Město Ostrava připravuje revitalizaci Náměstí Republiky v centru města. Velmi nešťastně připravený záměr vstupuje do fáze společného řízení.
Na záměr rekonstrukce tramvajových nástupišť Náměstí Republiky a přilehlých podchodů má nejeden úhel pohledů. První je ten, že v současném stavu nepůsobí celé lokalita jako přívětivé místo. Podchod je z větší části posprejovaný. Konstrukce jsou často degradované a na hranici životnosti. Kromě zatékání se do mostních konstrukcí dostávající také odpadky, které jsou vidět na podhledech. Z tohoto pohledu je rekonstrukce více než vítána a opodstatněná a nelze proti záměru jako takovému nic namítat.
Druhý pohled je ten, že tramvajové nástupiště Náměstí Republiky s přilehlým podchodem neexistují ve vzduchoprázdnu a vyvolané stavební úpravy by měly reflektovat okolí, ve kterém se záměr nachází. A co je podstatnější, stavební úpravy by měly být globálně uživatelský přívětivé. Pokud má být důležitá pěší trasa (tvořena podchodem) z větší části zaslepena, měly by tomu odpovídat i úpravy na povrchu, kam se nově přesunou tisíce lidí.
Ostrava před Vánoci, snad asi v domnění dárku pro občany, vydala tiskovou zprávu záměru Revitalizace Náměstí Republiky. Ta má dle textu začít v roce 2025. Zadavateli veřejné zakázky jsou statutární město Ostrava, Dopravní podnik Ostrava a.s. a Správa silnic Moravskoslezského kraje. Ani jeden ze subjektů však zatím zakázku na svém profilu zadavatele nezveřejnil (poslední úpravy textu proběhly 27. prosince).
O to je situace zajímavější… Jelikož teprve 11. prosince bylo zahájeno společného řízení o povolení stavby a povolení odstranění stavby (Přestavba tramvajové trati včetně podchodů „Revitalizace Náměstí Republiky“). Zadávat veřejnou zakázku na výběr dodavatele stavby, když záměr zatím nemá pravomocné povolení stavby, je poměrně nešťastné.
Historie příprav rekonstrukce
Více jak 12 let se mluví o rekonstrukci celé lokality. Roky se pracovalo s myšlenkou vybudování okružní křižovatky a rekonstrukci celé oblasti. Již od začátku okružní křižovatka v těchto místech nebyla z technických důvodů realizovatelná. Město, hlavně bývalé vedení z řad odejitých členů Hnutí ANO, se však dlouho této myšlenky drželo.

V roce 2021 získala Ostrava územní rozhodnutí pro zrušení třetího nástupiště tramvajových zastávek (krajní nástupiště směr Poruba) a úpravu výstupu na severní část Ústředního autobusového nádraží. S okružní křižovatkou se již z pochopitelných důvodů nepočítalo.
Současně bylo z dokumentace patrné rušení části podchodu směrem k obchodnímu centru Karolína (Kaufland) a jednoho ze dvou výstupu na Ústřední autobusové nádraží. Vyústění pod ulicí Vítkovická by zůstalo. Uzavření části by proběhlo podle stejného scénáře jako v roce 2005. Obrazně by se přidala další stěna s dveřmi, jelikož část podchodu je již v dnešní době zaslepena. Podchod by se „schoval“. Dnes podchodem projde více jak 10 000 lidí.
V lednu roku 2023 pak město Ostrava uzavřelo dodatek příkazní smlouvy a smlouvy o dílo se společností AFRY CZ s.r.o. na řešení i okolí podchodu a Frýdlantských mostů.




Jenže i když se Ostrava snaží tvářit, že má potřebné peníze na všechny prezentované záměry, opak je pravdou. Revitalizace celého prostoru je nákladná akce, která by se blížila k vyšším stovkám miliónů, ne-li miliard korun. Vyskytla se však možnost spolufinancování projektu formou dotace. Dotaci je však možné získat na existující projekt nebo projekt, který by se stihl připravit. Tudíž na původní verzi záměru z roku 2021, která řeší pouze vymezenou část tramvajových nástupišť, podchodu včetně jeho zaslepení a úpravu jednoho výstupu.
Stav ke konci roku 2024
Z původních smělých plánů na vznik velké okružní křižovatky, komplexní přestavby Ústředního autobusového nádraží, či celkové revitalizaci prostoru zbylo pouhé minimum. Jaký je aktuální navrhovaný stav si můžeme přečíst v následujících dokumentech. Záměr totiž aktuálně prochází společným řízením a dokumentace popisuje plánované stavební objekty.
Musíme ještě podotknout, že je absolutně zarážející nejen přístup města, které lokalitu neřešilo formou soutěže (urbanistické, architektonické, dopravní…) a celý záměr směrem k veřejnosti prakticky nekomentuje. Ale zároveň pasivita občanské společnosti, které se v jiných projektech angažuje významně.
Úvodem shrnutí nejdůležitějších bodů záměru:
- zrušení druhého tramvajového nástupiště směr Poruba (prostor po nástupišti zůstane bez využití)
- rekonstrukce zbylých tramvajových nástupišť včetně přístřešků
- zkrácení podchodu pouze na úsek pod Frýdlantskými mosty (ze směru od Ústředního autobusového nádraží tak zbyde pouze jeden nevyhovující přístup k tramvajovým nástupištím)
- úprava vjezdu na Ústřední autobusové nádraží (ÚAN)
Přehled rozsahu jednotlivých stavebních objektů



Výstřižky dokumentace k jednotlivým zajímavým stavebním objektům.


Rušení tramvajové koleje

Současný stav podchodu jsme publikovali v článku Frýdlantské mosty – současný stav z března roku 2023.
Plánované nové stavební objekty


Podchod směrem k točně trolejbusů

Ve výstřižku se dočteme, že bude obnoven travertinový obklad.


Podchody k tramvajovým zastávkám




K této části projektu byla městem Ostrava zveřejněna i vizualizace.

Výstupní objekt směr Ústřední autobusové nádraží


Kvůli umístění travelátoru (pohyblivý chodník) do výstupu podchodu směr ÚAN bude vyvoláno přemístění stávajících stanovišť autobusové dopravy. Ty budou umístěny více východněji. Nové umístění nástupišť je patrné z dokumentace a z vyznačení stání pro autobusy. Posunutím však dojde, pokud v dokumentaci nechybí, k odstranění odstavné plochy pro autobusy, které se zde nyní nachází.


Tramvajové nástupiště
Tramvajové nástupiště budou nově přístupné travelátory a jedním výtahem. Tím, že zde bude výtah ústit pouze na severní nástupiště směr Poruba/Jih, bude na konci nástupišť realizován úrovňový přechod mezi jednotlivými nástupišti.



Bude zajímavé vidět finální stav realizace a porovnat ji s vizualizacemi.


Návaznost na okolí a pěší vazby
Město prezentuje záměr i hesly jako „zajištění bezpečnosti chodců“. Ostrava se může snažit sebevíc, ale vlastně to říká to, že neumí tento důležitý přestupní uzel uchránit před vandalismem a kriminalitou. Zruší jedinou „suchou“ spojnici chodců mezi Ústředním autobusovým nádražím, obchodním centrem Karolína a přestupním uzlem. Místo řešení podstaty problému, se jednotlivé části doslova zaslepují.
Že je rušení podchodu, bez adekvátních úprav na povrchu nevhodné, je patrné i z průběžných jednání.

Stavebními úpravami bude omezen přístup na nástupiště hned ze čtyř směrů. Kompletně bude zrušen východní přístup od ulice Místecké. Bude zaslepen přístup z chodníku vedoucího po mostech na ulici 28.října přes ulici Místeckou (vytvoření nového slepého místa). A dojde ke zrušení již výše zmíněných výstupu z podchodu u obchodního centra Karolína a na Ústřední autobusovém nádraží.
Rušené přístupy jsou na snímku vyznačeny

Jak bude podchod upraven můžete vidět na neoficiálním grafickém znázornění nových konstrukcí a zaslepení větší části podpovrchové stavby.
Autor znázornění: Lukáš Gliniarczyk


Podívejme se také, kam budou chodci z podchodu převedeni. Pěší návaznosti jsou již od přestavby ÚANu do současné podoby řešeny špatně. Veřejné správě to však očividně dlouhodobě nevadí. Rušení podchodu by bylo akceptovatelné v případě, že by bylo komplexně řešeno území i na povrchu. Což nebude.





Likvidace uměleckých děl
V dokumentu ke stavebnímu řízení se dočteme , že v atriu dojde k demolici vodorovné části uměleckého díla Skalní průrva / Fontána, které není považováno za umělecké dílo. Jedná se však o nedílnou součást díla, jelikož v původním stavu dílo fungovalo jako vodní prvek. V podchodu a jeho okolí se nachází více uměleckých děl. O nich se však dokument nezmiňuje.
Současný stav umělecké plastiky Skalní průrva / Fontána od Otty Ciencialy z období let 1982–1986.

