Rekonstrukce výškového domu Ostrčilova

Město Ostrava představilo podobu investičního záměru z architektonického studie Evy Jiřičné (AI - DESIGN), který měl posoudit možnou rekonstrukci výškového domu na Ostrčilově ulici a jeho možnou podobu.

Autor: AI – DESIGN, s.r.o.

Investiční záměr potvrdil technické možnosti přestavby tohoto, dlouhé roky diskutovaného objektu, a zároveň přinesl řešení, které zachovává jednu z ostravských výškových dominant a současně do území vnáší zcela nový prvek. Nabízí další atraktivní bydlení v centru města i kavárnu s vyhlídkou v nejvyšším patře budovy.

Mrakodrap je nezbytné odstrojit na pouhý skelet, demontovat závadné azbestové panely a přistavět nové komunikační jádro – subtilní tubus se schodištěm a výtahy, aby dům v budoucnu splňoval všechny požární normy. Původně dvaadvacetipatrový objekt bude díky tomuto řešení možné dokonce navýšit o jedno patro, ve kterém by byla kavárna s terasou a atraktivní vyhlídkou na Ostravu.

Většinu objektu tvoří 76 nově navržených bytů různých velikostí od 1+kk po exkluzivní mezonetové byty v horních patrech. Aby byty i při nízké světlé výšce podlaží působily prostorně a vzdušně, počítá návrh s celoprosklenými okny a rozšířením o balkóny se zelení. Parter budovy bude možné využít pro komerční prostory o celkové rozloze 135 m², dále tam bude recepce a lobby. Objekt bude nově bezbariérový, přirozeně napojený na okolní terén.

S ohledem na situaci v území a vysoký počet nových bytů návrh počítá také se stavbou parkovacího domu s kapacitou 130 až 170 parkovacích míst. Sloužit bude stávajícím obyvatelům i budoucím novým nájemníkům. Umístění parkovacího objektu je prozatím řešeno ve více variantách, buď nahradí stávající parkoviště, nebo současnou kotelnu.

Město nyní zvažuje další kroky v projektu, klíčové bude zapojení soukromého investora. V letech 2021 až 2022 by měla být zpracována projektová dokumentace, rekonstrukce objektu by v ideálním případě mohla začít v roce 2023. Předpokládaná cena je 390 milionů korun včetně parkovacího objektu.

Ostravský mrakodrap v Ostrčilově ulici je už od roku 2013 kvůli technickým problémům prázdný. Ač je ve špatném technickém stavu a jeho rekonstrukce bude náročná, rozhodlo vedení města objekt nebourat, aby se zachovala jedna z unikátních dominant města vysoká 64 metrů. Vyšší jsou pouze věž Nové radnice a Bolt Tower v Dolních Vítkovicích, vybudovaný z vysoké pece.

Objekt byl postaven podle návrhu Jana Slezáka v tzv. pozdním internacionálním stylu v letech 1965 až 1968 jako součást sídliště Jindřiška jako tzn. experimentální projekt. Původně byl zamýšlen jako obytný dům, k tomuto účelu se však využíval jen pár let právě z důvodu technických problémů, v sedmdesátých letech minulého století se přestavěl na kancelářský objekt. Má téměř čtvercový půdorys a plně prosklený parter.

zdroj: aidesign.cz

Související články

Komentáře

  • vojta 03.02.2021  ●  10:56

    Až neuvěřitelně krásné, čisté, svěží, moderní. Tohle Ostravu zase dostane o kus výš.

    To se mi líbí 45 To se mi nelíbí 1
  • Lip 03.02.2021  ●  11:01

    Rad bych aby se to uskutecnilo, ale bohužel si myslím, že je to zas jen výkřik do tmy…

    To se mi líbí 39 To se mi nelíbí 3
  • František 03.02.2021  ●  11:09

    Je to krásné, škoda, že jsou zde pořád jen nové vizualizace, které se většinou nedočkají dokončení a pokud ano tak až za několik let nebo v nějaké levnější variantě, která vypadá zcela jinak :( chtělo by to být v tomto směru trochu aktivnější, než se všechny plánované stavby uskuteční, tak tady vyroste jedna nová generace, viz. Nové Lauby které se,, staví “ od roku 2014

    To se mi líbí 34 To se mi nelíbí 1
  • aldik 03.02.2021  ●  11:12

    A co ten minulý plán? :D https://www.msstavby.cz/aktualne-o-ostravskem-vezaku-12-02-2013/ Nepostavili ani to, a teď chtějí takový luxus, ještě v době krize? :D Děsím se toho, že nakonec z toho vzejde jen ten obyčejný panelák.

    To se mi líbí 13 To se mi nelíbí 3
  • Martin [msstavby.cz] 03.02.2021  ●  11:15
    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 4
  • Rýša 03.02.2021  ●  11:52

    Moc pěkné a zdařilé, ale….jen návrh, který má daleko k realizaci. Nevěřím Macurovi, že rekonstrukce začne za 2roky. Prostě už nevěřím žádné krásné stavbě, o které se tady psalo, ze se postaví ještě za mého života.

    To se mi líbí 22 To se mi nelíbí 2
  • Rýša 03.02.2021  ●  11:55

    A ještě dovětek. Od Jiřičné jsme tu měli nádhernou lávku a jak to dopadlo, víme.

    To se mi líbí 29 To se mi nelíbí 4
  • David 03.02.2021  ●  12:06

    Je to kopie Žižkovských věží v Praze… žádný unikátní návrh, jen obloučky z Prahy přilepila na Ostravský barák, neříkám že je to zlé, ale asi bych brzdil potleskem jak většina začala :)
    https://prazsky.denik.cz/galerie/architektonicka-soutez-na-prestavbu-byvaleho-telecomu-v-praze.html?back=2289541038-2784-63&photo=2
    stačí hodit do Googlu Žižkov/Jiřičná a asi pochopíte, že to není úplně návrh pro Ostravu.

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 24
  • Petra 03.02.2021  ●  12:07

    Nevi prosim nekdo, jakou vysku tam maji (budou mit) pokoje?

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • balde 03.02.2021  ●  12:30

    David: ty balkóny byli přídány tímto způsobem, jelikož to takto dovoluje statika daného domu, takže asi těžko šlo něco kopírovat. Zas plantáte jabka z hruškami.

    To se mi líbí 17 To se mi nelíbí 6
  • JSjr. 03.02.2021  ●  12:33

    František: Proč pořád ten negativismus?
    Většina staveb, co byla zveřejněna za Macury se projektuje a připravuje. A bude.
    Bohužel samotná příprava staveb trvá roky, čili hodnoťme až později.

    Město kvůli tomu zřídilo web Fajnova, na kterém jsou všechny připravované projekty na kterých se aktivně pracuje.
    Rýša:
    Mno Jiřičná dělala ten most pro soukromého developera a ten si bohužel řekl, že tolik peněz do toho nedá, je to jeho právo.
    Rekonstrukce za dva roky dává smysl. Rok projektování, rok stavebko.

    To se mi líbí 17 To se mi nelíbí 5
  • DRJPJR 03.02.2021  ●  12:36

    Martin [msstavby.cz]: Koukám, že EJ jede v poslední době jednu linii. :-)

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 1
  • Rýša 03.02.2021  ●  12:38

    JSjr.: Fajn, budu se tedy těšit na stavební boom a hlavně doufat, že díte pravdu.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • Rdm 03.02.2021  ●  12:46

    Mi se to líbí a doufám, že se to podaří uskutečnit.

    Rýša: Multi Development toho pokud vím nedodržel více, než jen lávku od Jiřičné, to bych ale nepřisuzoval architektce, ale developerovi a evidentně špatné smlouvy města s ním.

    To se mi líbí 15 To se mi nelíbí 0
  • Jája 03.02.2021  ●  13:15

    Měli to v roce 2007 raději zbourat.
    Pokud od roku 1989 jem mluví, co s tím objektem, k ničemu není.
    Ani návrh snížit tu hrůzu, nebyl až tak nereálný, nebyl sice dechberoucí, nečněl do dáli jako pomník v nižší zástavbě, ale měly tam být nájemní byty pro mladé a důchodce.
    Tady to bude zase s byty za 6 melounů?
    Může být, ale bez města prosím. Na stavbu luxusních bytů jsou tu developeři.

