Ulice Kostelní v proměnách času v centru Ostravy.

Ulice Kostelní v proměnách času v centru Ostravy.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Aleš m. :
Velká škoda toho domu vedle kostela. Když se dívám, jak byly ve špatném stavu zdi kostela a opravily se a dnes tato stará stavba krášlí tuto dost zanedbanou část přímo v centru, tak mne fakt mrzí, že nezůstal i ten dům. Po opravě by tam v dnešní době mohly být nějaké služby či obchůdky. No, jsem rád, že aspoň nešel dolů ten kostel. V těch dobách se bouralo skoro vše a nahrazovalo tzv. stavbami socialismu.V Ostravě co nezničil nálet, tak zničily tzv. nové zítřky. Co zaniklo staveb jen třeba naproti Jindřicha. Dnes tam je Albert a vedle přilepená betonová hrůza. Ještě v sedmdesátých létech si tam pamatuju starou zástavbu. Jo holt, tehdy šlo dolů hodně starých staveb, ketré by dnes byly opraveny a Ostrava by byla hezčí.
31.08.2014 08:25aggu :
Pořád lamentovat nad demencí komunistů (našich dědů) před x lety nemá moc cenu. Problém je, že to nemá být Kostelní ulice, ale Kostelní náměstí. Pro jeho uzavření chybí postavit jeden L-blok právě v místě toho domu na fotce – objekt Vaclaw.
31.08.2014 12:08Pak by to chtělo náměstí kvalitně vydláždit, přidat vhodný mobiliář, opravit konečně Farskou zahradu za biskupstvím, a voilá, máme tu romantiku jak v Paříži :-)
Sv. Václav je to nejcennější co tu máme, ignoranti na radnici!
Aleš m. :
aggu: …vhodně zastavět,kvalitně vydláždit, opravit Farskou zahradu….to byste chtěl trochu moc, probuďte se,jste v Ostravě roku 2014!!!! Apropo co začít lamentovat nad demencí dnešních nekomunistů. Ale dnešní nekomunista je mnohdy bývalý komunista.
31.08.2014 12:27aggu :
Aleš m.: Děláte z toho bramboračku. Staví soukromník na svém. Náměstí je městské. Opravit malé náměstí a malou zahradu umí i na vesnici. Když se chce…
31.08.2014 12:52Ideologie nechme raději spát.
Nimrod :
Skoro žádná změna..asi málo lukrativní místo :-)
31.08.2014 12:54Aleš m. :
aggu: nedělám vonnou a dobrou bramboračku. Asi jste mne nepochopil. náměstíčko i zahrada jsou malé a město je nedovede opravit, i když před několika roky se o opravě Farské zahrady psaly články, byly vizualizace atd. A neděje se roky nic a vypadá to, že další roky budeme jen „lamentovat“. Proto jsme dnešní zasupitele přirovnal k těm předlistopadovým.
31.08.2014 13:27petr :
Oklolí sv. Václava není nic moc, podle mě je nejhorší parkoviště a tou úžasnou budkou:( Ale nedávno jsem četl o projektu Malá Kodaň, tedy o projektu, který se bude snažit v rámci akce zažít Ostravu jinak upozornit na toto místo. Ačkoli to nevypadá, je to celkem frekventovaný prostor, k čemuž určitě prospělo Minikino, vedlejší kavárna aj. Třeba celé místo stoupne v „kurzu“.
31.08.2014 16:14aggu :
petr: Tady je ta „Malá Kodaň“. Je tam k vidění opravdu málo ;)
31.08.2014 18:44http://www.vyslouzilarch.cz/projekty/mala-kodan
Tomas T. :
aggu: To misto zase tak zive neni, kdyz se tam nebyla schopna uzivit kavarna v te mestske brane.
