Fandim tomu. Nove byty v Porube strasne moc chybi. Co chybi jeste vic je nejaky kancl. komplex pro soukrome firmy. Umel bych si ho predstavit misto vozovny, dale u soudu a taky na rondlu na miste Floridy (ale tady se planuje nejaka nesmyslna stezka v oblacich, dlouho uz o tom bylo ticho, tak snad to vysumelo). V Porube je treba pripravit mista pro kvalitni soukrome firmy, IT, apod., at je ta prace v miste, a ne ze se kazde rano pulka Poruby stehuje do Ostravy nebo do Hrabove.
07.06.2021 11:38
1614
Johnny :
Je to trochu zvláštní, ale vůbec to nevypadá špatně. Spíš než vizualizace fasády by mě ale zajímalo řešení umístění, hmoty a funkce, tj. jak daleko to bude od cesty, jak (a jestli) se vypořádají s tou kličkou, co dělá silnice Finanční kvůli vozovně, jak budou řešit veřejný prostor všude kolem a předěl se zahradou SOŠ vzadu, v čem přesně spočívá polyfunkce (bude tam komerční parter? budou tam kanceláře? etc.) apod.
07.06.2021 11:42
61
Johnny :
Johnny: V tom Fb příspěvku se píše: „V klidové části budou byty, najdete v něm i ordinace, kanceláře a v přízemí budou obchodní prostory“, tím je otázka polyfunkce vysvětlena. Jak se to ale vmáčkne do toho prostoru tak, aby kolem vzniknul kvalitní prostor, otázkou stále zůstává.
07.06.2021 12:27
91
balde :
O.: za mě velký potenciál pro kancly je v okolí svinovských mostů, tam by mohl být velký komplex s perfektní dostupností MHD, vlaku a auta
07.06.2021 12:34
440
aggu :
balde: A ještě větší okolo vítkovického nádraží. Bo jeden tam postaví přímo stát a to je vždy dobrý start. MF bude nádraží rekonstruovat pro Finanční úřad.
Ještě tak aby se někdo na magistrátu vzpamatoval, a začal něco dělat s kolejovou dráhou v aglomeraci.
07.06.2021 13:26
144
vojta :
Pecka, raději bych to viděl blíže centru, ale vše za vše nové a pěkné jsem rád. Snad nebudou dělat pustkovečtí problémy, jak mají se vším novým problém, a nebudou tam chtít raději park.. :D
07.06.2021 14:41
152
O. :
balde: Jo, u svinovskych mostu by to bylo fajn, nejlepe i v kombinaci s nejakym obchodakem (myslim neco kvalitniho, ne dalsi lidl). Dopravne by to bylo skvele. Ale i v Porube si umim predstavit neco ve stylu tech kanclu u Nove Karoliny. Chodit do prace pesky, to by byla parada a myslim, ze nejenom pro mne, ale pro hodne Porubaku. A v pesim dosahu Hlavni tridy. Prijemne misto pro praci.
07.06.2021 15:54
81
O. :
aggu: Sory, ale to je mrtve misto, to nic neresi. Zase by tam vsichni museli dojizdet, to uz je pak fuk jestli do centra, do Hrabove, nebo nekam k vitkovickemu nadrazi. Idelani proste je, kdyz je ta prace tam, kde bydli (hodne) lidi a nemusi se ty davy dvakrat denne presouvat z/do nocleharen.
A dalsi vec je, ze je lepsi snazit se dostat sem kvalitni komercni firmy, nez nejake dalsi urady.
Mozna kdyby se k tomu nadrazi nejaky urad jenom presunul (a nevytvarel dalsi mista ve statnim) a uvolnil nejakou atraktivnejsi lokalitu, tak asi jo :) Myslim, ze tam zustava velky prazdny barak po Vitkovickych stavbach, tam si umim nejaky urad predstavit.
Ale to uz jsme dost offtopic.
07.06.2021 16:03
513
DRJPJR :
O.: „ale to je mrtve misto, to nic neresi“ … Sry, ale tomuto názoru absolutně nerozumím. Co nic neřeší ? Oživení obrovské plochy uprostřed města ? O jakém dojíždění se bavíme ? Dyť ta oblast je ze všech směrů obsluhovaná tramvají (+vlakem), mezi Hrabůvkou, Zábřehem a Vítkovicemi (pro spoustu lidí v docházkové vzdálenosti). Z Dubiny je tam člověk do 15 minut tramvají… Fakt nechápu…
07.06.2021 18:01
103
aggu :
O.: Ano, museli by a budou dojíždět. Tak jako dnes.
Ideální by opravdu bylo, kdyby všichni pracovali tam jde bydlí a chodili pěšky, ale asi tušíme, že to s realitou nemá nic společného, že? ;)
Zrovna FÚ je hodně „dojížděcí“ zaměstnání. A jako takové, by mělo mít místo někde na dopravním uzlu. Což vítkovické nádraží + Rudná + MHD určitě je. Je to skoro i geografický střed města. Podle mě lepší místo pro kancly v Ostravě není.
V okolí spousta místa pro další výstavbu. Skatlop kousek odsud už čistí plochy, Světlík kousek odsud jiným směrem kreslí Vodíkové město, na hřbitově se chystá nová smuteční síň…
07.06.2021 18:37
112
aggu :
PS k projektu Slavíkova – bílá barva je dobrá. Myslím, že nejlepší na fasády vůbec. Být primátor zavedu fasádový fašismus. Pardon purismus. Město by bylo bílé, zelené a modré.
