Festival Kukačka

Čtvrtý ročník festivalu umění ve veřejném prostoru Kukačka, expandující prvně kromě Ostravy i do Opavy.

Festival Kukačka po celý měsíc osídlí a oživí uměleckými díly veřejná prostranství i netradiční prostory.  Na festival přijedou zajímavé osobnosti české i zahraniční výtvarné scény, součástí budou také přednášky a autorské prezentace.

kukačka

Kukačka je ostravská platforma negalerijní prezentace současného umění, inspirující se hnízdním parazitismem kukačky obecné. V jeho intencích se snaží vstupovat do veřejného prostoru města, který si podmaňuje, využívá jej nebo s ním jen prostě koexistuje. Některé vstupy jsou nepřehlédnutelné, jiné téměř na hranici lidského vnímání. Orientaci v terénu proto usnadňuje webová aplikace poskytující indicie, na základě kterých lze začít s pátráním podobným dětské hře či urban-artové verzi geocachingu.

DOPROVODNÉ PŘEDNÁŠKY:

9. 10. v 18:00 Jan Stolín – autorská prezentace

9. 10. v 19:00 Jaroslav Prokeš – autorská prezentace

25. 10. v 18:00 Jan Urant – Teoretizace prostorové fenomenologie ve vizuálním umění

6. 11. v 18:00 Jan Haubelt – Skupina Ládví

Přednášky se konají v Antikvariátu a klubu Fiducia, Nádražní 30, Ostrava

Více na kukacka.org
zdroj: krasnaostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Radek :

    Tohle není žádné umění, ale hnus! Pár brýlatých blblů si myslí, jací nejsou umělci. Kolem staré radnice chodím denně, a s kamárádem jsme první dny přemýšleli k čemu jsou tam opřené ty lišty či lešení. To by mě zajímalo, jestli si pán Stolín (autor) všiml, když jsme mu s tím hýbali a překládali :D . Řekl bych, že těžko, už aby to všechno zmizlo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Hynek [msstavby.cz] :

    Radek: otazkou je, kdo je blb. jestli ten, ktery neco tvori, nebo ten, ktery, kdyz neco takoveho vidi, tak jedine, co ho napadne, je to ponicit a jeste se tim chlubi. coz takhle nekdy neco nedestruktivniho taky vytvorit?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. aggu :

    „Já bych všechna ta umění zakázala!“

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. Jarda :

    Teoretizace prostorové fenomenologie ve vizuálním umění, proboha jak jsme bez toho mohli žít? Viděl jsem ty tyče pána Stolína na radnici a přijde mi to, že si dělá z lidí srandu.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Radek :

    ad Hynek [msstavby.cz]: Já jsem nic neponočil. Naopak bych se měl prolásit za génia, jak jsem si pohrál s myšlenkou a jak ji realizoval. Teď už jen nechat ocenit! Podle mě je jistá hranice co je a co není umění. A když už existuje taková komunita, která nemá soudnost, tak ať zůstane uzavřená a neotravuje veřejnost.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Hynek [msstavby.cz] :

    Radek: prohlasuj se za koho chces, tady oznacujes cloveka nominovaneho na cenu J. Chalupeckeho za brylateho blba a jeho vytvor, asi z pozice opravdu toho genia, hodnotis jako hnus. ja myslim, ze to svedci o tom, jak mimo jsi.. coz by teda bylo docela jedno, ale bylo by fajn podobne veci alespon nechat na pokoji.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  7. aggu :

    „Sice tomu nerozumím ani za mák, ani nechci rozumět, ale za to si z toho můžu udělat srandu“. Echt české.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Jarda :

    aggu: Proboha svatého, pokud vystavuji své umění na ulici musím očekávat, že přichází do iterkace s celým spektrem společnosti od spodiny po snoby, narozdíl od galerie, kde chodí ti kteří tomu rozumí a ti, kteří to předstírají. Různí lidé pak reagují různě, to je pak problém že všichni v božském údivu nevzdychají na genialitou tvůrce? A o to, co je echt české, bych si v pejorativním slova smyslu ústa neotíral.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Hynek [msstavby.cz] :

    Jarda: takze ten prvni prispevek je jakoze v poradku? :) nemam slov.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Jarda :

    Hynek [msstavby.cz]: A co když to byl autorův záměr, aby si s tím někdo hrál a přeposkládal to? Nic neukradli nebo ano. Já se přiznám, že první myšlenka , která mě napadla, že ta firma tam nechala pěkný bordel a cikání jim to večer vyberou. Až pak mi došlo, že je to „umění“.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Hynek [msstavby.cz] :