01.09.2014 08:43Jan :
Tomas T.: Kafé Cox zkrachovalo, protože to byl koncept bez nápadu a majitel afektovaný blb. Minikino kavárna a kavárna Na Proti jsou plné téměř pořád a daří se jim dobře oběma, i když si konkurují hned vedle sebe – přišli s nápaditým konceptem, každý s jiným.
01.09.2014 09:46Hynek [msstavby.cz] :
Tomas T.: mno nevim, kafe nepiju, ale nemyslim si, ze je to nejake proklete misto. jeste vic odstrcena za rohem je relativne nova restaurace a pres obedy maji plno.
01.09.2014 09:57Summerboy :
Tomas T.: Ta kavárna byla hrozná. Jediná hezká věc na ní byl ten barák samotný. Byl jsem tam jednou nebo dvakrát a bylo to tam neútulné, nenápadité, obsluha v otrhaných riflích, divné prostředí. Kdyby do toho šel někdo s nápadem, může tam být kdy ne plno, tak aspoň tolik hostů, aby se to uživilo.
01.09.2014 12:49Aleš m. :
Summerboy: Já jsem tam byl taky jednou na colu, ale oproti Vám mi to tam připadalo ocela normální a fajn, kromě toho, že jsme tam seděli s dcerkou hoďku zcela sami. Nevím, proč zkrachovali, ale kdyby to místo bylo opravdu dobré, tak tam přeci už někdo zase je. Zavřené je to už dost dolouho.
01.09.2014 14:09Aleš m. :
Ale ještě více než zavřená kavárna mne tam štve naproti betonový skelet. Ostrava už má roky problém se skeletem na ul.28.října a jak je vidno, další skelet tentokrát na Biskupské na dlouhé časy. A město jen nečinně přihlíží – jako na Ostravici, jako na jatka jako na spoustu dalších domů přímo v centru – jak jsem četl na stránkách MOaPu – nejsou na ně páky. Zajímavé, že všude v civilizovaném světě páky na soukromníky, kteří se nestarají o své stavby v centru měst, páky mají. Snad je centrum Ostravy bez lidí i proto, že je prostě nedostavěné, ušmudlané, bez jasného cíle. Jen občas na světlo vypluje nějaké vizualizace zástavby proluky jako třeba po Květinové síni a pak se stejně nic neděje. Tak jako s tou Farskou zahradou, o které jsem už psal.
01.09.2014 14:23Danek :
Aleš m.: Aleši, opět napíši to co si myslím. Politici jak na kraji tak na městě je jedna velká hrůza. Není to o pakách ale neschopnosti politiku.
01.09.2014 15:45Martin [msstavby.cz] :
Aleš m.: Nekonečný počet otazníků a vykřičníků v jedné větě je zpět?
01.09.2014 18:53aggu :
Aleš m.: To, že je centrum nedostavěné je naopak obrovské plus pro Ostravu. Protože máme možnost ho (kreativně nebo blbě, to záleží…) dostavět ;) Co by za to ve skanzenech jako Prague dali. Tam je už 200 let hotovo a musí se realizovat v pár solitérních místech nebo na periferii.
01.09.2014 19:49Aleš m. :
martin [msstavby.cz]: Já jen ctím ostravské logo. Mimochodem za nemalý peníz !!!
