V těchto dnech započala rekonstrukce dvou budov komplexu bývalého hotelu Palace v centru Ostravy. Rekonstrukcí vznikne Kampus Palace – ubytování pro studenty. Na fotografii můžete vidět započaté stavební práce v podobě odstranění starých oken a úprav ostění.
Vizualizace ze zpravodajství ČT:
balde :
myslím že první co nám napoví zda se budou držet vizualizace je změna rozměrů oken, pokud jen okna vymění tak ta studie se může hodit do koše
16.11.2015 17:36Martin [msstavby.cz] :
balde: Dělají tam přizdívku. Jde to na fotce vidět. Budou tedy užší, než teď. Tedy snad jak na vizualizaci.
16.11.2015 17:37Jirka :
Nevěřím svým očím….
16.11.2015 18:06thvari :
Tomu se snad nechce věřit. Někdy tu lidé píší, že neuvěří, dokud se nekopne do země. Já už jsem asi tak zmasírovaný tím, co se u nás ve městě „neděje“, že snad neuvěřím, dokud to nebude otevřeno :-D
Danek :
Pamatuji už od mého mladí, ve mě evokovala myšlenka, že by na budově měli být reklamy jako na Piccadilly Cirkus.Nikde jinde v OV by mě to nenapadlo, ale tady ano. Defakto by ty reklamy byli vidět až od masarykáče.Bylo by šupa.
16.11.2015 20:31Tak 25let stará myšlenka.Co vy na to jen do mě.https://en.wikipedia.org/wiki/Piccadilly_Circus
aggu :
Danek: Možná bychom měli být světoví trochu jinak ;) U mně je reklama vizuální smog a reguloval bych ji v centru co to dá.
16.11.2015 20:35balde :
pokud se tento projekt konečně narodí v centru začne být živo, pár set studentíků to tam rozhýbe
16.11.2015 20:37aggu :
balde: Tenhle projekt rozhýbe centrum asi tak, jak je rozhýbaný chodník před vchodem na porubské koleje. Nijak. Co se trochu rozhýbe budou podniky v blízkém okolí.
Centrum rozhýbe jen a jen magistrát a MOaP až vytáhnou hlavu z … a do centra investují peníze. A um někoho jiného. Pak přijdou lidi. Pak přijdou obchodníci. Pak přijdou další lidi. V tomhle pořadí. A v centru bude živo.
Danek :
aggu: Mimojiné minulý týden jsem četl o Brně a jejich centru a v poslední době postavili v centru dva parkovací domy pro rezidenty .Pak jsem si řekl, proč to nejde u nás?!!!
16.11.2015 20:56balde :
aggu: tak jestli to má být na vdení MOAP tak to je konečná centra
16.11.2015 21:00aggu :
Zeptal bych se Bernfeldové. Ona se taky zeptá a třeba dostaneš i odpověď. Anebo ti odpovím rovnou. MOaP nemá peníze a vůbec. Může za to magistrát. Zeptej se Hařovského (doprava) nebo Bednáře (investice)…
16.11.2015 21:06aggu :
balde: Když ostravské centrum není vysoce atraktivní turisty a pro soukromé investory, kteří by se o něj poprali, tak nezbývá jako impuls nic jiného, než usilovná a dlouhodobá práce konšelů. Problém…
16.11.2015 21:10balde :
aggu: konšelé akorát tak hatí plány investorů a hrabou si na vlastím písečku, takže to musí začít odspoda
16.11.2015 21:13Miv :
A co Staročeská?
16.11.2015 21:17Nimrod :
Jen uúřením, rekonstrukce běží již několik týdnů, možná až teď to jde teprve vidět, ale opravdu už se tam dělá nějaký čas
16.11.2015 21:56Ac :
Danek: http://byznys.ihned.cz/c1-64855220-na-hlavni-nakupni-tridu-brna-zamirily-dalsi-znacky-swarovski-nespresso-a-starbucks
16.11.2015 22:27Cyril :
balde: V centru začne být živo, až Bernfeldová zaplatí turistický vláček. To teprv bude ve městě pozdvižení!
16.11.2015 23:57Rýša :
Cyril: :)Nezaplatí, ani na tu blbost nejsou peníze.
17.11.2015 00:03Hynek [msstavby.cz] :
aggu: tak zalezi, jak to bude koncipovane. studenti si mnohdy vystaci se svym studentskym klubem s par stoly. ALE musim rict, ze tou lokalitou si nemuzou stezovat, temer vsude dojdou v backorach :)
17.11.2015 00:47PetrP. :
Danek: projekt podzemního parkoviště pod Masarykáčem z neznámého důvodu zrušili, nevíš proč?