    Jarda: precti si to cele jeste jednou, diky.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Jarda :

    Hynek [msstavby.cz]: Přečetl jsem si to znovu a kromě toho, že Radek nazývá autora obrýleným blbem, s ním v jádru v názoru na vystavené exponáty souhlasím. Ale je pravda, že pokud se mi něco nelíbí, neurážím autora. Umění ve veřejných prostorách to nemá jednoduché Brána času

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Martin [msstavby.cz] :

    Bod pro mrtvy.kenny . Radek typický nechápavý čech, co sám nic nedokáže, ale v kritice excelent. A do toho brouk pytlík Jarda..

    Thumb up 0 Thumb down 4
  14. Jarda :

    martin [msstavby.cz]: Kenny na rozdíl od vás dovede diskutovat, vy dokážete být jen typický arogantní čech.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  15. Radek :

    martin [msstavby.cz]: Že zrovna vy víte, že nic nedokážu. Pro mě je to smůla, že tam musím každý den projít, ale aspoň nemusím, jak psal Jarda „předstírat“, že tomu rozumím. …nerozumím :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Hynek [msstavby.cz] :

    Jarda: akorat ze martin tady na rozdil ode mne bez mala 4 roky kazdy den kvuli vam objetuje svuj volny cas a energii (u mne je to hodne nepravidelne), takze bych s tim „jen“ brzdil..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Jarda :

    Hynek [msstavby.cz]: Ale to mu nikdo nebere, dělá to ze svobodné vůle a dělá to dobře. Ale chovat se jako malý Jarda v diskuzích mu to právo nedává. Spíše to vypovídá o jeho nezralém charakteru.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  18. Hynek [msstavby.cz] :

    Jarda: imho dava, je to jeho diskuze a myslim, ze se chova jeste docela slusne. :)

    ale tahle osobni rovina je vzdycky nestesti, nechme to plavat. Radkovi doporucim jit o ulici vedle, nebo se divat jinym smerem, pokud s tim objektem nejak nesouzni. ja to teda nejak prehlid, jak jsem sel kolem, ale Stolin se mi libi, tak to zkuste prekousnout s tim, ze je to trebas ted libive pro mne a priste to muze byt naopak. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Jarda :

    Hynek [msstavby.cz]: Nesouhlasím s vámi ohledně diskuze a ani Martina. Máte ale pravdu v tom, že když diskuze začne sklouzávat k osobním invektivám není to dobře. Ale musím se přiznat, že slovní spojení typický Čech apod. mě dokáží neskutečně vytočit.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Hynek [msstavby.cz] :

    Jarda: tak proc ho pouzivate? „13.10.2013 21:57“??? to zas dokaze vytacet mne.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Jarda :

    Hynek [msstavby.cz]: To měl být sarkasmus na Martin 13.10.2013 20:57.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Hynek [msstavby.cz] :

    nj, ty sarkasmy nas tu zahubi :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Hynek [msstavby.cz] :

    k tomu vicmin souvisejici a pobavilo dneska: „Banksy sells his art for practically nothing to unsuspecting public“ http://goo.gl/Kfb9JJ

    Thumb up 1 Thumb down 0
  24. Martin [msstavby.cz] :

    Jarda: Jo Jardo, jsem typický arogantní čech, proto dělám tenhle web a v tak nízkém věku jsem to už někde dotáhl. Vtipné, že se nemám chovat jak malý Jarda. Já tomu dávám v „zákulisí“ hodně. Pro tebe to max. znamená pár kliknutí a máš všechny informace. Proto se nediv, že mě lidi tvého typu štvou :)

    Radek: Jestli dokážeš něco podobného, tedy vnést kluturu do ulic města, klidně se pochlub. Zatím jsi mne nějak nepřesvědčil. A dám ti radu. Můžeš si to obejít, pokud tě to tak irituje… :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Jarda :

    Hynek [msstavby.cz]: Tak to jsem se pobavil, škoda že v OVA nemáme žádného Banksyho. I když se teďka kluci z obchodu s potřebami pro grafiti u Frýdlanstkých mostů hecli a udělali pěknou galerii na boční stěně mostu. I bych to vyfotil, ale jsem tady persona non grata, tak to ani nebudu zkoušet.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. Martin [msstavby.cz] :

    Jarda: Tak vyfoť a nebuď non grata. Jinak v pátek v Cooltouru malOVAná. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.