Původní podoba díla
pramen: ostravskesochy.cz

Umělecké dílo Květ od Pavla Chráska

Uhelné sloje od autorů Aleše Vašíčka, Jaroslava Matouše a Miloslava Koukolíka. Dílo původně obsahovalo i text, byť zatížen dobovou propagandou. K dnešním dnům však text chybí a jede rozpoznat, že se jedná o umělecké dílo.
pramen: sochyamesta.cz


Sluneční hodiny (Otto Cienciala – hlavní autor, Miloslav Koukolík architekt) se nacházely v odpočinkové ploše při západním vyústěním podchodu. Zrušeno v roce 2008 při realizaci výstavby administrativní budovy. Na historickém snímku můžeme vidět, jak byl celý prostor řešen velkoryse, nadčasově a z kvalitních materiálů. Nelze se tedy divit tomu, že se celému podchodu přezdívalo „Ostravské metro“.
S jistotou se dá také říct, že stavba Frýdlantských mostů je jednou z posledních velkolepých staveb veřejné dopravy. Následné realizace redukce Ústředního autobusového nádraží, výstavba terminálu Hranečník a Dubina jsou toho dokladem a bolestivým potvrzením.
Autor: Petr Sikula, 1986–1987,
Pramen: sochyamesta.cz

Vstup do podchodu pod Frýdlantskými mosty u křižovatky ulic 28.října a Vítkovická.
Autor: Petr Sikula, 1986–1987, © archiv Petra Sikuly / pictory.cz / panelova.cz

Frýdlantské mosty jsou jedním z největších přestupních uzlů hromadné dopravy v celé Ostravě. Na jednom místě se kříží tramvajová, autobusová (městské, příměstské a dálkové spoje), trolejbusová a železniční doprava (vlakové stanice Ostrava-střed a Ostrava-Stodolní. Různých linek dopravy je zde více jak sto. Současné plány města však unikátnost střetu druhů dopravy opomíjejí a nevyužívají. Samotný podchod je pak jako horký brambor přehozen na další generace. Projekt za téměř půl miliardy Kč ( 370 317 217 Kč bez DPH) by však přeci měl přinést zlepšení, ne…?
Nejstarší část podchodu
Nejstarší část podchodu se nachází pod ulici Senovážnou, tedy v poměrně krátké délce. Tato část podchodu je od zbylé části založena v menší hloubce pod terénem. V místě konečné trolejbusů (provizorní řešení, které zůstalo do dnešní doby) můžeme vidět přístřešky zakrývající vstupy do podchodu. Přístřešky se dochovaly do dnešní doby.


V podchodě si původní části všimneme také tak, že úroveň podlahy je oproti zbytku podchodu vyšší. Respektive mělčeji založena.
Pohled k novější části podchodu

Pohled k výstupům z podchodu v místě trolejbusové smyčky. Za povšimnutí také stojí fakt, že v těchto místech prakticky nedochází k zatékání či jiným poruchám.


Zaslepený podchod
K prodloužení podchodu došlo až s výstavbou Frýdlantských mostů a Ústředního autobusového nádraží. Stavba to byla na tehdejší dobu velmi nákladná. V přepočtu do dnešní doby v řádech několika miliard korun. Od samotného počátku však byla doprovázena stavebně technickými problémy, které se nepodařily vyřešit do dnešní doby. Mnohé z nich pramení z geologie podloží.
Lokalita, kde se Frýdlantské mosty nachází, byly křižovatkou cest po stovky let. Jak můžeme vidět na mapě z roku 1836.

Ale zpět k podchodu. Protažení proběhlo téměř pod celou délkou Ústředního autobusového nádraží. Dnes zde na větší části nejdeme parkoviště přilehlého obchodního centra. Některé prameny uvádějí, že podchod byl původně plánován až k železniční stanici Ostrava-střed.
Letecký snímek z roku 1998

Při stavbě obchodního centra byly změněny výstupy z podchodů a poslední výstup se nachází na začátku obchodního centra.
Letecký snímek z roku 2005

Co se stalo s částí, která vedla dále pod Ústředním autobusovým nádražím? Nic. Zůstala. Stále se nějak udržuje. Měří se v ní koncentrace metanu apod. Jen je veřejnosti uzavřena a schovaná za touto stěnou s dveřmi, kterými se do uzavřené části podchodu dostanete.

Architektonicko-stavební řešení
Období socialismu je příznačné tím, že významná část dopravních a veřejných staveb byla stavěna na obdiv. Používaly se kvalitní a drahé materiály. Důraz na monumentálnost hraničící s monstrózností. Součástí byla umělecká díla (stanice metra v Praze, Nuselský most, Kongresové centrum apod.). Jinak tomu není ani v případě podchodu pod Frýdlantskými mosty.
Dnešní podoba je otřesná reflektující neřešení stavebně technických problémů. Špatně realizovanými konstrukcemi s vadami, které nebyly nikdy odstraněny. Nevhodnými stavebními úpravami v průběhu let.
Podíváme-li se však pod všechny nánosy nečistot a všemožné graffity, uvidíme na podlaze Benátskou dlažbu, v té době používanou ve významných budovách. Na stěnách, v místech kde zbyl, je z velké části použit kvalitní travertinový obklad. Masivní sloupy vynášející mostovku a nástupiště jsou odlehčeny žlutou barvou. Samotné architektonické pojetí stavby odpovídá brutalistním tendencím té doby, které najdeme všude po Evropě.
Kvalitní dlažba prakticky oku chodce uniká a je nenápadná



Obklady stěn jsou v mnohých částech z kamene. Travertinu.


Masivní sloupy, vytvářející zajímavou architektonickou kompozici jsou natřeny odlehčující žlutou barvou.




V zadní části podchodu najdeme i zbytky zajímavých přepážek u veřejného telefonu.

Nachází se zde i bar Metro

Prostor podchodu volně přechází do venkovního veřejného prostoru a vytváří tak zajímavý kontrast. Z exteriéru je rovněž patrná masivní brutalistní konstrukce mostů.




Komerční a kulturní potenciál
Frýdlantské mosty a jeho podchod nejsou stavbou až tak ojedinělou. Kombinace preference automobilismu a brutalistního ztvárnění staveb dala tak vzniknout mnoha obdobným stavbám. Jako nejvíce vzhledové podobný se jeví podchod pod ulicí Messedamm u berlínského kongresového centra.
Stavba je rovněž tvořena masivními sloupy vynášející stropní konstrukce. Namísto barvy je zde použit světle oranžový keramický obklad. Namísto špinavého podchodu bylo využito potenciálu místa a prostor se stal útočištěm pro filmaře (Why an underpass in Berlin is Hollywood’s biggest breakout star), umělce. Natáčí se zde videoklipy nebo fotí reklamní kampaně.



V roce 2017 byl podchod dokonce na plakátech filmového festivalu Berlinale.
Využijeme potenciálu autentického místa i v Ostravě?

pramen vizualizace: FB Ostrava!!! – oficiální stránky
pramen dokumenty: Úřední deska / moap.cz