07.06.2021 18:47
86
Hrdý Ostravák :
Vypadá to skvěle. Ale předpokládám ,že petice a protesty proti této stavbě se v Porubě brzy rozběhnou na plné obrátky. Je to čtvrť plná zakomplexovaných a zamindrákovaných maloměšťáků a bolševiků, či postbolševiků,kterým stačí Kaufland ,Hruška,Tesco a padesát Lidlů. Nejlépe v každé ulici.
07.06.2021 18:56
225
Mx :
Aggu: bílá, modrá a zelená. Jenomže diky bezprecedentního nadužívání černých střešních krytin, které se ani zdaleka neděje při opravách v takovém rozsahu nikde v ČR – bude taky částečně černé, opět
08.06.2021 00:28
00
Brzda :
aggu: Všímáte si, jak vypadá bílá fasáda po pěti letech všeobecně všude na Ostravsku?
08.06.2021 09:49
18
Brzda :
O.: Oživení lokality okolo Vítkovického nádraží je IMHO důležitější než okolo svinovských mostů. Tím netvrdím, že by se u svinovského nádraží neměla ta volná plocha řešit, ale souhlasím s názorem DRJPJR a aggu. A jen tak mimochodem, co si představujete pod pojmem „kvalitní obchoďák“?
08.06.2021 09:57
61
O. :
Jenom jsem napsal, ze by se v Porube hodil nejaky kancelarsky komplex typu Nordica, Orchard, apod., ze tady neco takoveho chybi. Fakt si nemyslim, ze je v poradku, aby se musela pulka Poruby denne presouvat nekam za praci. Nechapu, proc to nekterym tak vadi?
Vubec nechapu, kdo a proc v tomto kontextu vytahl vitkovicke nadrazi.
Ano, umim si predstavit jeden financni urad pro celou Ostravu u vitkovickeho nadrazi, tomu bych fandil. Idealne v tom baraku po Vitkovickych stavbach.
Nicmene to neni nic proti tomu, aby v Porube vznikl nejaky novy kvalitni kanc. komplex. Pro soukromy sektor, ne dalsi urednici.
08.06.2021 10:41
52
O. :
Brzda: „kvalitní obchoďák“ – tak kazdy by asi mel videt rozdil v obchodaku typu Futurum nebo Nova Karolina (s podzemnimi garazemi, restauracemi, zachody, kinem) a boudou typu Lidl nebo Peny. Nevim, co cekate za odpoved.
08.06.2021 10:46
21
DRJPJR :
O.: Asi proto, ze jsi se ztratil v diskuzi: Balde psal o potenciálu okolo nádraží ve Svinově, na to mu odpovídal Aggu, že ještě větší potenciál mají Vítkovice. No a potom ty napíšeš něco o mrtvém místě, které nic neřeší… Z toho opravdu nikdo nemůže pochopit, že mluvíš o lidech z Poruby, kteří by museli dojíždět do Vítkovic. (Na druhou stranu proč ne, když by tam byla zajímavá nabídka)
08.06.2021 10:59
23
Mx :
Brzda: Svinov je rozhodně 30x frekventovanější místo než Vítkovické nádraží a také vstupní brána Poruby. Mělo by mít prioritu. Co se týče bílé barvy, dle mého soudu by měla rozhodovat estetika, ne to, že fasáda je zde špinavější o pár let dříve než jinde. Navíc vzduch se silně lepší a prachu už tolik není. Tím nehájím zrovna bílou, to je fakt věc vkusu, je to technická poznámka.
08.06.2021 12:48
60
Brzda :
Mx: Vzhledem k tomu, že je Svinov frekventovanější, nechal bych to soukromému investorovi, který bude mít spočítáno, jestli na tom vydělá. Vítkovice by potřebovali popostrčit za strany města/státu (což je např. ten zmiňovaný finanční úřad). Svinov je brána do Poruby, Vítkovice jsou brána do Vítkovic a celé OV Jih.
Ta poznámka o bílé barvě byla mířena na agguho poznámku o nařizování bílé všem. Bílá modrá – OV není řecký ostrov…..
08.06.2021 14:08
30
Brzda :
O.: Obchoďáků je v OV myslím dost. Ve Svinově bych to viděl na kanceláře s max. nějakým obchodním parterem pro drobné obchody/podniky/služby. Chrámy konzumu nechť zůstanou na periferii…. V blízkém okolí je Avion, Futurum, Globus, Galerie Třebovice + Albert, Kaufland a od podzimu 2 Lidly…
A k tomu přesouvání půlky Poruby – to je snad normální, Poruba je prostě sídliště, tedy noclehárna. Chcete tvrdit, že všichni zdejší obyvatelé jsou zaměstnáni v kancelářích a kancelářská budova na Svinově by, jak píšete, polovinu obyvatel Poruby zachránila od dojíždění? Tomu snad sám nevěříte?
08.06.2021 14:18
43
O. :
DRJPJR: Balde psal o Svinove v reakci na muj prispevek, ze v Porube chybi kvalitni kancly. Melo to smysl, protoze i Svinov by byl dobrou lokalitou pro (mimo jine) Porubaky, kteri by se nemuseli za „lepsi“ praci kodrcat pres ucpanou Vodarnu nebo Rudnou nekam daleko. Pak do toho Aggu zamotal to vitkovicke nadrazi, coz v tomto kontextu opravdu nic neresi.