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 15
  • donc 03.02.2021  ●  13:23

    Hezké, ale zatím jen vzdušné zámky. Inu akce levně vybudovat, ale draho prodat,jako vše od listopadu 89.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 8
  • David 03.02.2021  ●  13:48

    balde:
    Vy hruško, je jedno kde jsou ty balkony ale hlavně jaký vzhled mají – očividně vychází z jejich předchozích návrhů pro úplně jiné projekty, takže kopie jasná. Tam mohl být úplně jiný tvar než vlnka. A když už – nastudujte si trošku statiku… balkony jdou udělat po celém obvodu a ne jen na rohu objektu… mě někdy baví jak tady je každý hned statik anebo architekt u totálně každého příspěvku a vy jste to jen zabil zase :)

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 13
  • Pavel 03.02.2021  ●  13:58

    DRJPJR: & David:
    Když jeden autor využívá stejné prvky ve více projektech, to snad nevadí? Mně to připadá normální. Takhle to bylo vždy v minulosti a nikomu nevadí, že třeba Gaudí postavil na několika různých domech podobné věžičkové komíny nebo že Niemeyer stavěl spoustu budov ve tvaru kuželoseček. Možná je to naopak – když si někdo vybírá architekta, kouká na to, co už postavil, a dělá si naději, že dostane něco podobného.

    To se mi líbí 21 To se mi nelíbí 1
  • balde 03.02.2021  ●  14:00

    David: nejsem statik, ale vycházím z toho co bylo řečeno architekty v online debatě na MAPPÉ, kde jasně řekli, že balkony umístili do rohů, protože jim to umožňovala konstrukce a statika objektu jako nejlepší řešení

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 4
  • Lumir 03.02.2021  ●  14:07

    Jediná otázka? Kdy to bude?

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 0
  • Winter 03.02.2021  ●  15:41

    Ale tak Bajgarova ma fotku s Jiricnou. Mohli by to vyvesit na ostravsky tiktok. Daňový poplatnik zaplatí stejne rad, jako zaplatil tuto studii.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 11
  • DRJPJR 03.02.2021  ●  17:09

    Pavel: Píšu snad, že to vadí ?

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 2
  • Pavel 03.02.2021  ●  21:37

    DRJPJR:
    Nepíšete a moje replika to ani neuvádí. Jen nevím, co jste myslel tím smajlíkem – jestli vyjadřujete radost nebo posměch nebo něco jiného.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 1
  • Svizzera 03.02.2021  ●  21:38

    Petra: Světlá výška pokojů je 2,55 m, u mezonetových bytů 5 m.
    Ještě bych zmínil dotazník na adrese bit.ly/rekonstrukcedotaznik , kde se mohou zde diskutující pořádně vyřádit a napsat, co je libo

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • MM 03.02.2021  ●  21:41

    Je s podivem, že v době historického ekonomického růstu, který tato republika nezažila, třetí největší město ČR nemá násobně víc developerských projektů a hlavním hybatelem musí být město?! Podle mého je to špatně.

    Nejsme tak bohatí, máme i jiné problémy a dávat na dva projekty (Lauby a tento dům) skoro 640 milionů z veřejných peněz je hodně (výkup 31 bytů Nové Lauby a 72 bytů Mrakodrapu). Výsledkem bude 103 bytů a 249 parkovacích stání. Navíc město stále hledá způsoby financování (samo realizaci nezvládne) a nabízí projekt developerům. Jsme jediné město v ČR, které postupuje přesně naopak.

    Developerům se vstříc při stavbě nevyjde ani náhodou (těch případů už bylo), aby se následně deficit výstavby řešil z veřejných peněz, potažmo se hledal developer, který realizuje představu města. Ostravská specialita. O nějaké smysluplné návratnosti se nemusíme vůbec bavit, protože nájemné kolem 200,- za m2 je úplně nerentabilní. Můj pohled je, že máme nějaký komplex nebo mindrák a musíme si pořád sobě a dalším něco dokazovat. Proč? Za ty peníze se mohlo postavit 2x víc bytů v lokalitách kde to má i pro ty nájemníky větší smysl (ne vedle hlavního náměstí) a mělo by to pro občany pozitivní efekt. Město nemá být prémiový developer. Sorry jako.

    To se mi líbí 19 To se mi nelíbí 13
  • Mx 04.02.2021  ●  00:12

    Návrh je úžasný
    JSjr: na 90% věcí, co se projektuje a vizualizuje, nejsou zajištěné peníze a investoři. Proto ten negativismus opřený o desítky let zkušeností

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 1
  • petr 04.02.2021  ●  08:21

    další mrakodrapová fantasmagorie… od magistrátu, který nedokáže ani opravit zdemolovanou silnici co má přímo pod okny, nečekám vůbec žádné zázraky

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 15
  • zerdě 04.02.2021  ●  08:32

    mne se to libi, otazkou je, zdali se to opravdu takhle zrekonstruje, pokud by to nakonec mela byt nejaka osekana verze a nebo jak se uvazovalo, ze by to melo byt snizeno o nekolik pater nebo se to treba vubec nerealizovalo, tak by bylo lepsi to pak zbourat

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 1
  • Cyklista 04.02.2021  ●  10:06

    David: „Tam mohl být úplně jiný tvar než vlnka“ třeba čtverec. Tím by určitě nekopírovala 90% architektonických návrhů. Kopie čtverce totiž není kopie…..

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • JSjr. 04.02.2021  ●  10:10

    MM: Tak pozor, město se snaží zastavovat proluky a potřebuje si hlídat, co tam vznikne. Nebo na místě Laub si snad představujete jiný, než premiový objekt? Či by jste místo prodal investorům a ztratil tak možnost kontroly, co tam vznikne?
    Některé lokality prostě potřebují být pod dozorem, řekněme, že se město poučilo po slibech na parkovišti Kostelní, Pivovarská..
    Nemyslím si tedy, že se město snaží být premiový developer, pouze směřuje významné lokality správným směrem.

    Mx:
    Mno to tak je vždycky, první jsou projekty a až pak peníze. Bez projektů se peníze vyčerpají jinde či je získají jiná města.

    Viz. současné dotační tituly od NSA na sportovní zázemí, vyčerpáno velmi rychle, kdo měl projekt hotový získal peníze. Doufám, že se povedlo městu si tam šáhnout i kvůli areálu VOKD v Porubě.

    To se mi líbí 14 To se mi nelíbí 3
  • MM 04.02.2021  ●  12:55

    JSjr.: Nemáme rok 1986, ale 2021. Co to znamená „mít pod dozorem“? Snad nechcete tvrdit, že město ví lépe co chtějí občané a firmy. To je hláška roku. Většinou je to pravý opak. Úřady odtrženy od reality. Já úplně chápu, že město zpracuje studii nebo ještě lépe, vyhlásí výběrové řízení na prodej parcely, jehož součástí musí být architektonická soutěž! Nerozumím proč se na tom město podílí finančně, jako spoluinvestor. Vše je o nastavení pravidel a hlavně mít stabilní prostředí. Neměnit každý rok priority, vize atd. Kolik zaplatil obvod a město za studie úpravy – rekonstrukce „mrakodrapu“? Pokud vím, je to už druhý plán a určitě to nebylo zadarmo. Vzdušných zámku mnoho, ale realita nikde.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 3
  • něgdo 04.02.2021  ●  14:14

    Lumir: Nikdy

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 4
  • thvari 04.02.2021  ●  14:21

    MM: město to myslím říká celkem jasně – protože, když to přeženu, do Moravské Ostravy nikdo příliš nechce a nic se tu nestaví, chopilo se toho rozvoje samo

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 5
  • Dan 04.02.2021  ●  14:36

    thvari: Jak je tedy možné, že před rokem 2010 bylo centrum plné staveb a projektů soukromých investorů?

    Člověk by čekal nějakou kontinuitu, nebo dokonce nárůst, když teď město přece tak vzkvétá. Dalším extrémem je Slezská, kde se již téměř také nic neděje.

    Město má tvořit podmínky pro rozvoj. Nehrát si na developera a pak odkupovat byty za nadhodnocené ceny v intervalech prémiových rezidencí.

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 1
  • Rýša 04.02.2021  ●  15:05

    JSjr.:….město se snaží zastavovat proluky a potřebuje si hlídat, co tam vznikne…

    Tak to hlídá, že proluky centrum hyzdí pořád. A myslím, že zájemců na některé proluky bylo docela dost a pokaždé se něco nehodilo do krámu, že z toho vždy sešlo. Tu prý špatný příjezd, tu málo parkovacích míst, tu tohle tu netohle a investor chtě nechtě odstoupil. Zvláštní hlídání…

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 1
  • JSjr. 04.02.2021  ●  15:59

    Rýša: Pozor, je potřeba rozlišovat Magistrát a Moravskou Ostravu, kde ještě před 2 lety vládlo hnutí Ostravak, které jak víme docela dost věcí zablokovalo právě kvůli nesmyslným důvodům, které píšete. A také jsou určitě Vámi zmiňované proluky ve vlastnictví města? Pokud ne, nemůže s tím nic dělat.