Mx :
Čistě z pohledu estetického, fascinuje mě kvalita a zajímavost provedení (resp. ztvárnění) v osmdesátých letech, to už se dneska moc nevidí. Většinou se razí přílišná jednoduchost a prostota. Jinak ty nadchody vypadají moc pěkně vč. dlažeb, ale nikde v žádných médiích není nějaký celkový letecký pohled nebo pohled z vozovky okolo. A taky mě je opět děsí ty nejasné svítivé nablýskané barvičky a použité materiály (?) na odfláknuté vizualizaci (jaké budou použity materiály či barvy?). Prostor ke kreativitě ve finálním řešení a v tomto ohledu nejasný záměr výsledek.
Pat :
Snad si nemyslíte , že když se něco takového povedlo v Berlíně , tak že by se to zaručeně povedlo i tady .. tato stavba není a nikdy nebyla ničím zajímavá , je to odporné a špatně řešené místo . Myslím , že ty pozitiva hledáte na sílu , žádná tam nejsou ..
Nejlepší řešení bylo celé ty mosty zbourat a postavit znovu .
Patrik :
Fascinuje mě, jak ten vstup do podchodu byl kdysi nádherný. Škoda, kam jsme se dostali.
Tom :
Již v polovině 90. let byly materiály poničeny. Vstup v místě dnešního Tieta ztratil estetické kvality, pra depodobne chyběla údržba a kvalita provedení i materiálů nebyla ideální. Největší škoda je uměleckých prvků, zejména proskleného atria.
aldik :
Wtf? Proč se některé výstupy z podchodu ruší? Cítím z toho, že si chtějí po rekonstrukci akorát usnadnit práci s hlídáním- méně prostoru pod pod zemí kde se můžou scházet pochybné individua znamená méně práce i pro MP, případně ochranku (a více času na vybírání pokut od špatně zaparkovaných aut :-D).
A co se týče rekonstrukce- vizualizace vypadá pěkně, ale mám obavy aby se pak tradičně nezapomnělo na běžnou údržbu a za pár let to bude vypadat jako ted.
Vítek :
Řeší to firma z Prahy, povoluje stavební úřad také v Praze. Navazuje to asi na povedené cyklopruhy na mostech a úpravy u hotelu Palace😀. Celé plány v lokalitě včetně prodloužení Místecké nic nezlepšují, ale zhoršují.
PetrK :
Existuje nějaká koncepce dopravy v tomto místě? Karolina je špunt už teď a bude to jen horší, jak se neustále rozrůstá…
Cihelní přestane být bariérou díky dostavbě D56 – pořádnou přestavbou nám. Republiky se mohlo dosáhnout výrazného zlepšení celého toho zakletého místa, ale bohužel, tenhle vřed jen přemalujeme a budeme si ho dalších 30 let hýčkat.
Crazym :
Tak náhoda tomu dala a já dnes musel absolvovat tuhle trasu pěšky https://mapy.cz/s/celeburoja a ocitl jsem se po desetiletích v těch „strašných“ podchodech, protože já tam naposledy šel kromě kdysi pár přestupů z tramvaje na tramvaj když tam byl ještě funkční původní ÚAN. Ano, ten prostor není nijak nádherný ale je naprosto funkční. Je sice těmi kretény se spreji nechutně vyzdoben ale všude samá kamera, celkem čisto a normálně pohybující se lidé. Nechápu proč z toho lidi dělají furt drama. A co mě dostalo byla ta část co jsem nikdy neviděl a ani jsem nevěděl, že to tam vypadá tak dobře a jak dlouho to tam je https://screenshot.cz/ZG/ZGCN4/p1140152.jpg
Za mě, zbytečné drama, kdysi nepříjemné přestupy a lítání nahoru a dolů vyřešily zastávky na Karolině a do těch taky budou nesmyslně cpát prachy jako kdyby tady nebyly důležitější věci k řešení.
Otec Fura :
Nápověda pro poutníka vědomosti chtivého
30.12.2024 19:46podchod jenž uzvařen být má
v rukách soukromníka
nikoli města samého
Uhelný Baron :
Já jsem toho názoru, že zmodernizovat zastávky a obecně přidání eskalátorů výtahů a pak spíše údržba samotných Frýdlantských mostů s přidáním moderních prvků by bylo daleko lepší řešení.
30.12.2024 20:16David :
a nějaké řešení k propojení nádraží Ostrava-Střed? Stejně tak k ÚANu budou i v této části podchodu travelátory?
30.12.2024 23:43A proč už tam nejsou navrženy eskalátory, mě příjdou ty travelátory dost úzké na to jaký tam je ruch…. Celé mi to příjde jako nějaká rychlovka, najednou to jde zajímavé :)
Ilona Rozehnalová :
Ráda bych k poznámce v textu o občanské společnosti podotkla, že i autoři článku, stejně jako čtenáři tohoto serveru jsou občanská společnost a mají možnost vyvinout ohledně Náměstí Republiky občanskou aktivitu – oslovit Mappu, udělat debatu, udělat protest, jít na zastupitelstvo, napsat dopis na město atd. Nebo autoři webu nejsou občanská společnost? Když o tématu tolik víte a máte na to odbornost, proč jste vy jako občané Ostravy pasivní? Čekáte na to, že tuto práci udělá někdo za vás? Kdyby měla Ostrava několik spolků a aspoň stovku aktivních občanů, tak by vypadala úplně jinak. Bohužel realita je jiná. Proto tady dost věcí nejde a nebude. Pokud to bude pořád jen hrstka lidí, tak nemůžete čekat, že ta hrstka bude schopna postihnout tolik témat a věnovat se jim třeba tak, jako jsme se teď věnovali Bauhausu, hlavnímu nádraží, a nebo předtím jatkám, Ostravici, Černé kostce či architektonickým soutěžím. To není v silách hrstky lidí. Napsat článek a zkritizovat město je jedna věc, potřebná, samozřejmě, ale následně se postavit za dané téma a věnovat mu energii třeba několik měsíců, spíše však let, je věc druhá, mnohdy potřebnější. Když si občané města v článku stěžují, že je občanská veřejnost pasivní, je to podle mě pláč na vlastním hrobě.
Roman :
Ilona Rozehnalová: Ilono, vy potrefena huso….. Dlouhodobe sleduji vasi altivitu, kdy se snazite pusobit jako osviceny obcan mesta, ktery kafra do kazdeho tematu a projektu, na kterem ma osobni zajem.
Vasimi prateli se stalo byvale vedeni mesta, kdy jste nejen tolerovala neskutecne preslapy, ale zaroven branila i nesmyslne projekty. Vase vedoma slepota vuci nekterym vecem je az zarazejici. Vase vypady kvuli tomuto webu, snad protoze informuji o problemech Jatek, jsou jiz vsem zname.
Patrim meti ctenare jiz od dob, kdy web fungoval jeste na platforme blog. Jsem rad, ze v MSK se nachazi aspon nejaky web, ktery dlouhodobe a bez PR omacek verejne spravy informuje o projektech v kraji. Dostava tak aktualni informace mezi masu lidi a vyznamne deni popularizuje, coz vy musite dobre vedet.
Vice objektivity do noveho roku!
Vítek :
Otec Fury: je škoda, že město tuto podstatnou informací nesdělilo včetně jeho stanoviska a průběhu jednání.
31.12.2024 12:09Lukáš G :
Otec Fura: Upozorním, že úprava vjezdu na ÚAN od Vítkovické ulice proběhne na pozemku soukromého vlastníka.
31.12.2024 12:27Lukáš G :
Otec Fura: Upozorním, že úprava vjezdu na ÚAN od Vítkovické ulice proběhne na pozemku soukromého vlastníka.
31.12.2024 12:27Lukáš G :
Pat: Když už plivete jedovatou slinu, mohl byste se rozepsat konkrétně, proč je podle vás toto místo „odporně a špatně řešené“. Podle dostupných zpráv jsou mosty z naprosté většiny po technické stránce zcela v pořádku, problém je samozřejmě zanedbávána údržba a také 35 let neřešení zatékání. Možná by stálo za to si přečíst něco z dobových dokumentů, které se zabývají řešením dopravní problematiky tohoto uzlu.
Lukáš G :
David: V rámci přestavby podchodu nebyla provedena žádná studie širších vztahů nebo návaznosti (ačkoliv v zápisech z jednání na to někteří upozorňoval). Ze zastávek se již podél Místecké na Karolinu/nádraží nedostanete, budete muset vylézt novým výstupem na ÚANu a pak se trmácet přes celý ÚAN…
Ilona Rozehnalová :
Roman: Dobrý den, byla bych ráda, kdybyste svou aktivitu přetavil do aktivního občanství, stejně jako další zde diskutující. Ostravě by to velmi prospělo. Lépe by se nám taky s těmi, kdo získají konkrétní osobní zkušenost s tím, jak vypadá aktivní práce pro město a kritika politiků, diskutovalo o tom, kdo co toleruje a kdo dělá jaké přešlapy. Myslím si, že je problém, že s tímto většina lidí zkušenost nemá a neumějí si představit, jak taková práce vypadá a co obnáší.
31.12.2024 14:24U webu MSStavby mi nevadí, že informují o problémech u jatek, ale kritizuji, jakým způsobem to udělali, včetně bulvárního titulku a „opomenutí“ zmínění informace, že město uplatnilo na závady reklamaci. Dostatečně jsem tehdy ve svém příspěvku uvedla, proč to vnímám jako problém. Je to věcná a konkrétní kritika, úhel pohledu na to, jakým způsobem server některé informace zveřejňuje. Majitelé webu i někteří čtenáři mne tu také kritizují, i na sítích, a já to respektuji, pokud nejde o lži nebo urážlivá tvrzení – je to součást diskuse.
Co se týče Náměstí Republiky a jejich poznámky, že občanská veřejnost je pasivní, mohli autoři článku konfrontovat vedení města alespoň na sítích, když už chtějí, aby se mu věnovali občané. Také jsou občané, ostatně konfrontují poslední měsíce skrze svůj profil na X primátora opakovaně kvůli dlažbě u Karoliny nebo dočasnému wc na vánočních trzích, čekala bych tedy, že energii vloží i do mnohem důležitějšího tématu, jakým je pro ně Náměstí Republiky. Protože, a můžete se zlobit jak chcete, každý máme nějaké priority, omezené množství energie, zdravotní dispozice, a pokud nás bude jen hrstka a budete stále očekávat ode mne, že se budu vyjadřovat ke všemu, co je ve městě problém, jak predikujete ve své reakci (vědomá slepota), tak bohužel potom opravdu pláčete na vlastním hrobě.
