Aktuální fotografie úprav nábřeží řeky Ostravice v centru Ostravy. Probíhá výstavba přístupových schodišť, zpevněných ploch apod.





Tento projekt je i příkladem nekoordinovanosti jednotlivých záměrů. Na následujících fotografiích můžete vidět stavbu nového chodníku z žulové dlažby, který nahradil asfaltovou cyklostezku, která byla realizována teprve v roce 2021.



Nově má být v této části ulice cyklistickým provoz vymístěn přímo do komunikace.


Nedávný stav cyklostezky


petrKs :
cyklostezka přemístěná přímo do vozovky, i když v současném uspořádání je tam na ni místa dost… proboha proč?
David :
nahradit asfalt dlažbou na cyklostezce je opravdu úsměvná investice, hlavně že na sídlištích se šetří a lijou asfalt pomalu na každý chodník.
Cubin :
Jen chorý mozek zruší fungující cyklostezku, která je oddělena od chodníku, pošle cyklisty mezi auta a zřídí dva chodníky vedle sebe. Současný stav byl funkční, proč to někdo změnil? Jo vlastně, peníze se musí utratit.
Mx :
Skandální je plánované vybudování sloupů velmi vysokého napětí na hlavní část promenády, to už je schváleno. To musel vymyslet nějaký neuvěřitelný hlupák. Neuvěřitelné je ale použití žuly, nevídaná věc.
03.05.2025 09:47Jiří Mužík :
Mě by zajímalo jak to je vymyšleno při velké vodě bude se dělat nový chodník?
03.05.2025 11:05Vášnivý chodec :
Na to „vyřešení cyklostezky“ nemám slušných slov…
03.05.2025 15:33Pavel :
Paráda, tyhle věci asi vymýšlí entity, které cyklisty nenávidí. Z bezproblémového současného řešení vytvořili paskvil, ve kterém vzniknou 2 kolizní místa – vjezd na silnici v místě odbočení do parkovacího domu, a další křižovatka kousek za lávkou.
V duchu ostravských tradic předpokládám, že nájezd na cyklostezku bude řešený jak je v Ostravě zvykem, tj. vysoké žulové kostky s ostrou hranou.
d. :
A nebude tam náhodou nově zákaz vjezdu aut? Proto se ta cyklostezka vyvádí do místa současné vozovky? Na fajnova píšou:
Zdejší obslužná komunikace bude proměněna v komfortní zónu pro cyklisty a chodce, univerzitní kampus bude propojen s odpočinkovou oblastí kolem řeky.
https://fajnova.cz/na-breh-ostravice-se-vrati-stroje-zacina-dalsi-cast-revitalizace/
03.05.2025 17:59Pavel :
d.: Na pláncích žádnou značku se zákazem vjezdu nevidím, navíc pořád se tím nic nemění na tom, že ty kolizní místa tam prostě jsou.
04.05.2025 07:07Szczur :
Opět nářky od lidí, kteří pravděpodobně na kole nejezdí a na daném místě v životě nebyli (nebo alespoň ne střízliví).
04.05.2025 16:07Takže dámy a pánové – v tomto místě stejně většina cyklistů v obou směrech jezdí po silnici, protože po cyklochodníku se neustále promenádují chodci ve vysokém počtu, často opilí, často s dětmi, psy a dalšími potenciálními problémy. Navíc, provoz na silnici je tu téměř nulový.
davidb :
Osobně nevidím důvod, proč by na tomto úseku cesty měla jezdit auta – https://mapy.cz/s/haredokuve
05.05.2025 07:58Možná nějaký důvod je, ale já ho neznám.
Petr :
Pro ty, kteří nevědí o vývoji celé situace. Město řeší nábřeží roztříštěně a části úseku zadává zvlášť jednotlivým firmám. Nezkoordinovanost projektu je hlavním problémem. Dalším problémem je, že ve výše uvedeném úseku má být pěší zóna – tedy provoz vozidel zamezen. To ale nelze v současné době provést, protože komunikace je hlavním příjezdem HZS do oblasti a není realizována kompletní Pivovarská. Z těchto důvodů nelze pěší zónu nyní realizovat (zamezilo by se vjezdu všech vozidel). Vzniká tak přechodné období s komunikací v zóně 30. Byl upraven pouze nájezd vytvořením 4-tého ramene pro cyklisty. Úpravy povrchu odpovídají budoucímu uspořádání, v této chvíli ale nedávají bohužel smysl pro lidi, kteří u toho nejsou od začátku projektu.
