Rekonstrukce nádraží Kopřivnice

Nádraží v Kopřivnici se dočká prvních stavebních změn a úprav.

Ještě do konce letošního roku se lidé jezdící do Kopřivnice vlakem dočkají proměny zdejšího nádraží. Podle zástupců Správy železniční dopravní cesty sice zatím nepůjde o kompletní rekonstrukci, ale provedeny budou dílčí úpravy, které zajistí zachování komfortu a bezpečnosti cestujících.

„Kopřivnické osobní nádraží je bez nějakých větších zásahů v provozu od roku 1981 a jednotlivé části staničního vybavení dožívají. Problémy jsou například s nadstřešením nebo odvodněním nástupišť. Tyto věci jsou na hraně životnosti a nevydrží v provozuschopném stavu až do komplexní rekonstrukce stanice,“ vysvětlil Libor Tkáč, náměstek pro techniku Oblastního ředitelství Správy železniční dopravní cesty. Podle jeho slov se ještě do konce letošního roku výrazně promění především kryté nástupiště. Stávající zastřešení nástupišť, jehož ocelové nosné prvky vinou koroze přestávají být bezpečnými, bude odstraněno a na obou nástupištích budou vybudovány náhradní montované přístřešky, které poskytnou ochranu před povětrnostními vlivy a budou kapacitou odpovídat počtu cestujících ve špičce. Doplněno bude osvětlení nástupišť, jehož sloupky budou sloužit i pro staniční rozhlas.

„V současné době už probíhají projekční práce a zajišťování povolení, realizaci předpokládáme od poloviny listopadu do poloviny prosince 2017. V souvislosti s pracemi dojde postupně k uzavření jednoho ze dvou nástupišť a na nezbytnou dobu bude snížen i komfort cestujících, za což se jim dopředu omlouváme,“ uvedl Tkáč s tím, že ve velmi krátké době budou rovněž vyměněny lavičky a odpadkové koše na celém nádraží.

Další zásahy se pak plánují v březnu či dubnu příštího roku, kdy bude opraven podchod mezi nástupišti. Kromě stříšek nad vstupy do podzemního koridoru, které budou postaveny ještě letos, se cestující dočkají opravy omítek a obložení nebo rekonstrukce schodišťových stupňů. Celý podchod bude kompletně vyčištěn, vymalován a doplněn kamerovým systémem, který by měl zajistit nejen bezpečnost cestujících, ale také to, aby se podchod nestal terčem vandalů. Drobných úprav se má dočkat i plášť nádražní budovy. Všechny zmíněné investice do kopřivnického nádraží mají pouze provizorní charakter, zároveň s připravovanou elektrifikací trati totiž proběhne rekonstrukce celého nádraží, která bude znamenat zásadní zásah jak do výpravní budovy, tak i do nástupišť.

„Nádraží by mělo být účelné a zároveň estetické, aby zapadalo do místa, kde stojí. Dojde tak zřejmě k uvolnění části prostor v dnešní nádražní budově pro jiné využití. Při rekonstrukci budou zároveň splněny všechny aktuální předpisy a celé nádraží bude přísně bezbariérové. Cestující se budou moci těšit na úrovňové nastupování do vlaků nebo zajištění přístupu na peróny po rampách či prostřednictvím výtahů. To všechno ale nejdříve za pět nebo šest let,“ uvedl Tkáč.

Podle jeho slov nyní Správa železničních dopravních cest reagovala na snahu kopřivnické radnice alespoň o částečné zlepšení neutěšeného stavu zdejšího nádraží. „Velmi si vážíme pozornosti, kterou radnice nádraží věnuje. Kopřivnice se stará o to, jak vypadá jedna ze vstupních bran do města, a přáli bychom si, aby takových obcí bylo v Moravskoslezském kraji víc, o to lépe se nám pak spolupracuje a realizují se rekonstrukční práce,“ uvedl Libor Tkáč.

Kopřivnický místostarosta Stanislav Šimíček zase ocenil vstřícnost partnerů ze Správy železničních dopravních cest stejně jako rychlost, s jakou se podařilo dohodnout alespoň částečné úpravy nádraží. „Věřím, že budeme spolupracovat i v době kompletní rekonstrukce nádraží. Nabízí se možnosti úprav předprostoru nádražní budovy nebo třeba zvažované otevření nádražního podchodu do parku E. Beneše nebo jeho prodloužení a vytvoření nové přístupové cesty k plánovanému novému muzeu Tatry,“ doplnil místostarosta Šimíček.

zdroj text: koprivnice.cz
zdroj foto: mapio.net

Související články


Komentáře

  1. Ross :

    Tohle nádraží je také postaveno v tzv. Bruselském stylu?

    Protože vždy se psalo v souvislosti s nádražím ve Vítkovicích, že je to jediné nádraží tohoto typu + nádraží v Havířově.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. JaG :

    Ross: Podle mého je spíš brutalismus, než bruselský styl. Vítkovické a Havířovské nádraží pak nejsou rozhodně jediné v bruselském stylu, také Ostrava Hl. n. sem patři a Wiki uvádí snad deset dalších https://cs.wikipedia.org/wiki/Bruselsk%C3%BD_styl

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Davidb :

    JaG:
    Ty jo to jsem nevěděl, že Ostravský kulturák je postavený v Bruselském stylu?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. JaG :

    Davidb: Kulturní dům je podle mě mix, v interiéru snad převládá ten brusel, včetně výzdoby. Zvenku je to ale minimálně co se hlavního průčelí týče přece jen moderní klasicismus, ty vysoké pilíře a sochy nad nimi to nezapřou.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Davidb :

    JaG:
    Já čerpal z toho odkazu co jsi dal výše.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.