Situační výkresy a popis projektu obchvatu Karviné z dokumentace EIA.
Předmětem posuzované stavby je novostavba pozemní komunikace, která bude sloužit jako jihozápadní obchvat Karviné pro dopravu ve směru Český Těšín – Bohumín a Ostrava. Obchvat Karviné významným způsobem odlehčí snížením intenzity dopravy v centru Karviné (stávající průtah městem), zejména od tranzitní dopravy. Realizací stavby předmětného úseku silnice I/67 se zlepší komfort jízdy, doprava bude plynulejší, bez ovlivňování křižovatkami a pohybem pěších na průtahu. Dojde ke zvýšení bezpečnosti na průtahu městem.
Díky přeložení silnice I/67 na obchvatovou trasu mimo městskou zástavbu dojde na průtahu městem ke snížení hlukové a exhalační zátěže. Pro dodržení hlukových hygienických limitů pro zástavbu podél navrhované trasy budou vybudovány protihlukové stěny. Celkové technické řešení obchvatové trasy, včetně řešení možných kolizních míst v napojení vedlejších komunikací je řešeno v zájmu maximální bezpečnosti s navržením přibližně kolmého napojení, vybudováním připojovacích a odbočovacích pruhů, plným kanalizováním úrovňových stykových křižovatek s fyzicky oddělenými dělícími ostrůvky. Stavba zahrnuje vybudování komunikace v úseku od křižovatky silnic I/67 s III/4687 (provozní staničení km 9,533 silnice I/67) po mimoúrovňovou křižovatku silnic I/67 a I/59 (provozní staničení km 13,012 v uzlovém bodě 15-44-A17). Délka nové komunikace činí 2,975 km. Začátek úseku je km 0,000, konec úseku km 2,975. Jízdní rychlost na trase obchvatu je 90 km/hod. Součástí stavby jsou napojení na stávající komunikace, mostní objekty, přeložka potoka Darkovská Mlýnka a přeložky inženýrských sítí v rozsahu nutném pro provoz nové stavby.
Trasa je vedena územím, na kterém v současnosti probíhá rekultivace po předchozí důlní činnosti (km 0,0 – 1,0), dále je vedena roztroušenou zástavbou na levém břehu řeky Olše, která bude vykoupena a demolována v rámci důlní činnosti a rekultivací. Po překročení řeky Olše je trasa vedena po břehu vodní nádrže v Parku Boženy Němcové ke křižovatce se silnicí I/59. Trasa je projektována jako polovina plánovaného obchvatu Karviné, s tím, že na konci úseku (km 2,550) bude komunikace vybudována v plné šířce, aby se v budoucnu předešlo těžkostem při napojování na MÚK I/59 a I/67. Mostní objekty jsou projektovány na polovinu plánované šířky, přeložky inženýrských sítí a protihluková opatření jsou přizpůsobeny výhledovému stavu.
zdroj:EIA











Poslední komentáře
- 18:57 (Rekonstrukce historických domů v Příboře) Krása.
- 18:01 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Dál od nádraží a navíc po schodech :-(
- 17:55 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Opět nevyužitý potenciál využít oba břehy ostravsk
- 17:51 (Parkovací dům krajský úřad) Já sú tak šťastné, tu se všude staví, bourá a zase
- 17:31 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Tím, že přestavba Pivovarské nemá ani územko, nato
- 17:18 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Po návratu z výletu do Švýcarska se mi chtělo zvol
- 16:57 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Kdyby byly všechny chodníky (alespoň v centru) bud
- 14:51 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Jenom dotaz, nemelo to byt hotove na konci zari?
- 14:49 (Uspěchané Nové Bazaly) Baník je momentálně na posledním 16 místě. Tak nev
- 14:32 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) To není nepřiznávání. Jednoduše nevstupuji na stav
- 14:30 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Podle posledního snímku ta zastávka v podchodu nen
- 14:11 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Hans:
Podle posledního obrázku to vypadá na autob
- 13:20 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Marthin: Hele jen tak pro zajímavost, zkuste to t
- 12:44 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Skoda, ze nepriznate i pozitiva: zpristupeni reky
- 10:59 (Levobřežní – revitalizace nábřeží Ostravice) Nekonečný příběh...
- 10:57 (Podjezd Vratimov – aktuálně) 30 měsíců !!! na výstavbu železničního podjezdu. T
- 10:55 (Bytový dům Malé Hoštice, Opava) Vzhledem k velikosti projektu stavba zahrne obojí.
- 09:39 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Už aby to bylo, nicméně doufám, že tam bude efekti
- 09:20 (Podjezd Vratimov – aktuálně) Co chceš po pepících? Ti to mají dávno skvěle prom
[další..]