Tunel pod Bohumínskou ulicí v Ostravě

Město Ostrava připravuje výstavbu tunelu pod Bohumínskou ulicí, a to v úseku dlouhém téměř 1,5 kilometru.

Pod zem by měla být svedena veškera tranzitní doprava. Nyní se bude zpracovávat investiční záměr, řekl dnes novinářům primátor Tomáš Macura (ANO).

„Rada města rozhodla o zadání veřejné zakázky, a to o zpracování investičního záměru na zahloubení Bohumínské ulice. Cílem města je skutečně odstranit významnou dopravní bariéru ve městě, která v zásadě zlikvidovala bývalé historické centrum Slezské Ostravy. Chceme ulevit dopravě v tom místě, zejména stáhnout pod zem tranzitní nákladní dopravu, ale určitě i část individuální automobilové dopravy,“ uvedl Macura.

Bohumínská ulice, která je dnes čtyřproudá, by se měla zúžit na dva pruhy, čímž by se podle primátora mohl rozšířit veřejný prostor, především ze strany Slezské Ostravy. „Vytvoří se tam lepší předpoklady i pro nějaké budoucí projekty na břehu řeky Ostravice,“ podotkl Macura.

Investiční záměr by měl být hotov do poloviny příštího roku. Ostrava za něj zaplatí 930.000 korun bez DPH. „Na to postupně navážou další stupně přípravy té stavby. Pochopitelně se jedná o náročnou dopravní stavbu a nelze čekat, že by ta realizace byla dříve než po roce 2020,“ doplnil Macura.

Svedení převážné části dopravy pod zem by mohlo stát okolo dvou miliard korun. Město chce, aby mu s financováním pomohl stát. Zda bude město moci dosáhnout například i na evropské peníze podle primátora není jasné, protože v době chystané výstavby už bude nové plánovací období. Není tedy jasné, jaké projekty bude možné z evropských dotací financovat.

Podobně problematickou bariérou ve městě je podle primátora i Místecká ulice, kde by město v budoucnu rovněž chtělo, aby doprava byla vedena převážně pod zemí. Projekt však podle primátora není zdaleka v takové fázi příprav.

 

zdroj text: patriotmagazin.cz
zdroj vizualizace Česká Televize

Související články


Komentáře

  1. Skeptik :

    … neboť komunální volby se blíží. Ještě zvážíme, zda bude hloubený, ražený či virtuální.

    Thumb up 24 Thumb down 3
  2. Mikša :

    Idea je to prozirava. Jen doufam, ze se Bohuminska zahloubi jeste pred hradem… soucasna situace je docela ostudna :/

    Thumb up 14 Thumb down 1
  3. skelet :

    Skeptik: dle toho co říkal Semerák v Regionech ČT, tak to na mě působilo dojmem, že se bude jednat o tunely hloubené. Ale uvidíme.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Přemek :

    Prodlouženou Mostní v Hrabové proto prosím také vést tunelem, aby nová doprava nezasáhla hlukově ani emisně do zástavby, kudy nová cesta povede.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  5. Skeptik :

    skelet: Pod tankem si umím představit jen ten virtuální.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  6. Davidb :

    Mikša:
    Před hradem (směr do Ostravy) není šance jít do tunelu.
    Jsou tam koleje, tramvaj a Lučina.
    Právě by to v okolí hradu mohlo začít klesat, je to vedeno v náspu).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. rasta :

    spíše volební štěk. Když už na to příjde, tak daleko větší potřeba je u Místecké nebo Rudné. Ale našlo by se několik dalších úseků…

    Thumb up 19 Thumb down 4
  8. Davidb :

    rasta:
    Ano, protože jsou to přetíženější silnice.
    U Bohumínské by mě zajílo, kolik aut, které jedou po Bohumínské jí projíždějí jako transtit- tudíž budou ten tunel využívat?
    Jestli je to do 40%, tak to nemá smysl, protože většina stejně pojede vrchem, aby odbočila přes Sýkorák, na Bazaly a Českobratrskou apod.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  9. Xavier :

    Jako jo, fajn, ale mnohem víc to potřebuje Místecká (a souběžně vedoucí železniční trať).

