Centrum Ostravy čeká masivní přestavba

Přehled projektů, které se týkají přestavby či rekonstrukce veřejných prostorů v centru Ostravy.
Aktuálně se připravuje množství projektů rekonstrukcí ulic a parků, které výrazně změní vzhled severomoravské metropole. Ne však u všech projektů jsou vizualizace. Hlavně nad hlavními tepnami Českobratrská a Nádražní je spousta otazníků. Zvýraznění dotčených lokalit: prestavba centra 1. II. etapa Nové Karoliny V oblasti Nové Karoliny vzniknou nové ulice, veřejný prostor atp. Zde víme, jak realizace bude vypadat. Více zde. karolina 2 etapa 2. Rekonstrukce ulice 28.října Snad již příští rok začne rekonstrukce ulice 28.října. Zde také víme, jaká bude podoba ulice po realizaci rekonstrukce. Více zde. 28 rijna 3. Amsterdam Office Centrum Součástí projektu Amsterdam office centrum bude i veřejný prostor. Jedná se o privátního investora a je tedy záruka vzniku kvalitního prostoru. Více zde. amsterdam 4. Okolí Domu Umění V oblastí Domu Umění se kumuluje hned několik projektů. Samotná přístavba Domu Umění. Rekonstrukce ulice Jurečkova. Rekonstrukce ulice Denisova a přilehlého parku. Podobu po realizaci víme jen o přístavbě Domu Umění, respektive jeho okolí. Nová podobou ulice Jurečkova, Denisova a přilehlého parku neznámá. dum umeni 5. Rekonstrukce ulice Českobratrská Další projekt o jehož podobě se dá jen spekulovat. Dostupný je jen popisu z dokumentů města, vizualizace žádná. Což je trochu rozporuplné, jelikož se jedná o jednu z tepen města. Pozitivní je, že má dojít k humanizace ulice. Více zde. 6. Rekonstrukce ulice Nádražní Další projekt, které město bere stylem inkognito. Rekonstrukce se má provést od ulice 28. října po ulici 30.dubna. Vizualizace ani nic podobného nejsou k dispozici. U tak důležité ulice by se dala očekávat veřejná architektonická soutěž na novou podobu, nebo minimálně diskuze s obyvateli o budoucí podobě. Nic takového se ovšem tradičně nestalo. Více zde. 7. Okolí hotelového domu Jindřich V této lokalitě se kumulují dva projekty. Rekonstrukce sadu Petra Bezruče a přestavba bývalého hotelového domu Jindřich, respektive úprava jeho okolí a zvětšení sadu. Budoucí podobu parku lze vyčíst jen z  popisů ve stavebních dokumentech s nutnou dávkou fantazie. U přestavby hotelového domu Jindřich vizualizace jsou.

Související články

Komentáře

  • Rýša 28.11.2014  ●  10:28

    Tak to je super! Ale zřejmě já to už neuvidím – tohle je koncepce na cca 50? let, možná víc anebo se spousta staveb ještě změní nebo se prostě nezrealizují.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 6
  • Pavel 28.11.2014  ●  11:30

    Rýša: 28. října a snad i Nádržní a Českobratrskou uvidíš dříve :-)

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 1
  • thvari 28.11.2014  ●  11:58

    jsem chvilku přemýšlel, jestli není Apríl, ale pak jsem si uvědomil, že je listopad a klikl jsem na ten článek. nejlepší je ten Amsterdam Office.

