D48 – zahájení stavby

Dvanáct kilometrů stávající čtyřpruhové silnice mezi Rybím na Novojičínsku a Rychalticemi na Frýdecko-Místecku budou přestavovat na dálnici.

„On to vlastně čtyřpruh není. Postaven byl komfortní dvoupruh, který byl bohužel s narůstající dopravou provizorně změněn na čtyřpruh,“ vysvětluje vedoucí projektového týmu nové dálnice na ostravském Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Irena Krzyžánková.  „Bude tam střední dělicí pás. Bude to větší komfort jízdy a větší bezpečí především pro řidiče,“ dodává. Silnici už převzaly stavební firmy, zatím ale dělníci jenom rozmístili vytyčovací kolíky a značky. Práce za 2 miliardy korun začnou v červenci stavbou doprovodné komunikace.

„V letošním roce bude zachována doprava na hlavní trase v současném režimu dva plus dva jízdní pruhy. Od začátku roku 2018 budou zahájeny práce na hlavní trase. Doprava bude vedena po stávající komunikaci v režimu jeden a jeden pruh,“ přibližuje mluvčí skupiny Metrostav Vojtěch Kostiha.

A to si už můžou řidiči teď vyzkoušet těsně před začátkem úseku stavby dálnice. V Rychalticich dokončují dělníci léta rozestavěnou křižovatku. Provizorní pruhy jsou tady tak úzké, že kamiony se míjejí snad ve vzdálenosti půl metru.

Hotovo má být na podzim. Naopak stále klid bude v tomto roce na trase obchvatu Frýdku-Místku. Pracovat budou pouze úředníci. „Ještě v červnu předpokládáme vypsání druhého kola výběru zhotovitele stavby,“ říká Irena Krzyžánková z ostravského ŘSD s tím, že zahájení stavby dlouho očekávaného obchvatu je reálné na jaře příštího roku.

zdroj: rozhlas.cz

Související články


Komentáře

  1. Adam (ten hodný) :

    Jděte do háje s dálnici!
    Uvědomuje si někdo že existují nákladní auta která sice jedou 80 ale v papírech mají třeba 65 a tudíž na dálnici nesmí a zároveň pro ně není pořádná alternativa (kopce, průjezdy, slabé mosty, úzké cesty, zákazy apod.)?
    Zkuste z Ostravy denně jet do FM přes Brušperk nebo Sedliště. Zkuste dojet do Opavy přes D. Lhotu (po staré to teď zbytečně nejde a nová je ‚dálnice‘), zkuste dojet do Bohumína přes Vrbici (cesta je v pohodě, ale je tam x zákazů pro náklaďáky, a jen na části z nich je dodat. tabulka že neplatí pro hlemýždě).
    No, a nově je v podstatě neprůjezdná i Příbor>NJ, bo tam je dva roky asi 200m dálnice.

    Ministerstvo chce všech čtyřpruhy převést na dálnice, a okolní starostové zase vyhnat tranzit, což chápu, ale…

    Nebo si někdo myslí že se vše vyřeší ‚zvláštním užíváním komunikace‘ za 24.ooo Kč na rok a RZ? Máme to brát jako další daň kterou jsme povinni platit aby jsme mohli pracovat??

    Thumb up 1 Thumb down 13
  2. Permonik :

    Adam (ten hodný):

    Jen ze zvědavosti, jaký nákladní vůz jede jen 65km/hod? Napadaji mě už jen veterani, ale mohu se mylít.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  3. PetrP :

    Adame, že uvědomujes si, že ze ta cesta je strašně nebezpečná? Vůbec nesplňuje šířkové uspořádání, a předjíždět kamion je tam o hubu… Jen více dálnic, že už měly být dávno !!

    Thumb up 9 Thumb down 1
  4. Nimrod :

    Adam (ten hodný): Kamiony jsou zlo! Čím méně jich bude, tím lépe…pro všechny.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  5. adam (ten hodný) :

    Permonik: všechny jeřáby Tatra, například naložený přepravník kontejnerů tatra (prázdný může 80). Povětšinou jsou to velké, široké, dlouhé a těžké stroje, které na to okresce nemají co dělat … a je nesmysl je tam vyhánět kvůli uplně zbytené výměně značky

    PetrP: uvědomuju si důvod rekonstrukce, ale uniká mi důvod proč z toho dělat dálnici. Teda neuniká, dálnice je vždy placená

    Thumb up 1 Thumb down 3
  6. adam (ten hodný) :

    Nimrod: no, dokud někdo nevymyslí dokonale přesné samostříly, nebo třeba katapulty … tak si myslím že jiná, lepší a levnější alternativa přepravy z místa A do B předem přesně danou dobu asi hned tak nevznikne

    Thumb up 4 Thumb down 0
  7. Permonik :

    adam (ten hodný): Jo „starší“ jeřáby, ne nové z výroby. No pravě nové už mají homologovánou 80km/h. Napadl mě Tatraktor, ale ten je homologováný jako T. Zase problém jen v legislativě….a někteří na to doplaci…

    Je to takový extrém na obou stranách. Na jedne straně dálnice, kde by bežně tyto vozy nemohly a na druhé straně bundesky (okresky), kde s tím jezdít je problém a nikdo to nechce tam vidět, potkát.

    Nimrod: Takže ty chceš, meně kamionu, meně přepraveného zboží, tím padém meně pečiva, meně oblečení, meně cihel, atd. Až nebude nic…. zajimavé požadavky :D :D

    Thumb up 2 Thumb down 2
  8. Adam (ten hodný) :

    Permonik: dost pochybuju že velké jeřáby mají konstrukční rychlost nad 80, ale u nich to není problém, protože stejně každá jízda je nadrozměr :)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. Permonik :

    Adam (ten hodný): Jeřáby montováné ted na tatry mají konstrukční rychlost 80 nebo 85km/h omezenou omezováčem. Zdroj: Prospekty fy. ČKD Slaný

    Velké jeřáby by měly být skupina T, jelikož zaručeně přesahuji šířku pro skupinu C, a jedna se o samojízdny pracovní stroj.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    :D
    No a pak tu máme běžné automobily, dálkové autobusy, nákladní vozidla, složky záchranného systému apod. které max 80km/h nejezdí…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. acdlcia [msstavby.cz] :

    Adam (ten hodný): Tahle silnice bude prioritně určena pro běžné automobily a ne pro jeřáby tatra. Myslím že silnici pro jeřáby nemají ani v automobilce. Takže nejspíš není co řešit.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. Adam (ten hodný) :

    Ale o tom bez debat. Já jen od začátku píšu, že s přibývajícími dálnicemi se situace zhoršuje a mnohdy i na místech kde si teď problém nebyl.
    Problémem nejsou dálnice, ale to, že pochopitelně se statisíce okolních obcí snaží podobných komunikaci využít, a průjezd přes obce zakazují, a najednou zjistíte, že není kudy :)

    Na úřadě vám řeknou, ok kupte si odpustek. Jak kdyby to, že člověk zaplatí zajistí, aby jste na dálnici nezdržovali …. nebo jaký ten poplatek má vlastně smysl

    Thumb up 2 Thumb down 2
  13. Adam (ten hodný) :

    Místo toho statisíce tam měli být starostové …. mobil si píše co chce

    Thumb up 0 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.