovnané saldo vystěhovalých. Pokud se trend zachová (tj. nepřijde žádná další krize, Novák, Palyza, povodeň, čínská ocel v ceně papíru apod.) a aspoň trochu se vyrovná přirozený přírůstek, a pokud mi dovolíš menší extrapolaci, může se stát, že cca od roku 2020 počet obyvatel Ostravy zase začne růst.

    Thumb up 5 Thumb down 4
  53. Adam :

    aggu: Straw man. Argumentujete sám se sebou.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  54. aggu :

    Máš pravdu. Ztráta času.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  55. Patrik :

    http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/tramvajova-idylka-v-porube-dostava-trhliny-20161010.html

    Je to marné, je to marné, je to marné. :(

    Thumb up 2 Thumb down 0
  56. potkan :

    Patrik:
    ano, k čemu tramvaj, když v Ostravě klesá počet obyvatel. A co teprve ty emise z tramvají, prach z tramvají a hluk z tramvají, když autíčka a autobusy jsou čisťoučké a tichoučké. Ale což, ostatní města si rády tu částku dotací určenou pro Ostravu mezi sebou rozdělí.

    Thumb up 13 Thumb down 0
  57. Moon :

    Patrik: Nechutné

    Thumb up 0 Thumb down 0
  58. Adam :

    potkan: No kdyby jen to, ale oni kvůli těm tramvajím přece chtějí vykácet les, a podél celé trati postavit protihlukové stěny. Taky ubyde trávy, no umíte si představit jak bude vypadat Poruba bez trávy?

    Thumb up 3 Thumb down 2
  59. DanM :

    Proboha, to už lidem vadí i „pískání“ při zavírání dveří (mimochodem, autobusy to pískání nemají nebo jak si to mám vysvětlit)? Jasně, všude jinde budují tramvaje (v Olomouci taky budou budovat novou trať na sídliště a o žádných peticích jsem neslyšel).

    Radši lidem ani neříkejte, že se možná bude bojovat železniční vysokorychlostní trať, protože lidi ji budou schopni zablokovat s tím, že „lokálka“ bude stačit.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  60. Patrik :

    1) Se celkem divím, že lidem v Porubě nevadí výstavba toho nového bytového domu :D 2) Jak se tady má něco rozvíjet a budovat, když to pak lidi stejně nechtějí. – Jak se něco plánuje, špatně. Jak se nic nedělá, taky špatně.

    A kdyby záleželo na mě, tak se na nějakou petici vykašlu a stavím.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  61. aggu :

    Když jsme u těch rozvojů… Hezká hračka:
    http://geoportal.kr-moravskoslezsky.cz/Html5Viewer/?viewer=zastaveneuzemi
    Ostatní mapy KÚ zde:
    http://www.msk.cz/scripts/detail.php?pgid=3452

    Thumb up 0 Thumb down 0
  62. thvari :

    Udělal bych o tramvaji referendum. Šance bude asi 99%, že bude neplatné.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  63. Ladislav Lukáč :

    Váženi.ten kdo nebydlí a ulici Bedřicha Nikodéma ,ta asi neví co to obnáší, hlavně pro lidi,kteří tady bydli. Zvoněni roztržitých tramvajáku je slyšet na mile od domu. Nehledě,že se před rokem a půl vysadily po obou stranách nové stromy kolem cesty a chodníků z peněz EU Podle chlubivých radních jak to dobře vymyslely. A teď se to má kácet?
    Takže prostě kocourkov. Ti někteří co píšou na těchto stránkách vůbec netuší kde se má tahle přihlouplá trasa stavět.Na obě strany trasy zůstane zhruba 10m k obytným domům a paneláku. Kdyby radši zvolily výstavbu parkovišť.
    Takže rozhodně ne!!!!!!!!tramvajím. Nenuťte nám něco co lidi nechtějí.

    Thumb up 6 Thumb down 22
  64. Sanju :

    Ladislav Lukáč: Bydlím na Nádražní ulici a Vaše námitky shledávám směšnými.

    Thumb up 12 Thumb down 5
  65. Adam :

    Ladislav Lukáč: To si už děláte srandu, ne?