Jeste bych dodal toto, predstav si, ze jsi profik ve svem oboru a ten obor je dobre placeny. Z nejakeho duvodu (pro hodne lidi nepochopitelneho) se rozhodnes, ze zustanes v Ostrave. Co te bude motivovat nekde zacit pracovat? Pro mne osobne je to mimo jine i lokalita, kde jsou kancly, kde se treba dvakrat trikrat tydne rad zastavim na pokec s kolegy. A chci at je to v prijemnem prostredi a at jsou treba v okoli kvalitni restaurace. Kdyz by to sidlo melo byt v lokalite typu vitkovicke nadrazi, tak o takove nabidce ani nebudu uvazovat. Za mne v soucasne dobe v Ostrave pouze centrum nebo okoli Hlavni tridy, kde ovsem bohuzel nic vhodneho pro sidlo vetsi kvalitni firmy neni. Bohuzel.
08.06.2021 14:31
23
O. :
Brzda: S temi obchody souhlasim. Tak nejak jsem to myslel. V prizemi obchody, nahore kancly.
Poruba je nocleharna, a to je spatne. Poruba sama o sobe je asi vetsi nez vetsina okresnich mest v Cesku. Ma centrum / centralni bulvar, univerzitu, velky spital, sidlo soudu, zimni stadion, 50m bazen, atd., atd. Je to svym zpusobem samostane, zivataschopne mesto. Opravdu neni duvod, aby tady nemohly byt i nejake vetsi kvalitni firmy (kdyby mely kde sidlit) a prace s vyssi pridanou hodnotou, v soukromem sektoru. Nerikam, ze by tady vsichni makali v kanclu, ale spousta lidi by urcite ano. A spousta lidi by radeji do prace chodila 15 minut pesky nebo na kole, nez 3/4 hodiny v nacpane MHD nebo poskakovani v kolone v aute.
Za komaru se pulka Ostravy denne presouvala na NH, ted pro zmenu do Hrabove. Tohle podle mne neni koncepce moderniho mesta 21. stoleti, aby se lidi presouvali do prace nekde za okraj mesta. U velke fabriky to asi jinak neslo, ale dneska uz je snad jina doba.
08.06.2021 14:45
71
O. :
A nic proti Hrabove, jako zona pro lehky prumysl je to super. Ale proc by tam mely sidlit IT firmy nebo kancly bank? Proc takove firmy nemuzou byt blize mistum, kde bydli lidi a kde muzou byt i dalsi sluzby? Nebo budeme tak moc trvat na tom, ze tady chceme i nadale mit ty nocleharny?
08.06.2021 14:52
61
MareK :
O.: smiř se s tím, že Poruba JE stejná noclehárna jako Jih a že většina místních bude nucena za prací dojíždět. Pokud Tě dojíždění do práce štve, tak se přestěhuj blíže k práci, tj. do centra. ;-)
08.06.2021 15:59
27
thvari :
O.: Možná se moc snažíš lidem mikromenedžovat život…:) Když jsem v Porubě vyrůstal, vlastně mi vůbec nedocházelo, že trávím několik hodin denně dojížděním do školy nebo na tréninky. Bral jsem to jako normální věc, že trávím v MHD fůru času. Dneska už bych si to rozmyslel, na druhou stranu je ale složité i z čistě osobní perspektivy nějaké rodiny skloubit ideálně lokalitu práce (a to v rodině často pracujou oba dospělí) a vhodné místo k bydlení, které bude dostupné finančně a bude se ti v té lokalitě líbit.
A možná tady je pak kámen úrazu, protože Poruba je sice noclehárna, ale zároveň je to místo, kde je klid a lidem se tam dobře žije. No a pak je prostě otázka, proč nejsou obvody, které sídlí blíž centru jako Mariánské hory, Přívoz, Moravská Ostrava, Slezská Ostrava a Vítkovice v tomto Porubě schopné konkurovat. Odpověď neznám, ale obecně je tam buď dráž, nebo jsou to lokality s horší pověstí, proto je asi ta Poruba pořád tak oblíbená.
08.06.2021 16:16
54
O. :
thvari: Vitkovice nebo Privoz maji potencial. Ale asi az se Ostrava ekonomicky zvedne aspon na takovou uroven jako treba Brno. Ok, koncim s Porubou :D … asi to je spis na vedeni obvodu, jake maji priority. Pokud je prioritou v centru obvodu nejaka stezka v oblacich , tak asi zustaneme nocleharnou :D Tak dobrou :D
08.06.2021 17:02
50
Brzda :
thvari: Souhlas!
Co se Poruby týká, jakožto náplava z Olomouce se na místní poměry dívám trochu jinak než zdejší odchovanci. Často slyším, že Poruba je lukrativní lokalita, ale osobně si myslím, že je to částečně dědictví minulého režimu a částečně taková Ostravská Urban Story – nemyslím to nijak zle, aby bylo jasno, je to prostě střízlivý nezaujatý pohled…..