17.11.2015 09:57Martin :
balde: Tenhle projekt by centrum města rozhýbal, pokud by mezitím nebyla postavena Fukušima… Pár hospod v centru sice bude rádo (ty ovšem měly plno už v současné době). Pokud budou studenti potřebovat něco koupit, najdou to ve Fukušimě, nízkonákladovým obchodem je Kaufland. Krom sportoviště v Trojhalí a speciálních obchodů se sýrem, čokoládou a outdoorovým vybavením (které beztak nekrachují), mě nenapadá moc jiných obchodů, kterým by tento projekt pomohl.
17.11.2015 13:53balde :
Martin: tak hlavně o víkendu je větší šance že více hospod klubů barů i mimo stodolní zůstane otevřeno
17.11.2015 13:58Martin :
balde: Nevím, jak moc chodíte o víkendu do hospod v centru, ani jak dlouho jste pryč ze školy, ale hospody, které za něco stojí jsou o víkendu dost přeplněné a studenti povětšinou na víkendy odjíždějí domů. Nezdá se mi, že by tu byla nějaká souvislost. Je pravdou, že by tady mohlo být otevřených více restaurací nabízejících polední menu i o víkendu, ale, jak už jsem napsal, studenti to těžko spasí…
17.11.2015 14:50aldik :
Hlavně, aby to po vytrhání starých oken nedopadlo jako Ostravica vedle.. tam taky okna dali pryč a doteď se s tím nic neděje.
17.11.2015 15:15Hynek [msstavby.cz] :
Martin: no.. to je klasicky dvousecne. kdyz tu neni do ceho dloubnout, neni duvod na vikend neodjet.. tze timhle smerem si nemyslim, ze jde dobre premyslet.. kdyz probihaji nejake akce zamerene na studenty, tak jich je vsude plno a naopak bezny navstevnik ma pak problem najit volny stul.. takze potencial urcite je..
17.11.2015 15:16Michal :
Ostravě by stačil jeden Dan Gilbert nebo Jan Prokeš.
17.11.2015 15:19Jiřík :
Tahle stavba bude posun, hospody které o víkendech plní rezidenti budou přes týden plnit studenti. V centru máme tři vysoké školy a studenti mohou pomoct i s projektem Ostravica textilia, kde mohou být například knihovna, studijní cokoliv…
17.11.2015 15:53zerdě :
jsem zvedavy, jak bude posleze vypadat fasada
18.11.2015 08:31balde :
Dnes jsem se sel projit okolo a jde vidět ze vevnitr se uz taky pracuje a stavi se nove příčky, takže to opravdu vypadá nadejne
18.11.2015 16:18Martin :
Hynek [msstavby.cz]: Souhlasím, že pokud bude nějaká akce, některé studenty to může přesvědčit, aby zůstali na víkend. Za dob mého mládí to ale probíhalo spíš tak, že pořadatelé dali akci na víkend, aby měli co největší účast… To by musel být buď osvícený soukromý pořadatel s vizí oživení centra, nebo by tu akci musel pořádat veřejný sektor, což by mohlo leckomu vadit.
18.11.2015 17:43Jiřík: S tím oživením hospod v centru přes týden máte pravdu!Pokud študáci popíjejí na Hladnově a na šestém obvodu Poruby, centrum to nespasí!
Martin [msstavby.cz] :
Martin: Myslím, že by měl někdo popsat stav, jak to je doopravdy než psát „za dob mého mládí“.
Jsem student a pivo a akce mi nejsou cizí. V centru je problém spíše ten, že večer, i přes týden je problém najít místo. Akce se konají průběžně přes týden a i víkendy.
18.11.2015 18:52Patrik :
O Kampusu dnes byla reportáž v Událostech v Regionu na ČT1. Mimo jiné mě napadlo, že funkci hlavního architekta by měli dělat lidé jako je pan. Ing. Aleš Student.
19.11.2015 18:13Martin [msstavby.cz] :
Patrik: Super.
19.11.2015 20:40Crazym :
Patrik: No a proč si to nepustit, čas 4:18 http://goo.gl/eIh2mi Překvapivě dost informací a záběry zevnitř :-)
19.11.2015 21:28Martin [msstavby.cz] :
Pokud někdo stále pochybuje a tvrdí, že to je kachna http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/kampus-palace-rekonstrukce-zacala201511.html …
20.11.2015 11:52balde :
martin [msstavby.cz]: vypadá to že to opravdu spěje k zdárnému konci, a předpokládám že pokud bude mít full tak se bude pokračovat i dalšími budovami což by bylo super, nevíte někdo s kolika studenty počítali pokud by byly přestavěny všechny budovy?