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 1
  • Martin [msstavby.cz] 28.11.2014  ●  12:38

    „Přehled projektů, které se týkají přestavby či rekonstrukce veřejných prostorů v centru Ostravy.“

    Já teda opravdu nevím, jak primitivněji mám články psát. Ale hned v první větě je napsáno „veřejných prostorů“, ne všech plánovaných projektů!!! To by ta mapka byla o hodně zelenější! Sice tam jsou zmíněny stavby Amsterdam Office centrum, II. etapa Karoliny a hotelový dům Jindřich,ale v jejich popiscích se také řeší veřejný prostor. Jelikož těmito stavbami nový veřejný prostor vznikne. Všechny zde vypsaná projekty s realizací maximálně do 3 let. Těch 50 si nechte do hospody.
    Tady jde hlavně o to, že město bude výrazně měnit podobu centra. Ale prakticky nikdo neví, jak ta změna bude vypadat.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 1
  • Crazym 28.11.2014  ●  12:47

    martin [msstavby.cz]: Souhlas, mě by teda osobně velmi zajímala vizualizace rekonstrukce Nádražní ulice. Ale zřejmě těm zodpovědným nestojíme za to se podělit o to, co plánují s veřejným prostorem ve kterém pak budeme žít, však jsme jen plebs a zdroj financí :-)

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 3
  • Pavel 28.11.2014  ●  14:22

    martin [msstavby.cz]: Souhlas, jen s tou výhradou, že II. etapu Karoliny do 3 let neuvidíme, na to vsadím své trenky :-) 10 let by mohl být reálný termín.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 2
  • Danek 28.11.2014  ●  16:52

    martin [msstavby.cz]: Zrovna jsem si vzpoměl,že cca.2-3roky zpět chtěla nějaká firma s názvem Amsterdam…., odkoupit věžák na Odstrčilové a přebudovat a k tomu postavit ještě jeden vyškáč vedle. Kajnar je poslal někam. Zřejmě Kajnar chtěl řizenou likvidaci věžáku. Podle mě se jedná o stejnou společnost co chce stavět kancelaře tzv.Amsterdam office.Myslím však, že když nám Kajnara odvál čas.Je možnost rekonstruovat věžák pro potřebu office.Pamatuji si , že vlastník(město řeklo, že na rekonstrukci 100-200mil. nedá peníze a vymysleli , že jej výrazně sníží pro potřebu bydlení).Kdyby to město poskytlo levně, tak je jisté, že by se našla společnost, která by jej rekonstruovala….protože by to pro ní byl dobrý byznys.

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 3
  • Danek 28.11.2014  ●  17:06

    martin [msstavby.cz]: Tak firma se nejmenovala Amsterdam…, ale Luxembourg Associates Limited. Jinak chtěli přestavět věžák na Ostrčilce a vedle něj postavit ještě jeden.tady je odkaz. http://goo.gl/2J6a8C

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 2
  • Claudia 30.11.2014  ●  09:48

    Pro ty cigány je to škoda stejně všechno zničí .. A dokud tady budou Ostrava nikdy nebude hezké a vyspělé město .Vemte si např Hlavní nádraží.. Je po rekonstrukci a kdokoliv přijede tak se zhrozí těch cigánů co si z kašny udělali bazén .. A tak je to ze vším . Dokud tady budou bude to hnusná černá Ostrava …

    To se mi líbí 15 To se mi nelíbí 9
  • Vaclav 30.11.2014  ●  10:29

    No me udivuje, co se vubec obecne v centru chce stavet. Centrum jsem mel vzdycky za stare mesto, rok co rok cekam spis na rekonstrukce starsich domu a misto toho tady rostou prosklena pekla. Vadila a vadi me fukusima nebo Karolina, rikejte si tomu jak chcete. Na jedne strane se tady konaji akce typu TEXTILIA, kdy se vsichni snazi zachranit, kdysi krasny architektonicky skvost. Lide bojuji za uchovani tvare nadrazi v Usti nad Orlici a spoustu jinych staveb. A Ostrava ? …Ano to je uzasny napad, postavit krasne hranate sklenene monstrum, a nejlepe do toho nacpat kancelare a showroomy a podobny sracky. Vite co z toho jednoho krasneho dne bude ? vylidneny a vysidleny Bauhaus, budova, ktera bude chatrat a pak se do ni pusti bezdomovci. Takove veci se neresi, duleziti jsou prece ti investori !!!! ne ? sakra. Je mi zle. Hlavne me to zarazi, protoze kdyz jsem stavel dum, musel jsem na urad predlozit plany, a zajimalo je jakou budu mit strechu, aby to pasovalo do razu krajiny. No to me potom zajima jak tyhlety zverstva zapadaji do razu stareho centrumu Ostravy. Skoda, ze si Prazane nepostavi za Prasnou branou nejaky krasny proskleny architektonicky skvost, mozna bych pak pochopil, ze to bude asi normalni.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 6
  • Martin [msstavby.cz] 30.11.2014  ●  11:12