08.06.2021 20:18
84
Brzda :
O.: Nic proti Porubě, ale v Hrabové, Hrabůvce, Dubině nebydlí lidi? V zóně nejsou kancly bank, ale call center dobytčáky, bohužel. A ty kancly tam jsou, bo je to prostě levnější než v centru. Co je na tom k nepochopení?
08.06.2021 20:26
11
balde :
Brzda: Moneta v Ostravě má více oddělení ne pouze call centrum, výhodou je v Hrabové nižší nájem a dostatek parkovacích míst, nevýhodou pro zaměstnance je, že v okolí nejsou pro ně žádné služby, které poskytuje centrum a horší dostupnost MHD.
09.06.2021 01:11
60
O. :
Brzda: Rec byla o Porube. Ale samozrejme nebyl bych proti, kdyby treba Hlubinak v Hrabuvce vypadal jako moderni kancelarska budova a sidlily tam kvalitni firmy. Podobne treba i v Zabrehu ta hruza naproti Lune. Nejsou prece jen dve alternativy, drahe centrum a lowcost Hrabova.
Kdyz jde provozovat Orchard na Fifejdach, proc by neslo neco podobneho i v dalsich lokalitach?
Ty call centra dobytcaky za mestem jsou prave spatne, mely to byt kvalitni office budovy ve meste. Nevyhody soucasneho stavu popisuje Balde.
Uz bychom proste meli vyzadovat a podporovat neco lepsiho, nez ten nejlevnejsi lowcost u vypadovky z mesta.
09.06.2021 10:03
20
Cyklista :
hmmm… myslím, že firmy si nevybírají zaměstnance podle místa bydliště, ale podle schopností, nebo jiných parametrů k dané pozici.
Ano u některých pozic jsem bral blízké bydliště jako plus bodík a naopak, pokud někomu vycházelo hodinové dojíždění do práce, tak jsem se ujistil, že mu to nevadí, ale nikdy jsem lidi nenabíral lidi podle topho, že bydlí na stejné ulici jako firma….
09.06.2021 10:06
10
O. :
Cyklista: Firmy si vybiraji lidi podle toho, co umi a kolik za to chteji.
Lidi si vybiraji praci podle toho, co za to dostanou a hromady dalsich parametru, treba jestli kazdy den zabiji dve hodiny dojizdenim, budou cely den sedet v nejakem dobytcaku a v okoli si ani nebude kam zajit na dobry obed. To jsou prijemne benefity :) A pro mesto jako takove to ma taky velky prinos ;)
09.06.2021 11:28
40
xxx :
Ano, Poruba by skutečně mohla fungovat ve stylu samostatně životaschopného okresního města – ovšem pouze za předpokladu, že by neležela pár kilometrů od krajského města. V tom asi bude kámen úrazu…
09.06.2021 13:06
31
MareK :
xxx: jedna taková větší Poruba tu už je, jmenuje se Havířov (rovněž noclehárna okolo jedné cesty) a ani tam se developeři/investoři moc nečiní ohledně kancelářských objektů. =)
Normálním stavem je, že kancelářské objekty s vyšší přidanou hodnotou (což call centra nejsou) budují hlavně v centrech měst. Na periferii se soustředí výrobní provozy. Ano, Ova je v tomhle směru výjimka, ale její rozvoj je třeba směřovat k nápravě do přirozeného/normálního stavu.
09.06.2021 14:00
61
O. :
Asi jinde delaji neco spatne. Ze treba v Praze nejsou vsechny kancly jenom v Praze 1. Meli by mit vsechny kancly jen v okoli Vaclavaku.
09.06.2021 15:17
16
Dr Kohn :
Poruba potřebuje na svém území firmy proto, aby ji šly peníze z daní těchto firem. To samé Hrabová. Proto se snaží každá městská část natáhnout všechny firmy na svoje území, a proto vznikají kanceláře na okraji města.
Co se týče kanceláří v Porubě, tak ty se budou stavět naproti Albertu. Město na tom pracuje…. nebojte.
10.06.2021 12:08
22
Rdm :
Z některých komentářů mám pocit, že když se postaví v Porubě kanceláře, tak najednou přestanou stovky Porubáků pendlovat po Ostravě. Jako, abyste se pak nedivili, že už tak zasekanou Opavskou neprojedete vůbec, protože naopak začnou lidi z centra jezdit do Poruby.
Není přece pravda, že by v Porubě kanceláře nebyly, co CPI nebo MIC v areálu VŠB? Tam mají sídla/pobočky spousty firem z různých oborů, dalších pár firem i z IT mají sídla v Porubě, možná to nejsou žádné Tieta, ale i malá firma umí předvést velké divadlo :), možná ani netušíte, že v Porubě sedí vývojáři z https://www.craneballs.com/
Co bychom pak měli říkat na Jihu? Kolik kancelářských komplexů tady stojí nebo se plánuje? Opakovaně zmiňovaná Hrabová, tam stojí už 20 let, to není žádná novota a očividně ani nikdo neplánuje dostavět původně plánovaný počet kancelářských budov. Mimo to bych byl opatrný v tom označovat Hrabovou za low-cost, ty ceny nájmů jsou celkem srovnatelné s těmi v centru, stejně jako bych netvrdil, že je to periferie, když je hned vedle Dubina a vlastně městský obvod, který je 2x větší než Poruba.
Takže bych tak moc nefňukal, že někde něco není, prostě investor jde tam, kde on vidí zisky a pokud to v Porubě není, tak bohužel.
