Pohled na dělnickou kolonii na Kamenci, kterou nahradilo sídliště a předimenzované komunikace.
20. léta 20. století
Historický snímek byl pořízen na křižovatce ulic Českobratrská a Bohumínská.
2017
zdroj historické foto: FB Historická Ostrava

Pohled na dělnickou kolonii na Kamenci, kterou nahradilo sídliště a předimenzované komunikace.
20. léta 20. století
Historický snímek byl pořízen na křižovatce ulic Českobratrská a Bohumínská.
2017
zdroj historické foto: FB Historická Ostrava
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Michal :
Předimenzované komunikace? Tady zase někdo upad.
04.11.2018 08:20Tom :
Smutná změna.
04.11.2018 09:43Martin [msstavby.cz] :
Michal: Pokud si nemyslíš, že je komunikace předimenzována, bylo by namísto napsání „Tady zase někdo upad.“ uvést argumenty, proč tomu tedy tak není.
Ale MÚK dálničního typu, která na jedné straně končí semaforem se Sokolskou třídou a a nad Bazaly začíná z dvou pruhu je urbanistická chyba. Podchod pro chodce pod Bohumínskou je výsměch pro chodce. Na samotné Bohumínské je minimální provoz oproti dimenzi.
Bohužel současná rekonstrukce MÚK prodloužila životnost této chyby.
04.11.2018 11:13aggu :
Slezská Ostrava je jeden velký festival marnosti. Skoro bych řekl, že pravý břeh Ostravice byl magistrátem nechán napospas. V podstatě vše relevantní, co se v Ostravě děje a připravuje, se děje a připravuje na levém břehu. Proč?
04.11.2018 14:08Třeba se tu magistrát snaží o konzervaci „klidného místa v zeleni“ jako ostravské village. To jde ale dost do kopru, na atraktivním ale malém hladnovském svahu se staví nejvíc v Ostravě. Dříve nebo později nutně přijdou tlaky na dobudování místní veřejné infrastruktury, kterou komunisti zbuldozerovali a nahradili asfaltem. Dnes centrum Slezské Ostravy neexistuje. A to je Slezská největší městská část, cca 20% města, má historii srovnatelnou s Moravskou. A centrum má Slezská na přechodu pro chodce, radnici v křižovatce…
Nové centrum Slezské a existence Bohumínské ve stávající podobě jsou neslučitelné. Buď jedno, nebo druhé.
Pedro Prkenný :
aggu: Slezská Ostrava je sice největší městskou částí co do rozlohy (cca 41 km2), ale rozhodně ne co do počtu obyvatel (má pouze 21 000 obyvatel). V počtu obyvatel vede Ostrava-Jih se 107 000 obyvatel, kteří jsou vměstnaní do cca 17 km2. I na tom lze vidět, jak je Slezská Ostrava decentralizovaná. A co je takto roztahané a decentralizované, se velmi špatně centralizuje. Radnice je na hranici SO a MO a těžko lze hovořit o centru. Ostatně, radnici má u křížení dvou dopravních tepen i Ostrava-Jih.
04.11.2018 17:45Slezskou Ostravu beru hlavně jako vilovou a rezidenční čtvrť – vždyť i většina Slezské jezdí např. za zábavou, vyžitím a nakupováním do centra města více než třeba lidé z Poruby či z Jihu…
Mimochodem, obec Vratimov je svou výměrou skoro stejně velký jako MOaP, ale přesto po ní nechci, aby disponovala tímtéž jako centrum Ostravy :-D
aggu :
Pedro Prkenný: Myslím, že srovnáváme nesrovnatelné ;) Historie Slezské možná sahá dál než Moravské (třeba mě někdo opraví), první „papíry“ má Slezská o 50 let starší než Moravská. Na Slezské se ještě pořád ta „stará Ostrava“ dá najít, jen tam místa leží na okraji zájmu. Možná je to tak (zatím) i lepší.. Když se podívám co dokázali komunisti se Zámostím, co dokázal Burda s Hradem, jak si vážíme de facto kultovního ostravského místa – údolí Burňa – zasviněného bordelem, jak jsme z vrcholu nejkrásnějšího kopce ve městě udělali kruhovou křižovatku, jak jsme ze soutoku dvou řek v centru udělali místo výletního místa špinavý flek pod estakádou….
04.11.2018 20:45Všechno se dá napravit, když budeme chtít. Do té doby bude Ostrava půlměsto s půlcentrem.
