Obchodní dům Horník ( původně Bachner ) v centru Ostravy je na prodej. Aneb, když roky z domu taháte prachy. A když se vám začne rozpadat, raději ho prodáte.
zdroj: sreality.cz, ostrava.cz

Obchodní dům Horník ( původně Bachner ) v centru Ostravy je na prodej. Aneb, když roky z domu taháte prachy. A když se vám začne rozpadat, raději ho prodáte.
zdroj: sreality.cz, ostrava.cz
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Balde :
snad to někdo koupi, a opravi
17.09.2014 07:53Crazym :
To už se snaží hodně dlouho prodat ale tak nějak nevěřím, že to někdo koupí. To by musel být hodně silný investor s filantropickými a mecenášskými sklony, protože nejen ta budova ale i její technologické vybavení jako třeba vytápění je na hranici kolapsu. Bude to stát další desítky miliónů ji uvést do přijatelného stavu a navíc do všeho budou kafrat památkáři. A to si každý investor rozmyslí. Navíc z toho inzerátu mylně vzniká dojem, že má k dispozici parkovací místa. Nemá, má jen cca 5 metrů široký pozemek přilehlý k budově ze strany parkoviště s mizerným přístupem a navíc se na parkovišti chystá MOaP stavět v hurá akci administrativní budovu. Po zjištění jen poloviny takových informací potenciální investor zařazuje zpátečku a ten fakt, že to je Mendelsohn ze kterého jsou památkářsko-ochranářští trotli unešeni a jeho jediná realizace v ČR tomu moc nepřispívá :-)
17.09.2014 08:31Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: na druhou stranu ta lokalita neni uplne marna. samozrejme doby, kdy byly ve okrese tri obchodni domy (kdyztak me opravte, ja jen jako dite pamatuju hornik, prior a textiliu), jsou ty tam. tze je na takovy kolos tezke hledat dostatecne uplatneni.
a taky jeste mi neda se nevyhranit vuci te martinove poznamce.. ja si totiz nemyslim, ze je to nejake terno, kde investor celou dobu jen „z domu tahal prachy“. rsp. z principu tyhle budovy jsou stavene za ucelem vydelku. kde ale je dlouha leta prodel, tezko se investuje zpet.. to treba chapu a ty vytahane penize uplne nevim z ceho by mely plynout.
jedine uplatneni, na ktere mi ty prostory prijdou vhodne, je snad nejaka skola. dolu jidelnu a do pater ucebny..
no, kazdopad era, kdy se stala fronta na vytah s obsluhou, je fuc :))
17.09.2014 09:30Martin :
Crazym: …a jsme u staré dobré společenské hry kopání do památkářů! Nemyslíte, že hlavní problém bude spíše v prestiži centra jako celku? Pokud je o některé místo zájem, investor směle přimhouří očko a je ještě rád, že má příležitost stavět v pěkné lokalitě a navázat na tradiční značku, která má mezi lidmi dobré jméno. Dnešní centrum, bohužel, prestižním místem není. Může za to mimo jiné absence strategie rozvoje centra.
17.09.2014 10:07aldik :
Hynek [msstavby.cz]: Dole už jídelna defakto je teď – Tesco Expres :D Někomu se možná Tesco nelíbí, ale je to fajn doplnění nedaleké Billy a navíc je otevřeno i v neděli a není tak předražené.
17.09.2014 10:22Adam :
Třeba ho po volbách, v záchvatu plnění slibů o „oživení centra“, koupí město. :D
17.09.2014 11:58aldik :
Adam: Tohle radši ani ne, ale Ostravici by mohlo a klidně tam zřídit nějaký úřad :-) Lepší úřad, než chátrající ruina.. vlastně lepší cokoliv. I velké casino bych si v Ostravici dovedl představit, ale na oplátku pak zbavit zbytek Ostravy kompletně hazardu.
17.09.2014 12:05Rýša :
aldik: No, radši město a udělat menší opravy a údržby, než aby to koupil někdo podobný Kolkovi a zanedlouho tu vedle ruiny OD Ostravice máme druhou Ostravici jen s jiným jménem – Horník
17.09.2014 12:18aggu :
Vědecká knihovna?
17.09.2014 12:58Crazym :
Martin: Máte pravdu ale přesto si tu společenskou hru neodpustím a to proto, že mám s nimi špatné zkušenosti. Prestiž centra se nějak vytratila a není to jen o té absenci strategie rozvoje centra která určitě chybí ale i o stávajícím přístupu ze strany města a jejich represivních orgánů potažmo MP. Řeknu vám, že je velmi demotivující se každý den dívat na zaměstnance města jak parkují v zákazu a současně vymáhají po ostatních aby tyto zákazy dodržovali a lidé zde žijící nemají kam odstavit své auto i přesto, že si platí rezidenční kartu. Já osobně mám zdokumentováno na 30 aut zaměstnanců MP které se tu pravidelně točí podle toho jak mají směny a žádný z nich nemá oprávnění zde parkovat a ještě se vám smějí do ksichtu. Přitom své auto po celou šichtu nepotřebují a klidně by ho mohli nechat někde o 500 metrů dál na záchytném parkovišti. No a případný investor po seznámení se s místní situací si hodně rozmyslí jestli jít do potencionálních problémů nebo své peníze zhodnotit jiným způsobem. Takže takový začarovaný kruh :-(
17.09.2014 13:50Crazym :
aggu: Netuším co je potřeba k zázemí takové vědecké knihovny ale poloha by byla super a na 5 pater takové plochy by se snad vlezla a v přízemí by obchod mohl zůstat zachován a alespoň by měli nějaký příjem od silného nájemce jako je Tesco. Stát by zachránil Mendelsohna a vyřešil letitý problém s knihovnou a tuším, že knihovna nebude mít nároky na dopravní obslužnost a tudíž by víc nezatížili centrum. Takže jako rezident bych byl asi spokojen.