    1. Tramvaje zvoní typicky ve dne, kdy vám to může být ukradené. Město vydává zvuky, jaká novinka. A vy máte plastová okna, takže ty zvuky nemusíte slyšet, pokud nechcete. Jestli vás třeba vzdálené zvuky tramvají budí ze spánku, máte buď nějakou spánkovou poruchu, nebo možná siderodromofobii.
    2. Stromy se dají přesadit. Čím mladší, tím snáze. Úžasné, že?
    3. Trasa (navrhovaná, nikoliv schválená) je v technických nákresech výše. Schválně jsem to změřil. Od rodinných domů bude silnice stále stejně daleko, k některým je to 10 metrů i teď. Nejbližší panelák bude od silnice 26 metrů daleko, teď je to asi 30 m. I pro ty stromy pořád zbyde přehršel místa.
    4. V vašeho textu vyplývá, že na radnici sedí pouze ženy, což není pravda.

    Vaše argumenty jsou tedy demagigické. Pokud já vím, většina lidí chce v první řadě mít co nejblíže u bydliště kvalitní MHD. Pokud přece jen podél ulice Bedřicha Nikodéma najdete dost nepřizpůsobivých, abyste stavbu zablokovali, snad se místo toho postaví varianta B, která je podle mě stejně lepší, a navíc odpovídá územnímu plánu, takže by žádné podobné výlevy jednotlivců (a nudlovitých městských částí) nepřiṕadaly v úvahu.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  66. Jenki :

    Malá poznámka : tramvaje nezvoní proto, že tramvajáky baví dělat kravál, ale proto, že musí.
    1. stávající legislativa nařizuje každému drážnímu vozidlu (což je i tramvaj) před rozjezdem vydat zvukové výstražné znamení (zvoncem, píšťalou, houkačkou). Teoreticky se to vztahuje i na trolejbusy (to je taky drážní vozidlo), ale tam se tiše toleruje že se to nedělá, protože je to nebetyčná hovadina. Stejně tak se tiše toleruje že tramvajáci nevyzvánějí na celé kolo v noci, ale jen do doby, než dojde k nějakému průseru (viz dále). Pokud vám to vadí stěžujte si na Ministerstvu dopravy, třeba konečně z legislativy odstraní některé kraviny, které tam jsou ještě od Císaře Pána (ale toho se asi nedožiju).
    2. tramvaj nemá volant. Neuhne. Pokud jí do kolejí vjede / vleze nějaký imbecil tak zvonit prostě musí. Brzdné zpomalení u soudobých vozidel se pohybuje kolem 2,3 – 2,7 m/s2, víc ne, protože by se ze stojících cestujících staly volně letící předměty (zažil jsem při testování jednoho prototypu brzdné zpomalení 3,2m/s2 a programátor pohonu si slušně nabil čumák při marném pokusu zachránit letící sestavu osciloskopů, notebooků, akcelerometrů a jiných měřících přístrojů).
    3. každá tramvaj (i jiné drážní vozidlo, s výjimkou vozidel historických) je ze zákona vybavena záznamovým zařízením (tachografem), dnes výhradně elektronickým. I u úplně banálních nehod PČR vždy vyžaduje záznam z tachografu a cajti se rádi šťourají v tom, kolik metrů / sekund před střetem řidič reagoval, zda a jaké použil brzdy a samozřejmě zda zvonil. Tachograf zaznamenává řadu signálů – kromě průběhu rychlosti také zadání jízdy a brzd, zvonek, směrovky, světla, stav dveří atd. Pokud na záznamu zvonek není má tramvaják spoluvinu, jde domů bez prémií a pokud nemá „pojistku na blbost“ tak i bez několika platů.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  67. Kat :

    Před volbami jsem se dotazoval pana místostarosty ÚMOb Poruba na tento problém. Ten mě ujistil, že plánované rozšíření tramvajové trati zatím zastupitelstvo neprojednávalo a nepřijalo k němu žádné usnesení a to proto, že z města zatím nemají konkrétní informace a tedy neví, zda se trať nakonec vůbec bude stavět a kterou z variant město a DP preferuje. Rozhodnutí o výstavbě tramvajové trati na 7. a 8. obvodě je prý plně v gesci Statutárního města Ostravy. Tudíž jsem k volbám šel, protože tramvaj u Duhy potkávat nechci !!!!
    Ohledně petice NE-tramvajím, tak ta se podepisovala v Porubě na ul. A. Bejdové 1810 u tržiště – prodejna Zdraví na dlani, ul. I. Sekaniny 1805/1 v v kadeřnictví Venetta, v restauraci Arrows u baseballového hřiště na ul. Průběžná 6178/2, ale taky poblíž Stodolní v Optika U Stodolní na ul. nádražní 31. Pokud nesouhlasíte s výstavbou tram. trati v Porubě, tak můžete taky navštívit stránky: http//porubskavyzva.blog.cz

    Thumb up 4 Thumb down 11
  68. David :

    Kat:
    A dá se někde najít i výzva na podporu rozšiřování tramvajových linek v Ostravě.