30.05.2025 08:50Hans :
K tomu dopravník režimu se vyjadřovala MAPPA na instagramu. https://www.instagram.com/p/DJ7UvoQMa0_/?img_index=1&igsh=N2k0NGJ1MnZmeGNy
30.05.2025 09:40Jestli to chápu správně tak dlažba a asfalt bude ve stejné výškové úrovni. Vypadá to, že je to v souladu s koncepcí cykloinfrastruktury z pera MAPPY, ale osobně zatím to řešení moc nechápu. Snad to bude nějak konsensuálně fungovat tak, že cyklisti pojedou po asfaltu (auto asi bude muset najet levým kolem na chodník?), a ne tak, aby cyklisti museli jezdit po dlažbě. :D Nechám se překvapit.
Crazym :
Hans: Ono to tam je celkem jasně vysvětleno: „Úsek pod novým univerzitním kampusem se v budoucnu stane pěší zónou s povoleným vjezdem cyklistů. Přechodně ovšem musí být průjezdný i pro auta. ⏳ Definitivní proměna nábřeží v pěší zónu by měla nastat s otevřením rekonstruované ulice Pivovarská. Její úprava umožní řidičům obousměrný průjezd mezi Smetanovým náměstím a nábřežím.
Probíhající rekonstrukce připravuje nábřeží na provoz pěší zóny. Nově budou okraje komunikace tvořené dlažbou a její střed hladkým asfaltem. Jak se v tomto úseku pohybovat, až skončí stavební práce? 🚶♂️🚴🏼♀️🚗 Auta zde budou moci jezdit nejvyšší dovolenou rychlostí 30 km/h, cyklisté by měli využívat okraje vozovky a chodci se držet vlevo. Věříme, že neobvyklé stavební řešení úseku u řidičů povede k většímu respektu těch, kteří se na Havlíčkovo nábřeží vydají pěšky či na kole. 🚘🤝
V režimu pěší zóny prostor chodcům umožní vychutnat si procházky po dlážděném povrchu blíže řece, zatímco cyklisté a bruslaři se budou moci pohybovat rychleji po asfaltovém pásu uprostřed.“
30.05.2025 11:19A doplněno pro ty co nepochopí tak dlouhý text názornými obrázky.
Dočasně: https://screenshot.cz/2P/2PZ9V/snimek-obrazovky-2025-05-30-111048.png
A po zprovoznění nové Pivovarské a změně na pěší zónu: https://screenshot.cz/FY/FYZQE/snimek-obrazovky-2025-05-30-111112.png
Čím ještě bys se chtěl nechat překvapit? Myslím, že to by mohla pochopit i Tiktoková generace 🤣
Crazym :
Scheiße tady ty nefunkční filtry, aby se sluničkoví nepotentovali :-(
30.05.2025 11:22Hans :
Crazym: Já nevěřím tomu, že nechat cyklisty jezdit po nerovné dlažbě může být v souladu s koncepcí cyklistické infrastruktury. Chci se nechat překvapit tím, jakým způsobem k tomu reálně přistoupí řidiči a cyklisti. Já bych jako cyklista asi spíše na téhle komunikaci setrval na asfaltu, než uhýbal autu „do chodníku“. Prostě mi ten chodník nepřijde jako vhodný povrch pro cykloprovoz.
30.05.2025 15:04Marthin :
Pobavilo mne, jak někde argumentovali, že na Havlíčkově nábřeží nesmí být pěší zóna, protože tam musí být zachován průjezd pro IZS. Hezká propaganda: je třeba apelovat na emoce („Nepřijede pro mne záchranka, pomoc!“), aby ustoupila racionalita („Nemůže záchranka projet pěší zónou?!“). To určitě „vysvětluje“, proč tam mohou projíždět jakákoliv auta… Navíc je logické, že by město nerealizovalo takhle drahé řešení, pokud by bylo jen třeba na 2 roky (dočasné). Realističtější tedy asi bude těch 10 let, co zmiňovali, tuším, v Událostech v regionech už před 2 roky.
03.06.2025 07:41Martin [msstavby.cz] :
Marthin: Kdo tohle tvrdí? IZS samozřejmě mají možnost vjíždět do pěších zón.
03.06.2025 10:52Marthin :
Martin [msstavby.cz]: Máte to ve svém článku. Navíc jsem to, pokud se nepletu, četl v MSD, ale článek už je plně dostupný jen pro předplatitele.
https://www.msstavby.cz/nove-lauby-x-pivovarska-09-04-2024/
04.06.2025 23:33Martin [msstavby.cz] :
Marthin: V článku v odkazu se nic o nemožnosti vjíždění IZS do pěší zóny nepíše.
05.06.2025 07:10