    Claudia: Pochybuji, že demografie Ostravy se skládá jen z romů.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 5
  • Jiří 30.11.2014  ●  13:31

    Je obrovská škoda, že architekti staví jen ze železobetonu a vše obalí sklem :/ a jediné co umí tak postupovat s pravítkem.Chápu že nakreslit kostku je jednoduché,ale raději se ukažte a udělejte světovou/vé budovu/y !!Tolik krásných staveb všude na světě ,jen Ostrava bude z kostek!! Přesycenost kancly a kostkované město se složitým industrialem okolo. Učte se od p.Pleskota, který dává industialu ztracenou duši. Vy (novodobí architekti) jen plodíte „moderní“ krychle hodné 80.let :/ Učte se ve SAE :)

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 3
  • Cyril 30.11.2014  ●  14:05

    Martin: To ne, jenže většina Ostravanů bydlí na sídlištích na okraji města. Z centra se stala živná půda pro živly. Čest výjmkám.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 6
  • aleš m. 30.11.2014  ●  15:52

    Cyril: Musím dát zapravdu. Včera jsem projížděl centrem odpo, ještě nebyla tma a vidět bylo jen a jen hloučky romů nebo romek a romů s kočárky a dětmi. Nic samozřejmě proti romům, jen jsem si všim, že červená nečervená – všude chtějí přednost a nedejbože, že vy jedete na zelenou a houknete na ně! No a směrem k Přívozu kol restauce Lotos – jen romové!!! Křičeli na sebe, rozhazovali rukama, mračili se na všechny, kdo se k nim neznal. A že Vám přitakávám na živly: nejvíc krádeží přímo na kolemjdoucích a nejvíc navštěv heren mají na triku opravdu romové. A bohužel jejich mentalita je i v hlučnosti. Stojí vykřikují, řvou na sebe přes cestu, což mi a myslím i většině – jak to jenom napsat – prostě neromů neromů, vadí. Jejich mentalita je a stále bude zcela odlišná od naší – jak to mám jenom napsat- prostě neromské mentality.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 3
  • PetrP 30.11.2014  ●  15:58

    Claudia: kašna už tam dávno není :))) a navíc cigáni jsou všude, ne jen v Ostravě… jsou i v úžasném Brně, přenádherné Praze apod… Tím to fakt nebude… ;)

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 3
  • aggu 30.11.2014  ●  16:33

    Vlákno o centru a majorita si řeší své mindráky s cigány.
    Síla centra je vidět už jen z téhle mapy: http://www.msstavby.cz/mapa/

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 5
  • aleš m. 30.11.2014  ●  16:56

    aggu: Vše souvisí se vším a není to mindrák ale realita. přes víkend je v centru romů mnohem víc než – jak bych nás jenom nazval – prostě neromů nebo to přes růžové brýle nevidíte?

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 5
  • Adam 30.11.2014  ●  17:06

    aleš m.: Ano, protože zatímco my sedíme doma nebo někam jdeme, oni tráví čas venku s rodinou a přáteli. Takže jich na ulici vidíte mnohem více.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 3
  • aggu 30.11.2014  ●  17:07

    Ne, všechno nesouvisí se vším. Ne, přes víkend není v centru víc romů než gadžů. Ne, růžové brýle nemám.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 4
  • aleš m. 30.11.2014  ●  17:12

    Adam: To je velká pravda. To je totiž ta jejich zcela odlišná mentalita. my když se sejdeme celá rodina a přátelé, tak ne na ulici nebo na náměstí, ale doma, nebo na zahradě, kde většinou ale nerušíme ty další rodiny a přátelé.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 4
  • aggu 30.11.2014  ●  17:16