    MM: Lépe je docela neurčitý výraz. Soukromý investor si tam vždy postaví co chce, za to město by se na oblast mělo dívat jako celek, uvažovat městotvorně.
    Pokud vím tak tenhle dům a Lauby jsou jediné dva projekty na kterých se město chce podílet. Všechny ostatní jsou nabízeny k prodeji za určitých podmínek investorům, přesně jak píšete. Takže kde je ten důvod? Že by proto, že investoři nemají takový zájem o projekty v Ostravě obecně? Zřejmě to tak bude a protože se to zjistilo, tak se vymyslela městská spoluúčast, o kterou už prostě zájem je. Kupní síla firem tady prostě pořád není taková, jakou by jsme si představovali. A co se týče za studie a vize, všechny se dají použít na chystané stavební řízení jako podklad, takže to opravdu nejsou promarněné peníze. Pokud si správně pamatuji, tak původní projekt snížení či bourání této budovy byl nápad hnutí Ostravak, a nedodělali to (tak jako bytový dům na Kostelní/Biskupská), tak to převzal Magistrát (oboje), který už zdá se věci dodělává a dal projektu jiný, podle mě rozumější, účel.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 3
  • Dan 04.02.2021  ●  16:27

    JSjr.: Není pravda. Nejde pouze o Lauby a tento projekt. Ale parkovací dům u Krajského úřadu, Parkovací dům za Katedrálou, Bytový dům na Biskupské. Město tady kreslí projekty, které není schopné financovat.

    Pravda také není, že si investor může stavět po odkoupení pozemku, co chce. Výstavba je regulována územním plánem, městskou památkovou zónou a v ideálních případech také regulačním plánem.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 7
  • Johnny 04.02.2021  ●  16:38

    Dan: Tohle není pravda. Město usiluje o to, aby všechny tyto projekty (parkovací domy, bytový dům Biskupská etc.) realizoval čistě soukromý investor. O parkovací dům u nemocnice nikdo zájem neprojevil, proto jej nakonec realizuje město. Dosud ale na webu pozemky.ostrava visí výzva směřující k soukromým sbjektům.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 2
  • Martin [msstavby.cz] 04.02.2021  ●  19:06

    Johnny: K parkovacímu domu u Katedrály.

    „Náklady na stavbu by měly být přibližně 400 milionů korun. Město bude pro projekt hledat strategického partnera v soukromé sféře.“
    https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/nejlepsi-podobu-parkovaciho-domu-za-katedralou-navrhlo-studio-chalupa-architekti

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 4
  • Mx 04.02.2021  ●  20:41

    JSJr: “projekt je nutný předem a přechází penězům investorům, jinak peníze nebo investory neseženeme”? Ok, ale tak proč už se dávno nepostavily desítky těch roky starých projektů? Asi proto, že ty peníze a investory nemáme a mít nebudeme. Asi nemají investoři zájem. A město přece ví, zda si může dovolit peníze vydat, ne? Ale to vše bych ještě pochopil. Ale PROČ se v Ostravské radnici neustále objevuje “V OSTRAVĚ VZNIKNE …. “ a kdo se nezajímá o detaily, věří, že vznikne. Toto zavání politickou manipulací typu mrkvičky. Vše ještě snesu, ale ne v této poměrové míře – 90% šuplík (mám na mysli takovéto zásadnější návrhy). Na Fajnova se jen posouvají termíny, sorry. Samozřejmě posun v poslední době vnímám, ale buďme statisticky féroví, je to minimum vizualizací

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 8
  • Johnny 04.02.2021  ●  21:03

    Martin [msstavby.cz]: Parkovací dům u katedrály je ale specifický v tom, že má jako parkovací dům sloužit pouze dočasně – aby se mohly zastavět proluky na Zámecké a na Masarykáči a zároveň aby se mohlo zrušit parkování kolem katedrály. Poté by mělo dojít k přebudování stavby na bytový dům (což by bylo komplikovanější, kdyby byl plně ve vlastnictví soukromého subjektu, poněvadž ten není jak donutit takovouto přestavbu realizovat). Podle všeho zákon upravuje potřebná parkovací místa v době vzniku staveb, ale neřeší, když parkovací místa zaniknou poté, co jsou stavby realizovány :D

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 2
  • MM 04.02.2021  ●  21:47

    thvari: Nesouhlasím. Uvědomte si, že Ostrava je třetí největší město ČR, krajská metropole! Bohužel Ostrava nemá koncepci co vlastně chce. Normální plán. Vše se děje nahodile, jeden bombastický nápad střídá druhý. Místo aby se zaměřilo na možná méně viditelnou, ale mravenčí práci. Teď se to lepší, ale stejně tam kde by se logicky mělo stavět, například okolí Ostravice za náměstím, tak tam se plánuje jiná zástavba. Celá ta lokalita okolo Národního divadla je naprosto šílená, stačí se tam projet. Roky to tam leží ladem a na divoko tam parkují auta jak někde na Urale. Tady to je všem jedno. Soukromý sektor chce, ale nemá možnosti. Je chybou města, že se v centru nestaví, stěžujte si na radnici…

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 4
  • Mx 04.02.2021  ●  21:59

    Ostrava.cz: “Návrh rekonstrukce budovy byl 20. ledna představen odborné veřejnosti. Debata se soustředila především na kontext lokality a původní hodnoty objektu. Změna „tváře“ takto významné ostravské dominanty je citlivá věc, nehledě na to, že je v kontextu dalších budov a sídliště Jindřiška. V diskusi padlo mnoho protinázorů, především právě kvůli výrazné změně architektury budovy, a jde samozřejmě o naprosto relevantní připomínky.” Vůbec nic proti relevantní diskusi, ale jestli se bude u takto kvalitního a přitom vkusného návrhu zpochybňovat taková proměna kvůli odklonu od původního vzhledu nebo, že by se to tam nehodilo, tak potom fakt raději tady stavějme jen ty paneláky a nehrejme si na evropské moderní město

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 4
  • thvari 04.02.2021  ●  23:06

    MM: jasně, taky bych chtěl, aby bylo všechno ideální a růžové. toho prostoru si jsem vědom, upozorňoval jsem na to na twitteru i v jednom našem videu, těžko říct, jaké má v tomto současné vedení plány, protože z jedné strany je Karolina, z druhé budou budovy OU a opravený břeh Ostravice, mezitím pak tento škaredý prostor, kde by se opět nejlépe hodilo bydlení

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • aggu 05.02.2021  ●  08:27

    Já bych zas tu „tvář“ a „dominantu“ a „kontext okolních budov“ až tak „citlivě“ nehodnotil.
    Věžák je vyžitá mrtvá stavba. Dominanta? „Významné dominanty“ mají i další atributy, nejen relativní převýšení okolí. Sídlíště Jindřiška je tuctové šedé monofunkční sídliště na periferii centra a bývalém brownfieldu (haldě).
    Změna podoby baráku? A jak jinak?
    Podobná stavba své okolí přesahuje o dva parníky.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 5
  • Lukáš 2222 06.02.2021  ●  00:00

    JSjr.:ano, máte pravdu, že se „pracuje“. Fajnova je do roku 2023 je tam toho spousta a skoro nic hotové. František měl zřejmě na mysli, že v Ostravě to opravdu trvá neuvěřitelně dlouho a kolik už těch vizualizací bylo a skoro všechno v šuplíku. Málokdo věří, že se v Ostravě něco dotáhne do konce. Furt jenom sliby a centrum vypadá pořád jak kdyby tam nedávno skončila válka. Velká škoda!!

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 6
  • aggu 06.02.2021  ●  00:30

    Lukáš 2222: Podle FB kraje se právě podalo stavebko na Černou kostku. Není info o tom, že by se nějaký významný projekt zrušil. Žádné město v Česku neprochází takovými změnami jako Ostrava. Žádné město v Česku nepřipravuje ani zdaleka takové projekty jako se připravují tady. Nikdo nikdy netvrdil, že to bude hned. Nejsme v Číně, kde za 20 let postaví velkoměsto na louce.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 5
  • balde 06.02.2021  ●  00:54

    Lukáš 2222: když předchozí vedení města a kraje žádný projekt nepřipravili, tak logicky nemůže Macura a spol. stříhat pásky, bohužel smetanu slízne asi až další primátor, pokud tempo projektů vydrží, tak nás čeká v příštích letech situace, kdy každý rok nejen že se nějaký projekt zahájí, ale i dokončí.

