Správa železnic na svém Youtube profilu zveřejnila aktuální video pokračujících stavebních prací v rámci modernizace nádraží v Ostravě-Vítkovicích.

Správa železnic na svém Youtube profilu zveřejnila aktuální video pokračujících stavebních prací v rámci modernizace nádraží v Ostravě-Vítkovicích.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Cyril :
Znovu si zde vyliju srdíčko, vítkovické nádraží by mělo být terminálem příměstské dopravy pro Ostravu-Jih. Namísto “terminálu Dubina”.
Rohlík :
Můj názor je, že v Ostravě jsou nádraží obecně ve velmi špatném stavu. Zvlášť v posledních letech některých možná až megalomanských projektů SŽ začíná být srovnání stavu nádraží v Ostravě a ostatních městech opravdu děsivé. Je to až nedůstojné.
15.08.2025 08:52Tom :
Rohlík: Svinov se opravuje po povodních, nepřipadá mi,ze byl ve špatném stavu. U hlavaku je problém spíše s tím,co je před nádražím. Vítkovice budou pěkné a upřímně Kunčice jsou už jen na přestup. Problém je s údržbou a čistotou na většině nádraží v Česku.
Tom :
Rohlík: Svinov se opravuje po povodních, nepřipadá mi,ze byl ve špatném stavu. U hlavaku je problém spíše s tím,co je před nádražím. Vítkovice budou pěkné a upřímně Kunčice jsou už jen na přestup. Problém je s údržbou a čistotou na většině nádraží v Česku.
15.08.2025 10:01Rohlík :
Tom: Já teda na hlaváku vidím problém hlavně ve stavu nadchodů a vnitřku budovy. Ok, nerozpadá se to a místo oken nejsou díry ve zdi, ale standardům dnešní doby to podle mě moc neodpovídá. Svinov je světlá výjimka, ale nástupiště jsou už stará a tam mi zas chybí nějaké obchody, normální občerstvení… Člověk je místo toho odkázaný na budku před nádražím. Nepřijde mi, že by tato nádraží byla k chlubení.
15.08.2025 10:37Pavel :
Tolik peněz to stálo a stejně to bude k ničemu…. Česko je prostě nostalgie.
15.08.2025 13:21Smysluplné by bylo, kdyby byly peróny protaženy pod most ČSA a doplněny výtahy a schodišti na most.
aldik :
Jen se obávám, že po otevření vlakové zastávky Zábřeh z toho bude nádraží duchů jako to v Třinci. Tam taky většina nemá důvod jezdit z místního „hlavního“ nádraží, ale jezdí ze zastávky když ji mají blíž (logicky).
Teď asi schytám mínuska, ale už je známo využití nádražní haly po rekonstrukci? Malé krámky určené k pronájmu nevím zda se v lokalitě uživí, větší smysl by mělo tam nějak vkusně zakomponovat supermarket (v lokalitě je velké kulové a lidi v okolí bydlí).
petrK :
Na tuhle rekonstrukci má navazovat i komplet revitalizace předprostoru nádraží, ale zatím nikde žádné info.
15.08.2025 14:17Dratenicek8 :
Tom: Uvnitř budovy osekaly do 70 cm výšky omítky až na cihlu. Možná nějak ošetřili, aby to vyschlo, kdo ví. Teď ty omítky nahazují, nic víc (možná nějaké další úpravy v kancelářích, ale tam člověk nevidí). Toliko k rekonstrukci Svinova.
15.08.2025 19:58Crazym :
Dratenicek8: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/425231100030815/cast/1132286/
15.08.2025 20:33Radim :
Pokud se vynakládají obrovské finance na opravu Vítkovického nádraží, měly by tudy projíždět a zastavovat alespoň dva rychlíky na Prahu a zpět. Ulehčilo by se nádraží ve Svinově a v Ostravě hl.n., kde zastavuje rychlíků dost. Bylo by to ku prospéchu věci s vytížeností kapacity tratě v úseku Polanka – výhybna až žst. Chotěbuz.
16.08.2025 19:02Radim :
Ještě k žst. OSTRAVA – SVINOV. Po poslední povodni chybí zprovoznit restauraci, která byla ze strany cestujících dosti využívána. Provozovatel mimo jiné nabízel i menu za příznivé ceny. Snad Správa železnic nebude za provoz restaurace po opravě požadovat likvidační pronájem …… a vše povede ke spokojenosti cestujících.
