Odklad stavby tram. trati v Porubě

Stavba nové tramvajové trati v Ostravě-Porubě se odkládá. Na pracovním semináři to zástupcům dotčených městských obvodů oznámil primátor města spolu s investiční náměstkyní. Stavba není připravena tak, aby město dosáhlo na dotaci EU. Vedení magistrátu o ni chce zažádat až v dalším programovém období 2021–2027.

Trať měla vést z Pustkovce ke Globusu. Z původních čtyř variant, kudy by tramvaj mezi Porubou a Pustkovcem mohla jezdit, je ve hře zhruba tříkilometrová trať, která by měla vést od křižovatky od Slovanu k obchodnímu centru Duha a dál nahoru směrem ke Globusu. Na tu by se pak měla napojit trať z ulice Bedřicha Nikodéma. Začít jezdit se podle primátora Tomáše Macury (ANO) mohlo už v roce 2023, teď však magistrát celý proces odkládá.
„V této chvíli se nedá říct, že bychom nebyli schopni termíny splnit, pokud bychom EIA (studie o vlivu stavby na životní prostředí, pozn. red.) dostali  ještě v rozumném čase. Nicméně už se dostáváme do takových lhůt, že bychom v podstatě museli samotnou stavbu velmi zkracovat a nebylo by to v době výstavby úplně efektivní a komfortní pro občany,“ vysvětluje náměstkyně primátora pro investice Zuzana Bajgarová (ANO).

zdroj + celý článek: ct24.ceskatelevize.cz

Související články


Komentáře

  1. upup :

    Kdyby na Magistrátě pracovali i v pátek odpoledne, dokumentace už mohla být hotová.

    Thumb up 25 Thumb down 3
  2. Migi :

    upup:
    přesně tak… prý že to je priorita města, pokud na tom tak trvali a obhajovali si ten projekt tak ho měli mít připravený do všech detailů a mít hotové na odeslání… N E S CH O P N O S T
    PS: Město by hlavně mělo investovat do oprav a renovací stávajicích zastávek a podchodů, které jsou naprosto v devastujících stavech, trojvlnkové přístřešky jakožto designový prvek jen k pousmání, digitalizovat odjezdy spojů na většinu zastávek… a až potom se zamýšlet jestli má smysl expance do jiných lokalit….

    Thumb up 25 Thumb down 2
  3. aggu :

    upup: Určitě víš, že na magistrátě nepracují projektanti, že jo? ;)
    Holt stane se, myslím že nebýt té hysterie, příprava mohla být dál a projekt se stihl. Peníze tak utratí jiní, jinde a určitě rádi…

    Thumb up 8 Thumb down 7
  4. Pat :

    Tak co tam teda dělají ? obyčejná neschopnost .. a nemluvím o tom , kolik to celé stálo (studie,průzkumy,atd.) . A jako vždy za to nikdo neponese zodpovědnost . Prostě jen oznámíme , že se to odkládá ..

    Thumb up 6 Thumb down 2
  5. upup :

    aggu: To, že ještě nemají EIA, není vinou projektantů. Odbor investiční má koordinovat celou akci včetně všech vstupů od projektantů a dalších stran. A zřejmě to koordinuje špatně.

    Thumb up 16 Thumb down 0
  6. Ernie :

    To jako budou socky jezdit do Globusu dotovanou emhádé, jo? Vždyť si tam stejně každý vozí pozadí autem.

    Thumb up 4 Thumb down 23
  7. Rýša :

    Macura (ANO) Bajgarová (ANO)- prostě ANO – bude líp – haha

    Thumb up 11 Thumb down 6
  8. Crazym :

    Pak do toho přijde nějaká menší krizička a odloží se to na další programové období. Pak přijdou nějaké volby, pomění se vedení a šup to na další programové období nebo rovnou do šuplíku :DD A já se tak těšil až v důchodu, kdy budu mít socku zdarma se dobelhám na Výstaviště a sjedu si šalinou do Globusu pro nějaký ten životabudič z Anofertu a nadýchat se čerstvého vzduchu vanoucího od Schönfeldu přes tu tou dobou až do Krnova zprovozněnou rychlostní komunikaci :DD

    Thumb up 5 Thumb down 2
  9. Bělunkova :

    A je vůbec šalina třeba ?.Autobusy nejezdi přeplnëné.Dopad na přirodu,na lidi ,našlo by se fúru vëci do kterých je třeba investovat.Zeleň,opravy stavajicich budov,Chatraji krásne budovy,třeba i naše dolina u učilistě spoju co jste dovolili stavët autosalon.Prohaneli se tam dëti na sankach jediny kopec.Zadpivejte si pisničku MAJI SI KDE DETI HRAT? U trenvaje určitě ne.