    Thumb up 15 Thumb down 1
  10. Hynek [msstavby.cz] :

    Davidb: tady semerak v jedne vete rika 90 a pak 95%

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. Infoš :

    Myslím že vzhledem k rovinnosti terénu, poddolování ze strany Slezské Ostravy a možnosti „jít do hloubky“ i s ohledem na řeku, tady jiný než hloubený tunel nepřichází v úvahu. Navíc ražený by vyšel finančně dráž. Ale shoduji se s některými z předchozích příspěvků a nejpravděpodobnější se mi jeví varianta virtuálního tunelu a to doslova. Ony ty studie, analýzy a projekty přece jen něco stojí…

    Thumb up 7 Thumb down 2
  12. Davidb :

    Hynek [msstavby.cz]:
    Jako že 95% dopravy je transit?
    Tak tomu nevěřím.
    Tak 15% aut zajíždí na Sýkorák a tak 50% odbočuje na Českobratrskou a 5% se ztratí v uličkách sídliště.
    To je můj odhad co tam tak jezdím.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  13. Davidb :

    Teď jsem se podíval na kamery na křižovatkách a vlna od Sýkoráku měla 11 aut + autobus.
    Pod Bazaly jich přijelo 6.

    Ale je pravda, že v opačném směru jede o dost víc aut a ty asi transit tvoří.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  14. balde :

    Davidb: má to smysl protože na povrchu budou jen dva pruhy a ne 4 takže mnohem menší bariéra a může tam být 50km/h

    Thumb up 3 Thumb down 0
  15. Permonik :

    Já se nemohu zbavit pocitu, že nejde tak o blaho obyvatel, ale špíše o to že si někdo chce na místě parkoviště „Seidlerovo nábřeží“ postavit domečky za učelem mástného zisku … a vadí mu tam 4 proudovka…

    Thumb up 8 Thumb down 10
  16. thvari :

    Permonik: no tak já bych tam mnohem radši viděl domečky s něčím mastným ziskem než čtyřproudou dálnici. je to centrum města, proboha.

    Thumb up 25 Thumb down 1
  17. Davidb :

    balde:
    To samozřejmě jo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Davidb :

    thvari: Permonik:
    Však to jde na tom nákresu vidět.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. aggu :

    Infoš: Neřekl bych že hloubený tunel je jediná varianta. Záleží na volbě trasy. Bazaly nemají svůj název jen tak. Poklesy terénu vlivem poddolování je dlouhodobě nulové. Větší ale technicky řešitelný problém by mohl být průchod různých historických štol v pravém údolním svahu.
    1.5 km to je délka od mostu u Lučiny až k muglinovské škole. Rozumné. Hlavně úsek od kvazihradu ke Gagarinovu nám. potřebuje překopat jako sůl. A zároveň jemně motivovat/naznačit AT Computers, že by se třeba mohli s tou svou plechovou boudou šoupnout někam jinam.
    A ve výsledku, voilá, najednou máš od kvazihradu kolem Burni až k náměstí JG nové rozvojové území, větší než Karolina. Ještě sehnat hlavního architekta a Ostrava má na příštích sto let vystarané s územím, kde se může centrum rozvíjet.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  20. Skeptik :

    aggu: S vjezdem pod terén na úrovni ul. Těšínské to na Vámi nastiněné řešení nevypadá.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Petr Lesák :

    To je kravina.
    Sice to vypadá dobře, ale stejně tak dobře by měly mít předněji řešené jiné, mnohem frekventovanější ulice ve městě – například Opavská. A pod zem jen v místě křižovatek tak, jak je to například v Paříží (v jednom takovém se ale zabila princezna Diana).
    No je to hezká fantasmagorie, unikátně připravena některému z papalášů, co v té oblasti bydlí, tak hodně štěstí s nezatopením spodní vodou z Ostravice…

    Thumb up 4 Thumb down 7
  22. Xavier :

    Petr Lesák: Ehm, je pravda, že Opavská je vytíženější, nicméně Bohumínská má dvojnásobnou vytíženost, pokud jde o těžká motorová vozidla (http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx), což je poměrně problém, protože právě ta dělají hluk a do centra města se moc nehodí. Opavská už se navíc řeší, ne? (prodloužená Rudná).

    Thumb up 8 Thumb down 0
  23. Michal :

    Bylo by to fajn, ale nevěřím realizaci ani na vteřinu.