Uvítala bych také, když se pouštíte do kritiky, abyste byl konkrétní. Tahle obecná napadání jsou k ničemu. Předpokládám, že jste schopen vnímat, že není v silách jednoho člověka vyjadřovat se ke všemu, co se ve městě děje nebo co otevírá tento web, ani pojmout všechny problémy a věnovat se jim. Každý z nás má svoji práci, rodinu, a toto jsou aktivity navíc – proto se věnuji jen tomu, na co mám kapacitu, do čeho pro mě má smysl investovat energii a čas, kterého mám málo.
Jaký osobní zájem či prospěch mám podle Vás třeba na Bauhausu, na jatkách, na Textilii, na hlavním nádraží nebo architektonických soutěžích? Budu ráda, když budete konkrétní, jaké výhody jsem z těchto věcí získala osobně já.
V čem jsem podle Vás byla vědomě slepá? Děkuji za konkrétní příklady. Obecné výroky nevedou ke smysluplné diskusi. Uvítám, když budete konkrétní. Také bych byla ráda, kyybych věděla, s kým diskutuji. Vím, že tady není v módě podepsat se pod názor plným jménem, ale myslím, že by to zdejším diskusím i konkrétně této velmi prospělo. Nebráním se ani osobnímu setkání a diskusi z očí do očí, pokud byste o ni měl zájem.Za zpětnou vazbu, pokud je konkrétní a věcná, jsem ráda. Ilona
Mx :
Ilona Rozehnalová: Ilono, svým způsobem sice máte pravdu, že jenom psát a číst nestačí a je třeba konat. Já ale bych jednak shrnul zhruba 10 svých konkrétní aktivit : dopisů, rozmluv s představiteli města úřadů, architekty, aktivních vystoupení na besedách a tak dál. Shrnu to do jedné věty: alibismus a snaha zavřít pusu, protože občan skutečně nerozhoduje, Snaha odpovědět, protože se občanovi odpovědět musí, nulová nebo malá ochota se nad věcmi zamýšlet. A jednak: člověk tak nějak doufá, že rozhodovatelé si to tady na tom webu ty názory přečtou, to je taky významná aktivita občana tento server. Stejně jako ve firmě se manažer má zeptat svých lidí, co by zlepšili nebo dělali jinak. Tak i úředník má na takovýto server chodit a inspirovat se. Ano, anonymita přináší někdy přehnanou negativitu, ale na druhou stranu umožňuje říct na plnou hubu, co by ten úředník fakt měl slyšet.
Crazym :
Nic proti aktivitě, aktivita je fajn do určité míry, jen je třeba si ohlídat tu hranici kdy přechází v radioaktivitu, to pak dost otravuje okolí 🤪
31.12.2024 15:30Ilona Roezhnalová :
Mx: Já vás chápu, tyhle pocity znám a zažila jsem je mnohokrát. Na druhou stranu jsem opakovaně zažila, že tyhle aktivity smysl měly, byť to třeba někdy trvalo mnoho let, jako třeba u jatek – vezměte si, že jsme se tématu věnovali od roku 2001 a jednu dobu to vypadalo, že nám spadnou na hlavu. Dostat to do stavu, že město vypíše soutěž a bude tam sídlit městská galerie jako příspěvkovka, byla práce řady lidí po mnoho let a jejich odhodlání. Konkrétně já jsem si musela na zastupitelstvu města v době, kdy město bojkotovalo vznik městské galerie jako příspěvkovky, vyslechnout od primátora Kajnara, že jsem škůdce města. To, čím dnes jatka jsou, nebyl vůbec lehký nebo idylický proces. Když se budeme politiků a úředníků bát a budeme mít obavu říct nebo napsat relevantní kritický názor pod svým jménem, pak se bude těžko cokoli měnit.
31.12.2024 15:33Co se týče kritiky přístupu MSStaveb k některým tématům, abychom se pochopili: já jsem za server MSStavby ráda a napsala a řekla jsem to již mnohokrát. Ale nesouhlasím se způsobem, jakým někdy o věcech informují. Vím, že kdykoli se kvůli tomu tady ozvu, tak mi tu dá někdo „nakládačku“, přesto to vnímám jako smysluplné to sem napsat, když s tím nesouhlasím. Snažím se to vždy konkrétně vysvětlit. Beru a respektuji, že někdo může moje aktivity nebo názory vnímat kriticky a nebo by chtěl, abych se vyjadřovala k jiným věcem nebo ke všemu problematickému, ale bohužel tohle není v mých silách. Každý musíme zvažovat, na co stačíme, já řeším poslední tři roky více i osobní věci, nemoc svoji i v rodině a o to víc musím zvažovat, co zvládnu a co ne. Někdo tohle může shodit jak výmluvu, s tím ale nemůžu nic dělat.
Když někdo tady přijde s kritikou vůči mně, byla bych ráda, kdyby se podepsal plným jménem a napsal konkrétní argumenty. Ode mne přece nikomu výsměch či snaha zavřít pusu nehrozí.
Crazym :
Jako kdybych to tušil 🤣 Už skoro svítí…
31.12.2024 15:36Cyril :
Mx: … z mé zkušenosti, většinou se ani neobtěžovali vůbec odpovědět. Nemám pocit, že by moje někdejší občanská inicitiva k něčemu vedla. Je mi to líto, myslím, že podobně jako já rezignovalo víc lidí v Ostravě.
01.01.2025 01:09Marthin :
Cyril: Tak to se politikům povedl majstrštyk, ne? Svou špatnou prací (ignorací) Vás odradili od toho, abyste je „otravoval“ a mají zaslouženou odměnu v podobě klidu od práce. Pak se divíme, jak to tu vypadá… Jediný najisto prohraný boj je ten, který vzdáte ještě před startem.
01.01.2025 09:12Cyril :
Marthin: zkoušel jsem to roky. Zkusím to zas. Nakonec mi to nedá. Ale teď ještě převažuje znechucení.
01.01.2025 10:24Ondoň :
S úřadem občan tahá za kratší konec, starší osobní zkušenost:
chystaný záměr v Porubě – aktivace místních občanů, sepsaná petice, bez reálné odezvy Úmob. Následovala hromadná návštěva občanů na zastupitelstvu projednávajícím konkrétní záměr – tedy zastupitelé hlasovali o možnosti přítomných občanů vůbec zde promluvit. Po diskusi odsouhlasili možnost vystoupení 3 řečníků za všechny, jen s krátkým časovým limitem a až na konci programu zastupitelstva. Smutné, navic bod programu, kvůli kterému jsme se dostavili, ten si pro jistotu hned přeložili z programu jednání na následující zastupitelstvo (kdy si to v mírně přejmenované podobě schválili). A celé zastupitelstvo dirigovala a po svém i vedla osoba pozdějšího hejtmana…
Rozčarování, normální člověk na toto nemá čas a vyplýtvat si dovolenou tímto způsobem nemá smysl.
K dodatečným materiálům pro chystané body se jinak než jako zastupitel nedostanete, a sestavení vlastní kandidátky a účast ve volbách – to je pracné a výsledek nejistý (bohužel, vše vyzkoušeno -vlastní 20let stará zkušenost). V dnešní době internetu je více možností (viz tento web), ale myšleno-li vážně – bude to vždy pracné (pro skupinku zakladatelů). Ale poptávka by tu byla.
Z pohledu Ostraváka mi silně vadí absence péče města o veřejný prostor a svůj majetek vůbec. Zde diskutované podchody by při průběžné údržbě vypadaly slušně i nadále. Ale je potřeba, aby je trvale 4x ročně procházela parta s tlakovou myčkou + natíralo se, co má být natřeno. To platí i pro prostory tram. zastávek na mostě, prostory výstupů u točny trolejbusů + ÚAN… Působí-li místo čistě, budu jej využívat raději.
Být primátorem, tak každá kancelář Magistrátu 1den v roce něco uklidí nebo umyje (zastávku, průchod…), zavezl bych jim na místo wapku, a do roka by to mělo být poznat. Vím, zní to hrozně. Ale mám obavu, že vedení města už v Ostravě ani nebydlí. Na druhou stranu – MHD ještě využívá část úředníků a ti současný stav sami vidí.
Martin [msstavby.cz] :
Ilona Rozehnalová: Ilono, i v roce 2025 vám bohužel budu muset zopakovat to, co vám odpovídám neustále, ale vy to nejste stále schopna pochopit.
Web funguje na regionální úrovni, kdy se snažím informovat o dění prakticky v celém kraji. Jsou pak určité projekty, u kterých mám potřebu se vyjádřit komplexněji, jelikož to jsou obrovské přešlapy. I jeden článek, jako je tento o podchodu na náměstí Republiky, může zabrat od jednotek hodin, až po desítky. To vše dělám při plném pracovním úvazku.
Upřímně si troufnu tvrdit, že otevírám a informuji o tématech, o kterých by jiná média neinformovala. A to opakovaně a dlouhodobě. Respektive nyní to funguje tak, že nejen regionální média čerpají informace z tohoto webu a dále je rozvíjí. A myslím že zrovna vy moc dobře víte, co dokáže udělat i jeden můj text.
Aktivita kolem tohoto webu je mým koníčkem, který je časově náročný a měsíčně mi klidně může zabrat i 50 hodin, jelikož většinu textu tvořím pouze já. Podotýkám při full time práci. Proto mým cílem bylo vždy informovat, nikoliv se stát aktivistickou platformou a fotit se u toho. Očividně vám zcela nedochází kolik času je potřeba a že při jakémkoliv kritickém článku jde všechna kritika zcela pouze za mou osobou.
Nebo vy snad obdobné komentáře posíláte do Deníku, nebo třeba do České televize, když zveřejní kritický článek či reportáž? Pochybuji….
Váš komentář je i zčásti lživý. Nejsem občan Ostravy.
