V místě plánovaného bytového domu A2 se již nachází stavební jáma.
Fotografii zaslal čtenář. Děkujeme!
Plánovaná podoba objektu:

V místě plánovaného bytového domu A2 se již nachází stavební jáma.
Fotografii zaslal čtenář. Děkujeme!
Plánovaná podoba objektu:
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
balde :
nechápu, že pořád vytvářejí nějaký patvar těch bloků a tím pádem v bytech jim vždycky vyjde nějaká šikmá stěna.
11.01.2022 10:41balde :
Jinak pro info v bloku A1 zůstává pouze jeden volný byt, zbytek prodán, nebo rezervován.
https://www.rezidence-novakarolina2.cz/byty
Crazym :
balde: Zajímavé že? Furt se na mě odevšad valí jak se máme špatně a já dodnes ten český ekonomický paradox nedokážu pochopit. Je to jako kdysi za komoušů, v obchodech nic nebylo a všichni to doma měli :-) Dnes jsou obchody plné, všude slyším jak lidi nemají prachy a stejně to opět všichni doma mají. To je nějaký ekonomický zázrak a svět by se měl od nás učit :D
11.01.2022 10:54Pavel :
Když se na přelomu století hledalo využití za těžké peníze rekultivovaného areálu Karoliny, slibovalo se rozšíření živého centra města. Když pomineme dnešní chodníky od tramvaje k Fukušimě, tak v ostatních uličkách na Karolině nemám pocit ani centra města, ani života. Tak jak jsou ulice a bloky uspořádány, nečekám, že by se to ještě mohlo změnit. Děkuji předem za všechny palce dolů.
PetrP :
Pavel: A důvod tohoto žbleptu z hlediska bytového domu A2? 🤔
Pavel :
PetrP: Že prohlubuje periferní charakter lokality, která periférií nemusela být. Ale jestli se vám to líbí, tak prosím.
Tom :
Pavel: Nejsem sice nadšený ani z obchodního centra,ani z domů okolo,ale je třeba přiznat si,že tam chodí hodně lidí,takže tvrzení, že tam není živo se mi nezdá. Připadá mi divné takové to ostravské stěžování si na Karolinu a že centrum je mrtvé. Nejlépe je to vidět u FB skupin o Ostravě,někdy se stydím,co tam Ostravaci o Ostravě píšou.
11.01.2022 22:10Pavel :
Tom: Nevím, jestli mluvíme o tomtéž, ale já jakmile zabočím mezi obytnými domy někam za roh z dohledu obchoďáku, tak zpravidla nevidím živáčka. Kdo miluje klidné bydlení, asi je spokojen, ale živé centrum města to fakt není.
Martin [msstavby.cz] :
A to si počkejte, až vyjde na světlo řešení mezi DOV a Karolinou :o)….
12.01.2022 08:10Mx :
Ono to sice o trochu živější bude po celkové dostavbě. Ano, teď končí život za obchoďákem. Ale je to i tím, že to místo tato část města není průchozí, není tam tudy zatím odkud a kam chodit. Spravit to mohla do budoucna i dokončená, ale (!) jedině i živá a raději pěší a vizuálně atraktivni (!) tepna od náměstí na staré centrum. To se nestalo a podle současné podoby tepny po dostavbě ani nestane nebo jen částečně. Vzniká tam sídlištní tepna s pěknými domy kolem a omezenými partery, nic víc. Toto zůstane velkým dluhem jasných slibů o atraktivním napojení nového náměstí se starým centrem k Smetanovu náměstí, vč dokonce slibovaných uměleckých děl ap. Resp. to provedení bude hodně ošizené = jen ulice. Za mne velká škoda
Mx :
Koukněte na připravované fotky z Plzně, taky chystají svou Karolinu a to provedení pěších zón je neskutečné
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/americka-trida-tesco-ctvrt-inwest-developer-uzemni-rozhodnuti.A211124_638239_plzen-zpravy_vb/foto
12.01.2022 08:53PetrP :
My: A vy věříte, že ty vizualizace budou takto dodrženy??
