Bývalé Horní nádraží získá novou tvář

Již tento rok začne v Novém Jičíně revitalizace území bývalého Horního nádraží a jeho přilehlých pozemků, kdy dojde k výstavbě tři sta metrů dlouhé společné stezky pro chodce a cyklisty s odděleným provozem na ul. Rybníčky.

Nový úsek stezky pro cyklisty se napojí na velmi využívanou cyklostezku Koleje a zajistí tak její prodloužení blíže k centru města. Součástí nového úseku bude i stezka pro chodce, která poskytne bezpečný pohyb i pro pěší na této ulici. Město na zpracování projektové dokumentace získalo dotaci z Moravskoslezského kraje ve výši 234 tisíc korun a na samotnou stavbu žádá o finanční příspěvek ve výši 2,1 milionu korun Státní fond dopravní infrastruktury.

Další fází bylo zpracování studie, která měla prověřit možnosti využití území bývalého vlakového nádraží. Studie navrhuje celkovou revitalizaci ve třech etapách zahrnující vybudování asflaltového pumptrack parku, nového místa pro parkování aut na ul. Rybníčky a na ul. Nádražní, napojení na cyklostezku Koleje a propojení s ul. Rybníčky. Dále pak vytvoření centrálního veřejného prostoru s pobytovou základnou pro uživatele parku a cyklostezky, úprava soukromého prostoru u bývalé vlakové budovy a výsadba nové zeleně v celém revitalizovaném území. Projektovat by se mělo začít již v tomto roce a město žádá na zpracování projektových dokumentací dotaci z Moravskoslezského kraje ve výši 400 tisíc korun. Následně pak na revitalizaci celého objektu, který je zařazen do národní databáze brownfieldů, je v plánu využít dotační možnosti z národních či evropských fondů.

Vypracovanou studii naleznete zde.

Vizualizace a situace:

Současný stav:

zdroj: novyjicin.cz

Související články


Komentáře

  1. Jiri :

    A co dlouhodobá údržba takového areálu Měúřade? $??

    Thumb up 0 Thumb down 3
  2. Dan :

    Jiri: Udrzba pumptracku? Jaka…?
    Zbytek? Jako jine mestske prostory.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  3. Jiri :

    OK beru, prostě budujeme lepší svět. Sice z jedné strany monstrozní Tonak a jeho tristní podmínky zaměstnanců,
    naproti nějaký nesmyslně umístěný průmysl mezi cestu a řeku, v pozadí depresivní dvorky Hyklových baráků zapláclých brizolitem a plnými okny…
    No ale na pumptrack každý uslyší, tak honem guglujme, ať nejsme za tupouny.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  4. Dan :

    Jiri:To, o cem pisete je ale ciste soukromy sektor. S tim nema mesto, natoz tvorba tohoto verejneho prostoru nic spolecneho. Mesto prece nebude resit pracovni podminky u soukromeho zamestnavatele.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. Jiri :

    Samozřejmě, já to nenapadám, co víc si přát, než že se to tam zrevitalizuje, jen konstatuju že tu vzniká mírně absurdní životní prostor.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  6. Xfun :

    Je fajn, že má NJ konečně svého architekta. Snad se už taková hrůza, jako je kulturní dům, nebude opakovat. Absurdní je, že furt je ve Městě někdo, kdo to sere.. viz plánované stromy na náměstí a hned na to hlasování o jejich neumístění, aby se za ty 4 stromy ušetřilo pár korun. Vítejte v NJ, nejlevnější řešení vyhrává.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Martin [msstavby.cz] :

    Xfun: Dá se to hlasování o neumístění stromů na náměstí někde dohledat?

    Další NIMBY teď celkem jede na Hoblíkově..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Xfun :

    Ahoj Martine,
    tuto informaci jsem se dozvěděl z televize, kde tato informace běžela dole v titulku, ale bohužel jsem ji nepřesně pochopil a interpretoval. Na tvoje vyzvání jsem se po tom pídil víc a zjistil jsem, že o tom hlasovali pouze občané v rámci participativního rozpočtu. Návrh tedy podal nějaký občan. Tímto bych se rád omluvil za své předchozí sdělení. 🙁

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.