Zdržte se diskuze založené na emocích. Nejste jediná osoba, které má ve svém okolí úmrtí blízkého, nemoci či jiné životní strasti. A všichni známe, že se to může někdy nakupit do krátkého časového úseku.
Absolutně netuším, z jaké pozice si dovolujete komentovat a určovat to, co sdílíme na sociálních sítích.
Je hezké psát, co jste dělala, ale nikdy jste to nedělala sama a často vaše činnost byla dvousečná vycházející z nepochopení problematiky.
Vy jste totiž možný čas na racionální přípravu projektu přednádraží promarnila stafážováním u Bajgarové Macury na PR akcích a utočila na oponenty. Nejen u tématu hlavního nádraží.
Myslím že i vy jste názoru, že občanská společnost je málo aktivní a myslím si, že pro informovanost, z které těžíte i vy, dělám jako jeden nejvíc z celého kraje.
Jelikož jsem vám své důvody psal již několikrát, nehodlám je znova opakovat a za mne je diskuze s vaši osobou uzavřena. Přeji vám v roce 2025 racionální úsudek, který bude v případě stavebních projektů založen na faktech.
Ilona Rozehnalová :
Martin [msstavby.cz]:
Dobrý den, jelikož jste diskusi ukončil, tato odpověď je pro ostatní. Vaše lhaní ohledně lobbování na Správě železnic je neskutečné a ukazuje, jaký jste charakter.
U hlavního nádraží bych ráda uvedla pro ostatní (předpokládám, že Vy informace máte, neboť se dlouhodobě holedbáte tím, že máte info z města z první ruky a nyní dokonce i ze Správy železnic, o to trapnější je Vaše lež):
1. My s Martinem Strakošem a Milenou Vitoulovou jsme přesvědčili předchozí vedení, aby zastavili projekt Casua a avizovali záměr udělat architektonickou soutěž. Pokud tohle považujete za promarněný čas a stafáž, těžko s Vámi diskutovat. Náš kritický názor na projekt Casua, veřejně sdělovaný, opakovaně také politikům, je zaznamenán i v zápisech z jednání, ke kterým jistě máte přístup a nebo o ně můžete požádat své informátory.
2. V létě jsme vyzvali znovu nového primátora, se kterým hlavní nádraží komunikujeme od jeho nástupu do funkce a náš kritický názor od počátku zná, aby město nepokračovalo v projektu Casua a zrealizovalo architektonickou soutěž, s tím, že podle nás to lze z časových důvodů stihnout. Stejně tak jsme oslovili MAPPU. Opět si toto jistě nebudete mít problém ověřit. Před svátky jsme měli s městem a Správou železnic setkání, kde jsme jim znovu zopakovali, že by měli vypsat architektonickou soutěž a že by neměli pokračovat v projektu Casua. Na základě tohoto jednání, kde jsme opakovali argumenty i k nádražní hale, nám Správa železnic přislíbila, že se výpravní hale bude věnovat. Město arch. soutěž odmítlo s tím, že z časových důvodů a navázání na projekt Správy železnic ji již nestihnou. To na jednání sdělila i Správa železnic, že by soutěž mohla jejich projekt-finance ohrozit. Poukázala jsem na to, že to je chybou současného vedení města, ne jen předchozího, že rok a půl nijak nejednali a že už soutěž mohla být hotová. Jak asi chápete, těžko v tomto mohu udělat něco víc než to říct. Ale narozdíl od Vás já to těmto lidem jsem schopna říct do očí. Vy jste schopen primátora nahánět na X opakovaně kvůli dlažbě na Karolině, ale nevšimla jsem si, že byste poslední měsíce byl aktivní směrem k hlavnímu nádraží nebo k Náměstí Republiky a cokoli mu tam napsal. Přitom stačí udělat CTRL V a poslat mu odkaz na článek, ať se k němu vyjádří. To Vás stojí přesně 10 vteřin max. Mě všechna jednání ohledně hlavního nádraží stála stovky hodin mého volného času, neboť jak jistě víte, mám dvě práce – antikvariát a klub. Tohle dělám dobrovolnicky a nepřináší mi to žádný prospěch, mnohdy spíš naopak.
3. Město aktuálně poptává projektanta přednádražního prostoru spolu s architektem, který má za úkol připravit návrh přednádražního prostoru s tím, že fixováno zůstává dopravní řešení prostoru, podzemní parkoviště a výstupy z podchodů nádražních nástupišť. Návrh architekta posoudí pracovní skupina, do níž dle informace města budou přizváni zástupci odborné i laické veřejnosti. Bohužel víc k tomu zatím nevíme, každopádně na poslední schůzce, kde jsme byli my i Správa železnic, nám bylo opakovaně městem i SŽ řečeno, že architektonická soutěž nebude.
Ještě na závěr vypíchnu, že jsem nikdy neměla samostatné jednání se Správou železnic a nikdy jsem nelobbovala za žádné řešení. Naopak, vždy jsme hovořili o soutěži jako řešení. Vždy to byla jednání, kde bylo i město, a za nás Martin Strakoš a Milena Vitoulová – vyjadřovali jsme se k projektu Casua, k tomu, proč je podle nás ten prostor podle nich špatně řešený, a Milena Vitoulová na konkrétním příkladu ukazovala, kde je problém a jak jinak by se mohl řešit. Výstupem vždy bylo, že by měli vypsat architektonickou soutěž.. Pokud pane Mlčáku máte informaci, že jsem lobbovala za nějaký konkrétní návrh, měl byste ji tady na serveru dokázat – každopádně pro mě jste se tímto stal nechutným lhářem.
Nejste občan Ostravy, ok, nevěděla jsem to. Dění v Ostravě ale každopádně aktivně na sociálních sítích komentujete, čili nevidím problém, proč byste nemohl článek o Náměstí republiky nasdílet na X s dotazem primátorovi. Jak říkám, zabere to max 10 vteřin a nebudete muset v článku naříkat, že občanská veřejnost je pasivní. Každý z nás Vám tady může vypsat, co vše dělá a čím se živí a co jsou aktivity nad rámec práce. Pokud chcete, aby se v Ostravě něco změnilo, holt je potřeba ty hodiny navíc tomu obětovat. Čekat, že se politici rozkývou na základě článku na Vašem webu, je naivní.
Ilona
02.01.2025 07:53Ilona Rozehnalová :
Víte co, pane Mlčáku? Udělejme to takto. Omluvte se mi za lež, že jsem lobbovala u Správy železnic za jiné řešení hlavního nádraží. Pokud se mi tady do konce ledna 2025 za toto neomluvíte, podám na Vás žalobu pro poškození pověsti. Už mě ty Vaše lži nebaví. Ilona
02.01.2025 08:00Marlen Dietrich :
Články na msstavby rozhodně dopad mají. Česká televize zde bere často inspiraci, to samé i noviny. Taková intelektuální namyšlenost jakou tady předvádíte vy, paní Ilono, to se jen tak nevidí. Zachránkyně všeho a všech. Možná by bylo lepší si udělat srovnání kdo bere kolik peněz na dotacích z města na svou činnost. Mám tušení, že zatímco msstavby nemají na svou činnost z města ani korunu, tak vy máte rok co rok částku, která je minimálně šestimístná.
To se to činí, to se to hoduje, to se to kritizuje msstavby. Možná trocha skromnosti a vzájemného respektu v novém roce?
Ilona Rozehnalová :
Marlen Dietrich: Děkuji za názor – byť s tím hodováním mám dojem, že Vám nejde o konstruktivní kritiku, ale urážení.
Nikdy jsem nezpochybňovala smysl webu MSstavby, ostatně napsala jsem t hned v úvdním komentáři. Ale pokud autoři kritizují občanskou veřejnost za pasivitu, proč sami neoznačí primátora na X s tím, že napsali článek a že to téma považují za zásadní? Podívejte se na X, kolik energie v poslední době věnovali označování primátora ohledně dlažby na Karolině.
Co se týče dotace z města na klub Fiducia, tak to bylo v roce 2024 600000. Obdobné ostravské kluby (Pant, Provoz) měly dvojnásobnou částku.
Aktivity směrem k hlavnímu nádraží, ale i mnoho jiných, dělám ve svém volném čase. Živí mě antikvariát. Ilona
02.01.2025 08:17Crazym :
Chudák ženská, má dvě práce a přesto má stovky hodin volného času který vyplní dobrovolnickou prací která ji ale nepřináší žádný prospěch, mnohdy spíš naopak. To by ji jeden politoval 🤦♂️ No a hned v jejím dalším výplodu se dozvím, že dostává na tu svoji dřinu zhruba padesát tisíc měsíčně. To se mi to výpalné co ze mě tahají hned pak lépe nese na poštu a jsem velmi potěšen, že ho tak efektivně přerozdělují. To se mi pak hned bude lépe spát 🤪
02.01.2025 08:45Martin [msstavby.cz] :
Ilona Rozehnalová: Vy se mi snad zdáte :D :D
Vidím, že racionální diskuze s vámi není reálná a jste jako zaseknutý kolovrátek.
Omlouvám se vám tedy za všechny špatné formulace současné i budoucí. Že málo označuji primátora na twitteru. Že nedělám přesně to, co byste si přála. Vy jste ve všem dokonalá a dělá vše tak, jak má být. Jste inspirací a motivaci pro rozkvétající občanskou společnost. Nebýt vás, Ostrava není tam, kde je.
Jen ještě dodám, že vaši pověst ve veřejném prostoru si tvoříte sama. Svým projevem, skutky. Slovíčkařit nebudu.
Martin [msstavby.cz] :
Marlen Dietrich: 0 Kč. Nejsem závislý na dotacích.
02.01.2025 09:16rom :
Diskuse se trochu dostala jinam. Aby to nezapadlo – někdo psal, že bývalé vedení dělo chyby, řada projektů je špatně připravená, některé zastaveny, chyby v zadání atd. Oni samozřejmě vinu nepřidají, je to klasika – za vše může bývalá vláda atd. ) Ale zajímaly by mě konkrétní chyby, aby se to případně řešilo. Je zarážející, že 4 bývalí radní jsou ve vysokých manažerských funkcí u jedné velké stavební firmy a developera. Neměl by to majitel také vědět, pokud je to taková nekompetentní parta?