    Thumb up 12 Thumb down 2
  69. thvari :

    David: to by měl někdo založit. bylo by bez ironie interesantní vidět, kterou z nich podepíše více lidí.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  70. Sanju :

    Kat: Účast ve volbách Vám chválím, ale sám/sama píšete, že rozhodnutí dělá Statutární město Ostrava a ostravské radní radní jsme volili v roce 2014. Tak tedy nevím, co si slibujete od kraje nebo senátu, protože v tomto projektu účastni nejsou. Jinak stránka na kterou odkazujete, stejně jako petice, je věc bizarní, většina argumentů je naprosto nesmyslných.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  71. potkan :

    Kat:
    pěkné stránky

    Pozitiva tramvají správně nejsou žádná. K negativum doporučuju přidat – tramvaj bude mít negativní vliv na schopnost pustkoveckých slepic snášet vejce, zavedení přímého tramvajového spojení z centrem by mohlo mít za následek omezení jízd automobily a z toho plynoucí menší příjmy prodejců aut, servisu, benzínek, nemocnic a márnic, dále by zavedení tramvaje mohlo oddálit tolik žádány severní spoj, který tichou a klidnou lokalitu dále umocní.

    Thumb up 12 Thumb down 3
  72. PetrP :

    No jestli bude někde ta petice za výstavbu, tak ji taky podepíšu. Jinak četl jsem na těch stránkách s peticí argumenty proti a to jsou teda plky…

    Thumb up 11 Thumb down 2
  73. David :

    thvari:
    No právě.
    Taky si myslím, že příznivců bude přinejmenším stejně jako odpůrců, ti jsou ale většinou slyšet více.
    Mě osobně je tato trasa jedno, ale myslím, si, že to je nejlepší způsob dopravy a Poruba je dopravními exhalacemi dost zasažena.
    Ano, prodloužená Rudná exhalace z aut dost sníží.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  74. Adam :

    David: To není tak úplně pravda. Přímé exhalace automobilového provozu tvoří jen malou část znečištění, daleko za průmyslem a energetikou. Ovšem, zásadní podíl mají vozidla (a to platí i pro tramvaje) na víření už existujícího bordelu.

    Takže znečištěním bych vůbec neargumentoval. Tramvajové trati je potřeba z mnohem jednodušších a hůře vyvratitelných důvodů.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  75. Nasraný :

    To snad není pravda. Jsem proti. Bydlím na Jeremiáše chvílí, ale k vůli točně, která mě čeká pod okny se budu muset odstěhovat pro hluk a prodat byt, teda jestli ho někdo koupí…idioti‘ Takový tu mohl byl klid, už jsem čekal jak se otevře prodloužená Rudná a zmizí auta z Opavské a ono přijde tohle. No mě asi odvezou.

    Thumb up 5 Thumb down 8
  76. David :

    Článek na idnes.cz- http://ostrava.idnes.cz/tramvajova-doprava-v-ostrave-nazorove-rozdeluje-obyvatele-ostravy-1gm-/ostrava-zpravy.aspx?c=A161025_2281836_ostrava-zpravy_woj

    Thumb up 0 Thumb down 0
  77. JIří p. :

    Ptal se někdo lidí kteří v dané lokalitě bydlí jestli to opravdu potřebují,nebo je to lobi jistého obchodního řetězce na plánované konečné ??

    Thumb up 2 Thumb down 3
  78. Adam :

    JIří p.: Já v dané lokalitě bydlím. Ve špičce mě MHD vždy znatelně zdržuje, a celková koncepce MHD v Porubě je v konfliktu s tím, mezi kterými místy se chci pohybovat (a ano, Globus je mnohdy jedno z těch míst). Také znám několik dalších místních. Zatím jsem osobně nemluvil s nikým, kdo by s rozšířením tramvajové sítě nesouhlasil. Ale ono to možná bude tím, že všem těm lidem je pod třicet, takže na ně nepůsobí papírová demagogická kampaň strašící kácením stromů.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  79. Jp :

    JIří p.: Ano pan primator obchazel vsechny panelaky v okoli, delal si carecky, zjistoval kolik lidi tramvaj potrebuje k zivotu nutne potrebuje a presvedcoval lidi, ze o „lobi“ se nejedna…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  80. thvari :

    JIří p.: U Duhy jsem 17 let vyrůstal a 2x denně pendloval mezi zbytkem Ostravy a Duhou (ráno škola, odpoledne trénink), což znamenalo nekonečně přestupů na Svinovských mostech z 61 a 49 na tramvaje. Škoda, že to nepostavili už tenkrát. O dost by to zjednodušilo cestování. Mně to přijde naprosto logické!