PS.: A rozhodně bych nesrovnával Ostravu s Prahou, to se pak můžeme ptát proč třeba ne s Londýnem nebo Šanghají…
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
O. :
Fandim tomu. Nove byty v Porube strasne moc chybi. Co chybi jeste vic je nejaky kancl. komplex pro soukrome firmy. Umel bych si ho predstavit misto vozovny, dale u soudu a taky na rondlu na miste Floridy (ale tady se planuje nejaka nesmyslna stezka v oblacich, dlouho uz o tom bylo ticho, tak snad to vysumelo). V Porube je treba pripravit mista pro kvalitni soukrome firmy, IT, apod., at je ta prace v miste, a ne ze se kazde rano pulka Poruby stehuje do Ostravy nebo do Hrabove.
07.06.2021 11:38Johnny :
Je to trochu zvláštní, ale vůbec to nevypadá špatně. Spíš než vizualizace fasády by mě ale zajímalo řešení umístění, hmoty a funkce, tj. jak daleko to bude od cesty, jak (a jestli) se vypořádají s tou kličkou, co dělá silnice Finanční kvůli vozovně, jak budou řešit veřejný prostor všude kolem a předěl se zahradou SOŠ vzadu, v čem přesně spočívá polyfunkce (bude tam komerční parter? budou tam kanceláře? etc.) apod.
07.06.2021 11:42Johnny :
Johnny: V tom Fb příspěvku se píše: „V klidové části budou byty, najdete v něm i ordinace, kanceláře a v přízemí budou obchodní prostory“, tím je otázka polyfunkce vysvětlena. Jak se to ale vmáčkne do toho prostoru tak, aby kolem vzniknul kvalitní prostor, otázkou stále zůstává.
07.06.2021 12:27balde :
O.: za mě velký potenciál pro kancly je v okolí svinovských mostů, tam by mohl být velký komplex s perfektní dostupností MHD, vlaku a auta
aggu :
balde: A ještě větší okolo vítkovického nádraží. Bo jeden tam postaví přímo stát a to je vždy dobrý start. MF bude nádraží rekonstruovat pro Finanční úřad.
Ještě tak aby se někdo na magistrátu vzpamatoval, a začal něco dělat s kolejovou dráhou v aglomeraci.
vojta :
Pecka, raději bych to viděl blíže centru, ale vše za vše nové a pěkné jsem rád. Snad nebudou dělat pustkovečtí problémy, jak mají se vším novým problém, a nebudou tam chtít raději park.. :D
O. :
balde: Jo, u svinovskych mostu by to bylo fajn, nejlepe i v kombinaci s nejakym obchodakem (myslim neco kvalitniho, ne dalsi lidl). Dopravne by to bylo skvele. Ale i v Porube si umim predstavit neco ve stylu tech kanclu u Nove Karoliny. Chodit do prace pesky, to by byla parada a myslim, ze nejenom pro mne, ale pro hodne Porubaku. A v pesim dosahu Hlavni tridy. Prijemne misto pro praci.
07.06.2021 15:54O. :
aggu: Sory, ale to je mrtve misto, to nic neresi. Zase by tam vsichni museli dojizdet, to uz je pak fuk jestli do centra, do Hrabove, nebo nekam k vitkovickemu nadrazi. Idelani proste je, kdyz je ta prace tam, kde bydli (hodne) lidi a nemusi se ty davy dvakrat denne presouvat z/do nocleharen.
07.06.2021 16:03A dalsi vec je, ze je lepsi snazit se dostat sem kvalitni komercni firmy, nez nejake dalsi urady.
Mozna kdyby se k tomu nadrazi nejaky urad jenom presunul (a nevytvarel dalsi mista ve statnim) a uvolnil nejakou atraktivnejsi lokalitu, tak asi jo :) Myslim, ze tam zustava velky prazdny barak po Vitkovickych stavbach, tam si umim nejaky urad predstavit.
Ale to uz jsme dost offtopic.
DRJPJR :
O.: „ale to je mrtve misto, to nic neresi“ … Sry, ale tomuto názoru absolutně nerozumím. Co nic neřeší ? Oživení obrovské plochy uprostřed města ? O jakém dojíždění se bavíme ? Dyť ta oblast je ze všech směrů obsluhovaná tramvají (+vlakem), mezi Hrabůvkou, Zábřehem a Vítkovicemi (pro spoustu lidí v docházkové vzdálenosti). Z Dubiny je tam člověk do 15 minut tramvají… Fakt nechápu…
07.06.2021 18:01aggu :
O.: Ano, museli by a budou dojíždět. Tak jako dnes.
07.06.2021 18:37Ideální by opravdu bylo, kdyby všichni pracovali tam jde bydlí a chodili pěšky, ale asi tušíme, že to s realitou nemá nic společného, že? ;)
Zrovna FÚ je hodně „dojížděcí“ zaměstnání. A jako takové, by mělo mít místo někde na dopravním uzlu. Což vítkovické nádraží + Rudná + MHD určitě je. Je to skoro i geografický střed města. Podle mě lepší místo pro kancly v Ostravě není.
V okolí spousta místa pro další výstavbu. Skatlop kousek odsud už čistí plochy, Světlík kousek odsud jiným směrem kreslí Vodíkové město, na hřbitově se chystá nová smuteční síň…
aggu :
PS k projektu Slavíkova – bílá barva je dobrá. Myslím, že nejlepší na fasády vůbec. Být primátor zavedu fasádový fašismus. Pardon purismus. Město by bylo bílé, zelené a modré.