díky
02.01.2025 10:41Dan :
A namisto racionalni diskuze zde mame vylev prijemkyne stotisicovych dotaci, kterou nestve postup v tomto projektu, ale to, ze se svet netoci kolem jeji osoby a jejich predstav.
Skoda tohoto zapleveleni diskuzni sekce.
02.01.2025 10:43Dan :
rom: Kdyby se v Praze stalo, ze vrcholovi predstavitele mesta hromadne prejdou pod soukromeho developera, hned se to resi. Tady je to vsem jedno.
Jenze nekteri z tech odejitych jsou stale treba i cleny komisi. Treba investicnich. Takze tady prakticky soukromy deloper ma moznost skrze clena ovlivnovat investicni komisi magistratu.
A co je pro developera cenne jsou hlavne kontakty.
02.01.2025 10:55davidb :
Dan:
02.01.2025 11:05Komise je jen poradní orgán. Hlavní slovo má rada a zastupitelstvo.
Dan :
davidb: Rada a Zastupitelstvo se ridi stanoviskem komise.
02.01.2025 11:19Karel :
Ilona Rozehnalová: Šíření nepravdivých informací o jiných osobách hned v několika příspěvcích, například o bydlišti, je také šířením nepravdivé informace a může být řešeno právně.
Neznalost neomlouvá.
02.01.2025 12:03Mx :
No, já myslím, že velké zásluhy pro město mají oba, autor tohoto webu u Ilona Rozehnalová. Navzájem se nebo je urážet nemá smysl, tihle dva skutečně dělají konkrétní kroky, byt se nemusí shodnou a mohou mít různé názory a řešili by vše jinak, ale pořád skutečně dělají něco, co je velmi potřebné a dělá málokdo. Takže bych fakt tady ani jednoho z nich hloupě neurážel a neshazoval. Rozdílnost názorů a přístupu řešení je naprosto normální.
davidb :
Dan:
02.01.2025 12:41To je ale jejich věc.
Na doporučení dát nemusí.
Zastupitel vykonává svůj mandát osobně a v souladu se svým slibem a není přitom vázán žádnými příkazy.
Fanfán tulipán :
Ilona Rozehnalová:Se Vám divím,že s tím odpadem vůbec diskutujete.Nějaký Mělčak je opravdový odpad,který si živí z reklam z tohoto webu.A že se prsí,že vše dobře „opsal „z jiných zdrojů už o tom vypovídá.To že mu někteří zakoplexovaní chudáci přizvukují je jejich ubohost.Nejspíš mají po nocích vlhké sny jako architekti,urbanisté a mnozí i jako členové zastupitelstva města Ostravy.Ke všemu Mlčák je klaunem sám o sobě,tenhle samozvaný architekt se střední školou stavební už v ničem nepřekvapí.Ke všemu Vás znám a vím,že jste udělala a děláte hodně pro město Ostravu.Mlčák ke všemu není normální,dokonce už kontroluje městskou dlažbu,zastřihnutí trávníků…..
Jana :
Fanfán tulipán: Vy jste Bajgarová, že? Vůbec bych se nedivila. Zde totiž zaznívají velké pravdy, které bolí. Paní Ilona má na vědomí i hodně věcí z kultury, kde svou nevědomostí natropila obrovské množství seků. Ale jsme na mssstavbách.
02.01.2025 14:01Martin [msstavby.cz] :
Fanfán tulipán: Sice mám magisterské vzdělání stavebního charakteru s oceněnou diplomovou prací, ale dobrý… ;)
02.01.2025 14:06Ilona Rozehnalová :
Karel: Dobrý den, za bydliště jsem se panu Mlčákovi omluvila – narozdíl od něj. Kterou jinou nepravdivou informaci jsem šířila. Buďte nejlépe konkrétní. Nemám problém se omluvit za chybu.
02.01.2025 14:47Ilona Rozehnalová :
Fanfán tulipán:
02.01.2025 14:56Dobrý den, přála bych si, aby diskuse tady byla racionální. Určitě má kdokoli právo mě kritizovat, ovšem je mi líto a nechápu, že se tady diskutéři bojí podepsat pod kritiku mé osoby vlastním jménem. Určitě by bylo důstojnější, pokud by se podepsali i pod kritický názor vůči městu. Tady se musím zastat pana Mlčáka a tohoto webu, tato práce je velmi důležitá a oni tady zveřejňují názory pod svými jmény.
proč některé články MSstaveb kritizuji, se tu vždy snažím popsat. Konkrétně na příkladu jatek: přála bych si, aby třeba u jatek autoři nepoužívali bulvární titulky, dodali informace i o tom, že město podalo reklamaci a případně se před zveřejněním zeptali třeba ředitele organizace, která normálně a rychle komunikuje, proč jsou tam stavební problémy, kdo je způsobil a zda se to řeší.
Bohužel jiná věc je čirá lež pana Mlčáka, obvinění z toho, že jsem u Správy železnic lobbovala za nějaký projekt. To je opravdu hanebné a pro mne velké zklamání. Nadávky a urážky jsou bohužel součástí tohoto webu – správci v diskusi umožňují anonymitu, takže s tím je potřeba počítat, když se tady člověk pustí do kritiky. Ale veřejná lež od správce webu a osočení z lobbingu pro nějaký projekt u Správy železnic, to je trochu jiné kafe.
Ilona Rozehnalová :
Martin [msstavby.cz]:
02.01.2025 14:58Dobrý den, ne, nezdám se Vám. Žádám po Vás veřejnou omluvu na tomto webu za lživé tvrzení, že jsem lobbovala u Správy železnic za jiné řešení hlavního nádraží. Pokud se mi tady do konce ledna 2025 za toto neomluvíte, podám na Vás žalobu pro poškození pověsti. Děkuji za pochopení. Ilona
Martin [msstavby.cz] :
Ilona Rozehnalová: Vy jste neskutečně pokrytecká osoba, viďte. Zatímco některé mé články sama sdílíte, jiné silně kritizujete. Vy se totiž neumíte odpoutat ve svém veřejném vystupování od svého citově zabarveného pohledu.
Proč jste u tohoto článku, který jste sdílela, nejednala stejně? Proč jste nechtěla, ať píšu dopisy na město, maily, ať udělám petici, besedu v Mappě…?
https://x.com/IlonaRozehnalo1/status/1680269099950014467
Ale ta vaše kritika vůči mě a zaujatost je již několik let stejná….
Já jsem zde napsal „Omlouvám se vám tedy za všechny špatné formulace současné i budoucí.“
O tom, kdo komu poškozuje pověst bychom mohli diskutovat dlouho, viďte. A nepřekrucujte to, co jsem napsal.
02.01.2025 15:22Ilona Rozehnalová :
Crazym:
02.01.2025 15:22Pane anonyme Crazym, zabýval jste se někdy tím, kolik stojí provoz kulturního centra?
Kupříkladu dovoz jedné výstavy stojí kolem 10000, kustodi měsíčně 20000. Každá jednotlivá kulturní akce stojí minimálně 5000, obvykle 10000-20000 (jenom holé náklady – honoráře účinkujícím, cestovné a ubytování, nepočítám sem propagaci a produkci akce). V rámci městské dotace točíme i dokumenty o Ostravě, to je velmi nákladná záležitost a děláme je za zlomek toho, co by to stálo, kdyby to dělala firma. To vše je součástí té roční dotace 600 000 – nejsou to peníze pro mě osobně 50000 měsíčně, jak tady nepravdivě uvádíte, ale na provozování kulturních akcí, což bych řekla, že minimálně tušíte. Počty jsou totiž docela jednoduché. Píšu to sem hlavně pro ostatní, kdo nemají představu, kolik pořádání kulturních akcí stojí.
Jana :
Crazym: Pane Crazyme, to vypadá na další žalobu. Pozor!!!:-) :-) :-)
02.01.2025 15:31Ilona Rozehnalová :
Martin [msstavby.cz]:
Dobrý den pane Mlčáku, tato omluva mi nestačí. Chci po Vás omluvu za lež, že jsem lobbovala u Správy železnic za nějaký projekt. Výslovně omluvu za tuto lež, zcela konkrétně.
Co se týče postu pana Lenarta, níže jsem mu dohledala, že jeho tvrzení nebylo pravdivé. Což jste sem mohl v rámci objektivity také nasdílet.
Jak už jsem psala a ne poprvé, Váš web považuji za důležitý.
02.01.2025 15:48Nemůžete ale bohapustě lhát. S omluvou viz výše to myslím zcela vážně.
Ilona
Crazym :
Ilona Rozehnalová: Proč bych se tím měl vůbec zabývat? On vás někdo nutí provozovat kulturní centra? Co tak se živit něčím jiným a pracovně se angažovat někde jinde kde to dává ekonomický smysl? Jenže to je zřejmě všeobecný problém s těmi tisíci absolventy různých nesmyslných humanitních oborů a jejich následném uplatnění na trhu práce. Jim to přisátí se na penězovody od těch co ty prachy vytvářejí dává smysl, protože bez toho přerozdělování a různých neziskovek vytvořených jen za účelem se uživit by polovina z nich zdechla hlady. No a pak si ještě stěžují, že mají dvě práce a stovky hodin volného času 🤦♂️
02.01.2025 16:17Fakt už dej pokoj ty neanonymní neukojená kikino a běž si radši někam zasouložit ať upustíš trochu toho tlaku co ti leze na mozek 😜
Ilona Rozehnalová :
Martin [msstavby.cz]:
Tuhle odpověď na post Jana Lenarta, co jste tu nasdílel, jste jaksi vynechal. Další ukázka Vašeho „objektivního“ přístupu.
Ilona Rozehnalová @IlonaRo…•15.07.2023
02.01.2025 16:17„V posledních mēsících je năkolikrát citujes“ – tak jsem si dala práci, Honzo, prosla jsem svoje tvíty a retvíty od dubna a z MS Staveb jsem sdílela pouze clánek dnes. Pokud si dēlás statistiku, kdy je jak tady cituji, mohl bys mi to poslat? Samotnou by mé to zajímalo.“
Ilona Rozehnalová :
Crazym:
02.01.2025 16:20Bojíte se napsat názor pod svým jménem, to o Vás svědčí mnohé. Nevím, čím se živíte Vy, ale já se od roku 1998 živím antikvariátem. Což dobře víte, jen se Vám to nehodí do Vašeho příběhu.
Tomte :