    Thumb up 7 Thumb down 3
  81. Jenki :

    Nasraný:
    Ta točna plná autobusů co máte přímo pod okny už teď vám vadí méně, než točna plná tramvají o nejméně 100m dále někdy v budoucnu? Nerozumím…

    Thumb up 2 Thumb down 2
  82. Zralok :

    Já se před lety stěhoval na 7. obvod právě proto že tam nejsou tramvaje. Zlatá 49 proti tramvaji a to když jezdila kolem Slovanu byla ještě rychlejší. Jezdím roky do centra a v době kdy jsem jezil MHD jsem vždy preferoval jet od Duhy do Sadu B. Němcové a tam přejít na trolejbus nebo tramvaj a podobně i zpět než se kodrcat tramvají. A to jsem mohl i čtyřkou bez přestupů když ještě jezdila na Plynárny. Když 49 jezdila kolem Slovanu tak jsem párkrát na DPO navrhoval aby 49 stála na Vozovně což by zlepšilo obslužnost z Duhy na Vozovnu i z Vozovny do centra ale oni nakonec 49 poslali kolem Bohemky a 61 zrušili. I tak jsem ale 49 preferoval. Když už jsem musel tramvají tak jsem jel kombinaci 61 na Sokola Tůmy a tramvaj na Prostorné nebo opačně, ale tramvaj v co největší míře minimalizovat. Teď už dlouho jezdím autem (jezdíme ve dvou a náklady jsou tak srovnatelné jako koupit měsíčník) a čas a komfort je neskonale lepší než MHD. Nová tramvaj mne 100% nenaláká abych jí jezdil. Když si představím ten počet zastávek (Duha, J. Šoupala, Heyrovského, Čistírny, Sokolovská, Třebovická, Zahrádky, Svinov mosty h.z., Nová Ves v., Hulváky, Prostorná, Daliborova, Mariánské nám., Dům energetiky, Krajský úřad, Náměstí Republiky, Karolina, Elektra, Stodolní) tak to fakt neee a ať mi nikdo netvrdí že se rychlost spojení zvýší. A to je otázka jestli vůbec tato trasa bude bez přestupu. Já o tom pochybuji. Pár let jsem žil i v Praze a tramvajím se vždy snažil vyhýbat. Co šlo tak raději metro a bus. A když už tramvaj tak jen krátký přesun pár zastávek. Jó kdyby v Ostravě zvažovali metro tak jsem všema deseti pro ale tramvaj mne teda vůbec neláká. Leda by zavedli nějakou rychlolinku co by stále jen na hlavních uzlech to bych možná zvážil. Za mne finance a síly vrhnout do dokončení prodloužené Rudné a do vybudování severního spoje. Plno autobusů už zrušili a kapacitně to stačí tak na co zvyšovat přepravní kapacitu? To budou jezdit tramvaje prázdné? Nebudou – jen se ještě víc protáhnou doby mezi spoji.

    Thumb up 2 Thumb down 6
  83. Zralok :

    A dodal bych, že kdyby těm 49 které končí v Sadu B. Něm. protáhli konečnou na Křižíkovu jako mají jiné busy tak by podle mne pro rychlost spojení s centrem z Poruby ze 7. a 8. obvodu udělali mnohem víc než budování tramvaje.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  84. Jirka :

    Pokud se neobjeví nějaký pádný argument proti, tramvajová trať by měla vzniknout už z principu, že by šla z prostředků EU. Není zde přece možnost v případě zamítnutí tyto prostředky použít jinde. A navíc, můžeme si vybrat kudy a jak povede = ideální stav.
    Pokud vám někdo navrhne, že postaví druhou garáž a dá na výběr kde ji chcete, tak řeknete ano i když si zrovna nedokážete představit že ji potřebujete. Z jedné uděláte sklad a v druhé budete mít auto. Je třeba myslet do budoucna.
    Měli bychom se na to dívat způsobem: ano postavíme ji, a pojďme tedy řešit spíše kde, jak, v jaké technologii apod. Nikoli jestli ano či ne.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  85. MM :

