Přípravy VRT pokračují

Příprava stavby Vysokorychlostní tratě (VRT) se posunuly do další fáze.

U Ostravy, konkrétně v Polance nad Odrou, začali geodeti vyměřovat trať pro budoucí rychlovlaky. Právě úsek mezi Ostravou a Přerovem by měl být mezi prvními, na kterých se bude jezdit víc než třísetkilometrovou rychlostí.

Podrobné zaměření je základem pro veškeré další práce, potvrdil Petr Pavelka z geodetické firmy. Zhruba 70kilometrový úsek bude podle něj dokončený do Vánoc.
„Musí se v tuto chvíli zaměřit skutečný stav, aby projektanti věděli, jaký je tvar. Když se podíváte, jsou tady staré pražce, mnohdy ty koleje nejsou úplně přichycené. To znamená, je potřeba to obměnit a připravit na větší dimenzi a náročnost vlaků,“ dodal Pavelka.
S trasou vysokorychlostní železnice už napevno počítají územní plány obcí a krajů. Vlaky by měly od Přerova jezdit podél dálnice a u Studénky se rychlé koleje stočí ke stávající železnici.

zdroj: rozhlas.cz

Související články


Komentáře

  1. Rado :

    Jestli to bude jak s výstavbou dálnice směrem z Brna na Rakousko, tak se toho bohužel asi už nedožiju :-)

    Thumb up 11 Thumb down 7
  2. Martin [msstavby.cz] :

    Rado: Denní dávka negativismu vypotřebována?

    Neobhajuji pomalý postup výstavby dálnice, ale je to tak u všech dopravních staveb?

    Thumb up 6 Thumb down 13
  3. balde :

    za mě má náš kraj výhodu kromě pár vyjímek prodloužená rudná atd., že spoustu staveb máme v územním plánu a je na trasách docela shoda a municipality tady umí docela jednat s obyvateli, takže se daří tyto projekty nachystat pro ŘSD, případně jiné instituce jak na stříbrném podnose a pak už je to jen o penězích od státu aby se začalo stavět. Aspoň tuto informaci potrdilo několik lidí při ohlašování stavby obchvatu Karviné a Frýdku-Místku.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  4. thvari :

    mam par dotazu, jestli je tu nekdo vice informovany: proc to nemuze jezdit 300 az do Ovy (a dal)? i kdyby to jezdilo mene, budou mit vsude podjezdy? pac si nedovedu predstavit, ze tyhle rychlovlaky nekde ve Studence v 200 km/h sejmou kamion a budem odepisovat zivoty

    Thumb up 1 Thumb down 6
  5. Martin [msstavby.cz] :

    thvari: Však to bude více jak 300 až do Ostravy.
    Na trati VRT se nesmí komunikace křížit úrovňově. Takže ano, ve Studénce bude podjezd.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  6. thvari :

    Martin [msstavby.cz]: jasne, spletl jsem to, 200 to bude mezi Brnem a Prerovem, s moznosti rozsireni v budoucnu https://zdopravy.cz/potvrzeno-studii-proveditelnosti-k-vrt-prerov-ostrava-dodaji-egis-rail-a-sudop-praha-33011/

    Thumb up 3 Thumb down 0
  7. potkan :

    podjezd bude, ale na té stávající trati místo přejezdu ve Studénce, na VRT žádné přejezdy být nesmí – pravidlo – přejezd smí být jen do 160 km/h a i tak to je extrémně nebezpečné, když tam najede a uvízne kamion….

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. Petr :

    balde: to jako fakt? viz třeba: https://zdopravy.cz/soud-zacne-resit-prvni-zalobu-kvuli-rychlovlakum-bohuminu-pet-tras-blokuje-rozvoj-34079/

    Thumb up 2 Thumb down 0
  9. Davidb :

    thvari: Martin [msstavby.cz]:
    Ty šipky v mapce jsou rychlosti ne?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. Václav :

    Utopie…. :-)

    Thumb up 0 Thumb down 4
  11. Martin [msstavby.cz] :

    Davidb: Ano

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. senior :

    Od Přerova po Polanku je rychlost 300, pak se v krátkém úseku mezi Svinovským nádražím a Odrou snižuje až na 120, následně se postupně rychlost zase zvyšuje. Ve Svinově bude zastavovat drtivá většina vlaků, takže návrhová rychlost je přizpůsobena dosažitelné rychlosti v okolí stanice. Snad jen případný budoucí expres Petrohrad – Řím by v nočních hodinách tu zastavit nemusel. Je ale běžná praxe v celé Evropě, že v průjezdu jádra milionové aglomerace se rychlosti přizpůsobují urbanistickým možnostem zastavěného území – nebudeme přece kvůli jednomu nočnímu expresu bourat půlku chemičky.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  13. pomsta jouzovy :

    Popravdě nerozumím tomuto: Když se podíváte, jsou tady staré pražce, mnohdy ty koleje nejsou úplně přichycené. To znamená, je potřeba to obměnit a připravit na větší dimenzi a náročnost vlaků,“ dodal Pavelka.

    Já měl zato, že VRT bude oddělená trať kopírující dálnici a někde od Studénky nové koleje paralelně vedoucí se stávajicí tratí.

    Takže ta poznámka se týká vlastně jen nádraží OV Svinov?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. davidb :

    pomsta jouzovy:
    U JIstebníku by se VRT měla napojit na stávají a jet po ní až po Bohumín.
    Tady to je pěkně vidět čas 4:35 a 5:20.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  15. Mark :

    davidb: „Napojit“ není správné slovo, ta trať bude pořád segregovaná a měla by vést po estakádě nalevo od původní trati (od Jistebníka na Svinov), hlavně kvůli poloměrům oblouků. I ze Svinova na hlavní to bude novostavba (dvě nové nástupiště na Svinově, most před Odru, mimoúrovňové spojky před hlavním nádražím…).

    Thumb up 3 Thumb down 0
  16. davidb :

    Mark:
    Ano správně. I když před Svinovem to stávající trať křižuje a bude se dát přejet z jedné na druhou.
    V tom videu je to dost dobře zobrazené.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. Rado :

    Rado: Já žiju v ČR, kde Vy? :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.