07.06.2021 18:47Hrdý Ostravák :
Vypadá to skvěle. Ale předpokládám ,že petice a protesty proti této stavbě se v Porubě brzy rozběhnou na plné obrátky. Je to čtvrť plná zakomplexovaných a zamindrákovaných maloměšťáků a bolševiků, či postbolševiků,kterým stačí Kaufland ,Hruška,Tesco a padesát Lidlů. Nejlépe v každé ulici.
Mx :
Aggu: bílá, modrá a zelená. Jenomže diky bezprecedentního nadužívání černých střešních krytin, které se ani zdaleka neděje při opravách v takovém rozsahu nikde v ČR – bude taky částečně černé, opět
08.06.2021 00:28Brzda :
aggu: Všímáte si, jak vypadá bílá fasáda po pěti letech všeobecně všude na Ostravsku?
08.06.2021 09:49Brzda :
O.: Oživení lokality okolo Vítkovického nádraží je IMHO důležitější než okolo svinovských mostů. Tím netvrdím, že by se u svinovského nádraží neměla ta volná plocha řešit, ale souhlasím s názorem DRJPJR a aggu. A jen tak mimochodem, co si představujete pod pojmem „kvalitní obchoďák“?
08.06.2021 09:57O. :
Jenom jsem napsal, ze by se v Porube hodil nejaky kancelarsky komplex typu Nordica, Orchard, apod., ze tady neco takoveho chybi. Fakt si nemyslim, ze je v poradku, aby se musela pulka Poruby denne presouvat nekam za praci. Nechapu, proc to nekterym tak vadi?
08.06.2021 10:41Vubec nechapu, kdo a proc v tomto kontextu vytahl vitkovicke nadrazi.
Ano, umim si predstavit jeden financni urad pro celou Ostravu u vitkovickeho nadrazi, tomu bych fandil. Idealne v tom baraku po Vitkovickych stavbach.
Nicmene to neni nic proti tomu, aby v Porube vznikl nejaky novy kvalitni kanc. komplex. Pro soukromy sektor, ne dalsi urednici.
O. :
Brzda: „kvalitní obchoďák“ – tak kazdy by asi mel videt rozdil v obchodaku typu Futurum nebo Nova Karolina (s podzemnimi garazemi, restauracemi, zachody, kinem) a boudou typu Lidl nebo Peny. Nevim, co cekate za odpoved.
08.06.2021 10:46DRJPJR :
O.: Asi proto, ze jsi se ztratil v diskuzi: Balde psal o potenciálu okolo nádraží ve Svinově, na to mu odpovídal Aggu, že ještě větší potenciál mají Vítkovice. No a potom ty napíšeš něco o mrtvém místě, které nic neřeší… Z toho opravdu nikdo nemůže pochopit, že mluvíš o lidech z Poruby, kteří by museli dojíždět do Vítkovic. (Na druhou stranu proč ne, když by tam byla zajímavá nabídka)
08.06.2021 10:59Mx :
Brzda: Svinov je rozhodně 30x frekventovanější místo než Vítkovické nádraží a také vstupní brána Poruby. Mělo by mít prioritu. Co se týče bílé barvy, dle mého soudu by měla rozhodovat estetika, ne to, že fasáda je zde špinavější o pár let dříve než jinde. Navíc vzduch se silně lepší a prachu už tolik není. Tím nehájím zrovna bílou, to je fakt věc vkusu, je to technická poznámka.
08.06.2021 12:48Brzda :
Mx: Vzhledem k tomu, že je Svinov frekventovanější, nechal bych to soukromému investorovi, který bude mít spočítáno, jestli na tom vydělá. Vítkovice by potřebovali popostrčit za strany města/státu (což je např. ten zmiňovaný finanční úřad). Svinov je brána do Poruby, Vítkovice jsou brána do Vítkovic a celé OV Jih.
08.06.2021 14:08Ta poznámka o bílé barvě byla mířena na agguho poznámku o nařizování bílé všem. Bílá modrá – OV není řecký ostrov…..
Brzda :
O.: Obchoďáků je v OV myslím dost. Ve Svinově bych to viděl na kanceláře s max. nějakým obchodním parterem pro drobné obchody/podniky/služby. Chrámy konzumu nechť zůstanou na periferii…. V blízkém okolí je Avion, Futurum, Globus, Galerie Třebovice + Albert, Kaufland a od podzimu 2 Lidly…
08.06.2021 14:18A k tomu přesouvání půlky Poruby – to je snad normální, Poruba je prostě sídliště, tedy noclehárna. Chcete tvrdit, že všichni zdejší obyvatelé jsou zaměstnáni v kancelářích a kancelářská budova na Svinově by, jak píšete, polovinu obyvatel Poruby zachránila od dojíždění? Tomu snad sám nevěříte?
O. :
DRJPJR: Balde psal o Svinove v reakci na muj prispevek, ze v Porube chybi kvalitni kancly. Melo to smysl, protoze i Svinov by byl dobrou lokalitou pro (mimo jine) Porubaky, kteri by se nemuseli za „lepsi“ praci kodrcat pres ucpanou Vodarnu nebo Rudnou nekam daleko. Pak do toho Aggu zamotal to vitkovicke nadrazi, coz v tomto kontextu opravdu nic neresi.
