Jet tam v noci, to je docela zážitek. Chvíli nevíte jestli nejedete ve výkopu či protisměru. Ale staví se ve velkém. Až po FM
21.08.2019 15:12
53
Tano :
Ty vyasfaltované (tmavější) úseky jsou krásně tiché, ale ty vybetonované, tam to trochu drncá. Asi je nějaký důvod proč to není celé vyasfaltované, ale je to škoda.
21.08.2019 23:00
36
PetrP :
Tano: důvod je ten, že beton (CB povrch) má mnohem delší životnost, než asfalt (AB povrch)… AB povrch se u nás na dálnicích dává kvůli hmotnosti na mostní objekty a možná i tam, kde je vozovka vybudována na vysokých náspech, to si nejsem úplně jistý.
22.08.2019 06:01
100
Jája :
PetrP: Tak o delší životnosti betonové desky, by mohli povykládat řidiči jezdící od Lipníku po Olomouc. O hlučnosti ani nemluvím. Navíc v době, kdy se dělají hlukové mapa a brojí se proti hluku.
I na D48 Od Dobré po Český Těšín se dělají pěkné podélné trhliny mimo dilatace :-D. V kopci v Žukově už opravovali některé části.
Ale je pravda, že v tomto úseku je asfaltový povrch na mostech v daleko horší kvalitě a při každé cestě tudy je to jako loterie, zda budou díry víc vlevo nebo vpravo. Ten beton tam vydržel o trochu déle.
Ono už v době, kdy se stavěla ta část od Dobré po Těšín nám na škole vyučují říkal, že pokud to nezhutní pořádně, tak nevydrží ani ta betonová deska.
Nu což, aspoň že se to bude hůř opravovat. Snad to v tomto novém úseku nebude sedat a trhat se jako předchozí čtyřproudá verze.
22.08.2019 09:38
43
FM :
Živičné povrchy jsou levnější, lépe se opravují lokální poruchy a mají výborné vlastnosti (roztažnost) -> proto se používají na mostech, CB kryt by se změnami teplot atd roztrhal na mostě. CB kryt na úsecích bez mostů je dražší než živice ale vydrží podstatně déle, oprava je komplikovaná, vše má své + a – ale na mostech pouze živice :)
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Jirka :
Jet tam v noci, to je docela zážitek. Chvíli nevíte jestli nejedete ve výkopu či protisměru. Ale staví se ve velkém. Až po FM
21.08.2019 15:12Tano :
Ty vyasfaltované (tmavější) úseky jsou krásně tiché, ale ty vybetonované, tam to trochu drncá. Asi je nějaký důvod proč to není celé vyasfaltované, ale je to škoda.
21.08.2019 23:00PetrP :
Tano: důvod je ten, že beton (CB povrch) má mnohem delší životnost, než asfalt (AB povrch)… AB povrch se u nás na dálnicích dává kvůli hmotnosti na mostní objekty a možná i tam, kde je vozovka vybudována na vysokých náspech, to si nejsem úplně jistý.
Jája :
PetrP: Tak o delší životnosti betonové desky, by mohli povykládat řidiči jezdící od Lipníku po Olomouc. O hlučnosti ani nemluvím. Navíc v době, kdy se dělají hlukové mapa a brojí se proti hluku.
22.08.2019 09:38I na D48 Od Dobré po Český Těšín se dělají pěkné podélné trhliny mimo dilatace :-D. V kopci v Žukově už opravovali některé části.
Ale je pravda, že v tomto úseku je asfaltový povrch na mostech v daleko horší kvalitě a při každé cestě tudy je to jako loterie, zda budou díry víc vlevo nebo vpravo. Ten beton tam vydržel o trochu déle.
Ono už v době, kdy se stavěla ta část od Dobré po Těšín nám na škole vyučují říkal, že pokud to nezhutní pořádně, tak nevydrží ani ta betonová deska.
Nu což, aspoň že se to bude hůř opravovat. Snad to v tomto novém úseku nebude sedat a trhat se jako předchozí čtyřproudá verze.
FM :
Živičné povrchy jsou levnější, lépe se opravují lokální poruchy a mají výborné vlastnosti (roztažnost) -> proto se používají na mostech, CB kryt by se změnami teplot atd roztrhal na mostě. CB kryt na úsecích bez mostů je dražší než živice ale vydrží podstatně déle, oprava je komplikovaná, vše má své + a – ale na mostech pouze živice :)
22.08.2019 15:35