    Thumb up 6 Thumb down 4
  24. Permonik :

    thvari: To jako já to bych viděl radši taky. Ale proč to neuvedou jako důvod? Jen v lepším pojetí, třeba důvodem vystavby je rozvoj urbanizce (ted nevím jak to odborně lepé napsát).
    Zatím to je jen 930 000,- bez DPH pro projekční kancelář …

    Thumb up 4 Thumb down 0
  25. aggu :

    Skeptik: Žádné, ani nastíněné řešení ještě neexistuje. To co má Semerák na stole je malůvka.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. MM :

    Já jsem v podstatě pro, ale myslím si, že jsou v současné době důležitější věci. Nevím přesně zda město nebo kraj má pod palcem výstavbu Severního spoje, ale ten mi připadá důležitější. Zkrátka řešit ta místa, která jsou kapacitně přetížena. Vzhledem k tomu, že čas od času Bohumínskou projíždím, tak mi provoz nepřipadá extrémní. Už teď bych byl pro omezení pruhů viz. Hornopolní. Myslím, že by se vůbec nic nestalo. Já si nepamatuji, že bych jel v koloně, nedej bože ve dvou pruzích. Proto si myslím, že takový projekt si může dovolit město, které má již vyřešené hlavní dopravní problémy. Takovým městem bohužel Ostrava není.

    Thumb up 17 Thumb down 1
  27. MM :

    Petr Lesák: Ona víceúrovňová křižovatka na Vodárně měla být už dávno. V územním plánu města je pro tuto stavbu rezerva, konkrétně na straně Mariánskohorské směr Poruba. Opět, být bohatší město (nebo město, které nevyhazuje peníze za nesmysly), tak už to dávno stojí. Podobně to mají řešené Katowice na hlavní trase nebo Vídeň.

    Thumb up 12 Thumb down 2
  28. aggu :

    MM: V tomhle případě nejde ani o to, že je to tam tragické z pohledu dopravy (jako třeba průtah Rudné Vítkovicemi, prodl. Rudná, atd. atd.), ale že je to tam tragické z pohledu urbanismu města. Slezská Ostrava je po tomhle zásahu komunistů už desítky let v komatu. Přitom jseš pár stovek metrů od Masarykova nám….
    Co mě trochu „děsí“ je to, jak asi mají na Útvaru namyšleno i napojení tohohle, snad řešeného, úseku na okolí, kde je jedna další tragédie vedle druhé. Řešit Slezskou jako salám, a neřešit tu obludu u soutoku Lučiny s Ostravicí, neřešit 4-proudový dálniční přivaděč do centra z vesnice Hladnov (který už jednou lehnul, ale byl bohužel resuscitován) atd…
    Ticho. Zajišťování výkonu státní správy na úseku pořizování podkladů musí být strašný záhul… Na město není čas. A nejhorší pro ně musí být, když přijde třeba Pleskot, třeba s čárami v mapě Vítkovic a chce něco kreativně řešit. To musí být na Útvaru na mrtvici.

    Thumb up 13 Thumb down 0
  29. MM :

    aggu: No psal jsem to právě v návaznosti co je tam teď. Most Pionýrů je dalším vředem v centru, ale co se stane zahloubením „tranzitní“ dopravy pod zem? Nic. Ta obluda tam zůstává, vždyť teď se opravuje. Já nechápu proč tu hrůzu neupravili, nesnížili počty pruhů atd. Stejně tak šílené mosty na Českobratrské, které jsme si postavili nedávno. Takové obludy do centra nepatří. No a protože most zůstává, tak zakopání aktuálně lokalitu nijak nepozvedne. Souhlasím s tím, že od řeky po Bohumínskou je to mrtvá zóna, ale není to jen chyba Bohumínské. Je tam prostor pro výstavbu, ale chtělo to řešit komplexně. Odlehčení mostu Pionýrů a zahloubení Bohumínské.

    Thumb up 11 Thumb down 0
  30. jirka :

    tunel v ostrávě a ještě na tomto mistě hahááá se vsadím že ho neudělájí i když byse jích tu pár hodílo tak ostrava nemá tolík peněs a kdoví jestli byse to vubec hodílo ale mít v ostávě aspon jeden tunel či víc by bylo supér

    Thumb up 2 Thumb down 10
  31. Pavel :

    Až se Ostravice rozvodní, zachraň se kdo můžeš. Ochrání Ostrava své tunely líp než Praha svoje metro při povodních? A když se v Praze stavěla Blanka, párkrát se objevila díra v zemi ve Stromovce. V naší hustě poddolované Ostravě se to stane kolikrát?

