Aktuální fotografie výstavby cyklostezky Solárka v obci Trojanovice. Fotografie zachycují výstavbu úseku od kruhového objezdu u centra obce směrem k silnici I/58.
Jedná se o jednostrannou cyklostezku s obousměrným provozem. V místech terénních zářezů jsou realizovány opěrné stěny z pohledového betonu.










Situace cyklostezky Solárka


Szczur :
Hidden due to low comment rating. Click here to see.
20.08.2025 17:17Marián Kyral :
Szczur: Minimální provoz? Oblíbený tah z Frýdlantu na Pindulu a Rožnov?
20.08.2025 19:08Hans :
Cyklostezky tohoto rázu bych rád viděl v Ostravě. Třeba za cenu zjednosměrnění ulic pro auta, každopádně ale cyklostezky v asfaltu a oddělené od vozovky… To ale v Ostravě nemůžeme očekávat. Přece nechceme být jako ty bohaté státy na západě…
Szczur :
Hidden due to low comment rating. Click here to see.
20.08.2025 21:28Szczur :
Hidden due to low comment rating. Click here to see.
20.08.2025 21:35Valach :
Stezka je to skvělá, již jsem ji taky projel. Její význam stoupne ještě více po dodělání dalších úseků.
Kecy jednoho blázna, co označuje silnici za bezpečnější pro cyklisty než oddělenou stezku, bych nebral vážně. Namísto argumentů plácá prázdné fráze typu „aktivistické blouznění“. Takovými stezkami je spojený i švédský venkov. Stačí přejet hranice do Saska a jsou tam stejné stezky. A rozhodně to nejsou přelidněná místa.
petrK :
Valach: bohužel takovýchto mimoňů, co plácají podobné nesmysly jsou plné i radnice
21.08.2025 06:36Ondřej Koutňák :
petrK: Valach: Je dobře, že mezi sebou máme občany, kteří se nebojí o sobě říct, jak jen oni jsou ti moudří a s jediným správným názorem. Určitě jsou na té správné straně.
21.08.2025 07:57Ondřej Koutňák :
Neznám hustotu provozu cyklistů a aut v těchto místech, ale vedení cyklostezky s obousměrným provozem oddělené od silnice půlmetrovým pruhem dlažby mi přijde dost nebezpečné. A myslím si, že i pocitově pro cyklisty i řidiče minimálně nepříjemné.
21.08.2025 08:07Dan :
Ondřej Koutňák: :D :D :D :D :D Tyhle názory z muzea panoptika mi vždy rozzáří den.
Jakože řidiči neumí jezdit po cestě, kde je za krajnicí odvodňovací žlab? :D :D
Oni řidiči běžně jezdí i půle metra za krajnici? Nebo jak to máme chápat? Co by bylo lepší? Bíločervené zábradlí? Molitanem oblepená svodidla?
Samozřejmě je nejlepší, když se cyklisti míchají s auty, viď. A nejlepší to je v dešti nebo po dešti, kdy cyklisty ostříkávají projíždějící auta.
Ondřej Koutňák :
Půlmetrový pruh dlažby odděluje auta a cyklisty jedoucí opačným směrem. To považuji za nebezpečné, a pro účastníky provozu nepříjemné.
21.08.2025 08:26xxx :
Ondřej Koutňák: Je úplně jedno, co ty považuješ za nebezpečné nebo nepříjemné. Ty o tom nic nevíš, a ty o tom nerozhoduješ.
21.08.2025 08:57Dan :
Ondřej Koutňák: Porad nechapu, v cem je tedy problem?
21.08.2025 11:26petrK :
Ondřej Koutňák: jaký správný názor proboha? co je tohle za dezolátské kecy? raději zkus vysvětlit, proč je půlmetrový pruh dlažby nebezpečný
21.08.2025 11:36Szczur :
Valach: Mě vaše sebestředná woke exhibice nezajímá. Ukažte důkazy. Je objektivní fakt, že stísněný prostor vede k vyššímu počtu úrazů hlavy. Navíc do těch stísněných prostor vy aktivisti chcete pouštět i elektrická vozidla, a ta dále zvyšují množství úrazů hlavy.
Vy chcete, aby cyklista místo široké silnice bez překážek, kde se dodržují jasná pravidla, musel sjet do úzké stezky s horším povrchem, mnoha překážkami, a nulovou morálkou účastníků. Podle mě jste nemocní, nepřemýšlíte. Jenom propagujete trend, který je zrovna populární ve vaší „komunitě“.
Ale jenom pokračujte, právě kvůli vašemu aktivismu volby vyhrají populističtí reakcionáři, a zničí tuto zemi.
21.08.2025 16:37Valach :
Szczur: Vám jebe. na to nejde říct nic jiného.