    Zralok: Tak je pravda, že rychlejší to do centra nebude. Těch zastávek a křižovatek je tam hodně. Manželka taky jezdila z centra do Poruby autobusem (po Mariánskohorské) a bylo to výrazně rychlejší. Bohužel tady chybí rychlé spojení jako má Jih z centrem kolem Místecké, ale bohužel je to nereálné. Jinak jsem pro novou trať.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  86. thvari :

    Zralok: Máte pravdu, že 49 to do centra svištělo. Já ale třeba dojížděl do Výškovic a Vítkovic a tam se žádným rychlým autobusem z Duhy dostat nedalo. Občas jsem pro rozptýlení zkoušel 45 ze Slavíkové, ale to byl přestup navíc a stejně to nevycházelo rychleji. A vtip bude v tom, že než přestoupíte na Svinově, tak těch pár minut, které by autobus cestou z Duhy najel na onu zamýšlenou tramvaj, opět ztratíte.

    Ale jinak souhlasím, že Ostravě by se hodilo metro nebo jakékoli jiné rychlé spojení centra a Poruby.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  87. O.O :

    MM : Rychle spojeni z osmaku a sedmaku do centra opravdu chybi, ale nerealne by to nemuselo byt. Stacilo by dokocit severni spoj, chybi necely kilometr, a meli bychom spojeni podobne jako Mistecka z Jihu. Ale tady se radeji resi kraviny a pretizena/zabita Opavska od Vozovny az po Vodarnu, a z druhe strany Marianskohorska u Vodarny, to nikomu nevadi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  88. MM :

    O.O: Tak Severní spoj chybí, o tom žádná. Je to o prioritách města. Pro města byla důležitější nesmyslná komunikace prodloužená Polanecká/Bílovecká která stála cca 300 milionů. Přitom Poruba je naprosto závislá na Opavské ulici. Odlehčení nebo částečné nahrazení by jí jenom pomohlo. Bohužel je to vedení Ostravy asi jedno :-(

    Thumb up 4 Thumb down 0
  89. David :

    MM:
    A na čem ten severní spoj vlastně stojí?
    Na nedostatku peněz?
    Na protestech ekologů?
    Na nevykoupených pozemcích?
    Nebo jen na politice?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  90. Jenki :

    Vzpomínky na rychlou 49 jsou pochopitelné, ale dnes už jsou bohužel nerealizovatelné. Na Svinov by to sice dojelo jakž takž rychle, ale pak by to poskakovalo v koloně stejně jako dnes.
    Severní spoj bude ještě zábava – i kdyby na něj hned byly peníze tak očekávám neskutečný řev obyvatel ul. Průběžné a dotčených zahrádkářů v Martinově. Současné protesty proti tramvaji na VIII. obvod proti tomu budou vypadat jako hra dětí z mateřské školky.
    A i když bude Severní spoj realizován, tak ta rychle jedoucí auta skončí… v zácpě na Mariánskohorské? V zácpě na Fifejdách? V zácpě na Místecké? No prostě někde v zácpě. Centrum není nafukovací.
    Totéž prodloužená Rudná – ano, u Slovanu ubyde tranzit, ale na objem aut v relaci Slovan – Centrum to bude mít naprosto marginální vliv (málokdo bude tak praštěný aby jel do centra po Rudné a místo zácpy na Svinovských mostech skončil v zácpě na Rudné u Jeremenka, takže je to oboje stejně blbě akorát po Rudné je to výrazně dál).
    Urychlení tramvaje Poruba – Ostrava je jistě možné, ale na výběr jsou v zásadě 3 varianty :
    a) tvrdá preference tramvají na Opavské. Důsledek : snížení propustnosti křižovatek pro silniční dopravu do takové míry, že nepůjde jezdit autem po Porubě vůbec.
    b) ponechání jen důležitých zastávek na trase (Slovan – Vozovna – Svinov – Hulváky – Mar. Hory – Nám. republiky). Důsledek : ten zbytek se stejně bude muset obsloužit něčím (čím?) a strašlivý řev postižených (zcela pochopitelný)
    c) 3D řešení křižovatek v Porubě (lhostejno zda zahrabáním tramvaje nebo aut) a 3D řešení ul. 28. října (opět lhostejno zda zahrabáním tramvaje nebo aut). To by se líbilo asi všem, ale kde na to vzít? Chtělo by to nějaké ropné vrty :)