Pedro Prkenný :
aggu: Nesrovnávám nesrovnatelné – Vratimov má zhruba stejnou historii jako Slezská Ostrava. První zmínka o obci Vratimov pochází z roku 1305. I v případě Ostravy-Jihu jsou některé její části obdobně staré. Hrabůvka 14. století, Výškovice 1408, Zábřeh 1288. To jen tak, když vytahujete historii :)
05.11.2018 17:25S těmi jednotlivými problémy slezské samozřejmě nemůžu nesouhlasit… já se původně vyjadřoval k tomu „centru“ Slezské Ostravy a umístění radnice, ne k tomuto ;-)
aggu :
Pedro Prkenný: Slezská 1229, Moravská 1267.
05.11.2018 18:08Pravda – Petřkovice: 8. století, a když budeme pedanti tak -25 000 let ;)
Landecký hrad je další dluh.
Ale když se vrátíme na začátek, není ani škoda té kolonie (ten obrázek je až moc romantický), jako hrůzného urbanismu, který celé úpatí svahu od Kamence až po Hrad potkal. A který udělal z potenciálně nejatraktivnějšího místa Ostravy místo neobyvatelné. Jen se ptám, není to v Ostravě tak trochu luxus ničit taková místa? Kolik máme v Ostravě čtvrtí s podobným geniem loci? Nemůžeme pořád fňukat – to komunisti. Protože se chováme stejně.
Prostě, když se postavím u Docku, a koukám na druhý břeh, není na co koukat. Není proč tam jít. Je tam tma. A když už, je v podstatě až odpuzující vejít jakýmkoliv způsobem na Slezskou – po hnusné betonové lávce z Komeňáku, po dálnici (Českobratská), po té hnusné plechové zelené lávce za soudem, po Sýkoráku, i po té lávce s komickým názvem Unie, která vede reálně i náladou pod most.
Urbanismus prostě JE umění.
Pedro Prkenný :
aggu: Jistě, s tím lze jen souhlasit. Za většinu toho, co píšete v předposledním odstavci, může samozřejmě Bohumínská (a dále Frýdecká), která kopíruje řeku Ostravici a tvoří tak druhou „hranici“ a zátarasu pro vstup do města. Za něco může 2. sv. válka, za něco komunisti, za něco současný režim, ale myslím si, že je kontraproduktivní hledat jen chyby druhých. Jenže – já sám ze Slezské nejsem, takže zmůžu málo. O tohle se mají primárně zajímat tamější obyvatelé. Mimochodem, díval jste se na kandidátky stran Slezské Ostravy? „Slezská pro život“ měla ve svém programu na prvním místě to, aby Slezská zůstala primárně rezidenční čtvrtí města – hnutí dostalo 10% ;-)
05.11.2018 19:09Vyhrálo ANO, které mělo v programu zahloubení Bohumínské. ANO bylo nakonec vyšoupnuto koalicí ČSSD, Ostravak, KSČM a Nezávislých (zdroj: http://www.slezska.cz/cs/o-slezske-ostrave/aktualne/starostkou-slezske-ostravy-je-mvdr-barbora-jelonkova) – staronovou starostkou zůstává paní veterinářka, která zřejmě ke svému „řemeslu“ přičichla tak dobře, že se jí od koryta jen tak nechce (je na radnici od roku 2002) – nemyslím si, že se v nejbližší době na Slezské něco změní…
aggu :
Novou radnici Slezské těžko komentovat, nebydlím tam, nevolím, když chtějí místní zůstat v limbu a nechat se vést lidmi z politických stan, slibujících buřty a klid, je jejich problém.
05.11.2018 19:36Zámostí ale není jen jejich problém, ale problém celé Ostravy. Neslyšel jsem nikoho tvrdit, že by se Slezská měla měnit v město. Je to vesnice. Zjevně i duchem. A asi by to taky tak mělo zůstat. Ale malý kousek Slezské – prostor od Hladnova dolů – na západ a na jih, je prostor městský a měl by podle toho vypadat – jako východní část centra města. Na levém břehu není jediná významná městská nebo kulturní budova! Snad kromě Liskovy vily, která je ale z logických důvodů na pokraji zájmu. A ano, hrad je jenom špatný vtip a imho největší ostravská ostuda.
Zahloubení Bohumínské, likvidace celé té šílenosti jménem MÚK Českobratrská, odplechování Staré Střelnice a pozvání biskupa na hrad za účelem exorcismu, se jeví jako nejinteligentnější řešení, které celé území připraví pro lepší příští – pro urbanistickou soutěž samozřejmě ;)