Trolejbusová trať Dědičná – Michálkovická

Dopravní podnik Ostrava plánuje vybudovat trakční vedení na stávající trolejbusové trati, kde jsou v současnosti využívány parciální trolejbusy.

Možný důvod vybudování trakčního vedení popsal web mhd-ostrava.cz:

V souvislosti se zaváděním provozu parciálních trolejbusů došlo od 4. 3. 2018 k převedení poloviny spojů linky č. 106 mimo zastávku Stadion Bazaly a Jaklovecká nově přes zastávky Kamenec, Bazaly a Všehrdův sad. Trolejbusy tak mezi zastávkami Bazaly a Revírní bratrská pokladna využívaly jízdy na baterie v úseku, kde byla původně vedena výše uvedená trolejbusová trať. K lince č. 106 se následně od 1. 3. 2020 přidala i noční linka č. 113. Od 4. 9. 2023 jsou pak uvedeným úsekem vedeny všechny spoje linky č. 106, což znamená, že pro krátký dvouzastávkový úsek musí být tyto vedeny v režimu na baterie.

Bylo tedy jen otázkou času, zdali nedojde na straně Dopravního podniku Ostrava a.s. k propočtu nákladů na provoz parciálních trolejbusů v uvedeném místě ve vztahu k možnosti vybudování staronové trolejbusové trati.

Předmět veřejné zakázky:

Předmětem veřejné zakázky je vyhotovení projektové dokumentace pro vydání povolení stavby a dále pro provádění stavby trolejbusové trati, včetně oceněného i neoceněného soupisu prací, pro stavbu „PD – Trolejbusová trať Dědičná – Michálkovická“.
Předmětem plnění je rovněž inženýrská činnost spojená s vydáním příslušného (ných) povolení pro realizaci stavby.

Stavba nové trolejbusové trati se nachází v zastavěné části Ostravy v Moravskoslezském kraji, katastrální území Slezská Ostrava – na ulicích Dědičná, Michálkovická, Českobratrská. Dotčené území je situováno na Michálkovické ulici pod tréninkovým hřištěm Bazaly.

Stavba trolejbusové trati je realizována na stávajících komunikacích, kde je dnes provozována 1 trolejbusová linka pomocí parciálních trolejbusů. Pro plnohodnotný trolejbusový provoz bude nad příslušné jízdní pruhy pověšeno nové trolejbusové trolejové vedení v obou jízdních směrech s novými trakčními stožáry a pro napájení bude přivedena nová trakční kabeláž ve stávajících i nových trasách. Napájení bude ze stávající trakční měnírny DPO č. X. – „Slezská“ na ulici Bohumínská.

Stavba “ Trolejbusová trať  Dědičná – Michálkovická“ bude určená pro provozování městské trolejbusové dráhy. Dvoustopé trolejbusové trolejové vedení v délce cca 750m bude napojeno na stávající síť trolejbusového trolejového vedení na trolejbusové smyčce ulice Dědičná – pod mosty Českobratrská včetně úprav trolejbusové smyčky. Nová trolejbusová trať dále bude vést po Michálkovické ulici a na křižovatce s Českobratrskou bude napojením na stávající trať ukončena.

pramen: profily.proebiz.com

Související články


Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.