    Thumb up 3 Thumb down 4
  32. aggu :

    Pavel:
    Za prvé Ostravice se při povodni na PB nepřelívá a druhák neznáme niveletu budoucí cesty. Takže se nejspíš nestane nic nebo se tunel dočasně zavře. Jako všude.
    A pokud se bude tunel hloubit, tak se tam díra na povrchu opravdu objeví ;)
    Bych to nehrotil. Je to teprve ve fázi IZ. Dokud není DÚR není ani známo definitivní trasování…

    Thumb up 3 Thumb down 2
  33. Koudy :

    MM: Můžeme doufat že takto komplexně se u nás opravdu začíná uvažovat. To, že prezentují jenom tunel neznamená, že nechtějí likvidovat i ostatní vředy. Uznávám pořádný nový územní plán by byl lepší volba.

    Druhý problém je, že většina Ostraváků ještě pořád žije v představě, že mají absolutní právo všude zaparkovat a jezdit tam v rychlosti 90 za hodinu. A že chodec je nějaký sr*č navíc. To se potom politici opravdu nebudou příliš prát o to, aby se takový most boural.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  34. Davidb :

    Xavier:
    Mezi Sl. radnicí a Českobratrskou projede 19.221 aut (3.009 + 16.111 + 101) ale dále pokračuje na Bohumín už jen 11.890 (2.028 + 9.788 + 74).
    Asi by to teda smysl mělo.
    Odhadem tedy projíždí 60% aut (67% NA), já tipoval 40%, Semerák 90-95%, což je o hodně větší ústřel.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  35. Xavier :

    Davidb: Zajímavé je, že Semerák takhle střílí od boku, resp. možná i lže, když by ze své funkce měl vědět o sčítání dopravy :-D

    Thumb up 7 Thumb down 0
  36. thvari :

    Xavier: semerák je stejná sorta jako babiš, zeman, klaus, okamura – zjevné lži jsou běžnou součástí jeho politického života. o to víc si pak člověk cení lidí jako primátor Macura, který i když dělá chyby a může spoustu věcí udělat špatně, tak se aspoň chová slušně a neplácne každou blbost, co mu přijde na jazyk

    Thumb up 7 Thumb down 5
  37. rasta :

    Tak tam nejde o žádný tranzit ale o parcely na nábřeží. Že tam půjde jenom obyč dvouproudovka a zbytek pod zem si taky protiřečí. Protože jestli tam postavím byty, popř. komerční prostory-hustota dopravy se opět zvětší. Nemluvě o parkování (v Ostravě velice oblíbené téma, jako v Šanghaji). Každopádně jsem pro znovu zastavění nábřeží a polidštění tohoto břehu.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  38. Danek :

    thvari: Ono kdyby si Semerák nebranil tak uzkostlivě své podnikaní a nebranil ve stavbách v centru..zřejmě tolik negativních reakcí na jeho osobu by nebylo.Za Babiše z půlky a za Zemana
    a Okamuru…díky bohu za ně.

    Thumb up 3 Thumb down 7
  39. Jann :

    Tak jako je to hezké, to určitě bez pochyb a to samé lze říct o zmíněné Místecké ulice. Ale z hlediska priorit je to vedle jak ta jedle. Prioritou by mělo být zahloubení tranzitu v Mariánskohorské ulici od křižovatky s Jirskou ulicí po křižovatku se Sokolskou třídou (tzn. v oblasti Sadu B. Němcové) a zahloubení Rudné ulice od MÚK s Plzeňskou po křižovatku s Místeckou silnicí, kde v dopravě převažuje tranzit, který významným způsobem ovlivňuje kvalitu života a rozvoj dané oblasti a stávající silnice jsou skutečnou bariérou dělící město a jeho obyvatele.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  40. Pavel :

    aggu:
    Aby se voda z řeky dostala do tunelu, není nutné aby se přelila přes nábřežní hráz. Postačí spojené nádoby jménem dešťová kanalizace. Jasně, že ve světě se staví i podmořské tunely apod. Ale jsme v Česku a metro projektované pro přežití atomové války neobstálo při povodních 2002. Ne že by se mi tunely nelíbily, ale na slezskoostravském břehu je poddolované podloží jako málokde jinde a díky tomu se tahle legrácka násobně prodraží.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  41. aldar :