Opravdu píšete, že povrch asfaltové cyklostezky je horší než povrch asfaltové vozovky? Nebo vy snad za nebezpečí považujete pojezdový krajník?
Opravdu má cyklisty pro sebe celý profil cesty, nebo se drží při krajnici vozovky?
Prosím vás, kdo chce pouštět na cyklostezky elektrická vozidla?
A proč ve středu letěl pro tohoto cyklistu po srážce s automobilem vrtulník? ten cyklista snad neměl cestu pro sebe? Asi nebudete obtěžovat racionální odpovědí. Ale cyklistka jela po hlavní cestě, auto jelo z vedlejší. https://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/nehoda-cyklistka-stary-jicin-novy-jicin-krimi-zpravy-novojicinsko.html
Další absolutní hloupost je, že tvrdíte, že se jedná o jakýsi trend. Ne nejedná. Oddělaná cyklistická infrastruktura se buduje desítky let.
Vy jste absolutní čůr*k, co šermuje se slovíčkem woke, ale netuší k čemu se vyjadřuje.
PetrK :
Szczur: Fascinující intelektuální akrobacie. Stačí pár minut na googlu a najdu spoustu statistik dokazujících, že oddělení cyklistů od motorových vozidel výrazně snižuje nehodovost i následky úrazů. To není názor ani trend, to je statistika a fakta.
Ale někteří lidé se rádi staví do opozice, a to za každou cenu, hlavně aby nešli s hlavním proudem (který je podle nich woke a hlavně progresivistický, to jsou teď mezi touhle inteligencí populární slovíčka).
Doufám, že až někdy pojedeš s rodinou po mezinárodní silnici 35 podél Bečvy, tak tě ani nenapadne použít cyklostezku a místo toho budete bezpečně korzovat po krajnici a užívat si široké silnice a hlavně toho bezpečí.
Ondřej Koutňák :
petrK: Kde jsem řekl, že půlmetrový pruh dlažby je nebezpečný?
22.08.2025 07:51Nejdříve zkuste pochopit smysl mého textu.
Martin [msstavby.cz] :
Szczur: Za rok 2024 po srážce s autem nebo při dopravní nehodě zemřeli v MSK čtyři cyklisté. Cyklisté s 649 nehodami za rok patří k nejzranitelnější skupině účastníků provozu. Není specifikován zdroj nehody, ale tak nějak každý týden několikrát čteme, jak auto srazilo cyklistu.
Ondřej Koutňák: „Ondřej Koutňák :
Půlmetrový pruh dlažby odděluje auta a cyklisty jedoucí opačným směrem. To považuji za nebezpečné, a pro účastníky provozu nepříjemné.
21.08.2025 08:26“
22.08.2025 08:18Ondřej Koutňák :
Martin [msstavby.cz]: Ale nepíšu přece, že je nebezpečná dlažba v š. půl metru. Nebezpečné mi přijde, že se budou míjet auta (80 km/h) s cyklisty (20 km/h = 100 km/h) a dělit je bude jen půlmetrový pás. Přijde mi, že se cyklisté nebudou cítit bezpečně, když proti nim (po pravé straně, pocitově v protisměru) pojede rychle auto. A opačně (cyklista v protisměru) to platí také.
22.08.2025 09:10Martin [msstavby.cz] :
Ondřej Koutňák: Na té komunikaci je ale povolená rychlost 50km/h.
Což nemění nic na tom, že se jedná o zcela běžné řešení a je to pouze subjektivní dojem, který je zdá se založený na nezkušenosti.
22.08.2025 09:28Aldo :
Dobrý den, tak nám na Pinduli finišuje cyklostezka z Rožnova do Trojanovic. Mně osobně děsí kulminační bod, kdy z Rožnova směrem do kopce na Pindulu následuje sešup za horizont a to v těsné blízkosti hlavní silnice. Jak se za horizontem budou potkávat borci, co trénují na Tour de France s tetami na elektrokolech, díky nimž se na kopec vůbec dostanou a to 1,5 metru od hlavní silnice…no nevím, nevím. Aby nám tam někdo nevletěl pod kola. Jinak jsem také cyklista…
01.09.2025 18:37Nela :
Pro koloběžky je stezka nevhodná, protože na mnoha místech kde je stezka přerušena odbočkami ze solárky jsou nájezdy příliš prudké, takže dochází ke střetu stupátka s povrchem stezky, či obrubníku
20.09.2025 16:42Nela :
Tato smíšená stezka souběžná se Solárkou (III/4866) je vhodná hlavně pro chodce/běžce, bruslaře, malé cyklisty. Cyklisté využijí stezku na Pinduli souběžnou se silnicí I/58
20.09.2025 16:52