02.09.2014 09:53Aleš m. :
aggu: Takže dle Vás je dobře, že ostrvské centrum má proluky, které hyzdí město už desítky let? Píšete, že máme možnost dostavět…., za spoustu desítek let se dostaví jedna proluka – mnohdy se slávou.!!!(pozn.pro Martina- vypůjčeno z loga OSTRAVA!!!) To myslíte, že je pro město dobré? Myslím si, že skanzen Praha by za proluky, tak jak je má Ostrava, nedala nic a je ráda že je nemá. A myslím si, že je docela ráda za skanzen staveb, které tam stojí už 200 let…
02.09.2014 10:02Martin [msstavby.cz] :
Aleš m.: Ale ostravské logo má vykřičníky 3 a ne 4, jak v jednom tvém příspěvku. Jak se vymluvíš na tvých několik otazníků na konci jedné věty. To bylo čí logo? No a ehm… Odkazovat se na logo. Kdybys diskutoval o Praze, tak napíšeš Praha/Prague/Praga/Prag? Trošku úrovně…
Jinak k té Praze něco aktuálního tady http://nazory.aktualne.cz/komentare/praha-1-za-barevnymi-fasadami-domy-zbavene-duse-a-pameti/r~a85f3382279e11e49cb9002590604f2e/
02.09.2014 10:25Aleš m. :
martin [msstavby.cz]: To je logo našich politiků, to nevíte????? Oni si totiž o několik otazníků svými činy nebo spíše nicneděláním přímo volají!!!!! 4 ! byl asi překlep :-) , tady to překlep není :-)))))
02.09.2014 10:36Martin [msstavby.cz] :
Aleš m.: Tohle chování je už trochu napováženou ;)
02.09.2014 10:40Aleš m. :
martin [msstavby.cz]: Vlezte mi záda! Že jsem se tady vracel! Vaše chování je ovšem na místě, že? Třeba tím tykáním anebo Vašim příspěvkem v 09.23. Ale to je to poslední.Asi máte diskutérů nadbytek, takže se mějte se fajn, ať se daří!!! Tentokrát tady končím definitivně.
02.09.2014 10:46Aleš m. :
martin [msstavby.cz]: Trochu jste mne namích´, tak jsem uvedl špatný čas u vašeho příspěvku. Správně jsem měl napsat: Váš příspěvek z 1.9. v 18.53. Takže tohle je můj poslední vstup :-)
02.09.2014 10:51Crazym :
Aleš m.: No a teď si to tady bez Vás všichni hodíme… :D Mohl by jste nám aspoň naposledy poradit jak se to váže? :-)
02.09.2014 12:59Hynek [msstavby.cz] :
Aleš m.: :) to je slozite, my si tady vicmin vsichni tykame, je tezke si doma delat tabulku, aby clovek vedel, komu to nevoni (tzn doporucuju prejit na tykani a je vyreseno!). stejne tak i pro to ostatni plati, ze jsme na internetu, je tu jina moralka, nez ve vysokoskolske aule pri prednasce. kvuli toho snad neni treba odchazet. nektere lidi a poznamky je nutne nebrat 100% vazne, jinak je to na zblazneni. ale to snad vsichni vime, ne?
jinak me by jeste zajimalo jake paky maji jina mesta na investory, kteri rozestavi na svem pozemku projekt a pak nemaji prachy na jeho dokonceni..
02.09.2014 15:03Aleš m. :
Hynek [msstavby.cz]: Já to nevím, ale určitě si to zřejmě pojisrí, aby nedosšlo k tomu, co v přímo v centru. byl jsem v několika menších i větších městech v Rakousku a Německu a na takové pomníky v centrální části měst jsem opravdu nenarazil. Tak zřejmě tam vědí jak na to. A že jsem použil slovo páky? Já jsem jen napsal, co jsem četl na MOaPu – tak jeden politik použil toto slovo a řekl mzj., když se ho redaktor ptal na několik staveb hyzdících Moravskou Ostravu a Přívoz, že město na ně nemá páky, aby s tím mohlo něco dělat. Tak se jen divím, jak to dělají jinde ve světě, že si tam soukromníci tohle nedovolí. Toť vše.
02.09.2014 23:20Mějte se, tady jsem naposled, jen jsem Vám ještě odpověděl. S vaším kolegou Martinem nejde diskutovat, resp. on umí ale já s ním ne.
Martin [msstavby.cz] :
Aleš m.: Na to, že chci na svém webu udržet diskuzi na kulturní a konstruktivní úrovni není nic špatného. Nevyrovnané příspěvky a hlášky, ať ti vlezu na záda, jednoho čtenáře opravdu chybět nebudou.
03.09.2014 14:37