Ilona Rozehnalová: Dobrý den, chtěl bych se vás zeptat proč vás tak rozpaluje tvrzení o nečinnosti občanské veřejnosti. Obecně v česku je problém, že se lidé málo zajímají o veřejný prostor, obzvlášť na Ostravsku. Nejste jediná v Ostravě, tudíž poukaz na to je na místě. Vy nemáte neomezenou kapacitu a tady na webu také ne, tudíž už jen to, že se o tom alespoň mluví, je víc než dobře. Kdo ví, třeba to další lidi nakopne se do toho “boje” pustit, ikdyž jak zde mnozí psali, je to mnohdy zbytečné.
Ilona Rozehnalová :
Tomte:
02.01.2025 18:03Dobrý den, mne to nerozpaluje, spíš jsem podprahově vnímala další „útok“ pana Mlčáka směrem ke mně, že se k tomu nevyjadřuji (dále vysvětlím, proč si myslím, že ten pocit byl oprávněný). V minulosti mne několikrát tady v diskusi osočili, že jsem se k něčemu „záměrně“ nevyjádřila, například k terminálu´ na Dubině. Já ale opravdu nemám kapacitu se vyjádřit ke všemu, co se v Ostravě nepovede. Poslední tři roky navíc mám náročné období na osobní rovině. Pan Mlčák tady píše, ať sem netahám emoce, že náročné to máme všichni (smrt, nemoc atd), ale mne objektivně poslední tři roky opravdu omezují problémy, díky kterým nejsem schopna podávat takový výkon jako předtím nebo takový, jaký by třeba někdo ode mne jako angažovaného člověka čekal. Proto volím jen některá témata a těm se věnuji podrobně, Z poslední doby například Bauhaus nebo hlavní nádraží. V předchozích letech jsem byla opakovaně v některých tématech kritická i k předchozímu vedení města – pan Mlčák tady prohlašuje, jak jsem dělala předchozímu vedení PR, ale já jsem se kriticky postavila k několika tématům – na rozdíl od pana Mlčáka ale tyto věci řešila i z očí do očí a s podanou rukou, co se týče řešení jak u předchozího, tak u současného vedení města. To se týká jak prosazování soutěže na hlavní nádraží a kritiky zvoleného postupu i projektu Casua, tak předtím i prosazování soutěže u jatek, kterou město původně nechtělo. Zde je mi ale opakovaně panem Mlčákem podsouváno (viz printscreen Honzy Lenarta dnes v diskusi), že se k některým věcem nevyjadřuji ZÁMĚRNĚ. Jako vyloženě odporné pak vnímám, že tu dnes pan Mlčák veřejně napíše, že jsem lobbovala u Správy železnic za nějaký projekt k hlavnímu nádraží. Proto musím trvat na veřejné omluvě, pro mě je tohle opravdu překročení hranice a nemohu to tolerovat nebo přejít.
Máte pravdu, že za cokoli se postavit a bojovat je náročné. V Ostravě je naštěstí více lidí, kteří se daným věcem věnují – nikdy jsem neříkala, že jsem sama, naopak když jsem dostala cenu města, řekla jsem, že patří celému spolku a mnoha lidem. Tady ale lidé napadají konkrétně mne a tak mluvím konkrétně za sebe, co dělám já a čím se zabývám.
Je mi líto, že se tady lidé bojí podepsat svým jménem pod kritický názor k tomu, co se ve městě děje a co třeba považují za chybu. Stejně tak směrem ke mně, což už mi přijde úplně absurdní.
hugo :
Crazym: hele, ty ukojený anonyme, můžu s někým nesouhlasit a přitom zůstat slušný, čehož ty asi nejsi schopen. Pokud to tvé vyjádření k I.R. Mlčák přejde, tak je to bohužel i jeho vizitka a vizitka tohoto webu. Což doufám že nepřejde.
02.01.2025 18:09Michal :
To je čím dál lepší! Ještě by se mohl přidat jakýsi aggu a půjdu si snad udělat popcorn.
02.01.2025 18:20Karel :
Ilona Rozehnalová: „Nejste občan Ostravy, ok, nevěděla jsem to.“ Je dle vás omluva?
TO vaše pokrytectví je opravu neskutečné a souhlasím s Martinem, že nejen vám se dějí v životě negativní věci. Můžu vědět, vy víte, co v osobním životě zažívají autoři webu, konkrétně p. Mlčák? Vy víte, jestli nemá vážnou nemoc, jestli nemá úmrtí v rodině, nebo jiné problémy? Prosím o odpověď, zatím se k odpovědím vyjadřujete jen selektivně.
hugo: Takže správci webu mají zde provádět cenzuru?
02.01.2025 18:39hugo :
Karel: v pravidlech různých for je zákaz osobního napadání a urážek, jinak ban. Udržuje se tím slušná diskuse, ale toho ty asi nejsi taky schopen…debatuješ na Novinkách? Neodpovídej.
02.01.2025 18:46Karel :
hugo: A v čem jsou mé příspěvky zde neslušné?
02.01.2025 18:51Lukáš Gl :
Přátelé, jsme na webu o stavbách, já se těšil na výživnou diskuzi k frýdlantským mostů i podchodu a zatím čtu tyhle zvratky. Že má každý nějaký názor, případně mezi lidmi vládne mírná nevraživost, je jedna věc, ale je opravu nutné takto zaplevelovat veřejný prostor? 😭
Přitom uniká podstata článku: Frýdlantské mosty a podchod přijdou o kus své funkčnosti, celý projekt byl tvořen potichu mimo dohledu veřejnosti. K tomu by se měla vést diskuze! Jak je možné, že (dle dostupných materiálů) se ignorovaly při projektování stávající i budoucí pěší vazby, možnost využití stávajícího řešení nebo mj. ignorace poznámek policie, že bude docházet k nekoordinovanému pohybu chodců po povrchu. Všimli jste si vůbec, že nejsou v plánu nové chodníky a nově se budete pěšky na nádraží Střed trmácet přes celý ÚAN? Na těch jejich úzkých chodnících??? Že zmizí celý chodník, resp. pěší cesta po pravé straně rampy ve směru do centra?
Lukáš Gl :
Frýdlantské mosty a podchod před a po plánované rekonstrukci
02.01.2025 19:08https://screenshot.cz/FMB3F/
Dan :
Lukáš Gl: Takto v porovnani, pri osobnich znalostech mistnich pomeru, pusobi zamer zruseni podchodu zcela nekoncepcne. Tam opravdu nebudou dalsi stavebni upravy na povrchu?
02.01.2025 21:45Jinak pekna prace!
Lukáš Gl :
Dan: Opravdu, v žádném projektu, který jsem studoval se o úpravách okolních chodníků nepíše. Ty okolní pozemky jsou sice v majetku různých soukromých vlastníků (https://screenshot.cz/U9427/) a někteří to mohou použít jako argument „proto to nešlo“, ale upozorním, že nový výstup u ÚANu se bude stavět na pozemku jednoho z vlastníku tubusu.
Můj názor je takový, že se šlo cestou nejmenšího odporu, tedy zazdění tubusu k nákupnímu centru a jak jsem četl zápisy ze všech jednání, výsledek odpovídá mému přesvědčení. Jeden z argumentů je zvýšení bezpečnosti, ale to je blbost, ti vágusové, co se stahují ke Kaufu si cestu do tepla podchodu stejně najdou nebo budou otravovat veřejnost na tom pěším mostě, který zůstane jako jediná přístupová cesta na nádraží Střed i do centra.
Ještě bych se vrátil k výrazu „pasivní občanská společnost“ ze samotného článku. Snažil jsem se dohledat, zda se k této variantě rekonstrukce vyjadřovalo třeba „hlavní koncepční pracoviště Ostravy v oblasti urbanismu, architektury a tvorby města“ nebo jiný plánovací ateliér, ale nenašel jsem žádné info. Osobně bych očekával, že se zadá studie na více variant a pak se povede široká diskuze s veřejností a zároveň majiteli tak, aby výsledné dílo bylo hodno širšího centra třetího největšího města.
A díky za pochvalu, chystám k frýdlantským mostům a podchodu vlastní webovou stránku na rozloučenou ;-)
Dan :
Lukáš Gl: Diky za objasneni a mapu vlastnictvi pozemku. Opravdu to pusobi jako cesta nejmensiho odporu.
Web na rozloucenou zni zajimave a dost me to zajima. Budou tam treba i historicke fotky? Snazil jsem se je dohledat, ale na internetu jich moc neni.
03.01.2025 07:31Lukáš Gl :
Dan: Budou ;-) https://screenshot.cz/ODY2X/
03.01.2025 08:09Crazym :
Lukáš Gl: No pěkně 👍 Takový pořádek já v tom tedy nemám ale můžu to projet a co je z Frýdlantských mostů hodit do archivu a hodit ti to na net ke stáhnutí ať si z toho vybereš co nemáš. Třeba tohle, máš? https://screenshot.cz/RL/RLHR7/frydlantske-mosty-1974-by-viktor-kolar.jpg
03.01.2025 10:13xxx :
Karel: Ano, správci webu mají zde provádět cenzuru.
03.01.2025 11:34Jarda :
Chtěl bych poděkovat autorovi tohoto webu za skvělou práci pro náš Moravskoslezský kraj. Vaše články jsou přínosné a rád je čtu.
Mrzí mě, že se v diskuzi pod tímto článkem objevily negativní komentáře na Váš web a Vaši osobu. Věřím však, že většina čtenářů Vaši práci oceňuje. Nenechte se prosím odradit, má to smysl!
Lukáš Gl :
Crazym: To by bylo skvělé! Když tak poprosím poslat na email: historickaostrava@gmail.com. Tu fotku sice mám taky, ale v horším rozlišení…
03.01.2025 14:57Crazym :
Lukáš Gl: Máš to tam ale nečekej zázraky 😃
03.01.2025 15:40Ilona Rozehnalová :
Karel:
Dobrý den, pokud vyloženě chcete omluvu za výrok, který nijak pana Mlčáka nepoškozuje, tak v pořádku, beru: Omlouvám se zde veřejně panu Mlčákovi, že jsem napsala, že je ostravský občan. nebylo to myšleno nijak zle. Opravdu jsem si myslela, že je Ostravan.
věřím, že i on se mi omluví za zde zveřejněnou lež a nebudu toto muset žádat skrze žalobu. Pro nne jde o zásadní věc, když mne majitel webu veřejně takto osočí a nemohu nad tím bohužel mávnout rukou, což bych udělala, kdyby šlo o příspěvek někoho ze zdejších anonymních diskutujících.
Je mi jasné, že kdokoli zde může mít nějaké problémy. Já mohu mluvit jen za sebe a vysvětlit, proč se opravdu nemohu a ani do budoucna nebudu vyjadřovat ke všemu, co se v Ostravě děje. Pokud má pan Mlčák jako já osobní problémy, které mu neumožňují se vyjadřovat, samozřejmě to také respektuji. To nebyla pointa mého sdělení, ale máte pravdu, že neznám soukromou situaci pana Mlčáka a je možné, že mu též znemožňují pracovat třeba s tématem Náměstí Republiky více i na X atd.