    Tektonický zlom, který jde ze Slezské od krematoria až k radnici je opravdu masivní. Hejbat se to bude pořád.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  42. Martin [msstavby.cz] :

    aldar: Tektonický zlom rozhodně Slezskou Ostravou neprochází.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  43. Crazym :

    Není to žádný kontinentální tektonický zlom ale on opravdu v existuje a prochází podzemím Hladnovského kopce a myslím, že s tím měli problémy například ve staré budově školy a gymnázia na Chittussiho ulici a po výbuchu plynu v sedmdesátémšestém na mostu Pionýrů jim dokonce odpojili plyn, ten zlom jim asi hejbal s trubkama a taky se jím ten plyn mohl šířit ale nejsem geolog :-)
    Ale nedělejte z toho mini hloubeného tunelu zase takovou vědu, tam v těch sedimentech řeky se prostě jen vykope díra, vybetonuje a zase zasype. Uzavřená izolovaná obálka s možností odčerpání možných průniků vody vedle do koryta řeky a ventilací nahoru není nic zase tak složitého na dnešní technologie :-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  44. Rýša :

    thvari: Že semerák je stejná sorta jako babiš, zeman, klaus, okamura – zjevné lži jsou běžnou součástí jeho politického života – s Vámi 100% souhlas, ale na primátora mám poněkud jiný názor, tedy, že za jeho primátorování se vlastně v Ostravě ani toho zas až tak pozitivního nestalo a že vlastně jde radním MOaPu docela na ruku…a osobně si myslím, že tunel pod Bohumínskou je také jen výkřik za skoro milion bez DPH.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  45. aggu :

    aldar: Trochečke bych to upřesnil ;) Žádný „masivní tektonický zlom procházející Slezskou“ kterým něčím „hejbe“ neexistuje ;)
    Slezskou, koneckonců jako každým místem na téhle planetě, prochází bezpočet zlomů a puklin. Žádný opravdu významný tam není. Nejbližší významnější poruchové pásmo cca S-J směru probíhá podél Ostravice. A k němu pár kolmých V-Z poklesů.
    Všechny zlomy se vyskytují až v podloží pokryvných útvarů – kvartérních zemin a třetihorních mořských sedimentů. To podloží tvoří bývalé karbonské pohoří.
    A zrovna těch pokryvných útvarů je v kopci na Slezské docela málo, místy vůbec žádné, a karbonské horniny vystupují až na světlo. Pěkně je to vidět na mapce od Pepy Austa v Dopitově knize o OKR (1997).
    https://imgur.com/a/ZrUoR
    Na mapce jsou vidět modré čáry řek Ostravice a Lučiny, vystupující ze spodního okraje mapy, u jejich soutoku leží kvazihrad. A právě kolem něho na pravém břehu Lučiny jsou zelené fleky – to jsou právě ty karbonské horniny. jdou najít i v korytě Ostravice nad Sýkorákem.
    Tektonické linie (ty větší) jsou v mapě zobrazené jako tmavé linie.
    Pro zvídavé dítka jsem přiložil i řez. Jde z bodu A (někde u Odry) směrem na východ přes centrum města na Slezskou. Koryto Ostravice je tam vidět jako drobný důlek vlevo od 3 červené svislé čáry zleva, které znázorňuje okraj dobývacího prostoru Přívoz (tzn. pod svahem Slezské).
    Tunely se běžně staví v mnohem horších podmínkách, v mnohem hůře prozkoumaných oblastech. Ostrava je profaraná jako málo kde. O starých chodbách se ví, a lze se na to připravit.
    A pokud by se pouze hloubilo, bude to spíš obyčejná zemařina.
    Pro mě je důležité hlavně to, že se konečně našel primátor, který o historických problémech města ví, ma vůli je řešit a neřeší, že to je úkol na 2-3 volební období. Tohle v Česku není obvyklé chování politika. Klobouček.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  46. nototo :