    Thumb up 7 Thumb down 27
  10. Jp :

    Trochu off topic, ale …. https://twitter.com/Macura2014/status/1100385743497822208

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. JSjr. :

    Chtěl bych uvést na pravou míru některé výkřiky tady, které pramení z emocí a nevědomosti.

    – Projekt by se stihl i bez odkladu, ale mohlo by se stát, že by nebyl kvalitně připraven. Důvodem je i spousta připomínek, které se k EIA dostaly, a které se prostě musí vzít v potaz.
    – Projekt měl od začátku napasované termíny, vzhledem k tomu, že žijeme v demokracii a jsou aktivní odpůrci, můžeme z velké části odkladu děkovat právě jim. Není na místě opravdu tlačit tak významnou stavbu za každou cenu za to, že se riskuje nepřipravenost! (viz. aggu)
    – EIA je vedeno krajským úřadem a ministerstvem žp, nikoliv projektanti a město.
    – Autobusy jezdí ve špičce extrémně přeplněné, a stojí nejenom na vodárně. Ale další debatu s nesmyslnými vykonstruovanými závěry proti projektu už vést nebudu. Aneb když někomu něco logicky vyvrátíte a on si stejně bude řvát svoje..

    Takže ano, je to nemilé projekt odložit, ale ten rok navíc se bude hodit, technologie se stále vyvíjí.

    Thumb up 16 Thumb down 2
  12. Eli :

    Takže ani priority nejsou u ostravského vedení prioritou, jinak by přístup všech zainteresovaných byl zcela jiný.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  13. Adam :

    Bělunkova: Autobusy jezdí ve spičkách přeplněné nárazově a nepředvídatelně. A totéž platí pro silniční dopravu v oblasti obecně. Většinou se neděje nic, ale naprosto nahodile dochází ke zpožděním MHD i přes deset minut jenom mezi Duhou a Svinovskými mosty, někdy se dokonce na určitých křižovatkách sjedou dva spoje vzdálené 10 minut od sebe. I menší zpoždění narušuje návaznost spojů, další zdržení. Je to v různých dnech v týdnu, o půl sedmé ráno, v sedm, v osm, ve čtyři odpoledne, pokaždé jindy. Je nepřípustné, že vyjíždím do práce s rezervou 15 minut, a naprosto nepředvídatelně přijíždím buď s 15 minutovou rezervou nebo úplně bez rezervy. Nakonec, objemy cestujících finančně tramvajovou trať plně ospravedlňují.

    Thumb up 12 Thumb down 5
  14. Liana Veselá :

    Přeji hezké dopoledne všem.Mrzí mě že se výstavba nové tramvaj.trati odkládá,tolik jsem se těšila,ale nevěšme hlavu do klína a věřme že jí postaví a budeme s ní konečně vytouženě jezdit.
    Ještě pro Pustkovec,připadá mi jako pustý pseudoobvod a pusto v hlavách,když jsou nadržení na elektrobusy a nechtějí pěkno novou tramvajovou trat.Já bych tu novou trat využívala z Vřesinské přímo ke Globusu,vzniklo by i tramvajové propojení Fakultní Nemocnice-Hlavní Třída-Duha což nyní není možné,pouze ve špičku sem tam naky autobus jede přímo k duze ale jinak mhd busy objíždí celou Porubu a tolik času nemám.Potřebuji se dostat z Fakultní nemocnice k Duze za 5 minut a to mi nová tramvajová trat nabídne!

    Thumb up 10 Thumb down 4
  15. David :

    Nebylo by lepší mít lanovku z Poruby do centra a jihu…?!

    https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2748278-lanovka-z-podbaby-pres-zoo-do-bohnic-ma-podporu-prahy-6-i-8-fungovat-mohla-do-peti

    Thumb up 5 Thumb down 5
  16. vlabra :

    Když se dívám na ty odhady, kdy by se mohlo začít stavět, tak to dřív dostaví severní spoj a dotáhnou tam po něm trolejbusy. A co se týče dohadování s Pustkovcem. Upřímně, nechápu proč místo varianty Opavská – 17. listopadu – Průběžná nevybrali tu Bedřicha Nikodéma 17. listopadu – Průběžná. Sice by museli s Pustkovcem řešit hluk, ale stavba by byla celá v katastru Poruby. Navíc, mi přijde, že po B. N. by obsloužili více lidí než po 17. listopadu

    Thumb up 5 Thumb down 2
  17. JSjr. :

    vlabra: To co zmiňujete je druhá etapa projektu, která se projektuje, protože na ni byla také smlouva s projektanty.
    Navíc, největší řvoun proti projektu, bydlí na Průběžné.