    To se mi líbí 14 To se mi nelíbí 2
  • Mx 06.02.2021  ●  08:41

    Balde: nechci vystupovat primárně jako kritik města. Už jsem párkrát prásknul, že jsem volič současného vedení a že teď se opravdu něco už děje a dělá se kvalitněji !!! A jde to správným směrem (ale taky byly teď zlaté ekonomické časy). A taky je to o investorech, město není všemocné. ALE: opravdu si nemyslím, že je to o tom, že nebyly připravené projekty. Není pravda, že před 4-15lety nebyly krásné projekty. Ten problém je opravdu hodně v penězích ap. a opravdu se kreslí mnohem více, než na co jsou peníze a možnosti. A opravdu se slibuje mnohem více, než realizuje a opravdu se slibuje v přílišné míře, i když na to nejsou peníze. Proboha, centrum a okolí mám moc rád, ale spočítejte novostavby – když to přeženu – 10 + Karolina od revoluce? Krásných slibů každý rok 10. Shrnul bych to takto: bez jatek, Janáčkové a Zázemí sportu (OSU) by to byla i nyní katastrofa. A kolik věcí mělo v roce 2020 už být dávno hotové podle slibů … jejda. Takže méně slibovat a nebudeme remcat. Ps: ale prohřešky typu odfláknuté historické Nádražní nebo že honosná plánovaná rekonstrukce Komenských sadů byla hlavně o novém asfaltu, lavičkách a lampách – za to už nemůžou peníze a projekty, ale “přístup”.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 0
  • Mx 06.02.2021  ●  08:54

    A pak je opravdu potřeba zaměřit se na levné ale účinné věci: sloupy, zábradlí – občas 30 let netknuté. Příklad: zkulturnit prostor za divadlem ke karolině nebo prostor Nové vodárny nebo cesta od vodárny na Jih kolem feeony ap. katastrofa, když návštěvník jede kolem. Nestálo by to moc, máme rozpočet 10miliard. Donucovat smluvně investory a stavební firmy dodržovat vizualizace, kvalitně opravit rozkopaný trávník a udělat dobře nový. A také být odvážnější v malých věcech – používat kvalitní a měně tuctovou dlažbu, pohrát si s detaily ap. Tyto nesmírně důležité maličkosti tvoří pak po desítkách let celek a u nás se s nimi začalo pracovat myslím si, až v posledních letech. Nebát se v návrzích dělat věci, které v Praze jsou standard, ale tady schytávají kritiku za pompéznost nebo i hejty nebo se nějak ošulí.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 2
  • Mx 06.02.2021  ●  11:00

    Aggu: žádné město neprochází takovými změnami a nepřipravuje takové projekty? V Brně se ve velkém staví a opravdu mnoho kvalitního postavilo. Olomouc už má několik výškových staveb a nespočet rozdělaných krásných projektů (olstavby.cz). V Brně chystají velkolepý přesun nádraží s obrovskými navázanými stavbami kolem, i když přesun neschvaluji. Překrásný projekt zimního i projekt fotbalového stadionu atd. Jediný zásadní posun je zatím Karolina a DOV a díky za to. Vše ostatní je i jinde. A Koncertní hala a mrakodrap? Bylo by to úžasné, ale zatím stůjme nohama na zemi. Benátky, Bílý stín, klastr Černá louka, nespočet vizualizací z centra, Zelený okruh kolem města atd. Z velkých věcí se neudálo nic krom Karoliny. Opravdu to považujete za negativismus? Já tedy spíše za statistiku. Černá kostka jde do stavebka? Mne by zajímalo, zda jsou zajištěné peníze. Pak budu optimista teprve

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 5
  • Johnny 06.02.2021  ●  11:53

    Mx: Tady se srovnává nesrovnatelné. Brno i Praha jsou města s jedním centrem, o které se sice, pravda, pečuje intenzivněji, ale zase čím dál se člověk od centra nachází, tím je to tam děsivější. Na jednu stranu od centra Brna je Bronx, kde je víc proluk, než stojících budov, o kousek vedle ční obrovská chladící věž a komíny, z nichž se dosud kouří, směrem na Juliánov člověk projíždí podivnou lokalitou, kde se obytná zóna mísí s čtyřproudovkou, bezprizorně tam stojí benzínka a z domů bez střechy rostou stromky. Cesta šalinou na Prýgl je jako exkurz někam do Moldávie.

    Když už se v souvislosti s Brnem zmiňuje zimní a fotbalový stadion, tak by bylo dobré nezapomenout na kompletní přestavbu městského stadionu v Ostravě, novostavbu atletické haly, přístavbu ČEZ arény s plochou pro bruslení veřejnosti apod. Ze soukromých investic byl zase poměrně významný projekt IQ towers. To, že se něco nerealizuje v obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, ještě neznamená, že můžeme dělat, jako by to vůbec nebylo. Centrum Brna je sice možná lépe udržované, než to ostravské, ale zato tak nízko, jak nízko klesá brněnské předměstí, Ostrava neklesá ani v těch nejokrajovějších čtvrtích.

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 5
  • Mx 06.02.2021  ●  12:14

    Johnny: v každém městě, i Brně, najdete takové lokality. V Ostravě také přeci a mnohem více díky historických důvodů. Ale já hovořím o množství novostaveb a rozvoji. Oponoval jsem názoru, jak se to tady nadstandardně rozvíjí, což prostě není pravda

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 4
  • aggu 06.02.2021  ●  12:32

    Mx:
    OT
    Jaké projekty, třeba v Brně, máte na mysli, konkrétně? Srovnatelné významem s Černou kostkou, Bílým stínem, DOV, Jatkami, Towerem, koncertní síní… A to se bavíme o území 2×2 km. Třeba zrovna Ostrčilku bych na ten seznam nedal.
    Napadá mě Špitálka, a to i bez toho, aby si do každé věty o projektu dali 2x slovo „smart“. S penězi to ale mají stejně jako tady…
    Stadiony v Brně je komedie stejně jako v Ostravě s Bazaly. Fotbalový nejbližších 50 let nebude, a u hokejového se ještě tuze nasmějeme, zejména díky neutuchuchávající snaze Brna o „světovost“ a světový mistrák v 2024. Územko nemají, stavebko nemají, peníze nemají, žádají o podporu stát (tipnul bych si minimálně 1.5mld, protože jen hala samotná má stát 2.5mld). V dubnu chtějí začít stavět (demolice), příští rok pak halu. Trzymam kciuki ;)
    To že se v Brně (aktuálně) staví více soukromých (tuctových) projektů nikdo nerozporuje. V Ostravě se běžně každý rok dokončí 200 – 700 bytů, v Brně cca 1000 – 1500 bytů.
    Výstavba nového nádraží v Brně bratru za 50 miliard je, vzhledem ke stavu domácí železniční infrastruktury, „velkolepá“ urážka zbytku republiky. Opět má platit stát. Diametr má platit stát…. No, musím v práci přidat, abych platil víc na daních a stát to všechno v Brně utáhl.
    V Olomouci je zajímavé jedině SEFO. Šantovka má problémy. Těch „několik“ „výškových“ staveb Olomouce – jsou dvě, mají okolo 70 m (podobně jako Ostrčilka) a raději bych je vynechal z diskuze, zejména RCO2.
    Zbytek republiky? Sem tam solitér. Tuctová bytová výstavba mě až tak nezajímá, ani ve větších objemech než tady.

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 3
  • Mx 06.02.2021  ●  12:54

    Aggu: Olomoucko je 3x menší obyvatelstvem (Ostravsko celkem 600 tis), je třeba to brát v poměru. Nesouhlasím, že tam jinak není nic zajímavého nebo se neplánuje (olstavby.cz to dokazuje). Mají 3 krásné výškové stavby, my jen Iq tower ! Brno prostě má postaveno mnohem více s mnohem více staví. A mnohem odvážněji. Je tam jen tuším o 70tis více obyvatel. A že tam mají plány “na vodě” a problémy? To i my – na nic nejsou jisté peníze, jako tam. Takže v čem jsme takový nadstandard? V krásném návrhu koncertní haly? Má stát 2mld ne? Opět, až se nezačne kopat, neberu vážně, dyť ani Lauby nebo parkovací dům nemá město peníze a spoléhat na stát po pandemii??? ani Karolina se nedostavěla, proboha, i když to je něco jiného než záměr haly, prostě není kupní síla na byty a kanceláře. Tak co si pořád malujeme? Osobně bych se soustředil na ty menší kvalitní úpravy, hodně se tady zvedlo a začalo myslet na to dělat věci hezky, a z velkých projektů to bral spíše jako takové hezké sny a jednou za pár let bude bezva, když se něco zadaří. Já jen nechci, aby se tady politicky furt něco slibovalo a mazal občanovi med kolem pusy. Neberte mne jako kritika, spíše popisuji stav, jak jej vnímám.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 6
  • aggu 06.02.2021  ●  13:22