Jeste bych dodal toto, predstav si, ze jsi profik ve svem oboru a ten obor je dobre placeny. Z nejakeho duvodu (pro hodne lidi nepochopitelneho) se rozhodnes, ze zustanes v Ostrave. Co te bude motivovat nekde zacit pracovat? Pro mne osobne je to mimo jine i lokalita, kde jsou kancly, kde se treba dvakrat trikrat tydne rad zastavim na pokec s kolegy. A chci at je to v prijemnem prostredi a at jsou treba v okoli kvalitni restaurace. Kdyz by to sidlo melo byt v lokalite typu vitkovicke nadrazi, tak o takove nabidce ani nebudu uvazovat. Za mne v soucasne dobe v Ostrave pouze centrum nebo okoli Hlavni tridy, kde ovsem bohuzel nic vhodneho pro sidlo vetsi kvalitni firmy neni. Bohuzel.
08.06.2021 14:31O. :
Brzda: S temi obchody souhlasim. Tak nejak jsem to myslel. V prizemi obchody, nahore kancly.
Poruba je nocleharna, a to je spatne. Poruba sama o sobe je asi vetsi nez vetsina okresnich mest v Cesku. Ma centrum / centralni bulvar, univerzitu, velky spital, sidlo soudu, zimni stadion, 50m bazen, atd., atd. Je to svym zpusobem samostane, zivataschopne mesto. Opravdu neni duvod, aby tady nemohly byt i nejake vetsi kvalitni firmy (kdyby mely kde sidlit) a prace s vyssi pridanou hodnotou, v soukromem sektoru. Nerikam, ze by tady vsichni makali v kanclu, ale spousta lidi by urcite ano. A spousta lidi by radeji do prace chodila 15 minut pesky nebo na kole, nez 3/4 hodiny v nacpane MHD nebo poskakovani v kolone v aute.
Za komaru se pulka Ostravy denne presouvala na NH, ted pro zmenu do Hrabove. Tohle podle mne neni koncepce moderniho mesta 21. stoleti, aby se lidi presouvali do prace nekde za okraj mesta. U velke fabriky to asi jinak neslo, ale dneska uz je snad jina doba.
08.06.2021 14:45O. :
A nic proti Hrabove, jako zona pro lehky prumysl je to super. Ale proc by tam mely sidlit IT firmy nebo kancly bank? Proc takove firmy nemuzou byt blize mistum, kde bydli lidi a kde muzou byt i dalsi sluzby? Nebo budeme tak moc trvat na tom, ze tady chceme i nadale mit ty nocleharny?
08.06.2021 14:52MareK :
O.: smiř se s tím, že Poruba JE stejná noclehárna jako Jih a že většina místních bude nucena za prací dojíždět. Pokud Tě dojíždění do práce štve, tak se přestěhuj blíže k práci, tj. do centra. ;-)
08.06.2021 15:59thvari :
O.: Možná se moc snažíš lidem mikromenedžovat život…:) Když jsem v Porubě vyrůstal, vlastně mi vůbec nedocházelo, že trávím několik hodin denně dojížděním do školy nebo na tréninky. Bral jsem to jako normální věc, že trávím v MHD fůru času. Dneska už bych si to rozmyslel, na druhou stranu je ale složité i z čistě osobní perspektivy nějaké rodiny skloubit ideálně lokalitu práce (a to v rodině často pracujou oba dospělí) a vhodné místo k bydlení, které bude dostupné finančně a bude se ti v té lokalitě líbit.
A možná tady je pak kámen úrazu, protože Poruba je sice noclehárna, ale zároveň je to místo, kde je klid a lidem se tam dobře žije. No a pak je prostě otázka, proč nejsou obvody, které sídlí blíž centru jako Mariánské hory, Přívoz, Moravská Ostrava, Slezská Ostrava a Vítkovice v tomto Porubě schopné konkurovat. Odpověď neznám, ale obecně je tam buď dráž, nebo jsou to lokality s horší pověstí, proto je asi ta Poruba pořád tak oblíbená.
08.06.2021 16:16O. :
thvari: Vitkovice nebo Privoz maji potencial. Ale asi az se Ostrava ekonomicky zvedne aspon na takovou uroven jako treba Brno. Ok, koncim s Porubou :D … asi to je spis na vedeni obvodu, jake maji priority. Pokud je prioritou v centru obvodu nejaka stezka v oblacich , tak asi zustaneme nocleharnou :D Tak dobrou :D
08.06.2021 17:02Brzda :
thvari: Souhlas!
08.06.2021 20:18Co se Poruby týká, jakožto náplava z Olomouce se na místní poměry dívám trochu jinak než zdejší odchovanci. Často slyším, že Poruba je lukrativní lokalita, ale osobně si myslím, že je to částečně dědictví minulého režimu a částečně taková Ostravská Urban Story – nemyslím to nijak zle, aby bylo jasno, je to prostě střízlivý nezaujatý pohled…..
Brzda :
O.: Nic proti Porubě, ale v Hrabové, Hrabůvce, Dubině nebydlí lidi? V zóně nejsou kancly bank, ale call center dobytčáky, bohužel. A ty kancly tam jsou, bo je to prostě levnější než v centru. Co je na tom k nepochopení?