20.11.2015 12:00Gabriela :
Fotky interiéru http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/kampus-palace-rekonstrukce-zacala-20151120.html
20.11.2015 13:06Martin [msstavby.cz] :
Gabriela: Druhý koment nad…
20.11.2015 13:10Luděk :
No to jsem zvědav co z toho bude, zatím to vypadá na rychle, levně přestavět na ubytovnu.
20.11.2015 14:13Martin [msstavby.cz] :
Luděk: Možná to co je na vizualizaci, to co je zde napsané a to co zaznělo v reportáží a kdo ví kde ještě. Tedy studentský kampus? Čtete vůbec?
20.11.2015 14:52Adam :
balde: V centru už po různých budovách bydlí násobně více studentů, než se vejde sem. Takže ne, žádná viditelná změna nenastane. A myslím, že ani nemáte moc dobrou představu, jak studenti fungují. Všechna místa, kam se studenti chodí bavit, už teď bývají přeplněná, a noví k tomu ještě přispějí. Kam studenti nechodí teď, nebudou chodit ani pokud jich bude více.
21.11.2015 17:33balde :
Adam: pokud jsou přeplněná a přibude studentů, logicky vzniká prostor pro otevření nových
21.11.2015 18:52Ludek :
martin [msstavby.cz]:
22.11.2015 00:07Samozrejme ze sem cetl clanek a cele toto divadlo sleduju nekolik let a se silnym pocitem neduvery. A kdyz vidim fotografie z rekonstrukce, jakym zpusobem probiha, jake materialy se pouzivaji tak me to v tom mem nazoru utvrzuje.
Ludek :
martin [msstavby.cz]:
22.11.2015 00:21A jak rad bych se mylil. Ale bohuzel zadny architektonicky skvost necekam, zadnou citlivou rekonstrukci, mozna bych odhadoval, ze zde v diskusi kritizovana rekonstrukce Hotelu Chemik-Harmony bude proti tomu skvost.
Adam :
balde: Přeplněno už je a nic dalšho se neotevírá. Protože studenti chodí tam, kde jsou studenti.
22.11.2015 18:05balde :
Adam: ja jsem prostě optimista a vidím centrum jako z půlky plnou sklenici, za to vy zpola prázdnou.
22.11.2015 20:29Martin [msstavby.cz] :
Ludek: Já bych to neviděl tak černě :))
22.11.2015 21:45Adam :
balde: Ne. Vy jste utopista a já jsem realista. Tzn. mě zajímá co je skutečné, a vy jste plně jinde. Plky o „plném/žijícím“ centru nejsou pro realitu relevantní. Lidé budou využívat to co chtějí a potřebují, ne to co chcete vy.
22.11.2015 21:53balde :
Adam: vy byste si potřeboval zajet na týden do Opavy :D
22.11.2015 22:11Martin [msstavby.cz] :
V tom zas bude nějaká newspeak, nebo newage konspirace či co.
22.11.2015 22:27skelet :
Realita praví, že pokud si dvěstě lidí nebude mít kam sednout, jelikož kapacity jsou vyčerpány, tak tito budou hledat místo kam si sednout. Tedy buď tato místa nově vzniknou nebo budou tito cestovat jinam. Na to nemusím být ani optimista a ani skeptik. Něco jiného je, pokud jsem škarohlíd, to je pak problém.
22.11.2015 23:11Adam :
skelet: Tak až pochopíte, že 200 studentů zceůla běžně postojí někde, kde je jenom 50 míst k sezení, prostě protože tam chtějí být, nezávisle na tom, že pár kroků vzdálený podnik je prázdný, pak se můžete vyjadřovat k realitě.
23.11.2015 00:07skelet :
To je ciste o urovni a nabidce daneho podniku. ;)
23.11.2015 00:42Adam :
skelet: Značně naivní představa.
23.11.2015 00:47Hynek [msstavby.cz] :
Adam: ted nechapu, ze tohle neni shoda..?
23.11.2015 02:19pokud se nekam studentum nechce, tezko to bude geomagnetickymi zonami, spis je to urovni a rekneme charizmatem podniku (povest/obsluha/atmosfera/jedinecnost). a kdyz pisu o urovni, tak to pro mnohe neni nejake ohraniceni zdola, podle me i zasmradly sklep s nabidkou omezenou na lahvace, by klidne mohl dlouhodobe fungovat, pokud by mel to „neco“..
