Havarijní přístřešky na nádraží v Kopřivnici budou dočasně nahrazeny menšími. Do pěti let proběhne kompletní rekonstrukce nádraží.
Kopřivnické vlakové nádraží je v těchto dnech jedním velkým staveništěm. Správa železniční dopravní cesty tam začala s demolicí stříšek nad oběma nástupišti. Protože jde o provizorní opravu, nahradí je podstatně menší přístřešky. Na větší rekonstrukci si musí cestující počkat ještě zhruba pět let. Parta dělníků nakládá pomocí malého jeřábu na přistavené železniční vůz zbytky rozřezané ocelové konstrukce přístřešku. Z prvního nástupiště je sleduje asi 60 lidí, kteří čekají na vlak.
„Zastřešení nástupišť je v provozu od roku 1981 a my jsme při pravidelných kontrolách zjistili korozi v podzemní části těch nosných pilířů,“ říká náměstek pro techniku z ostravské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Libor Tkáč. „Degradace postupuje rychle, takže kvůli bezpečnosti jsme se rozhodli to zastřešení sundat.“ Práce za plného provozu stanice potrvají poloviny prosince a železničáři věří, že cestující i dělníci budou opatrní. Dlouhé a široké střechy pak nahradí podstatně menší skleněné přístřešky. Má jít jenom o provizorium do plánované elektrifikace trati zhruba za pět let.
„My v této chvíli nevíme, co nám s tou stanicí může provést budoucí elektrizace. Tím mám na mysli, že se může změnit osa staničních kolejí, jejich rozestup. A samozřejmě v tomto smyslu se při elektrizaci musí přizpůsobit nástupiště, třeba přesunout do nové polohy,“ vysvětluje Tkáč. V tom případě by investice do nového kompletního zastřešení mohla přijít vniveč. Příští rok na jaře ještě dělníci provizorně opraví zanedbaný podchod k druhému nástupišti. Radnice ho chce výrazně rozšířit.
„Někdy v budoucnu je možné, že město tenhle průchod prosvětlí, a to venkovním světlem. Jedna z vizí je ho otevřít směrem do parku a poté by mohl sloužit jako průchod do budoucího nového muzea, které momentálně připravuje Moravskoslezský kraj a Tatra,“ připomíná místostarosta Kopřivnice Stanislav Šimíček (KDU-ČSL), že v tovární hale za nádražím vyroste nové technické muzeum automobilky. Cestu chodcům z centra by prodloužený podchod výrazně zkrátil.
zdroj: rozhlas.cz








Poslední komentáře
- 10:36 (Koncertní hala – foto z výstavby) Kolik dělníků je vevnitř by mě zajímalo :)
- 09:14 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Aha. Už to vidím. Díky.
- 08:59 (Koncertní hala – foto z výstavby) Upřímně, třeba já.
- 07:16 (Koncertní hala – foto z výstavby) Upřímně, kdo věří tomu, že zde nějaká koncertní ha
- 25.11 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Ten pohled na industrializací znásilněnou Ostravic
- 25.11 (Viladomy Nová Hrabůvka) Dům u tří koťátek ,taky si postavila divné vilů.
- 25.11 (Viladomy Nová Hrabůvka) Summerboy: Minimálně název jejich projektu maj/
- 25.11 (Viladomy Nová Hrabůvka) Povedzte mi, vojín Kefalín, čo je to taký “v
- 25.11 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Jestli pak projektant počítá u projektu podjezdu p
- 25.11 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Přechod bude i před zastávkou směrem do Ostravy, u
- 25.11 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Marián Kyral: Jak známe vizualizace, většinou
- 24.11 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Kdyby tu stavbu dělali dva pětiletí kluci z Lega,
- 24.11 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Nepamatuji si všechny fotografie, které jsem zde p
- 24.11 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Proč není přes podjezd i pěší lávka, nechápu. Takh
- 24.11 (Bytové domy, ul. Výstavní) Ale je. Do prodeje v první fázi půjde jen část byt
- 24.11 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Předpokládám, že v průběhu stavby pro jistot
- 24.11 (Podjezd Vratimov – aktuálně) A na třetím snímku je autobus u Penny s přechodem
- 24.11 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) ... ty schody mate v reportazi z 09/2025, tak asi
- 24.11 (Rekonstrukce historických domů v Příboře) Krása.
[další..]