08.06.2021 20:26balde :
Brzda: Moneta v Ostravě má více oddělení ne pouze call centrum, výhodou je v Hrabové nižší nájem a dostatek parkovacích míst, nevýhodou pro zaměstnance je, že v okolí nejsou pro ně žádné služby, které poskytuje centrum a horší dostupnost MHD.
09.06.2021 01:11O. :
Brzda: Rec byla o Porube. Ale samozrejme nebyl bych proti, kdyby treba Hlubinak v Hrabuvce vypadal jako moderni kancelarska budova a sidlily tam kvalitni firmy. Podobne treba i v Zabrehu ta hruza naproti Lune. Nejsou prece jen dve alternativy, drahe centrum a lowcost Hrabova.
09.06.2021 10:03Kdyz jde provozovat Orchard na Fifejdach, proc by neslo neco podobneho i v dalsich lokalitach?
Ty call centra dobytcaky za mestem jsou prave spatne, mely to byt kvalitni office budovy ve meste. Nevyhody soucasneho stavu popisuje Balde.
Uz bychom proste meli vyzadovat a podporovat neco lepsiho, nez ten nejlevnejsi lowcost u vypadovky z mesta.
Cyklista :
hmmm… myslím, že firmy si nevybírají zaměstnance podle místa bydliště, ale podle schopností, nebo jiných parametrů k dané pozici.
Ano u některých pozic jsem bral blízké bydliště jako plus bodík a naopak, pokud někomu vycházelo hodinové dojíždění do práce, tak jsem se ujistil, že mu to nevadí, ale nikdy jsem lidi nenabíral lidi podle topho, že bydlí na stejné ulici jako firma….
09.06.2021 10:06O. :
Cyklista: Firmy si vybiraji lidi podle toho, co umi a kolik za to chteji.
09.06.2021 11:28Lidi si vybiraji praci podle toho, co za to dostanou a hromady dalsich parametru, treba jestli kazdy den zabiji dve hodiny dojizdenim, budou cely den sedet v nejakem dobytcaku a v okoli si ani nebude kam zajit na dobry obed. To jsou prijemne benefity :) A pro mesto jako takove to ma taky velky prinos ;)
xxx :
Ano, Poruba by skutečně mohla fungovat ve stylu samostatně životaschopného okresního města – ovšem pouze za předpokladu, že by neležela pár kilometrů od krajského města. V tom asi bude kámen úrazu…
09.06.2021 13:06MareK :
xxx: jedna taková větší Poruba tu už je, jmenuje se Havířov (rovněž noclehárna okolo jedné cesty) a ani tam se developeři/investoři moc nečiní ohledně kancelářských objektů. =)
Normálním stavem je, že kancelářské objekty s vyšší přidanou hodnotou (což call centra nejsou) budují hlavně v centrech měst. Na periferii se soustředí výrobní provozy. Ano, Ova je v tomhle směru výjimka, ale její rozvoj je třeba směřovat k nápravě do přirozeného/normálního stavu.
09.06.2021 14:00O. :
Asi jinde delaji neco spatne. Ze treba v Praze nejsou vsechny kancly jenom v Praze 1. Meli by mit vsechny kancly jen v okoli Vaclavaku.
09.06.2021 15:17Dr Kohn :
Poruba potřebuje na svém území firmy proto, aby ji šly peníze z daní těchto firem. To samé Hrabová. Proto se snaží každá městská část natáhnout všechny firmy na svoje území, a proto vznikají kanceláře na okraji města.
Co se týče kanceláří v Porubě, tak ty se budou stavět naproti Albertu. Město na tom pracuje…. nebojte.
10.06.2021 12:08Rdm :
Z některých komentářů mám pocit, že když se postaví v Porubě kanceláře, tak najednou přestanou stovky Porubáků pendlovat po Ostravě. Jako, abyste se pak nedivili, že už tak zasekanou Opavskou neprojedete vůbec, protože naopak začnou lidi z centra jezdit do Poruby.
Není přece pravda, že by v Porubě kanceláře nebyly, co CPI nebo MIC v areálu VŠB? Tam mají sídla/pobočky spousty firem z různých oborů, dalších pár firem i z IT mají sídla v Porubě, možná to nejsou žádné Tieta, ale i malá firma umí předvést velké divadlo :), možná ani netušíte, že v Porubě sedí vývojáři z https://www.craneballs.com/
Co bychom pak měli říkat na Jihu? Kolik kancelářských komplexů tady stojí nebo se plánuje? Opakovaně zmiňovaná Hrabová, tam stojí už 20 let, to není žádná novota a očividně ani nikdo neplánuje dostavět původně plánovaný počet kancelářských budov. Mimo to bych byl opatrný v tom označovat Hrabovou za low-cost, ty ceny nájmů jsou celkem srovnatelné s těmi v centru, stejně jako bych netvrdil, že je to periferie, když je hned vedle Dubina a vlastně městský obvod, který je 2x větší než Poruba.
Takže bych tak moc nefňukal, že někde něco není, prostě investor jde tam, kde on vidí zisky a pokud to v Porubě není, tak bohužel.
PS.: A rozhodně bych nesrovnával Ostravu s Prahou, to se pak můžeme ptát proč třeba ne s Londýnem nebo Šanghají…
10.06.2021 13:41