Adam :
Hynek [msstavby.cz]: Já si opravdu nemyslím, že jakékoliv kvalitativní atributy hrají větší než zanedbatelnou roli. Pro studenty je klíčové, kam chodí ostatní studenti. „Paměť“ a „životnost“ studenstva je omezená na 3-5 let. Prváci chodí tam, kam chodí vyšší ročníky. Vyšší ročníky chodí tam, kam chodily o rok dříve. Pokud někteří studenti navštěvují obskurní/alternativní místa, za maximálně 3-5 let odejdou a nikdo je následovat nebude. Představa, že studenti vyhledávají nové podniky, kde by se jim osobně líbilo, je v šiřším pohledu směšná. Jediný konzistentní plán davu studentů je bavit se s ostatními studenty. Já jsem za svých nedávných studentských let v Ostravě při „plánování“ (přeloženo: impulzivní kolektivní rozhodnutí) slyšel v souvislosti s nezavedenými podniky prakticky výlučně argument typu „tam nikdo není, tam nejdeme“, a stejně se chovalo každé, jakkoliv velké a jakkoliv složené stádo hlav, paradoxně i když bylo dost velké aby samo prostor zaplnilo. Hlava 22.
23.11.2015 17:58Pokud se nový podnik otevře, a podaří se mu od začátku naskočit do tohohle cyklu popularity mezi studenty, je to podle mě do značné míry náhoda. Já jsem například za celý život neviděl jediný úspěšný pokus o záměrnou kampaň nového podniku cílenou na studenty. S lokálními rezidenty je to něco jiného.
thvari :
Adam: tak já třeba nová místa společně s lidmi, s nimiž se stýkám, v Ostravě aktivně vyhledávám. to že jste vy osobně negativně naladěný k objevování nového a pohybujete se ve svém stádě ještě neznamená, že to tak dělají všichni.
Opravdu mě zaráží, jak může někdo ve vašem věku (soudě podle vašich nedávných studentských let) být takto zatrpklý (ano, to je ad hominem, ptáte-li se).
23.11.2015 20:51balde :
tak na obloučky v nejvyšším patře to po dnešní návštěvě nevypadá :D
25.11.2015 14:59balde :
dnes v 16 az 18:00 debata o podobe kampus palace v Impact hub Ostrava
25.11.2015 15:28koudy :
Dobrá zpráva! Kulaté okna nahoře jsou. Přijde mi že se tam fakt maká ale možná je to jen tím že jsem denně vídal pracovní tempo „1. Etapy zklidnění ulice nádražní“.
02.12.2015 18:31Adam :
thvari: A to, že vy za negativní a zatrpklé považujete cokoliv, co nesouhlasí s vašimi názory, je úplně v pořádku, že? Jsem zatrpklý proto, protože nežeru ty vaše post-modernistické utopie? Protože žiju v realitě? Protože chci pracovat na věcech, které mají skutečný dopad?
02.12.2015 19:06„Objevování nového“ pro mě znamená skutečně něco jiného, než zapadnout do nové hospody a honit si sebeklam že je to něco úžasného. A asi mívám radost z trochu „jiných“ věcí, než vy.
Pokud chcete ignorovat chování reálného mnohatisícihlavého davu studentů, prosím. Ale pak se nedivte, že vám vaše utopistické vize jaksi nevycházejí. To, že vy jste exot, které leze po obskurních podnicích, nemá na celkovou situaci žádný dopad.
Hynek [msstavby.cz] :
Adam: nevim, asi mame fakt jinou zkusenost. ano, ja taky chodil tam, kde chodili mi znami/spoluzaci, ale to znamenalo treba uz neexistujici semafor, cerny pavouk, chodili jsme do fiducie, sem tam do spolku (vylozene kluby zamerne nezminuju).. to urcite nebyly podniky zamerene a priori na studentstvo.. ale byly to proste oblibene podniky. nebo to tak proste vnimam.
stejne tak nechapu myslenku, ze snad existuje nejaky rocnik, ktery to mozna bude praktikovat stejne, ale pak zmizi z povrchu zemskeho.. studenti se obmenujou kazdy rok. ted tu maji akce, kde prvaky rovnou protahnou centrem ostravy, aby si „ocuchali“, co se nabizi – jasne, ze to neni uplny vzorek, ale to by asi nikdo nestihal ( https://www.facebook.com/events/1922261967999217/ ) anebo v podobnem duchu se to deje i dal (https://www.facebook.com/events/526563960858152/). s podobnym modelem ted konecne pracuje uz i restaurant day atd.