    Thumb up 6 Thumb down 2
  91. skelet :

    – krása „rychlíků“ byla v omezeném počtu zastávek. I díky tomu byly vždy natřískané
    – pokud pojedu z Opavy do centra, tak budu mít na výběr. Buď to švihnu „po staré cestě“ po Opavské nebo pojedu po prodloužené Rudné, sjedu na D1, a pak z ní sjedu. Jet celou dobu po Rudné je asi ta nejméně pohodlná varianta. Ale proti gustu..
    – tramvaje jsou nejrychlejším způsobem dopravy a jsou na křižovatkách preferovány už nyní.Nicméně zrychlení MHD je možno vytvořit pouze autobusovými linkami nebo jiným typem hromadné dopravy, který v Ostravě v současnosti není (a ne nemyslím tím lanovku). Tramvajová doprava se dá zrychlit toliko nasazením rychlejších tramvají (a i to by asi šlo jen na pár úsecích, např.úsek Opavská až 28.října) nebo radikální přestavba (např.mimo úrovňové křížení u vodárny, podpovrchová trať atd.).

    Thumb up 2 Thumb down 0
  92. aggu :

    MM: Severní spoj je především krajská komunikace, nikoliv komunikace města. Po dostavbě se silnice může převést na město.
    Krajský úřad měl tak nějak jiné priority, takže iniciativy se chopilo město a díky tomu se v současnosti projektuje DÚR.
    Ekologie žádný zásadní problém nemá. Nápad pana Klobásky vést silnici skrz vysekaný Turkov byl už dávno smeten ze stolu.
    Peníze jsou problém vždy ;) Ale za 4 roky by mohlo být hotovo.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  93. frantisek janousek :

    je jenom dobře ze se tramvajove linky rzsiri podle navrhu nejenom A/ale iC aby lide se mohly dostat všude a nechapu takove stezovatele kteří vidi jenom sbe trmvaj je ekologicka tak nevim oco jim jde

    Thumb up 2 Thumb down 3
  94. Lucie :

    K příspěvku p. Jirky ze 7.11., to právě vidím jako velký problém u dotací. Hlavně, že se získají peníze, důležitost a smysl záměru je vedlejší – to přece není dobrý přístup. Neříkám, že se to týká zrovna tramvají v Porubě, ale často mi to tak připadá. To, co se dělo s dopravníma uzávěrama letos, byl tristní případ.
    Včera jsem četla v PRIO, že se upřednostňuje varianta B, od Slovanu k Duze a Globusu, prosazuje ji M. Chovanec náměstek DPO. Není to tak dávno, co se v těchto místech postavily tři kruhové objezdy a ulehčilo se dopravě, zajímalo by mě, jak chtějí tyto křižovatky s kruháčema řešit, pokud tam bude tramvaj. Světelná křižovatka byla velmi nevyhovující. Automobilová doprava je tam ve špičkách hustá, neumím si představit, jak se tam motá ještě tramvaj, aby naopak nedošlo k zvýšení množství výfukových plynů ze čekajících aut. A u Duhy, pokud auta nebudou moci objet tramvaje a budou muset čekat, tak to vůbec nebude ekologické zlepšení.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  95. Elektronik :

    Včera jsem byl v sokolovně v Pustkovci na historicky první informační schůzce ohledně tramvají. Co tam zaznělo?
    1. Bude se kácet. A to tak že hodně. Všechny stromy z Martinovské ke globusu po cestě tramvaje. Ekologie? Obávám se že nikoli.
    2. U duhy bude podchod. No není to skvělá zpráva?
    3. Minimálně u arrows bude protihluková stěna. Proč, když to bude bezhlučná tramvaj?
    4. Všude bude trolejové vedení. Nádhera, či na to říct? Snad jen….
    5. Žádné nové vozy, pěkně stávající, hlučný vozový park.

    Všechny řeči jsou jen sliby k zavření pusy nejhlasitějším odpůrcům.

    Takže tak. Bylo řečeno ještě mnohem více, ale všechno tady už zaznělo…

    Hlavně se přikláním tomu, že jde jen o dotace. Všechno ostatní jsou kecy.

