Mezi Opavou a Kravařemi stále nejezdí vlaky. Jde o nejvíce poškozenou trať z loňských povodní. Záplavy zcela zničily zhruba půlkilometrový úsek u Malých Hoštic. Před další velkou vodou má území chránit estakáda.
Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic: “Narozdíl od jiných tratí bylo rozhodnuto, že se nebude pouze opravovat nebo sanovat, ale že se otevře celková problematika území, které je velmi záplavové díky řece Opava s tím, že by se v délce 300 m udělala estakáda.”
Petr Birklen, generální ředitel Povodí Odry: “My v tuto chvíli estakádu považujeme za dobrou variantu protože podle našeho názoru zlepší odtokové poměry zejména nad tou estakádou, čili směrem k městu Opava.”
Aktuálně probíhá studie proveditelnosti stavby, která by měla být hotová do dvou měsíců.
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: “Ten základní odhad toho řešení v podobě estakády se pohybuje kolem 700 milionů korun. Právě u Malých Hoštic to poničení bylo fatální. Tady chyběly kusy náspu a i ty koleje byly pokroucené.”
Velká voda zásadně narušila i stabilitu pilíře v korytě Opavy u jednoho z mostů. Pokud vše klapne, se stavbou estakády se začne už příští rok a vlaky se na trati znovu rozjedou v roce 27.
Miroslava Konečná (OMČO), starostka Malých Hoštic: “Ten most jako kdyby byl vzdušný, aby voda, která případně se znovu do Malých Hoštic dostane, aby co nejrychleji z Hoštic odtekla a nemusela přetéct náš hliněný vál, který byl vybudovaný na 100 letou vodu.”

pramen: polar.cz

Poslední komentáře