AC :
Mx:
Ano, to je ten investor, který na Benešově náměstí nic nepostavil, nechal léta chátrat Ostravici a pak se soudil z Ostravou o miliardu. Dobrý příklad .-)
Meechee :
Mx: Aha. Amadeus Real – netřeba víc dodávat. Je mi plzeňáků skoro až líto, když si uvědomím, že budou v centru města za pět let řešit prázdný plac zarostlý náletem, hromadu slibů a hezkých obrázků a politici na radnici žalobu na dvě miliardy za údajně zmařenou investici …
12.01.2022 11:31Mx :
Že je to Amadeus real, jsem si nevšiml. Nicméně jako ukázka, co je atraktivní ulice, pokud se to takto udělá, která přitáhne život, to může posloužit. A nemusí to být ani tak propracované. Na Karolině, proti které jako z principu nic jednostranně nemám, se ta nová ulice do centra tomu ani neblíží, a to je ten problém
12.01.2022 11:42DRJPJR :
Martin [msstavby.cz]: Hele, ty mě děsíš. :D
12.01.2022 18:09Hans :
Mimochodem Plzeň jsem nedávno navštívil a vřele doporučuji, protože přístup k verejnemu prostoru je diametrálně odlišný oproti Ostravě. Žádnou zámkovku a podobné nechutnosti v centru nečekejte :)
13.01.2022 13:30JirkaBUN :
Martin [msstavby.cz]:
13.01.2022 15:57No co, podchodů není nikdy dost. Aspoň ten pod Frýdlantskými mosty nebude nejhnusnější podchod v Ostravě :)
Max :
No co vím tak Amádeus má pěkné projekty.. třeba Bristol, kde dodrželi historické požadavky https://svethospodarstvi.cz/byznys/amadeus-real-dokoncil-rekonstrukci-prazskeho-palace-bristol/, palác Omega v Brně nebo rekonstrukce OD Máj, kde spolupracuje s původními architekty.. Ony ty problémy často dělá také stát…
14.01.2022 08:33Marian Kechlibar :
Crazym:
Projděte se tam večer. Svítí jen málo oken. Řekl bych, že hodně těch bytů je nakoupeno investory odjinud.
14.01.2022 14:41Petr :
Marian Kechlibar: Je to tak. Bydlíme s rodinou v domě E na ulici Na Prádle a polovina bytů je prázdná. Zbytek je rozdělen tak půl na půl mezi českými a korejskými rodinami. Vyrůstal jsem v 7patrovém paneláku v Zábřehu, takže mi chvíli trvalo zvyknout si na poloprázdný barák, ale nakonec to beru jako výhodu. Je tu prostě klid. Když na noc otevřeme okno, i venku je hrobové ticho. Přitom těžíme z toho, že za rohem je Karolina se všemi obchody a službami, které potřebujeme k životu. Jsme docela zvědaví, co bude ve 3 nových komerčních jednotkách v domě A1, které máme přímo za okny. Modlím se za kavárnu, pekárnu, bio potraviny nebo cokoliv jiného, než nehtový salon nebo pátou lékarnu v okolí 300 m.
aggu :
Petr: Už roky se uvádí, že polovina bytů, které se v Česku postaví, je investičních. Tedy přesný údaj ;)
14.01.2022 17:17balde :
Marian Kechlibar: Kdyz si nekdo mysli ze vydela na investici do bytu v Ostrave tak jsem rad.
14.01.2022 18:53aggu :
balde: V Ostravě to ještě jde.
14.01.2022 20:55Mx :
Dovolím si spekulovat o dalších (pouze některých !) faktorech, které by zvýšily živost místa: 1. Další nějaký administrativní objekt nebo úřad ap. (Ne už jen a pouze krásné domy na bydlení). Je to pořád centrum města, nesmí se z toho stát sídliště. V centrech měst to prostě stává a je kolem tak pak přes den četný provoz a živo (vím, mělo by to i svá proti). Nemusí jít o úřad, prostě něco, kam chodí hodně lidí. Organica taky určitě velmi oživí mumrajem lidí i prostor před ní a kolem. 2. Neprůjezdné náměstí – ať mi někdo vysvětlí jednu výhodu přivedení zamýšlené frekventované a smradlavé cesty před trojhalí a přeříznutí náměstí 3. náměstí teď láká pouze maminky s dětmi. Ani si není kam sednout a proč sednout (lavičky, zeleň, vodní prvek atd.) tak jako teď lidé rádi zajdou na nábřeží, i toto náměstí chce atraktivní prvky 4. Zamýšlená cesta znemožní nebo zhorší rohovou kompaktní dostavbu a umocnění dojmu náměstí a jeho určité intimity. 5. Samozřejmě napojení na Dov a jednou v budoucnu snad další zástavba k Dov 6. Partery, kavárny 7. o atraktivitě ulic a jejich provedení snad ani nemluvím – to je základ. Nábřeží ožilo i právě atraktivním provedením detailů
Martin [msstavby.cz] :
AC: To nevylučuje to, že v jiných centrech městech je v městě nové výstavby kvalitnější veřejný prostor.
DRJPJR: Tak podílí se na tom autor mostu chrlícího oheň. A třeba se vrátí tramvaj … :)
17.01.2022 07:46Martin [msstavby.cz] :
K té Plzni. Paluba Hamburk, nový prostor před hlavním nádražím
18.01.2022 07:13https://magazin.aktualne.cz/dobre-zpravy/brana-do-lepsi-plzne-mrtvy-prostor-u-hlavniho-nadrazi-ozivil/r~95df676a73b111ecbc3f0cc47ab5f122/
Alex :
Kultura každodenního prožívání je v Ostravě dlouhodobě na nízké úrovni – vzniklo to z pochopitelných důvodů a nic se na tom nemění.
18.01.2022 15:43Totáčové pokusy s kulturními domy nebo diktovaným podílem veřejných investic do výtvarných děl (leckdy dobře míněné i kvalitně provozované či realizované) šmahem smetl třicet let pěstovaný důraz na konzum.