    Škoda, že tam nebyl jediný zastánce. Snad by ho pohled na plnou tělocvičnu odpůrců přesvědčil, že nemá pravdu.

    Thumb up 3 Thumb down 10
  96. Jiřík :

    Elektronik : Já tam taky byl. Bohužel lidi byli totálně vymazaní. Jen samí odpůrci tramvaje a ODS a hnutí ostravak si tam dělalo těžkou voličkou agitaci. Hlavně že chce ODS tramvaje všude od Karviné až do Havířova

    Thumb up 7 Thumb down 2
  97. Elektronik :

    Jiřík: Když nemáme nic k věci, obviníme oponenty, že jde o politickou agitaci…
    To byl naprosto zbytečný komentář, stejně jako tento

    Navíc p. Drasticha bych z politické agitace opravdu nepodezdříval…Ten bude mít tramvaj doslova z první ruky. A vhledem k tomu, co tam zaznělo, tak se nedivím, že je proti.

    Thumb up 1 Thumb down 8
  98. Markéta :

    Nesouhlasím s propojením tramvají. Budou se kácet nově posazené stromy, které začly tvořit pěknou alej. tramvají do jinak celkem klidné oblasti budou přijíždět bezdomovci a další. Lidé v tom místě vozí do škol a školek děti a většinou auty neb pak spěchají opět do práce. tuddíž tramvaje skutečně nic nevyřeší. bude se pouze kácet a budovat a stejně to nebude moderní a bezhlučné. do jakž takž klidného místa se přievede hluk. kdo na to bude mít se odstěhuje. a vůbec to nebude řešit urychlení dopravy neb jsem si jistá, že se nezvýší počet cestujících v tramvají. kdo může jezdí auty neb potřebuje stihnout školu a školku. nejsem proti pokroku, ale rozumnému a ne za každou cenu vyčerpat dotace.lidé se tam stěhují proto, že tam je relativní klid a místo pro děti. ted tam budem skákat přes tramvaje, když budeme chtít jít do parku. super. rozšíří se ulice, která by měla být jenom příjezdová k domům. celá oblast upadne a rodiny s dětma pokud budou moct tak se odstěhují a v panelácích se budou pouze pronajímat byty a tím se celá oblast znehodnotí.

    Thumb up 2 Thumb down 14
  99. PetrP :

    Tak se dívám, že si odpůrci při setkání odsouhlasili jako hlavní bod vyšší agitaci na internetu :D

    Thumb up 5 Thumb down 2
  100. jp :

    PetrP: Nechteji mhd kvuli hluku a stavbe samotne, ale zaroven priznavaji, ze jezdi vsude autem, protoze to je nutnost… proste ekologie a bydleni v prirode na betonovem sidlisti. Nad tim zustava rozum stat.

    Thumb up 10 Thumb down 2
  101. Rýša :

    Obyvatelé velkoměsta nechtějí ve svém okolí nové stavby, možná by souhlasili jen zase s novým marketem, nechtějí rozšiřování MHD, nechtějí ani nové bytové domy a už vůbec ne nějaké výškové domy. Chtějí své okolí zakonzervovat na věčné časy – když ne na věčné, tak alespoň po dobu své existence.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  102. balde :

    přišlo protestovat pár desítek prudičů a většina která to přivítá a nebo je jí to jedno tak samozřejmě nemá důvod chodit, vždycky nejvíc křičí kritici, kteří jsou v menšině

    Thumb up 8 Thumb down 2
  103. skelet :

    Dle interní šuškandy DPO naráží nová výstavba tratě i na limity stávající kolejové infrastruktury, přesněji přesněji řečeno točen. A trasa B, která je (v současnostu) nejvíce preferována DPO naráží na odpor pustkovecké radnice, která se obává seškrtání autobusových linek, jelikož by tramvaj byla „v docházkové“ zóně.
    Takže pokud je tato šuškanda pravdivá, tak nejspíše dojde k zastavení tohoto projektu celé se to oficiálně „hodí“ na odpor místních.
    Mi osobně je tato výstavba šumák, a pokud k ní dojde, tak doufám v trasu B. Všechny ostatní jsou buď „vyhlíkové“ (C,D) nebo nic nepřinášející (A).