    Hlavním problémem je ta estakáda u hradu, tu by měl Semerák řešit prvotně, ne tunel, který bude právě v tomto místě ústit. Jestli chce pan S. tak moc omezit tranzit, tak ať zakáže po Bohumínské těžkou dopravu, zúží silnici na dva pruhy, vysází stromy a opraví chodníky a ten kus čtyřproudkovky od Karoliny po Sl. radnici prostě zboří, silná doprava tam nikdy nebyla a je to opravdu smutné chodit k hradu pod takovým vředem. Řešení by to bylo levnější, velmi rychlé a s větším estetickým efektem. Namísto toho se ale podporuje konzervace mostu Pionýrů, u kterého už i bývalý režim pochyboval, zda není naddimenzovaný, a čeká se, že tunel na 1 500 m něčemu pomůže. Myslím, že pan S. by se měl angažovat nejvíce u Místecké a tam se co nejvíce starat, ať to fičí pod zem ve čtyřproudové variantě už od Cihelní u lávky, kde je dnes zcela mrtvo. A nejlépe by bylo, kdyby to ústilo až někdy u Pohraniční, jinak se to město nikdy plně nepropojí. Namísto toho nám pan S. tvrdí, že se u Místecké nic ještě zajímavého neděje, přitom to není pravda, ale chápu, že to jde za horizont Semerákova vol. období, takže je lepší pocucat rozpočet na projekt stavby, která bude v praxi stejně k ničemu. Stavět cestu pod cestou, to je opravdu zlepšení stavu…

    Thumb up 7 Thumb down 2
  47. Skeptik :

    aggu: Pokud si pamatuju, ještě před deseti léty byly vzhledem k nespojitým přetvořením v okolí vydávány báňské podmínky pro III. skupinu stavenišť. Deformace se ustálily, ale nemůže změna napětí znovu iniciovat obdobné posuny? Rýhu hloubky cca 10 m v patě svahu s okolním zvodněním za banalitu také nepovažuju. Ačkoli laik, svůj klobouček ponechávám na hlavě.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  48. aggu :

    Skeptik: Kromě prezentace 2 politiků, z nichž jen 1 považuju za důvěryhodného, není o stavbě známo nic, projekt je ve fázi IZ, resp. ještě před ním.
    V případě hloubeného tunelu lze tak nějak automaticky předpokládat, že stavební jáma bude staticky zajištěná ;)
    Přítoky do jámy budou záviset hlavně od průběhu trasy, dále třeba na vzdálenosti od řeky, průchodu starými důlními díly/starými zásypy, poruchovými pásmy (v případě trasy zahloubené do svahu), atd atd.
    Co se důlních podmínek týče, pro předběžné nahlédnutí je k dispozici mapová aplikace Krajského úřadu:
    http://geoportal.msk.cz/Html5Viewer/?viewer=geologie&LayerTheme=0
    Celý přepokládaný prostor stavby má tuto charakteristiku:
    „Kód pásma M
    M – Plocha bez podmínek zajištění stavby proti účinkům poddolování
    Generální závazné stanovisko krajského úřadu k dané ploše je uloženo na stavebním úřadě. Povinnost žadatele doložit závazné stanovisko je tímto předem splněna.“

    Thumb up 0 Thumb down 0
  49. Skeptik :

    Trochu odbočím. Psalo se zde o několika podzemních parkovištích – u Městské nemocnice, pod Alšovým náměstím, pod Černou kostkou. Opravdu nevím, jak daleko jsou tyto záměry. Nicméně si myslím, že nejprve by bylo potřeba důsledně zvládnout jednodušší věci.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  50. rasta :

    Skeptik: parkoviště u Městské nemocnice má být nadzemní v parkovacím domě. Knihovna je projekt Moravskoslezského kraje a ten, pokud ho neproškrtá obsahuje i podzemní parking. Je to teda ucelený projekt.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  51. Crazym :

    Zajímalo by mě co za tím tak častým prezentováním je, jestli masírka nebo záslužná práce sedmé velmoci :-) https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/ostrava-chce-predejit-dopravnimu-kolapsu-postavi-tunely-20171216.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  52. Tomas T. :

    rasta: Podzemní parkoviště neni součástí projektu černné kostky. Pokud se to bude dělat, tak kraj bude dělat pouze knihovnu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.