    Mx:
    OT
    olstavby znám, a výsledek? SEFO.
    O „kráse“ těch „výškových“ olomouckých staveb můžeme vést sáhodlouhý OT. Moc se mi nechce ;)
    IQ tower není ani výšková stavba. Tuctový blok na jinak zajímavém místě. Škoda.
    Brno staví více asi 2x. Zajímavého nic. Zásobu odvahy na 100 let brňáci vyplýtvali na brněnském orloji. Škoda.
    Nikdo nehovoří o tom, že my v Ostravě jsme nějaký nadstandard. Protože nejsme. Těch projektů máme víc než jinde jenom proto, že se dohání dluhy z minulosti. Tak za posledních 100 let. Na to, že jsme skoro milionová aglomerace, jich tu máme k řešení docela dost. Je fajn žít v takové době.
    Kupní síla v Ostravě je zcela srovnatelná se zbytkem republiky mimo zlatou klícku uprostřed kotliny. Navíc tato pseudoveličina nemá moc společného s rostoucí (myslím tou běžnou tuctovou) výstavbou v Ostravě. Výstavba z velké části byla je a bude v Česku poháněna spekulativním motorem a popravdě, nyní je investice do bytů v Ostravě v tomto směru docela dost atraktivní, skoro až top v CZ. Výhodnější jsou ještě některá severočeská města, ale to už si musí každý soudruh investor rozmyslet i jiné, hlavně lokální atributy.
    Další věc byla vůbec rozjet a postavit podobný projekt. Ceny se zvedly, začalo to dávat smysl.
    Třetí věc je jak jdou byty na odbyt. Nejsem developer, ale i tady si myslím, že to není špatné, když i u nás v Hrobůvce prodej jede, viz Hasičská.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 3
  • Petr 06.02.2021  ●  14:02

    Mx: naprostý souhlas. Stavět mrakodrapy, megalomanskou koncertní síň, a vedle mít rozbité silnice a chodníky, zpustlé parky, odfláknutý veřejný prostor není nic jiného než Potěmkinova vesnice.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 9
  • Mx 06.02.2021  ●  14:46

    Petr: ano, pokud se zde vyjádří i negativní a alternativní názor na všechny ty velkolepé plány a člověk není dostatečně pozitivní, že vše je happy a krásně nalajnované, tak je to většinou špatně

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 5
  • Mx 06.02.2021  ●  14:50

    Aggu: polemika, že v Brně se nic zajímavého nestaví a v Olomouci je jen jedna dobrá nová stavba, do toho fakt nejdu, nemá to smysl… hodně extrém názor. V obou městech jsem v posledních letech částečně pracoval a znám je. Nejlépe si tam každý zajet a udělat svůj názor, ne jen můj nebo Váš odsud

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 3
  • thvari 06.02.2021  ●  15:12

    Mx: jakože já bych chápal nadávání na nedostavěné projekty, kdybychom nebyli zrovna na téhle stránce, kde kluci pravidelně zveřejňují, co se ve městě postavilo. tak já jen skromně připomenu pár věcí:

    SPORT
    – nová tréninková hokejová hala od atosu 6
    – nová atletická hala
    – opravené Bazaly
    – opravené Vítkovice, úplně nové ochozy
    – florbalová hala na Dubině
    – areál na Feroně pro inline
    – malé haly v dědinách nepočítám, ale rostou jak houby po dešti
    – z dávnější minulosti pak stavba roku 1999, hokejová hala v Porubě a tráninkový stadion vedle

    ZDRAVÍ, REKREACE
    – lékařská fakulta OU
    – Alzheimerovo centrum v Zábřehu
    – Duhový dům na Hulváckém kopci
    – z nedávna menší stavby pro lidi s postižením ve Lhotce nebo Petřkovicích
    – úpravy břehů Ostravice, Farská zahrada

    fakt mám pokračovat dál a nudit tady nekonečným výpisem jednotlivých projektů, které si každý může postupně dohledat? co třeba všechny bytové projekty na Slezské a řadovky tamtéž? co celé dolní vítkovice a opravy věcí jako Hlubina nebo Landek do současné atraktivní podoby?

    jestli vidím někde větší rezervy, tak spíš obecně v nelogičnosti výstavby a nedodržované vysoutěžené urbanistické koncepci na Karolině nebo Černě louce

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 2
  • Mx 06.02.2021  ●  15:44

    Thvari: nikdy jsem neříkal, že nic nevzniká a že vše je špatně mnohokrát jsem zdůrazňoval 1. nepoměr počtu plánů a realizací – ten platí i přes výčet hotového 2. Nedodržování vizualizací – to platí 3. slibování dopředu občanům věcí, na které nejsou a ani se za 5 let nenajdou peníze = šuplík. Tenhle server je super a sám dokazuje, jak moc plánů každý rok vzniká (to snad tady pořád vidíme) a nerealizuje se ani po letech. Každý týden něco zajímavého, ale pak pár zajímavých staveb ročně. Toť celé, není to jen o kritizování, ale upozornění, že jako občan vnímám a jistě ne sám, na tyto nešvary. Místo dalších 5 vypracovaných projektů by se dal opravit kus parku nebo ulice

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 2
  • thvari 06.02.2021  ●  16:10

    Mx: ale kdy jindy chcete prezentovat věci lidem tak, abyste potenciálně zapracoval nebo jim aspoň vysvětlil jejich připomínky? když se něco zase někam postaví bez toho, aby se to pár roků předem veřejně probralo, bude většina lidí naštvaná, proč jim za okny vyrostlo něco, o čem ani neměli tušení. takže já naopak oceňuju, že město sype z rukávu projekty tak, aby zjistilo, jakou mají odezvu.

    a prostě si nemyslím, že tu je něpoměr plánů a realizací. maximálně v tom, že je neuskutečnili soukromí developeři, což je ale úplně jiná písnička. s tím vaším výčtem nahoře nejde souhlasit, řekl jste dvě věci, Benátky a Bílý stín. přitom dalších deset mezitím město udělalo nebo připravuje, včetně Jatek, Černé kostky nebo koncerního sálu. logicky se vám tu pak někdo ozve, když mu to připadá jinak, no.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 1
  • Mx 06.02.2021  ●  17:39

    Thvari: s tím, že to může sloužit dopředu jako dobrý test reakce občanů, souhlasím. I když si nemyslím, že to je primární účel. Domnívám se, že jde o kombinaci snahy skutečně něco postavit a město vylepšit a kombinace politické, je třeba během 4 let vytvořit cíl, díky kterého lze lépe uspět ve volbách. Sledují tento vývoj už 25 let intenzivně. S tím nepoměrem nesouhlasím – vezmeme-li 30 let po revoluci a počet záměrů města, bude to velmi nelichotivé vysvědčení v počtu realizací těch zásadních věcí. Neexistuje např. proluka v centru nebo jakýkoliv větší prostor ve městě, na které be někde neležely 2-3 plány za tu dobu. A přestože se moc nového nikde v centru krom Karoliny (napůl) témeř nepostavilo v prolukách, stále se dělají nové a nové soutěže, ale proluky pořád stojí. A bohužel i proto jsem pesimista z investorů. Ti nakonec taky většinou vzali roha. Ale město dále plánuje ve velkém. Přesto děláme soutěž za soutěží. Proto mi vadí, jak jsem se zase dočetl za poslední půlrok v médiich, že v Ostravě vznikne mrakodrap, hala, parkovací dům, lauby atd atd atd. Opravdu mám tady vypsat výčet za 10 let??? A jediná věc z toho nemá investora a zajištěné peníze. I mrakodrap se peníze shání u bank a přitom nikdo nestaví ani mnohem menší kancelářské objekty. Spíše si projděte město a vybavte místo, kde nebyl nějaký architektonický záměr a nic nestojí. Proč se neřeší Bílý stín a začala se projektovat hala? Proč město nepostavilo kostku, když stát nedal peníze a začalo řešit halu, na kterou ale chce našetřit? Sorry, už jsem z optimismu vyléčen a nebojím se to prezentovat. Ať to shrnu, ne že by se tady nic nedělo a plány nebyl krásné a super, ale trvám na tom, že se moc kreslí. Proto raději ocením hezky nový opravený park, ale pořádně nebo nové květinové záhony. I když si ty velké věci také přeji.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 5
  • Hrdý Ostravák 07.02.2021  ●  18:48

    Absolutní souhlas s názory Mx. Není, co dodávat. 100 procent přesnosti a výstižnosti. Rozbil naprosto scestné argumenty Thvariho( člověk magistrátu?,dle argumentů očividně)

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 7
  • Lukáš 2222 07.02.2021  ●  20:27

    aggu: od konce války uplynulo víc jak 70 let a v Ostravě je plno proluk které za tu dobu nebyly zastavěny. Nezlob tě se na mne ,ale s kýmkoliv mluvím kdo v Ostravě bydlí nebo se odstěhoval,nebo bydlí poblíž, právě kritizujte vzhled centra a veřejného prostoru a samozřejmě ovzduší. 30 let po revoluci se centrum v podstatě nezměnilo. Kromě Karoliny. A to je na tak velké město jak je Ostrava hodně málo.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 6
  • aggu 07.02.2021  ●  20:32

    Lukáš 2222: Opravdu nezměnilo? Vážně?