    Thumb up 1 Thumb down 0
  104. Markéta :

    problém snad by vyřešila trasa od slovanu k duze. ale auta se stejně přemístí někde jinde. ne všichni dojíždějí za prací do centra. naopak dost lidí dojíždí mimo město, tak 20-30 km a to mu žádná tramvaj nevyřeší. zakonzervovat město nikdo nechce a ani to nejde,ale není řešení prodloužit tramvajovou trat v místech, kde není potřeba. právě to kouzlo toho, že tam je klid, je ta devize konce Poruby. Když mi bylo 30 tak mi to bylo jedno neb jsem se starala pouze o sebe, nyní mám na starosti také rodinu a jsem ráda za jakž takž klidný spánek v noci bez tramavají a vím o čem mluvím, tramvaje mám za zády, dole na martinovské, nechci je mít ještě z druhé strany. ale já mám možnost se odstěhovat a pronajmout byt mladým a perspektivním lidem, ale co ten zbytek? budou lidé z okolních rodinných domů a paneláků nadšení touto alternativou? Budou rádi, že tam mají tramvajové, osvětlené zastávky a osvětlené kolejiště? tramvaje nebudou moderní a rychlé, budou takové jaké jsou neb navíc nebudou peníze. ano chci zachovat takový ten napůl vesnický ráz a komu z mladých bez rodin se to nelíbí může se realizovat někde jinde. ale pak už to nebude místo pro rodiny. budeme mít tramvaje a rychlé(což je otázka, kde tu rychlost v té tramvaji nabereme na těch křižovatkách a ekologie je také velká otázka neb auta se nám posunou tam kam budou moci, takže zase nic)spojení asi ze zbytkem světa.Udělejme moderní propojení na hlavních páteřních trasách slovan- duha. ne mezi panelákama, kde není ani místo.jo mimochodem brždění tramvají na zastávce jde fakt slyšet.takže o tom, že to bude tichá tramvaj, to je pouze iluze.

    Thumb up 2 Thumb down 13
  105. Hynek [msstavby.cz] :

    Markéta: myslim, ze to nerozseknem, ty argumenty jsou jasne a ty dva protichudne nazory spolu nemaji temer nic spolecneho, jedna skupina chce holt mit pohodlnou dopravu bez nutnosti vlastnit auto, a druha klid.

    mmch ze na neco nebudou penize, je cista spekulace. ostatne prohlasujete opak toho, co rika novy reditel DPO: https://goo.gl/a51xdw

    Thumb up 4 Thumb down 1
  106. aggu :

    Typické pro dnešní svět. Racionalita stranou, logika stranou. Stačí 20-30 lidí, kámoš v mediální agentuře, lajky na fejsu a vyvolám dojem že v Ostravě zuří občanská válka. Bo neni čas se zastavit a ponořit se do nečeho hlouběji než hedlajna…

    Thumb up 3 Thumb down 1
  107. skelet :

    Hynek [msstavby.cz]: pokud to bylo na mě, tak ta spekulace nespočívá ve stavbě tratě samotné, ale v tom jak si poradit s kapacitou stávajících točen. Které by dle této šuškandy kapacitně navýšeny (to stojí peníze) nebo by se musely spoje „osekat“ (to zase snižuje výhody výstavby nové trati). Jestli se to potvrdí se teprve ukáže, ale po té co se zasekl autobus na terminálu v Dubině..

    Thumb up 1 Thumb down 1
  108. David :

    Odkaz na facebookové stránky, kde je uveden odkaz shrnující průběh oné pustkovecké debaty v sokolovně. Podle mě to v podstatě žádná debata nebyla. Jelikož nezazněly informace z druhé strany, je její informační hodnota nulová.
    https://www.facebook.com/tramvajporuba/

    Thumb up 1 Thumb down 0
  109. jp :

    Ono je vlastne uplne jedno, o jaky „problem“ se jedna. Typove jsou to porad stejne skupinky lidi, lhostejno, zda se jedna o novou tramvaj nebo treba domaci porody. Vzdycky jsou to male skupinky urvancu, kteri budou vzdy proti vetsine, protoze z nejakeho duvodu maji pocit, ze vymezovat se proti nekterym tzv. kontroverznim tematum je jejich zivotni ukol a udelaji pro sve zviditelneni cokoliv. Jak pise Aggu, miniaturni skupinka „aktivistu“ + lacnost medii po „kontroverzi“, socialni site a nejaky kamarad v pr odvetvi a jeden by nabyl domu, ze minimalne kazda druha češka rodí doma v obýváku…

    Thumb up 0 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.