17.09.2014 13:59Adam :
aggu: Crazym: Vědecká knihovna ve smyslu fyzického ukládání a půjčování knih by podle mě měla být historie. Knihovna jako komunikační hub a poskytovatel prostoru pro veřejné akce, možná.
17.09.2014 14:42aggu :
Adam: To je slavný Kajnarův názor – Knihovny jsou zbytečné.
17.09.2014 16:56Problémy jsou dva. Jednak předběhl dobu asi o 678 let a jednak si celý svět myslí opak. Všude se staví velkorysé knihovny a jsou velkoryse navštěvované. Městské meeting points. Město by po tom mělo skočit.
Adam :
aggu: A nenapsal jsem právě to? Navíc, jedna věc jsou knihovny, a druhá věc jsou vědecké knihovny. To první asi má pro nějaké lidi smysl, to druhé je skutečně passé. Papery se sdílí přes digitální databáze a nikdo nečeká na tištěnou verzi. Vědecké časopisy jsou taky už dávno jinde.
17.09.2014 17:45aggu :
Vědecké, nevědecké, slova, slova…
17.09.2014 18:15Potřeboval bych podrobněji vysvětlit důvod toho „passé“. Proč stát v Praze investoval miliardu do (hodně podařené) NTK? Jestliže je to passé, pak jsou to buď blbci nebo zloději ;)
Argumentovat papery není příliš košér, že ;) Funkce knihovny jsou trochu někde jinde. A na prvním místě – půjčit si knihu.
V tomhle ohledu chápu politiky. Knihy jsou pro ně maximálně kuchařky (že, Palyzo), a ani většinový elektorát toho moc nepřečte. Tak co si honit triko. Ostrava podle nich knihovnu potřebuje méně než terminál na Hranečníku a jiné asfalto-betonové parády. Fail.
Adam :
aggu: Nejsem si vědom, že by si vědci půjčovali knihy. A to myslím smrtelně vážně. Informace proudí úplně jinudy.
17.09.2014 18:24aggu :
Do vědecké knihovny smí chodit jen vědci?
17.09.2014 18:27Adam :
aggu: Ano, a jen když je úplněk a sudé výročí úmrtí svaté Valprugy.
17.09.2014 18:34Rado :
Myšlenka udělat z Horníka vědeckou knihovnu by nemusela být vůbec špatná, nicméně ta cena mi vzhledem ke stavu objektu přijde jako hodně nadsazená a obávám se, že se kupec bude hledat jen velice těžko. Nicméně zastavím se u diskuze a Kajnarova plácnutí do tmy, že vědecké knihovny není potřeba. Řekl bych, že je a jako sůl, protože to, že dá vše najít na internetu, je hodně obehrané klišé. Už jenom dohledat si informace o Ostravě, tím myslím do hloubky a do historie, je jako hledání jehly v kupce sena a všechny cesty a odkazy mě nakonec dovedou kam? Do vědecké knihovny. Navíc digitalizace všech dokumentů je na české poměry také hodně přitažené za vlasy. Knižní nebo velkoformátový skener je jo pálka. Ano, možná v oblasti IT vystačí elektronické dokumenty, ale v jiných oblastech se obávám, že to bez papíru ještě dlouho nepůjde. Navíc nevím jak kdo, ale docela mě otravuje číst sto a vícestránkové dokumenty na PC nebo na tabletu.
17.09.2014 20:31Adam :
Rado: Jo tak to pardon, já jsem slovem „věda“ opravdu myslel přírodní vědy, inženýrství, medicínu apod. Ke studiu historie potřebujete knihovnu? Nestačí archivy?
Rýša :
Souhlasím s aggu a Radem. Ta budova by se na knihovnu hodila. Pořád mám ale dojem, že nová budova knihovny „Černá kostka“ vedle Tieta by byla ideální pro tak velké město jako Ostrava.
Danek :
aldik: Já bych si dokázal představit, že by koupil tuto nemovitost Tesco nebo Glogus a měli tam svůj obchodnák. Něco jako je Máj v Praze tam to vlastní Tesco.Myslím že třeba Globus by přivedl do centra i dost lidí.
17.09.2014 22:27aldik :
Danek: O variantě, že by se z Ostravice (ne z Horníku) mohlo stát Tesco My (pražský Máj už je My, pak je i v Liberci) jsem taky přemýšlel a bylo by to fajn (nemusí každé nákupní centrum znamenat ‚milion‘ malých obchůdků), ale Globus by do centra města a ještě na patra určitě nešel.
18.09.2014 19:49summerboy :
Adam: A byl jste někdy ve vědecké knihovně v Ostravě? Tam se nepůjčují pouze vědecké papery…
21.09.2014 21:56Crazym :
Tak ráno vstanu a dívám se, že na cypoviny jsou vždycky peníze :-) https://screenshot.cz/JQU99/
04.10.2021 10:55Crazym :
Začíná to tu vypadat jako každé jiné světové velkoměsto. V záři reflektorů samé světové značky. Kenvelo, Hruška, Bachner… :-) https://screenshot.cz/C0OD1/ Na dalších rozích Steak Restaurant, sushi Rong vang II a Crosscafe. Takže když mě přestane bavit Sushi nebo kafe a dortíčky dám si vedle steak, guacamole či nachos a pak si skočím za kulturou do patra Zábavního centra Horník na laser či archery game a po pořádné střílečce si dám pizzu a pivo od Balkánců. A ani nemusím padesát metrů od baráku, to je život :-)
06.10.2021 20:31