16.08.2025 20:06Tony :
Upřímně těch vlaků tam už jezdí pomálu, chtělo by to tam opět vést některé rychlíky a pak Polaneckou spojkou přímo na Studénku s tím, že by zastavovaly i v Kunčicích pro přestup na Frýdek-Místek
16.08.2025 20:42Pezos :
Ano, jasně, vynechat dvě s přehledem nejvytíženější nádraží ve městě a místo toho vyhodit cestující v díře uprostřed ničeho s mizerným napojením na MHD. Fajn.
17.08.2025 09:19Vladislav :
Cyril: Tohle je na první dobrou zatraceně dobrý nápad.
Pavel: Tohle nezní špatně, ale když jsem se nad tím zamyslel, tak ten důvod mi trochu unikl, protože zastávka je před nádražím. Ale naopak mě napadl protáhnout podchod na druhou stranu kolejí.
18.08.2025 13:44Raptor :
Pezos: pro někoho bydliciho v nejlidnatější části Ostravy, tzn.Jihu, to moc nedává smysl jet domů z hlaváku nebo že Svinova….Ano v tom případě by se pak měla zlepšit situace se spojením MHD.
19.08.2025 18:38paulo :
dokud v tom baráku nebude aspoň supermarket, skončí to stejně špatně jako posledně. V Postupimi mají takové nádraží a je plné moderních obchodů…
22.08.2025 22:57davidb :
Vladislav: Cyril:
25.08.2025 11:47Smyslem terminálu je nezatahovat do města osobní a dálkovou autobusovou dopravu.
Příjezd k nádraží Vítkovice ze směru od Dubiny je tragický.
petrK :
Abychom si věci dali do kontextu, tak cituji z technické zprávy k tomuto projektu rekonstrukce:
V železniční stanici Ostrava-Vítkovice činí průměrný denní obrat cestujících během pracovního týdne 539 osob, o víkendu pak 414 osob. Špičkový denní obrat je 40 osob za hodinu.
Jestli se pro takové přepravní proudy vyplatí takováto obrovská budova, nechť každý posoudí sám.
25.08.2025 12:42davidb :
petrK:
25.08.2025 16:46Nevyplatí.
Ale je to kulturní památka, tak se zase nehodí, aby to šlo jen tak k zemi.
Ale myslím si, že tam mají zajíždět některé z rychlíků, takže počet cestujících by mohl vzrůst.
Vladislav :
davidb:
25.08.2025 18:20Cože? :Dd smyslem terminálu je vytvořit dopravní přestupový uzel nebo ne?
davidb :
Vladislav:
26.08.2025 11:42No jasně, že přestupní uzel.
Ale záleží mezi čím?
Pokud mezi vlakem a MHD, tak jsou Vítkovice v pohodě.
Pokud mezi osobními auty + meziměstskými autobusy a MHD, tak jsou za mě Vítkovice nevhodné.
Vladislav :
davidb: Cool, že se začínáme chápat, mám radost. Vlaky a MHD je jasné, já bych se ale nebál i pro auta (pro celý jih, když by chtěli někam vlakem a museli by dojet autem), protože prostoru pro stavbu prkovacího domu/parkoviště/podzemního parkoviště je tam dost. A pro dálkové autobusy, tam asi ne pro vše, ale reálně je tam velmi blízko rudná a to je defacto městská dálnice, takže příjezd také nevidím jako problém. Nebo mi něco uniká?
26.08.2025 12:03davidb :
Vladislav:
Souhlas, parkovací dům by se tam hodil.
Cestování z velké části Jihu k vlaku by ale měla vyřešit nová vlaková zastávka u Výškovické.
Ale já jsem prvně reagoval na Cyrila, který napsal: „… vítkovické nádraží by mělo být terminálem příměstské dopravy pro Ostravu-Jih. Namísto “terminálu Dubina”. S čímž já nesouhlasím, protože pokračování autobusů z Dubiny zde na nádraží vůbec nepovažuju za vhodné.
26.08.2025 13:27petrK :
vy tady řešíte vize přestupního uzlu, což je dobré, ale v reálu to na další generaci (minimálně) bude jen obrovská budova, která bude jen zpoloviny zaplněná a nadále bude pálit 80k měsíčně v energiích 🤷♂️
26.08.2025 13:33Martin [msstavby.cz] :
davidb: Terminal na Dubině pro příměstské autobusy je zcela nesmyslný projekt jako terminál u tohoto nádraží. Byl by to paskvil typu Hranečník, kdy autobusy končí v území nikoho pár km od centra.
26.08.2025 13:49