Odklad stavby tram. trati v Porubě

Stavba nové tramvajové trati v Ostravě-Porubě se odkládá. Na pracovním semináři to zástupcům dotčených městských obvodů oznámil primátor města spolu s investiční náměstkyní. Stavba není připravena tak, aby město dosáhlo na dotaci EU. Vedení magistrátu o ni chce zažádat až v dalším programovém období 2021–2027.

Trať měla vést z Pustkovce ke Globusu. Z původních čtyř variant, kudy by tramvaj mezi Porubou a Pustkovcem mohla jezdit, je ve hře zhruba tříkilometrová trať, která by měla vést od křižovatky od Slovanu k obchodnímu centru Duha a dál nahoru směrem ke Globusu. Na tu by se pak měla napojit trať z ulice Bedřicha Nikodéma. Začít jezdit se podle primátora Tomáše Macury (ANO) mohlo už v roce 2023, teď však magistrát celý proces odkládá.
„V této chvíli se nedá říct, že bychom nebyli schopni termíny splnit, pokud bychom EIA (studie o vlivu stavby na životní prostředí, pozn. red.) dostali  ještě v rozumném čase. Nicméně už se dostáváme do takových lhůt, že bychom v podstatě museli samotnou stavbu velmi zkracovat a nebylo by to v době výstavby úplně efektivní a komfortní pro občany,“ vysvětluje náměstkyně primátora pro investice Zuzana Bajgarová (ANO).

zdroj + celý článek: ct24.ceskatelevize.cz

Související články


Komentáře

  1. upup :

    Kdyby na Magistrátě pracovali i v pátek odpoledne, dokumentace už mohla být hotová.

    Thumb up 25 Thumb down 3
  2. Migi :

    upup:
    přesně tak… prý že to je priorita města, pokud na tom tak trvali a obhajovali si ten projekt tak ho měli mít připravený do všech detailů a mít hotové na odeslání… N E S CH O P N O S T
    PS: Město by hlavně mělo investovat do oprav a renovací stávajicích zastávek a podchodů, které jsou naprosto v devastujících stavech, trojvlnkové přístřešky jakožto designový prvek jen k pousmání, digitalizovat odjezdy spojů na většinu zastávek… a až potom se zamýšlet jestli má smysl expance do jiných lokalit….

    Thumb up 24 Thumb down 2
  3. aggu :

    upup: Určitě víš, že na magistrátě nepracují projektanti, že jo? ;)
    Holt stane se, myslím že nebýt té hysterie, příprava mohla být dál a projekt se stihl. Peníze tak utratí jiní, jinde a určitě rádi…

    Thumb up 8 Thumb down 7
  4. Pat :

    Tak co tam teda dělají ? obyčejná neschopnost .. a nemluvím o tom , kolik to celé stálo (studie,průzkumy,atd.) . A jako vždy za to nikdo neponese zodpovědnost . Prostě jen oznámíme , že se to odkládá ..

    Thumb up 5 Thumb down 2
  5. upup :

    aggu: To, že ještě nemají EIA, není vinou projektantů. Odbor investiční má koordinovat celou akci včetně všech vstupů od projektantů a dalších stran. A zřejmě to koordinuje špatně.

    Thumb up 15 Thumb down 0
  6. Ernie :

    To jako budou socky jezdit do Globusu dotovanou emhádé, jo? Vždyť si tam stejně každý vozí pozadí autem.

    Thumb up 4 Thumb down 22
  7. Rýša :

    Macura (ANO) Bajgarová (ANO)- prostě ANO – bude líp – haha

    Thumb up 10 Thumb down 6
  8. Crazym :

    Pak do toho přijde nějaká menší krizička a odloží se to na další programové období. Pak přijdou nějaké volby, pomění se vedení a šup to na další programové období nebo rovnou do šuplíku :DD A já se tak těšil až v důchodu, kdy budu mít socku zdarma se dobelhám na Výstaviště a sjedu si šalinou do Globusu pro nějaký ten životabudič z Anofertu a nadýchat se čerstvého vzduchu vanoucího od Schönfeldu přes tu tou dobou až do Krnova zprovozněnou rychlostní komunikaci :DD

    Thumb up 4 Thumb down 2
  9. Bělunkova :

    A je vůbec šalina třeba ?.Autobusy nejezdi přeplnëné.Dopad na přirodu,na lidi ,našlo by se fúru vëci do kterých je třeba investovat.Zeleň,opravy stavajicich budov,Chatraji krásne budovy,třeba i naše dolina u učilistě spoju co jste dovolili stavët autosalon.Prohaneli se tam dëti na sankach jediny kopec.Zadpivejte si pisničku MAJI SI KDE DETI HRAT? U trenvaje určitě ne.

    Thumb up 7 Thumb down 24
  10. Jp :

    Trochu off topic, ale …. https://twitter.com/Macura2014/status/1100385743497822208

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. JSjr. :

    Chtěl bych uvést na pravou míru některé výkřiky tady, které pramení z emocí a nevědomosti.

    – Projekt by se stihl i bez odkladu, ale mohlo by se stát, že by nebyl kvalitně připraven. Důvodem je i spousta připomínek, které se k EIA dostaly, a které se prostě musí vzít v potaz.
    – Projekt měl od začátku napasované termíny, vzhledem k tomu, že žijeme v demokracii a jsou aktivní odpůrci, můžeme z velké části odkladu děkovat právě jim. Není na místě opravdu tlačit tak významnou stavbu za každou cenu za to, že se riskuje nepřipravenost! (viz. aggu)
    – EIA je vedeno krajským úřadem a ministerstvem žp, nikoliv projektanti a město.
    – Autobusy jezdí ve špičce extrémně přeplněné, a stojí nejenom na vodárně. Ale další debatu s nesmyslnými vykonstruovanými závěry proti projektu už vést nebudu. Aneb když někomu něco logicky vyvrátíte a on si stejně bude řvát svoje..