03.01.2025 18:10Ilona Rozehnalová :
Lukáš Gl:
03.01.2025 18:34Pokud byste někdo tady měli energii se tomu více věnovat, bylo by to skvělé. Dá se jít na zastupitelstvo města a tam to téma otevřít v sekci Dotazy občanů. Dá se napsat zastupitelům email se žádostí o reakci, maily mají vyvěšené na webu města. Dá se tento článek a nebo to, co je napsáno v komentáři, na který reaguju, šířit na sociální sítě, dá se na nich označit politiky, kteří o tom rozhodují, lidi z úřadu atd. Dá se uspořádat nějakou diskusi, napsat dopis, článek. Oslovit novináře, ať se tomu věnují, poslat jim odkaz na tento článek a nebo na tento post, na který reaguji. Dá se udělat dost věcí, které všechny mají smysl. Já nyní nejsem schopna přibrat další takto velké téma k tomu, co mám, ze zdravotních důvodů. To, že to někdo nebere jako relevantní důvod, nezměním. Každopádně vy, kdo se zajímáte o to, jaká je a bude Ostrava a máte na to energii, můžete opravdu udělat alespoň něco. I označení někoho na síti a požádání o reakci, které je otázkou vteřin či minut, má smysl.
Karel :
Ilona Rozehnalová: Takže si to shrneme.
Několikrát jste uváděla nepravdivou informaci, že jste se omluvila, i když to tak nebylo. Lživě uvádíte, že se p. Mlčák neomluvil, i když omluva od něj zde visí dříve, než od vás. Že se vám nelíbí, je už problém čistě váš.
Neznáte osobní pozadí dotyčného, přesto vám nedělá problém očerňovat, že toho dotyčný nedělá dost. Nebo tak jak popisujete vy.
04.01.2025 09:52Manipulativně pak píšete komentáře, že vy jednáte „z očí do očí“, což vypadá že p. Mlčák ne. Ale předpokládám, že stejně jako u osobního pozadí (u kterého přiznáváte, že neznáte) nemůžete vědět ani to, s kým p. Mlčák jedná v osobní rovině „z očí do očí“, která nemusí být reflektována do veřejného prostoru.
mJožka :
Pokud chcete cokoliv vědět nejen o projektu Rekonstrukce Náměstí Republiky, nejen o projektech v Ostravě -> ptejte se/pište své dotazy na úředníky, radnice, organizace!
Z vlastní zkušenosti mi funguje klasický emailový dotaz na oficiálně uvedenou e-podatelnu dotčeného úřadu. Pokud se obávám, že dotaz nebude zodpovězen nebo že bych na odpověď mohl čekat déle, rovnou to pošlu jako žádost o informace dle zákona č. 106/1999, Sb. A ještě k temu uvedu, že dotaz i odpověď zveřejním :) Dotazování s označováním konkrétních lidí na sociálních sítí mi přijde nejisté a špatně se zpětně dohledává.
Obecně jsem pak rád za každého aktivního člověka, kdo si najde čas a oficiální dotaz položí. Pokud ještě obdrženou odpověď zveřejní a vede k tomu i diskusi, třikrát lepší. Že přitom může dojít k nechtěné chybě, ke špatnému vyhodnocení, nadělání si opozice atd.? To už je „riziko podnikání“ :)
Jak se říká „kdo nic nedělá, nic nezkazí“ a bohužel bez aktivních lidí se jak město, tak celý stát nikam (rychleji) neposune.
Ondřej :
Tak si to shrneme…nejsem sice stavební inženýr ale tato lokalita by se měla řešit koplexně ,s návazností na Galerii Místecká..D 56 by se měla schovat do tunelu -galerie Odstraněním této liniové stavby čtyřproudé rychlostní silnice se zde otevírají nové možnosti pěší i cyklistické dopravy..(ono ruku na srdce jet na kole po Frýdlantských mostech byť jsou zde cyklistické pruhy je dosti o hubu kdo tohle proboha vymyslel??? …
Jinak zpět k tématu podobné řešení je v Liberci kdy nahoře nad tunelem je udělaný autobusový terminál… https://mapy.cz/s/cesokeduzu fotka z mapy.cz…
Zde v Ostravě by se mělo postupovat obdobně pokud by se podařilo protáhnout galeri-tunel-Místecká až k zastávce Hlubinská-zde by byla nájezdová rampa pro autobusy a tramvaje šlo by na střeše galerie vytvořit nadherný přestupní uzel mezi dálkovou autobusovou a vlakovou dopravou a místními spoji,vjezd na tuto část galerie by byl pouze pro zasobování a dopravní obsluhu….
04.01.2025 19:24Uprostřed by byl tramvajový pás a po stranách nastupiště pro autobusy a odstavné plochy pro vyčkávající spoje,pro inspiraci není potřeba chodit daleko stačí zajet na Olomoucké hlavní nádraží,kde je to takto koncipováno… https://mapy.cz/s/jejehubajo
Dokázal bych si to takto představit dole rychlostní D 66 a nahoře na galerii Nádraží-Střed-UAN- nájezdová rampa tramvajové treti by začínala v urovni zastávky-Hlubinská-odtud po střeše galerie nad ulicí Místeckou do zastávka a terminálu Nádraží-Střed-UAN zde by byla již galerie oboustranná a umožnila by tak plynulý a hladký pohyb pěších cyklistů i MHD-DHD- s přímou přestupní vazbou i na vlakové nádraží Ostrava-Střed..
https://mapy.cz/s/mebaleruma
Šikmý most vedoucí původně do areálu UAN by se v budoucnosti dal využít na další rozvoj tramvajové síťě do oblasti DOV kde je uzemní rezerva pro budoucí trať vyhledově by Ostrava mohla mít i vlakotramvaje směr Vratimov-Paskov-Brušperk-Frýdek-Místek—potažmo Dobrá-Automobilka Hundai…
Rarach ve výslužbě :
Ondřej: Rozpočet kolik? 10 miliard plus? Nebo máte hůlku Herry Pottera a celou oblast zbavíte vlivu poddolování a jiných špeků? Ta vaše představa je z kategorie dítě na pískovišti. Hezky se na to z lavičky kouká, člověk se i pousměje. To je tak asi vše.
05.01.2025 17:31Karel :
Že Vás tady baví psát si s paní Rozehnalovou. Tuto rádoby dámu jsem poznal 1x – padla dohoda mezi mnou jakožto zástupcem jedné instituce a právě jí, jakožto zástupcem jednoho známého antikvariátu. Paní Rozehnalová dohodu porušila a nikdy se neozvala. Ač nešlo o nic extrémně důležitého, veškerá její kredibilita je vynulována a jakákoliv další komunikace s ní pozbývá smyslu.
05.01.2025 19:33Ilona Rozehnalová :
Karel:
06.01.2025 07:01Dobrý den, pane Karle, jelikož zde neuvádíte příjmení, nevím, o koho ani o co jde. Mohl byste být prosím konkrétní, abych se k tomu mohla relevantně vyjádřit? Děkuji, Ilona
Ilona Rozehnalová :
Martin [msstavby.cz]: Martin [msstavby.cz]: Martin [msstavby.cz]: Karel:
Dobrý den, nevím, zda jste stejný Karel jako ten, kdo zde napsal, že se mnou jednal jako zástupce instituce, ale neuvedl jméno instituce, ani svoje jméno. Opravdu si nemyslím, že je nutné schovávat se za anonymní jméno ve chvíli, kdy pracujete v nějaké instituci, se kterou jsem jednala, a sdělujete svůj názor, což Vás přece nemůže nijak ohrozit.
Každopádně bych Vám ráda sdělila, že mi opravdu nestačí obecná omluva pana ve znění: „Omlouvám se vám tedy za všechny špatné formulace současné i budoucí.“
Já jsem se na Váš podnět omluvila doslovně, tak, aby bylo jasné, za co se omlouvám. Nešlo o tvrzení, které by pana Mlčáka poškodilo na pověsti (uvedla jsem, že žije v Ostravě). Omluvila jsem se ale konkrétně s vysvětlením, že šlo o omyl – opravdu jsem nevěděla, že pak Mlčák není Ostravan.
Co se týče omluvy pana Mlčáka ve znění „Omlouvám se vám tedy za všechny špatné formulace současné i budoucí.“, považuji ji s ohledem na to, jak závažnou lež zde publikoval, za alibistickou a zcela nedostačující. Vzhledem k tomu, že zde veřejně lživě tvrdí, že jsem lobbovala u Správy železnic za nějaký projekt, považuji toto jeho jednání jako správce webu za šíření pomluvy. Proto od něj chci konkrétní omluvu, že toto jeho tvrzení není pravdivé a že se omlouvá za to, že toto své lživé tvrzení na tomto webu zveřejnil.
06.01.2025 07:15abc :
Michal: aggu má názor, že Frýdlanty by se měly zbourat, píše to tu v nějaké staré diskusi. Myslím si totéž. Nějaké nory a předimenzované podzemní chodby nemají větší opodstatnění. Chce to úrovňové přechody, světelnou signalizaci, nic víc není nutné. Tahle příšernost vycházející z představ poloviny 20. století o podobě měst je přežitá a chátrá před očima s výjimkou několika krátkodobých nádechů, tedy krátkých období oprav. Drahé opravy jsou náplasti, které se po chvíli odlepí a odkryjí zase ty stejné rány, nikdo moc neví, co s tím. Žádnou hodnotu to vlastně nemá, nikde se o téhle stavbě nemluví, je to díra v zemi. Ani zde se mimo osobní věci nic moc ke stavbě samotné neprobralo.
15.01.2025 23:31Tom :
nepochopil jsem začernění čísle účtů jednotlivých institucí, vždyt je to veřejný údaj …………..
27.01.2025 20:00Martin [msstavby.cz] :
PODCHODEM VCHOD
19. března od 18:00 proběhne terénní přednáška Lukáše Gliniarczyka po stopách historie Frýdlantských mostů a pěšího podchodu.
https://www.facebook.com/events/624572830729243/
Marthin :
Díky Lukáši Gliniarczykovi a Fiducii za dnešní poučnou i kritickou procházku! Kéž by tam byl i někdo z radnice a zamyslel se…
Lukáš Gliniarczyk :
Pro zájemce o Frýdlantské mosty, pěší podchody i navazující stavby jsem připravil tematické webové stánky: https://www.frydlantskemosty.cz/