    Trasa byla vybrána na základě výpočtu odborníků z hlediska přepravních kapacit.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  18. Adam :

    vlabra: Hlavní důvod je existence územní rezervy podél ulice 17. listopadu v současném územním plánu. Po Bedřicha Nikodéma trať více lidí neobslouží; trať po 17. listopadu obslouží úpln stejný provoz směrem na Svinovské mosty, a krom toho obslouží a zlepší i značnou část vnitroobvodové dopravy v Porubě, mezi Duhou a Vozovnou, Fakultní nemocnicí, VŠB.

    Podle mě by ideálním řešení bylo administrativně osekat mětskou část Pustkovec tak, aby už nikdy nemohl nesmyslně bránit rozvojí města, především ulic 17. listopadu a Opavské.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  19. thvari :

    neví někdo, jestli tedy trať půjde úplně k ledu, nebo se bude něco dít? tohle je projekt, kterého by dle mého byla opravdu škoda. největší rozvoj MHD od protažení tratě kolem Místecké.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  20. potkan :

    co k tomu říct – je to Ostrava!!!, půjde to nejspíš k ledu, jako všechno. Vždy se najde dostatek pitomců, aby prospěšné věci zmařili. Jinde se ovšem staví o 106
    https://www.idnes.cz/brno/zpravy/tramvaj-trat-stavba-tunel-kampus-bohunice-brno.A191014_132835_brno-zpravy_mos1
    https://zdopravy.cz/v-plzni-zacina-stavba-nove-tramvajove-trate-hotovo-bude-koncem-roku-2020-15257/

    Thumb up 7 Thumb down 1
  21. MareK :

    Stavět se bude

    Thumb up 5 Thumb down 0
  22. adamous :

    Po delsi dobe konecne nejaky posun: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/poruba-ostrava-tramvaj-projekt-trat.A200406_542549_ostrava-zpravy_woj?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  23. davidb :

    Vracíme se k výstavbě tramvaje v Porubě.
    https://www.facebook.com/udalostiostrava/videos/993102005354936

    Thumb up 6 Thumb down 0
  24. Dr. Kohn :

    davidb: No už aby to bylo. Včera bylo pozdě….

    Thumb up 8 Thumb down 1
  25. LK :

    Jako člověk, který bydlí na okraji Plesné to mám na Opavskou kousek. Pracuji v centru. Normálně, když jedu autem, tak cestu do práce včetně parkování (mám ten luxus zajištěného parkování cca 400m od práce) a chůzí pěšky zvládnu do 25 minut, teď o prázdninách i o pár minut rychleji.

    Minulý týden jsme měli akci po práci, tak jsem se rozhodl dopravit pomocí MHD (naprosto nepřipraven s tím, že nějak do práce dojedu). Takže:
    Cesta na zastávku cca 15 minut.
    Když přicházím na zastávku, tak autobus zrovna přijížděl na zastávku a jel na Svinov. Cesta trvala 15 minut.
    Teď přichází moje chyba z nepřipravenosti. Místo, abych nasedl na linku 4, která přijela už za 4 minuty jsem si počkal na linku 8, která normálně jezdí na zastávku Stodolní. Takže čekání 8 minut, ale linka 8 byla ve výluce, takže jsem se taky dostal jen na zastávku Výstaviště. 16 minut.
    Následně Šel jsem méně optimální cestu cca 15 minut.

    Celkově:
    Od zastávky Opavská mi to k Výstavišti trvalo 39 minut. To odpůrcům přijde jako normální doba a způsob dopravy do a z práce? Přesně proto tam chci tramvaje, kvůli zrychlení a bez nutnosti přestupovat. Pak se nedivme, že v mém případě volím variantu 25 minut před variantou 1h jízdy v MHD (počítáno v případě, že by tramvaj jela přes Stodolní).

    Thumb up 10 Thumb down 0
  26. S200 :

    LK: Ačkoliv jsem příznivcem tramvají, nejsem si úplně jistý, že nová tramvajová trať Váš problém vyřeší. Pořád to prostě bude výrazně pomalejší. „Problém“ Ostravy je v tom, že autem se lze dostat rychle kamkoliv (prakticky zde neexistují zácpy) a navíc ještě všude bez větších problémů zaparkujete, obvykle dokonce zdarma. A tomu může sebelepší MHD těžko konkurovat.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  27. tjov :

    Paní Mgr. et Mgr. (klasický NIMBY) praskne žilka, že si dovolili pokračovat v EIA. Hezká glosa , „nestaví se to na 10 let ale 50, 100 let“. Stromy okolo nerostou v národním parku a jedná se obyčejné sídliště, náhradní výsadba pokryje jejich pokácení. Nechápu že někoho pohoršuje výstavba tramvajová trati na sídlišti ve třetím největším městě ČR :-) – v platné územní rezervě .