    Takže ano, je to nemilé projekt odložit, ale ten rok navíc se bude hodit, technologie se stále vyvíjí.

    Thumb up 13 Thumb down 2
  12. Eli :

    Takže ani priority nejsou u ostravského vedení prioritou, jinak by přístup všech zainteresovaných byl zcela jiný.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  13. Adam :

    Bělunkova: Autobusy jezdí ve spičkách přeplněné nárazově a nepředvídatelně. A totéž platí pro silniční dopravu v oblasti obecně. Většinou se neděje nic, ale naprosto nahodile dochází ke zpožděním MHD i přes deset minut jenom mezi Duhou a Svinovskými mosty, někdy se dokonce na určitých křižovatkách sjedou dva spoje vzdálené 10 minut od sebe. I menší zpoždění narušuje návaznost spojů, další zdržení. Je to v různých dnech v týdnu, o půl sedmé ráno, v sedm, v osm, ve čtyři odpoledne, pokaždé jindy. Je nepřípustné, že vyjíždím do práce s rezervou 15 minut, a naprosto nepředvídatelně přijíždím buď s 15 minutovou rezervou nebo úplně bez rezervy. Nakonec, objemy cestujících finančně tramvajovou trať plně ospravedlňují.

    Thumb up 12 Thumb down 5
  14. Liana Veselá :

    Přeji hezké dopoledne všem.Mrzí mě že se výstavba nové tramvaj.trati odkládá,tolik jsem se těšila,ale nevěšme hlavu do klína a věřme že jí postaví a budeme s ní konečně vytouženě jezdit.
    Ještě pro Pustkovec,připadá mi jako pustý pseudoobvod a pusto v hlavách,když jsou nadržení na elektrobusy a nechtějí pěkno novou tramvajovou trat.Já bych tu novou trat využívala z Vřesinské přímo ke Globusu,vzniklo by i tramvajové propojení Fakultní Nemocnice-Hlavní Třída-Duha což nyní není možné,pouze ve špičku sem tam naky autobus jede přímo k duze ale jinak mhd busy objíždí celou Porubu a tolik času nemám.Potřebuji se dostat z Fakultní nemocnice k Duze za 5 minut a to mi nová tramvajová trat nabídne!

    Thumb up 7 Thumb down 3
  15. David :

    Nebylo by lepší mít lanovku z Poruby do centra a jihu…?!

    https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2748278-lanovka-z-podbaby-pres-zoo-do-bohnic-ma-podporu-prahy-6-i-8-fungovat-mohla-do-peti

    Thumb up 5 Thumb down 5
  16. vlabra :

    Když se dívám na ty odhady, kdy by se mohlo začít stavět, tak to dřív dostaví severní spoj a dotáhnou tam po něm trolejbusy. A co se týče dohadování s Pustkovcem. Upřímně, nechápu proč místo varianty Opavská – 17. listopadu – Průběžná nevybrali tu Bedřicha Nikodéma 17. listopadu – Průběžná. Sice by museli s Pustkovcem řešit hluk, ale stavba by byla celá v katastru Poruby. Navíc, mi přijde, že po B. N. by obsloužili více lidí než po 17. listopadu

    Thumb up 5 Thumb down 2
  17. JSjr. :

    vlabra: To co zmiňujete je druhá etapa projektu, která se projektuje, protože na ni byla také smlouva s projektanty.
    Navíc, největší řvoun proti projektu, bydlí na Průběžné.

    Trasa byla vybrána na základě výpočtu odborníků z hlediska přepravních kapacit.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  18. Adam :

    vlabra: Hlavní důvod je existence územní rezervy podél ulice 17. listopadu v současném územním plánu. Po Bedřicha Nikodéma trať více lidí neobslouží; trať po 17. listopadu obslouží úpln stejný provoz směrem na Svinovské mosty, a krom toho obslouží a zlepší i značnou část vnitroobvodové dopravy v Porubě, mezi Duhou a Vozovnou, Fakultní nemocnicí, VŠB.

    Podle mě by ideálním řešení bylo administrativně osekat mětskou část Pustkovec tak, aby už nikdy nemohl nesmyslně bránit rozvojí města, především ulic 17. listopadu a Opavské.

    Thumb up 7 Thumb down 2
  19. thvari :

    neví někdo, jestli tedy trať půjde úplně k ledu, nebo se bude něco dít? tohle je projekt, kterého by dle mého byla opravdu škoda. největší rozvoj MHD od protažení tratě kolem Místecké.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  20. potkan :

    co k tomu říct – je to Ostrava!!!, půjde to nejspíš k ledu, jako všechno. Vždy se najde dostatek pitomců, aby prospěšné věci zmařili. Jinde se ovšem staví o 106
    https://www.idnes.cz/brno/zpravy/tramvaj-trat-stavba-tunel-kampus-bohunice-brno.A191014_132835_brno-zpravy_mos1
    https://zdopravy.cz/v-plzni-zacina-stavba-nove-tramvajove-trate-hotovo-bude-koncem-roku-2020-15257/

    Thumb up 7 Thumb down 1
  21. MareK :

    Stavět se bude

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.