    Ad bod 3. Rekonstrukce ulice Denisova a přilehlého parku je fajn, ale mělo by jednou dojít ne k rekonstrukci ulice, ale dostavbě celé ulice. Z Nesselrothových domů byla postavena za první republiky jen polovina, tu druhou zhatila ekonomická krize ve 30. letech. Na jedné z architektonických vycházek centrem byly na fasádách ukazovány předpřipravené konzoly – plánovala se tam pasáž k Nádražní ulici.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 1
  • Arnošt 30.11.2014  ●  17:16

    Bohužel, Romové nežijí nikde. Ani v centru, ani na okraji, ani nikde jinde v Ostravě, ani nikde jinde v ČR či zbytku světa. :) Nejsem 100% politicky korektní a věci nazývám PRAVÝM jménem. Mně se taky nelíbí, když nám říkají „gadžové“, uráží mě to stejně, jako je uráží pojem „cikán“. A udělá s tím někdo něco? O tom v tomhle pochlebovačském státě silně pochybuju. :)

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 5
  • aggu 30.11.2014  ●  17:18

    Arnošt: Další hrdina…

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 6
  • Arnošt 30.11.2014  ●  17:19

    Aggu: Lepší argument by nebyl? :) Co je hrdinského na tom, projevit svůj názor? Tohle by snad mělo být v dnešní době naprosto normální, nikoli hrdinské.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 5
  • Martin [msstavby.cz] 30.11.2014  ●  17:23

    Arnošt: Ale to ten názor musí mít hlavu a patu a měl by se týkat tématu v článku. Že ti někdy někdo řekl, že jsi gadžo opravdu nikoho nezajímá. :)

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 4
  • aggu 30.11.2014  ●  17:24

    Normální na tomhle webu by mělo být diskutovat k věci – architektuře, ostravským projektům. Pohlupavé názory o cigánech patří na idnes nebo odpor.info.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 4
  • Arnošt 30.11.2014  ●  17:27

    Jo, to je fakt, se omlouvám. Nechal jsem se trochu unést ostatními. :) II. etapa Nové Karoliny pro mě teda není nějak překvapivá, v podstatě je to jenom pokračování toho, co už vzniklo. Rekonstrukce ulice 28. října je sice hezká a možná tam nějakou dobu vydrží, ale nevím, jestli ještě bude co k čemu, když vidím ten postupný odliv většiny obchodníků z této kdysi hezké a živé zóny. :(

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 3
  • aggu 30.11.2014  ●  17:36

    Arnošt: Obchodníci na 28. října potřebují, aby se město o centrum a jejich ulici staralo, stejně jako se stará Světlík v DOV nebo jak se starají na Karolině. No a magistrát se o centrum nestaral (slušně řečeno). Dokud tam chodníky nebo mobiliář budou pamatovat Husáka, žádné zázraky se čekat nedají. Je to úplně jednoduché.

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 2
  • balde 21.01.2016  ●  00:44
    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • thvari 21.01.2016  ●  08:57

    Hynek [msstavby.cz]: to je tuším ten samý díl z 19.1., v němž je i reportáž o oživení Přívozu a o tom, jak z toho vzniká dobrá adresa (aspoň teda ta část u hlaváku kolem náměstí a kostela…). to abychom se tu zas mohli dál hádat (hlavně o cigánech a bezpečnosti)… ale abych nebyl uplně OT, třeba to starostce otevře oči – snad je člověk tvor vzdělatelný a nové věci (jakože v centru by se mělo stavět a proluky nejsou hezké…) může pochopit

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • balde 21.01.2016  ●  12:09

    v étě čekám že pani Starostka otevře stavdila projektů a začne se stavět

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • Martin [msstavby.cz] 21.01.2016  ●  16:20

    Paní starostka je udivena z nápadů, se kterými na radnici už léta chodí investoři a oni je odmítají? Ji tleskám :)

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.