obecne „Představa, že studenti vyhledávají nové podniky, kde by se jim osobně líbilo, je v šiřším pohledu směšná.“ je pro me uplny opak toho, co jsem cely zivot videl, takze mozna zalezi na komunite o ktere se bavime – a tady jsme zacli o studentech zrejme ostravske univerzity, pripadne ekonomky, kteri urcite v mych ocich nespadaji do pytle „koupime si lahvace na pokoj, zahulime a jsme spokojeni“..
02.12.2015 19:29Adam :
Hynek [msstavby.cz]: Holá pravda, studenti ekonomky nechlastají ani nehulí. V poslední době jedou ve velkém na MDMA.
03.12.2015 01:10Radim :
balde: Okna už tam jsou a vypadá to podle té vizualizace.
03.12.2015 11:08meechee_n :
Adam, thvari, Balde: Hele, hádáte se víceméně o hov.ě. Ať tak či tak je pořád lepší, že přímo v centru bude stabilně bydlet o 200 lidí víc, než kdyby tam nebyli. Je úplně jedno, jestli budou chodit tam, kam chodili jejich předchůdci nebo kam jsou zvyklí. Jde o to, že prostě budou v centru a budou NĚKAM chodit, tzn. pohybovat se po ulicích, zaplňovat okolní hospody, navštěvovat divadla, utrácet peníze v kavárnách, vznášet nároky na další služby, což by ve finále mohlo vyústit v rekonstrukci třeba Ostravice pro účely univerzity … a pod. Buďme rádi, že je další barák na spadnutí v centru Ostravy (snad) zachráněn a že snad po šesté odpolední bude větší šance v centru někoho potkat na ulici …
03.12.2015 12:23aggu :
meechee_n: Po 6. odpoledne jsou v centru Ostravy prázdné ulice? Fakt? ;)
03.12.2015 13:18Hynek [msstavby.cz] :
Adam: no vidis, to neni moc droga „na doma“..
03.12.2015 13:37meechee_n :
aggu: ano, v době mimo vánoční svátky nebo CoO v centru Ostravy poté, co zavřou kancly, opravdu „vyjou vlci“, tedy pokud nepočítáte skupinky „neviditelných“ … vím to, sám mám kancl v centru …
03.12.2015 13:42aggu :
meechee_n: Asi každý žijeme v jiné Ostravě.
03.12.2015 13:43meechee_n :
aggu: dobrá, nebudu zabíhat do extrému a dodám, že s tím mrtvem je to jak kde – např se to nevztahuje na oblast kolem Stodolní, Karoliny a řekněme Masarykáč, nicméně, snad se mnou budete souhlasit, že poté, co z centra odejdou ti, co v něm pracují, ale nebydlí, to v centru zrovna moc nežije …
03.12.2015 13:46Danek :
Dnes jsem si prošel pěšky centrem. Pár poznatků:Na dopoledne tam bylo poměrně dost lidí. Katedrálu jsem viděl po rekonstrukci poprvé(byl jsem i uvnitř) a za sebe jeden s nejhezčích kostelů co jsem v životě viděl.(potkal jsem snad 10 lidí co si jej fotilo) To jsem těch církevních staveb viděl poměrně dost ať již v evropských metropolích tak v menších městech po Evropě. Třída 28.října je co se týká rekonstrukce ve finiši a s 99% je hotovo(očekávám postupné zaplnění obchodů v této lokalitě.) Mimo jiné v prodejně bývalého MC Donaldu se rekonstruje.(to už tu někdo psal v souvislostí ze střechou).Palace již má vyměněna všechna okna…vy vyšších patrech nahoře s obloukem. S bývalé kavárny se odstraňuje dlažba. Až to bude dokončeno bude to vypadat skvěle. Průser v centru je absence rohového domu po byvalé květinové síni a naproti přizemní vietnamská prodejna…třeba taky zastavět….kvalitními stavbami…..V centru jsem byl po cca.roce a jde vidět,že již se odrazilo ode dna a míří strmě nahoru.
03.12.2015 13:55Danek :
balde: Okna jsou vyměněna, jsou naprosto stejná jako na vizualizaci.takže zatím není třeba házet něco do koše.
03.12.2015 15:01balde :
Danek: tak o je fajn
03.12.2015 17:20