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 6
  • Lukáš 2222 07.02.2021  ●  22:52

    aggu: kromě opravených fasád nemám pocit, že by se Centrum města nějak změnilo např. Od Karoliny směrem k divadlu, hnus, dále za divadlem Antonína Dvořáka-hnus, na Černé louce hnus, Vojanova ostuda, Ostravice Textilie ostuda, bývalý hotel Palace ostuda, Stodolní ulici úpadek, skelet u řeky hnus atd,atd. + plno proluk v centru rozbité parkoviště s budkama. Myslíte, že takhle má vypadat centrum města s 300 tis. obyvateli?

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 5
  • balde 07.02.2021  ●  23:34
    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 0
  • aggu 08.02.2021  ●  00:13

    Lukáš 2222: Kromě opravených fasád? Málo? ;)
    Od Karoliny k divadlu je Ostravica a Palace = v řešení. Za divadlem AD nikdy nic nebylo kromě haldy uhlí, nevím co tam čekáte ;) Mimo to, Černá louka se postupně zastavuje, tedy opět progres (ať už si o té obludě od OSU myslí kdo chce co chce). Vojanova = aktuálně demolice, v řešení zástavba až na Pivovarskou. Ostravice = v řešení. Palace = ostuda jen z půlky, z druhé opraven a funguje. Stodolní úpadek? Ale no tak, podívejte se na fotky Stodolní kolem revoluce a pak uvidíte úpadek. Skelet u řeky je skelet. Problém investora. Stává se. V Chicagu třeba odpískali mrakodrap.
    Pokud v centru vidíte jen „plno proluk a rozbité parkoviště“ tak máte buď něco s očima nebo selektivní vnímání reality a sklony k dekadenci. Takových je v Ostravě hodně. A nemálo z nich ty blitky potřebuje vylejvat na net. Že, Jano? ;)
    Přečtěte si historii nějakého města, snadno naznáte, že každé prochází vzlety a pády a vzlety a pády… Progres Ostravy v posledních letech je neoddiskutovatelný.

    To se mi líbí 16 To se mi nelíbí 10
  • adamous 08.02.2021  ●  08:59

    aggu: Stodolni v upadku urcite je a nebo by se to mozna dalo taky vzit, ze ted ma sanci mozna zacit jinak, lepe a udrzitelneji.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 3
  • rom 08.02.2021  ●  10:26

    aggu a jemu podobní:

    nejde o to, že se nic neděje – ano, projekty jsou, něco se staví. Otázkou je, zda je to úměrné významu města, porovnání s okolím a zejména jak efektivně se ty mld. využijí

    ale co mě štve i ostatní – děláme Potěmkonovy vesnice, neumíme základní údržbu, jednoduchou estetizaci prostoru, opravovat, upravovat – toto můžeme dělat bez soutěží a různých debat -a toto je ta neschopnost úřadníků. Soukromník by si přes svým domem a majetkem naložil jinak. Stačí se jít projít. Třeba Karolina – dělalo se to všechno nové, levná dlažba, mobiliář, zeleň – ta je po několika letech totálně zničená a neupravovaná. Sekání trávy několikrát ročně, obrovské kaluže atd. Toto lidé vnímají, ne nějaké miliardové projekty.

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 6
  • Lukáš 2222 08.02.2021  ●  15:22

    aggu: já mám pocit , že klapky na očích máte vy a nebyl jste v jiném městě než Ostravě. Dál nevím co tu píšete o nějaké Janě 😂😂 . Všechno co jste vyjmenoval v nějakém řízení. Proboha kolik těch řízení tady bylo a výsledek? NIC v šuplíku. Až uvidím že budou stát reálně nějaké stavby tak budu věřit. A pokud budou lidé tak jako vy, furt se plácat po ramenech jak je to super za jeden postavený dům za x let a opravenou fasádu v tak velkém městě jak je OSTRAVA, tak se nedivím, že se město tak vylidňuje. Žijeme v 21 století a je 20 let po útlumu těžby. Je to tu hodně ve skluzu a snad přijde nějaký mecenáš, který z Ostravy udělá opravdu město Evropské úrovně 👍👍👍

    To se mi líbí 13 To se mi nelíbí 7
  • Jirka 08.02.2021  ●  19:05

    Lukáš 2222: psi štěkají a karavana jde dál

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 8
  • Johnny 09.02.2021  ●  09:48

    Lukáš 2222: Myslím, že pan Světlík je docela prototypem mecenáše.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 5
  • Jméno 09.02.2021  ●  13:12

    Mx: To opravdu čekáte opačný poměr projektů postavených vs. projektů představených? To přeci ani moc nejde ne? Vždy bude mnohem více projektů představených, protože se mnohdy zjistí že na to není investor nebo to lidé nechtějí. Proto vždy bude mnohem méně projektů postavených.
    Typickým příkladem je nová tramvajová trať v Porubě. Ta už měla také nespočet plánů a vizualizací, a nakonec se stejně nepostaví. A rozhodně mi to nepřijde nějak divné….

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 4
  • aggu 09.02.2021  ●  15:33

    Jméno: Ale postaví.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 4
  • Martin [msstavby.cz] 09.02.2021  ●  19:46

    Johnny: Reaguji na tvé nepravdivé tvrzení, že město hledá pro své projekty soukromé investory. Což jsi sám potvrdil, v dalším komentáři. Na parkovací dům u katedrály hledá spoluinvestora.

    Ten tvůj popis lokality kolem ulice Cejl v Brně je taky trošku úlet pramenící z nevědomosti, co v tom území vzniká. Namátkou novostavby za posledních 5 let.

    Bytový dům Bratislavská
    https://www.archiweb.cz/b/polyfunkcni-dum-bratislavska

    Bytový dům Spolková
    https://www.archiweb.cz/b/bytovy-dum-spolkova-v-brne

    Rekonstrukce bytového domu Francouzská
    https://www.archiweb.cz/b/rekonstrukce-bytoveho-domu-francouzska

    Bytový dům Domino
    https://www.archiweb.cz/b/bytovy-dum-domino

    Bytový dům Přádlácká
    https://www.endeka.cz/realizace/bytovy-dum-brno-pradlacka/

    Další bytový dům na Přádlacké
    https://www.sreality.cz/detail/prodej/byt/1+kk/brno-zabrdovice-pradlacka/4004949596#img=3&fullscreen=false

    Domov pro seniory Cejl
    https://proximaprojekt.cz/bytovy-dum-pro-seniory-cejl-brno/

    Rezidence Vranovská
    https://www.rezidencevranovska.cz/

    Bytové domy ve vnitrobloku Francouzská od Chybík+Krištof
    https://magazin.aktualne.cz/bydleni/bytove-domy-ve-vnitrobloku-francouzska-postavi-chybik-kristo/r~fb1a4fcc30d111e8b8efac1f6b220ee8/

    Bytový dům Cejl
    https://jok.cz/?p=187

    Na konci Cejlu vzniká čtvrť Nová Zbrojovka http://novazbrojovka.cz/

    Plánovaný 15ti patrový bytový dům
    https://www.archdesign.cz/tag/cejl/

    A z té chladící věže bude nová čtvrť Špitálka ;)
    https://respitalka.brno.cz/budoucnost-spitalky/

    V tom brněnském Bronxu se toho děje více než v celé Ostravě za několik let. Trochu sebereflexe a dávat se na Ostravu bez růžových brýlí, kdy se tu i z agility parku trochu s nadsázkou dělá stavba roku.

    A zatímco bylo v Ostravě velké haló z jednoho muralu na Nádražní, tak v Cejlu jich vznikají desítky. https://brnenska.drbna.cz/zpravy/spolecnost/19173-foto-v-ulicich-brna-vznika-mozna-nejvetsi-galerie-pod-sirym-nebem-v-evrope-nad-cejlem-uz-skotaci-mendel.html

    https://brno.rozhlas.cz/galerie-pod-sirym-nebem-velkoplosne-malby-meni-tvar-brnenskeho-bronxu-8354018

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 5
  • Johnny 09.02.2021  ●  20:09

    Martin [msstavby.cz]: Můžeme se bavit o argumentech a odkazech, ale prosím, netvrď mi, že je můj komentář k Brnu úlet pramenící z nevědomosti – z 1/3 tam žiju a mám to na očích dnes a denně.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 4
  • Martin [msstavby.cz] 09.02.2021  ●  20:24

    Johnny: V tom případě je podán velmi manipulativně.
    Cejl není nejlepší lokalita Brna. To ví všichni a je to pravda. Ale pokud míváš i oči otevřené, musel sis všimnout jeho proměny a nových staveb, které tam vznikají. A to jsem v předešlém tvrzení nezmiňoval většinu rekonstrukcí.

