Ředitelství silnic a dálnic připravuje rekonstrukci mostu nad podchodem na frekventované Ratibořské ulici. Záměr získal souhlasné jednotné environmentální stanovisko.
Stručný popis záměru:
Stavba spočívá v opravě části stávajícího mostního objektu. Jedná se o část v majetku a správě ŘSD,
s. p. a jde o úsek (popisováno zprava vzhledem ke staničení) od západního čela mostu po pracovní spáru za schodištěm na levé straně ulice Ratibořské, tj. úsek délky cca 31,5 m (měřeno v ose podchodu).
Zbývající část směrem k ulici Partyzánské, která je v majetku a správě města, není předmětem této akce.
Některé části stávající konstrukce mostu jsou ve špatném technickém stavu a již nesplňují požadavky
na bezpečné a plynulé užívání. Proto bude opravena tak, aby umožňovala bezpečné a plynulé převedení
silniční a pěší dopravy.
Popis stávajícího stavu:
Objekt mostu je v dotčené části desková konstrukce o jednom poli, konstrukce je kolmá. Světlost mostu
je 5,275 m. Dotčená délka konstrukce měřená v ose podchodu je 31,46 m. Opěry stávajícího mostu
na vtoku jsou monolitické železobetonové. Most není vybaven římsami, silniční i chodníkové obrubníky
jsou betonové. Převáděná silnice je v dotčeném úseku v přímé, na začátku úseku i v levostranném
oblouku. Povrch vozovky je živičný. Zábradlí ani svodidla na mostě nejsou. Zábradlí u vstupních schodišť
a ramp tvoří zvýšené betonové zídky s keramickým obkladem vlevo a omítnutím vpravo, zídky
jsou ukončeny betonovou římsou. Volná šířka vozovky na mostě je 18,24 m (v bodě křížení). Území
pod mostem je podchod: chodník pro pěší, kryt je z dlaždic. Přístup do podchodu je po vstupních
schodištích a rampách na obou stranách komunikace. Hlavními závadami je: lokální separace krycí
omítky nosníků, nosníky mají z výroby malé krytí výztuže, lokálně vyhřezlá zkorodovaná výztuž, graffiti,
u vstupu do podchodu vlevo v místě ŽB průvlaku odpadá omítka – vrstevnatá koroze ocelových profilů.
Objekt SO 201 – Most
Pozemní komunikace
Tento projekt předpokládá minimální úpravy vedení pozemní komunikace. Směrově i sklonově bude
prakticky zachováno stávající vedení. Výškově bude niveleta v délce úpravy srovnána do konstantního
spádu. Šířkové uspořádání na mostě bude zachováno, tedy volná šířka místní komunikace mezi
obrubníky bude 18,29 m. Chodníky budou obnoveny.
Odvodnění pozemní komunikace
Odvodnění komunikace je na mostě i mimo něj řešeno gravitačně, tedy příčným a podélným spádem.
Mostní objekt
Rekonstrukce se týká mostu ev. č. 46-074. Na mostě bude zachováno stávající šířkové uspořádání
komunikace. Most je desková konstrukce o jednom poli, plošně založená na základové desce. Délka
přemostění v ose silnice je 5,275 m Délka mostu v ose silnice je 19,480 m. Celková volná šířka je 23,020
m. Výška mostu v bodě křížení je 3,250 m. Šířkové uspořádání na mostě je zachováno, tedy volná šířka
silnice mezi obrubníky bude (v délce úpravy, mimo oblast křižovatky) je 18,29 m. Příčný sklon
na dotčeném úseku místní komunikace je výrazně proměnný. Na mostě bude provedena nová vozovka
a nové chodníky. Průchozí profil podchodu zůstává beze změny. V rámci stavebního objektu nebude
prováděna výrazná úprava přemosťované komunikace, dojde pouze k opravě povrchů (svislých
i horizontálních). V rámci spodní stavby budou provedeny činnosti: lícní a obnažený povrch
monolitických opěr bude otryskán vysokotlakým vodním paprskem. Vyhřezlá výztuž bude opatřena
antikorozním nátěrem, bude proveden nástřik inhibitorem koroze, spojovací můstek, reprofilace sanační
maltou tl. 15-25 mm, finální stěrka, ochranný sjednocující barevně tónovaný nátěr. V případě kaveren
hlubších než 30 mm se bude primárně sanovat stříkaným betonem. V rámci opravy budou na nosné
konstrukci provedeny následující činnosti: bude provedena nová spádová vrstva pod izolací. Tato bude
provedena převážně z monolitického betonu C30/37, XF2, kotveného do horního povrchu NK. V horní
ploše nosníků budou tedy osazeny spřahovací prvky – které budou vlepeny do předvrtaných otvorů.
Deska bude vyztužená sítěmi KARI ?8 – 150/150. Povrch bude otryskán vysokotlakým vodním paprskem.
Vyhřezlá betonářská výztuž bude opatřena ochranným antikorozním nátěrem. Povrch bude reprofilován
sanační maltou v tl. 10-15 mm. Poté bude povrch opatřen finální stěrkou a ochranným barevně
tónovaným nátěrem.
Úpravy mimo most spočívají zejména v sanaci konstrukcí ramp a schodišť, v sanaci pochozí plochy
pod mostem a obnově původních, stavbou dotčených povrchů, tedy chodníků a zelených ploch.
Do nosné konstrukce mostu, spodní stavby a založení se nezasahuje.
Most se nachází nad podchodem

pramen: Úřední deska / opava-city.cz

Poslední komentáře