Očekávat, že v tomto prostředí a atmosféře vznikne vrstva kultivovaných soukromých investorů, osvícených politiků nebo dokonce spontánní občanské pospolitosti (a že tedy budou v Ostravě vznikat kvalitní, zalidněné veřejné prostory) je stejně naivní, jako čekat, že Číňané budou vyhrávat ZOH nebo Katařané MS ve fotbale. I kdyby si za své prachy pořádali příslušné akce každý sudý rok.
Převládající mínění zdejších abonentů, že co nevyřeší prachy, vyřeší ještě více prachů, se podobá paradigmatu balkánských „podnikatelů“ z Kusturicových filmů.
Mx :
Alex: Ostrava je pořád dost velká na to, aby se i tady našlo dost investorů i osvícených politiků, kteří budou aspoň občas přemýšlet a jednat velkoryseji. V tom jsem pořád optimista. A ten pokrok tady určitě v posledních letech je. Bohužel na celém světě trochu funguje “příklady táhnou”. Takže když se podaří postavit krásný dům, je větší šance, že vedle vznikne zase pěkný dům. A v Ostravě dlouho platilo, když je většina okolí průměr, stačí udělat zase průměr. Ale lepší se to podle mne. Taky hraje roli deurbanizované město (3 města v jednom). Takže spousta lidí z Poruby nebo Jihu třeba necítí sounáležitost s centrem a naopak. Jedna z mnoha cest je vsadit postupně krůček po krůčku na kvalitu, ta si vždy zájemce a pozornost přitáhne. Vidím na některých svých známých, jinak ignorantech veřejného prostoru, že o skutečně zajímavé věci se i oni zajímají.
Alex :
Mx:
19.01.2022 10:51Nevím, má-li smysl pokračovat v marné debatě.
Argument, že „…se to lepší“, poslouchám/čtu už 25 let, jako reakci na podnikatelské baroko, na polystyrénem zakrývané režné zdivo, na prkny zatlučené auslágy v centru města…
Nic se nelepší. Kdejaká fasáda, opravená za pár šupů, kdejaký krcálek s kávovarem a zmrzkou z prášku je oslavován jako vítězství civilizace. Směšné.
V Ostravě neexistuje žádný osvícený investor a to mám z první ruky, to mi věřte.
Ekonomika montoven a na ni navázaných subdodavatelů s minimální přidanou hodnotou nemůže vygenerovat nic jiného, než o půl levlu kultivovanější veksláky.
Každému, kdo má nějaké iluze, bych povinně jako terapii ordinoval účast na pár „poradách“ podnikatelsko/politické kliky na úrovni města nebo kraje.
Mx :
Alex: berte jako mou zpětnou vazbu, já zde bývám sice taky poměrně kritický, spíše to nazývám “náročný” ve svých názorech. Ale nezlobte se, Váš postoj je spíše totální frustrace než popis skutečné reality, je to velice “krajní” vyhraněný postoj a realita taková opravdu není. Ale
19.01.2022 18:04Vyjmenovávat pozitivní věci se mi nechce, o které se opírám, bylo by to na dlouho
Alex :
Mx:
19.01.2022 20:22To, co nazýváte totální frustrací, já považuji za pravý obraz reality. Která se, mimochodem, nezmění, nezačne-li otevřená veřejná debata o její povaze a příčinách.
Z vašich pozitivních věcí prosím o jednu, skutečně jednu jedinou pozitivní událost/akci/investici, která by a/ vycházela z imanentních jednoznačně formulovaných priorit veřejné či soukromé autority (a nebyla tedy vyvolána možností přístupu k dotačním zdrojům) b/ kladla si za cíl zvýšit kulturní úroveň každodenní životní zkušenosti významné části obyvatel města.
balde :
taky nechápu, že celá lokalita se nestaví s živým parterem, a když už ne celá lokalita, tak aspoň ulice Důlní a K Šalomounu, které časem naváží na pěší zónu 28 října
19.01.2022 22:34Martin [msstavby.cz] :
Alex: Já musím s atmosférou na poradách města, ale i jiných spolků souhlasit.
Hřebíčkem do rakve asi byl člověk, zaměstnanec Ostravské univerzity, který na jedné akci na podporu oživení města prohlásil :“ A kdo by jako v centru chtěl bydlet?“. Stejný člověk se teď podílí na tvorbě strategického plánu Moravské Ostravy a Přívozu. Kde například v podkladech byly Muraly na domech uvedeny jako strategické projekty pro oživení…
Stejné věci znějí i na poradách přímo města. Buď tam jsou takoví, co nechtějí (respektive nechce se jim) nic měnit. Nebo i extrémy, co prohlásí, že jeho cílem je půl miliónová Ostrava (díky přistěhovalcům z východní Evropy). Přičemž roky plynou a opravdu strategické projekty, které denně využijí tisíce obyvatel, se nedějí.
20.01.2022 15:27DRJPJR :
Martin [msstavby.cz]: V MNOF je to to stejný v malém. Jaká matka, taková dcera…
21.01.2022 19:47