    Tvé tvrzení, že je tam více proluk jak staveb je nepravdivé. Domů tam je více. A mnoho nových vzniká. Nebo to tak není?

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 6
  • Lukáš 2222 09.02.2021  ●  22:04

    Johnny: zatím to není moc vidět, že by byl mecenáš. Tedy kromě dolní oblasti 😬

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 3
  • davidb 10.02.2021  ●  08:46

    Martin [msstavby.cz]:
    Martine jen upozornění, aby se web pořád lepšil.
    Nepíše se: 15ti patrový!
    Člověk si tam to „ti“ při čtení sám dosadí.
    https://www.meriva-preklady.cz/clanek/18-ti-lety-nebo-18ti-lety-a-vzkaz-pro-prezidenta_9

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 1
  • potkan 10.02.2021  ●  10:02
    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • Petr 10.02.2021  ●  10:57

    rom: tak tak… viz zpackaná Nádražní (co to je ty rolety mezi nástupišti?), čerstvě položený asfalt kolem katedrály, kde se po dešti tvoří obrovská laguna, už několik let rozmlácená vozovka u magistrátu + Ajna dental, vytrhané žulové kostky na chodnících, stezka podél Ostravice pod parkem, kde se na 1,5 km střídají 4 různé povrchy s různouá šířkou… mám pokračovat? Je normální, aby člověk na pohyb v centru tak velkého města potřeboval terénní vůz a kanady? Až vyřešíme tohle, tak můžeme s radostí stavět koncertní haly a mrakodrapy, naopak to působí fakt jako Potěmkin…

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 4
  • Johnny 10.02.2021  ●  12:28

    Martin [msstavby.cz]: Ano, na Cejlu se skutečně pomalu něco děje (a to nechejme stranou, že je to pořád docela katastrofa). Jenže Cejl je právě ta lokalita, která je tak proslulá, a navíc tak blízko centra, že se tam v podstatě musí něco dít. Právě proto jsem ho v tom příspěvku zmínil jenom okrajově. Řada dalších čtvrtí, které takovou popularitu a blízkost centru nemají, je na tom ale mimořádně bídně. Stačí nasednout na dvanáctku a jet až na konečnou, nebo, jak jsem zmiňoval, třeba se vydat za Výstaviště směrem k Prýglu. Nebo se podívat „za stín Špilberku“ – to je dokonce pořád v podstatě historické jádro města, bohužel v tristním stavu.

    Čili jádro mého sdělení nebylo hejtit Cejl nebo Židenice nebo whatever, spíš jsem upozorňoval na to, že čím méně je některá brněnská lokalita na očích (a to Cejl je ještě na očích hodně), tím méně péče se jí věnuje. Obzvlášť teď během lockdownu jsem měl příležitost různá předměstí Brna prochodit a za tímto názorem si teď skutečně stojím.

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 3
  • adamous 10.02.2021  ●  14:19
    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • Pavel 10.02.2021  ●  14:21

    Nevěřím… Stačí se projít po Ostravě – co se změnilo od roku 1999 do dnes například v lokalitě mezi železniční tratí, 28. října, Nádražní a Českobratrskou – moc nic – Stodolní se svými kluby fungovala i před tímto rokem, jen kluby měly poněkud nehonosný vchod. Zmizel Kotas – jo pardon, to už je daleko. Jinak zazděná okna mnoha rekonstrukcí načatých objektů zůstala, nedostavěné proluky a parkoviště na hlíně asi vydělávají více než metry čtvereční k bydlení, práci, obchodu… Nepochopím na co čeká bezmála 25 let na rohu Porážkové a Kolejní mezi jinak zrekonstruovanými a na kanceláře adaptovanými dělnickými domy jeden z nich. Dvacet let jakoby se neinvestovalo… Jo a kdy se bude bourat Polský dům – ten secesní skvost – to je vlastně taky mimo lokalitu (ale asi bychom se při procházce Ostravou „ostravovali“ pohledem na ni i jinde) A co tenhle barák – měl se snižovat, bourat a co já vím ještě – prý se vyšší patra kývou… a mohl se používat ke kancelářím úřadu jen asi do poloviny výšky. Tak hodně zdaru všem optimistům – každopádně to vypadá hezky a stálo by tuto dominantu revitalizovat …

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 4
  • Martin [msstavby.cz] 11.02.2021  ●  07:21

    davidb: Děkuji za upozornění :D Snad má chyby v komentáři nemá vliv na chod webu :o)

    Johnny: Mě baví ta geneze diskuze. Porovnávat se s ostatními městy, hledat na nich to špatné a pal psát, jak Ostrava boží, když není. Mění se k lepšími, to je pravda. Ale to i ostatní města prochází vývojem. Plácat se v Ostravě za každou drobnost je malost.

    A: „Brno je taky díra, Cejl je plný proluk, kterých tam je více než domů“

    B: „Na Cejlu se staví více jak v celé Ostravě dohromady + přidány odkazy. Proluky jsou oproti zástavbě v menšině.“

    A: „Ale tam se něco dít musí, protože to je tak špatné a moc se o tom mluví“

    Brno nemám asi tak prochozené jak ty, ale taky jsem tam prošlapal pár podrážek. Subjektivní dojmy může mít každý jiné.

    Trochu se bojím zeptat na tohle: „Centrum Brna je sice možná lépe udržované, než to ostravské, ale zato tak nízko, jak nízko klesá brněnské předměstí, Ostrava neklesá ani v těch nejokrajovějších čtvrtích.“

    Já bych doporučil prochodit i Ostravu ;)

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 6
  • DRJPJR 11.02.2021  ●  11:12

    Martin [msstavby.cz]: Žil jsem v Brně několik let a to město má velkou výhodu v tom, že se jim za poslední léta podařilo vybudovat image „chytrého města“. Teď nemyslím ty BS s lavičkami atd., ale to město (a často si myslím i nezaslouženě a neodpodstatněně) si dokázalo vybudovat obraz něčeho víc (s velkou dávkou pozitivního mediálního pokrytí). Spousta studnetů, nadnárodní firmy, IT, na české poměry (mimo Prahu) celkem masivní výstavba, kvalitní kultura, živé centrum (mimo zkouškové :)). Za tu dobu tam jsem potkal spoustu lidí a přišlo mi, že Brňáci jsou sice velcí patrioti, ale na město koukali často dost kriticky – nic most infrastruktura, znečištění ovzduší, ceny bytů, politická scéna, sliby o výstavbě kdečeho… Ale ti „přespolní“ byli velmi často až fascinovaní, jak příjemně, kompaktně to město působí, proto tam taky spousta mladých zůstavá – pokud si mohou dovolit ty šílené ceny nemovitostí. Když to řeknu blbě, tak Brno mi přijde oproti Ostravě dost „přehypované“ město, ale nese to s sebou ta zmíněná pozitivita vč. nadnárodních firem atd, soukromé výstavby… Potom se ale mladí musí stěhovat pomalu až do Vyškova, když chtějí bydlet „v Brně“. Prostě Brno mi přijde, že má často ve veřejném prostoru obraz až moc „sluníčkový“ a Ostrava přesně naopak (a z velké části si za to můžeme sami). Minulý týden jsem poslouchal podcast s šéfem Tieto, myslím Řečí peněz (ČRO), a prvních několik dotazů bylo, jak se TAM žije, když podle barcelonských vědců se v Ostravě nedá dýchat… To bude potom těžký tu image zlomit k lepšímu … I v hlavách novinářů atd.

    To se mi líbí 14 To se mi nelíbí 0
  • aggu 11.02.2021  ●  11:20

    DRJPJR: Ano, v tom je jádro pudla. IMAGE, PR. A dnes jako bonus dualistické vidění světa. Imho lidé nic víc nepotřebují k tomu, aby si udělali „názor“.