    Thumb up 4 Thumb down 0
  28. O. :

    LK: Taky bydlim v blizkem dosahu planovane trati. Ale rozhodne bych od tohoto projektu necekal nejake zrychleni cestovani do centra.
    Ta trat by byla strasne dlouha a klikata, tzn. pomala. Nevim, proc nakonec byla vybrana tato nejdelsi a nejpomalejsi varianta, ze by vice betonu, vice penez?
    Asi by bylo fakt rozumnejsi dodelat severni spoj a natahnout pres nej trolejbusy. Bylo by to levnejsi a spojeni do centra by bylo kratsi a rychlejsi. A trolejbus by nemel tak devastujici dopad na ulici Prubeznou.
    Obecne jsem priznivcem tramvajove dopravy, ale tady je to fakt krok vedle.
    Pokud tramvaje na osmak, tak v ul. B. Nikodema je pro tu trat mnohem vice mista, byla by primejsi a kratsi, a obslouzila by vice lidi.
    Fakt nevidim zadny rozumny duvod tlacit tramvajou trat do uzke, klikate a kopcovite Prubezne.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  29. tjov :

    O.: Nad Arrows je obrovská územní rezerva pro výstavbu a opravdu je to velká plocha. Vedení tramvaje zde, obslouží jak aktuální obyvatele tak i případné další.

    namátkou : https://www.msstavby.cz/vystavba-ul-prubezna-25-01-2018/ (24 bytových domů)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  30. Alex :

    S200:
    „Jsem obecně příznivcem tramvají, ale nedej pámbu mně pod okny“:-)

    Thumb up 6 Thumb down 0
  31. O. :

    Alex: Bydlel jsem nekolikrat na ulici, kde jsem mel tramvaj pod okny, a vzdycky jsem to povazoval za vyhodu. To ale nic nemeni na tom, ze Prubezna je pro tramvaj naprosto nevhodna, a ze dokonce existuji i lepsi varianty. Fakt nevim, proc maji nekteri, co bydli uplne jinde, potrebu prosazovat tuto tramvajovou trat. Si do toho Globusu dojedte autem, nebo si uzivejte jine hypermarkety, mate jich v Ostrave dost.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  32. O. :

    tjov: Ta plocha nad Arrows ma urcite potencial, ale kdo vi jak dopadne. Taky tam dalsich 20 let muze byt louka. To fakt neni argument pro tramvaj a proti treba trolejbusu. I kdyby tam ted postavili 20 panelaku, tak soucasna MHD kolem Duhy nezkolabuje.
    Fakt bych kazdemu doporucil, at si treba na kole projede usek od Arrows, kolem domova duchodcu nahoru ke Globusu. Presvedcte se na vlasni oci.To je pro tramvaj opravdu nevhodne misto. Navic z jedne strany obklopene lesem. Proc se ta trat nepostavi na B. Nikodema? Siroka a prima ulice, z obou stran panelakove sidliste.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  33. tjov :

    O.: „nestaví se to na 10 let ale 50, 100 let“ , stejně tak se v Praze stavělo metro na pole, a následně se to obestavělo/obestaví. U varianty C (jejíž část je vedena ul. B. Nikodéma) byl hlavním argumentem problém vzdálenosti zastávek mezi Duhou a Otakara Jeremiáše – 750m.

    http://mhd-ostrava.cz/?s=tt_viii_obvod_projektovy_zamer

    Průběžná není zase takový problém, jezdím po ní MHD/autem na denní bázi a rezervy jsou na obou stranách, kopec není zásadní. Ano křižovatka u DPS bude asi náročnější, jinak je prostoru na rozdávání …

    Thumb up 3 Thumb down 1
  34. davidb :

    tjov:
    A až se tato trať dostaví, tak hned začít připravovat propojku obou tratí v Porubě po B. Nikodéma.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  35. tjov :

    davidb: to bude mít „jednouliční“ městký obvod, ale velké mrzeníčko – už teď má pupínky z aktuální trasy. Ale jak píšete, souhlas – ideální pro výluky a nebo trasování směr Poruba / Centrum

    Thumb up 3 Thumb down 0
  36. S200 :

    Alex: To jste se spletl, bydlím u tramvajové tratě, jsem rád, že mám tramvaje poblíž a myslím si, že by se tramvajová doprava v Ostravě měla rozvíjet. To ale neznamená, že si budu nalhávat, že to bůhvíjak zrychlí cestování mezi danou částí Poruby a centrem.

    Thumb up 1 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.