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 4
  • Jana 11.02.2021  ●  13:01

    aggu: 10. 2. 2021, ostravan.cz – Ivan Motýl: Ostrava je městem ruin. V celoročním programu na tento chmurný fakt reaguje i Galerie Plato

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 9
  • thvari 11.02.2021  ●  13:28

    DRJPJR: inspirativní je, že Brno to muselo otáčet stejně jako to teď dělá Ostrava – když byl teď ten dvojitý rozhovor, co na twitteru sdílel pan primátor, s městskými architekty Brna a Prahy, tak ten z Brna o tom mluvil, že to město bylo v 90. letech díra, ze které chtěl akorát každý pryč, a že ten obraz se úplně otočil. a my víme, že tím směrem jdeme taky.

    naše nevýhoda je, že děláme obrovské množství práce, kterou nikdo příliš neoceňuje, protože informace typu, že skončíte v žebříčku prachu v top10, je prostě jednoduché a chytlavě sdělení, kterého se média zákonitě vždycky chytnou, navíc jak už dneska víme, lidé nejraději konzumují už to, co si doposud mysleli, takže je fajn mít jasný obraz o tom, která místa v republice jsou ta dobrá a čistá, tedy Praha a Brno, a kdo je ten špatný, tedy Ostrava (a Ústí apod.).

    ale s tím si nemá moc cenu lámat hlavu, protože proti tomu jde jasný trend lidí, kteří tvrdohlavým způsobem prezentujou, že tvoří něco výjimečného, čímž ten obraz přirozeně vylepšují, ať už to jsou ti s celorepublikovým dosahem jako týmy Colours, Zlaté tretry nebo divadla Mír, nebo jedinci, kteří se specializují na propagaci věcí pro užší spektrum lidí, kteří se zajímají např. o kulturu, architekturu, technické památky nebo gastronomii

    takže v tom pokračujme, ta cesta je daná a nás nemusí zajímati ti, kteří stereotypně o Ostravě nic neví nebo ji mají někde v kolonce špinavé pohraničí. a pro inspiraci přidám anekdotu. asi před rokem a půl bylo, ještě před koronou, v Haagu posezení českých expatů a starší chlapík někde z Čech, který v NL dlouhodobě žije a ani neplánuje návrat zpátky do vlasti, věděl, že v Ostravě to kulturně žije a vznikají Jatka nebo koncertní sál a vyptával se mě na to. lidi, co se zajímají, mají ten obraz pak pozitivnější.

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 0
  • rom 11.02.2021  ●  13:57

    Image Ostravy a kraje je špatně, tisíckrát může říkat magistrát a kraj něco jiného. Děláme strašně moc akcí, podporujeme kde co, samé veltrhy. Osobnosti tady jezdí a rozplývají se – za cesťák a hotel. Pak dají ruce pryč. Následně v Tv – chudovat, exekuce, násilí, smog , chuligán – záběry na Ostravu. Ve zprávách během jedné minuty – v Praze začal světový kongres lékařů, Ostrava – začala konference o chudobě. Atd.

    Krajů je hodně, není možné přistupovat 1/14. Musí tady být nějaká rozdílovka. Není. Vím to, jsem pár dnů v týdnu v Praze a cítím ten despekt všude. Podstatně menší kraje si s námi vytírají prdel.

    Bohužel nevím jak na to. Možná se vytvoří nová generace, která bude sebevědomější a bude mít dost kapitálu a nápadů se bez podpory centra rozjet. Funguje to jako sněhová koule – ale někde se musí začít.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 1
  • D-r 11.02.2021  ●  14:37

    rom: Měla by tady byt federace jako v Německu nebo Švýcarsku. Jinak to nejde.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 1
  • MM 11.02.2021  ●  23:26

    To co řeknu se líbit nebude, ale za to jak tady žijeme si můžeme pouze my. Žádná Praha. Stačí si přečíst sociální sítě a když vidím extrémní názory nebo úplně hovadiny, můžu se vsadit, že na profilu je místo bydliště Ostrava, Havířov a podobně. Zkrátka jací lidé tady žijí, takové si volíme jako své zástupce a podle toho to tady vypadá. To je ten největší rozdíl oproti jiným krajům v ČR. Mám ještě jednu poznámku a tou je oslovení „patriot“. Jsem už na to slovo alergický. V reálu je to člověk, který je k Ostravě absolutně nekritický, neustále mluví o duši města a podobně. V realitě tito lidé chtějí dokazovat všem okolo, že na to Ostrava má, že je světová a upínají se k megalomanským projektům. Je to obdoba vlastence. Těch vlastenců, které uvidíte v Penny s plným košíkem nejlevnějších párků a vyřvávajících, že EU nám tu posílá srágory. Pak se podívá na účtenku a polovinu nákupu mu naservíroval Babiš. Změna myšlení bude trvat generace…

    To se mi líbí 15 To se mi nelíbí 8
  • Redy 16.02.2021  ●  13:17

    A co zelen? Lepsi a levnejsi by bylo, kdyby to zbourali a udelali misto toho park. V Ostrave je malo parku a velka chudoba. Na to nemame

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 6
  • Redy 16.02.2021  ●  13:18

    A co zelen? Lepsi a levnejsi by bylo, kdyby to zbourali a udelali misto toho park. V Ostrave je malo parku a velka chudoba. Na to nemame

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 6
  • Redy 16.02.2021  ●  13:19

    Potrebujem zelen! Lepsi a levnejsi by bylo, kdyby to zbourali a udelali misto toho park. V Ostrave je malo parku a velka chudoba. Na to nemame

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 6
  • Michal 16.02.2021  ●  14:09

    Nebourat, opravit. A vedle toho další a pětkrát vyšší! Ať se z toho všichni tihle Redyové podelaji vztekem.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 2
  • adamous 29.03.2021  ●  08:49
    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 6
  • Rado 29.03.2021  ●  08:55

    adamous: Co na to říct, všude kolem to jde, jenom ne v Ostravě. Ach jo.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 3
  • aggu 29.03.2021  ●  11:27

    Rado: Za prvé – všude to nejde. Za druhé – v Ostravě to jde lépe než dříve. Za třetí – proč to jde lépe tu bylo probíráno x-krát.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 3
  • Never 19.10.2021  ●  12:00

    Nějaké novinky?

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Martin [msstavby.cz] 20.10.2021  ●  07:31

    Never: Veřejná zakázka na Předběžné tržní konzultace “Rekonstrukce Ostravského mrakodrapu” byla vypsána do 10. srpna. Bylo osloveno 17 firem. Zakázka je i tak po několika měsících pořád neukončena Takže to nedopadlo. Třeba jim konečně došlo, že opravit, zvýšit mrakodrap a postavit parkovací objekt za 300mil. kč je úlet neslučitelný s realitou. Nebo si konečně na investicích přečetli, že stavební úřad už prvotní záměr rekonstrukce (snížení) neschválil z důvodu nízké světlé výšky, která nevyhovuje normě.

    https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003636/zakazka/440606

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • JSjr. 20.10.2021  ●  11:27

    Martin [msstavby.cz]: Ukončení veřejných zakázek se dává až když jsou vypořádány všechny připomínky a jak se úředníkům bude chtít to tam zapsat, zhotovitel může být už dávno vybrán a pracovat. Nebral bych to jako důvěryhodný zdroj stavu projektování.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 3
  • Michal 20.10.2021  ●  20:32

    O tom zvýšení se dočtu kde?

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 1
  • Crazym 20.10.2021  ●  21:32

    Michal: Hned nahoře v popisu od AI – DESIGN, s.r.o. „Původně dvaadvacetipatrový objekt bude díky tomuto řešení možné dokonce navýšit o jedno patro, ve kterém by byla kavárna s terasou a atraktivní vyhlídkou na Ostravu.“

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Martin [msstavby.cz] 21.10.2021  ●  07:44

    JSjr.: “ a jak se úředníkům bude chtít to tam zapsat“ Čtvrt roku se jim nechce nic zapsat….? To snad nemůže nikdo myslet vážně.

    Jde o zakázku na tržní konzultace s výběrem oslovených firem. Bohužel u VZ není ani záznam o zájmu a zpětné reakci oslovených subjektů. Nejsou uvedeny žádné dotazy oslovených apod. Ostatně, tak jak jsou dokumenty z těchto postupů zveřejňovány u jiných VZ.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 2
  • JSjr. 21.10.2021  ●  14:21

    Martin [msstavby.cz]:
    Je to tak, musí uplynout a vypořádate se všechny lhůty pro odvolání, musí se sejít Rada města aby vybrala účastníka, možná to poslali i do komisí, čili se vše prodlužuje. Jakmile to Rada odklepne, bude na úředníkovi, že napíše vybrání účastníka. Ovšem bude to dříve na úřední desce, na tenderarenu to hodí až budou mít čas, nejsou zde žádné závazné termíny.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 1
  • Martin [msstavby.cz] 23.10.2021  ●  10:02

    JSjr.: Ne, platí to co jsem psal výše. Není uveden ani seznam kolik firem zpětně reagovalo. Dotazy atp. Tak jak to bývá uvedeno i jiných, NEUKONČENÝCH, zakázek.
    Chápu, že ANO funguje jinak.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 2

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.